LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Anne1000
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2009 11:56

Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door Anne1000 »

Hoewel er een hoop topics staan over dit onderwerp, blijkbaar geen goede praktijken, zag ik zo gauw niet wat mij overkwam.

Ik werd gebeld of ik mee wilde doen met de bankgiroloterij. Niet dus. Maar ik kreeg 3 gratis loten en gratis hotelvouchers en ik kon het op elk moment opzeggen.

Ik vroeg meteen het adres om op te zeggen en heb toegezegd en dezelfde dag nog schriftelijk opgezegd. Dit opzeggen heb ik in mijn eigen brief gedaan. Vervolgens zag ik een voorbeeldbrief op internet, die heb ik er ook nog bij gedaan samen met een kopie van mijn paspoort.

Wat schetst mijn verbazing de drie gratis loten heb ik nooit ontvangen, de hotelvouchers ook niet, net zo min als een bevestiging. Ik dacht al omdat ik had gezegd dit meteen op te zeggen dat ze het niet in had laten gaan.

Maar nee, 15 dagen later wordt er geld van mijn rekening afgeschreven voor drie loten.

Om woest van te worden, morgen nogmaals een brief de deur uit, dit keer aangetekent!

Nooit op in gaan dus, is mijn advies, pure oplichterij!

Zijn er meer mensen met deze ervaring?

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

Ben ook gebeld. 2 gratis loten en gratis hotelovernachting. Tot op heden nog niks ontvangen, maar ook nog niks afgeschreven. Maar even goed in de gaten houden, want mij is ook verteld dat ik elk moment op kan zeggen, dus meteen maar even doen morgen.

Mar11
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2010 11:42

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door Mar11 »

Bij mijn moeder wordt ook zomaar zonder toestemming geld van haar rekening afgeschreven voor de BankGiroLoterij.
Mijn moeder woont in een verzorgingshuis en is dement.
Ik bel met de loterij om mijn beklag te doen en op te zeggen, willen ze beweren dat mijn moeder toestemming heeft gegeven voor deelname. Mijn moeder is daar niet eens toe in staat! Maar ik was binnen de 7 dagen, dus kon ik het nog telefonisch stopzetten. Wat schets mijn verbazing....het wordt gewoon alsnog afgeschreven. Kunnen jullie als Radar hier niets aan doen?? Dit is toch pure oplichterij! Kijk eens hoeveel werk iedereen er mee heeft??!! Terwijl je hier totaal niet om gevraagd hebt! Ik hoop dat jullie eens actie ondernemen! Moet nog zien of ik mijn geld terugkrijg nu.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Mar11 schreef:Bij mijn moeder wordt ook zomaar zonder toestemming geld van haar rekening afgeschreven voor de BankGiroLoterij.
Mijn moeder woont in een verzorgingshuis en is dement.
Ik bel met de loterij om mijn beklag te doen en op te zeggen, willen ze beweren dat mijn moeder toestemming heeft gegeven voor deelname. Mijn moeder is daar niet eens toe in staat! Maar ik was binnen de 7 dagen, dus kon ik het nog telefonisch stopzetten. Wat schets mijn verbazing....het wordt gewoon alsnog afgeschreven. Kunnen jullie als Radar hier niets aan doen?? Dit is toch pure oplichterij! Kijk eens hoeveel werk iedereen er mee heeft??!! Terwijl je hier totaal niet om gevraagd hebt! Ik hoop dat jullie eens actie ondernemen! Moet nog zien of ik mijn geld terugkrijg nu.
bedrag stoneren bij de bank..

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door pbarendse »

Pindakaaspotje schreef: bedrag stoneren bij de bank..
Wens je veel succes, dat gaat je niet lukken bij een loterij. Dat is één van de weinige incasso's die niet te storneren is.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door malaga »

pbarendse schreef:
Pindakaaspotje schreef: bedrag stoneren bij de bank..
Wens je veel succes, dat gaat je niet lukken bij een loterij. Dat is één van de weinige incasso's die niet te storneren is.

Storneren werkt alleen bij automatische incasso en niet bij eenmalige!

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door gerland »

Storneren werkt alleen bij automatische incasso en niet bij eenmalige!
... en niet bij loterijen!

stephanieoverzee
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:41

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door stephanieoverzee »

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt! ook drie gratis loten en hotelbon. voordat de bevestigingsbrief was verstuurd was er al 25 euro afgeschreven, 2 dagen later weer het zelfde bedrag voor een extra trekking ( waar ik niets vanaf wist). Ik kon wel stop zeggen maar dit ging dan vanaf juni. Eer dat je de brief voor bevestiging krijgt ben je eigenlijk al in de aap gelogeerd. Ik raad iedereen aan om meteen op te hangen als de bank Giro loterij belt. Het zijn oplichters! Ben nu dus 50 euro armer zonder dat ik dit wil!

Anne1000
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2009 11:56

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door Anne1000 »

Ik heb inmiddels de gratis loten gekregen, de "gratis" hotelovernachtingen is sowieso een aanfluiting je moet er een duur diner en ontbijt nemen, dus is het niet gratis.

En ik heb 3 brieven geschreven waarvan 1 aangetekent verstuurd en een bevestiging gekregen dat ik tot en met mei meespeel. Maar ik wil mei niet meespelen ik wil mijn geld terug. En als je voor drie gratis loten speelt speel je dus ook voor drie betaalde loten mee een hoop geld dus. In mijn bevestigingsbrief stond dat ik dit kon stopzetten als ik een week na datum van die brief een duur nummer zou bellen. Ook dat heb ik gedaan, die brief hebben zij niet gepost op de datum dat die aangemaakt is ik had precies 2 dagen om dit af te bellen.

Er bestaat toch zoiets dat als je iets telefonisch hebt gekocht dat je dit binnen een termijn af kan zeggen? Kan ik hier wat mee? Ik kon het niet eerder opzeggen dan de dag dat het afgesloten is, heb dit inmiddels 3x schriftelijk gedaan en een keer telefonisch en toch krijg ik mijn geld niet terug. De trekking van mei is nog niet geweest.

Anne1000
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 dec 2009 11:56

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door Anne1000 »

Ik zie net dat zelfs na de aangetekende brief er nog een keer 25 euro is afgeschreven voor een jaarlijkse extra trekking. Inmiddels dus 50 euro terwijl ik op de dag dat ik het aanging al afgeschreven heb en inmiddels 3 brieven waarvan een aangetekent en een telefoontje later ben.

Sterker nog zij hebben 4 mei een bevestigingsbrief geschreven dat ik het opzeg en dezelfde dag geld afgeschreven. Ze verplichten mij dus een maand mee te spelen met twee trekkingen terwijl je het elk moment kan opzeggen.

Kan dit?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Even vraagje -

waarom zou je geen geld kunnen storneren in geval van de demente dame?
Als zij geen toestemming heeft gegeven, is het namenlijk een onterechte incasso.

De bank werkt dan mee met diefstal indien zij niet het geld terughalen.
Wel zal je persoonlijk langs moeten gaan, en bewijzen dat jij mag handelen namens deze demente persoon (neem dus ook je ID mee).

Als je persoonlijk uitlegt wat er is gebeurt, en vraagt of ze dit willen blokkeren, en storneren, is er vaak meer mogelijk - zeker als de loterij geen bewijs van incassomachtiging kan overleggen.

hvdvoorde
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2010 11:21

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door hvdvoorde »

Ook mijn ouders (ouderen) zijn er in geluisd. Er wordt gewoon geld afgeschreven van hun rekening. Volgens de medewerkster van de Bankgiroloterij hadden zij moeten reageren op een brief van de Bankgiroloterij en schriftelijk moeten doorgeven dat ze niet wilden deelnemen aan de loterij. Dit is toch de omgekeerde wereld? Nu moet er een schriftelijk verzoek voorzien van handtekening gemaakt worden om de Bankloterij op te zeggen en dat terwijl ze NOOIT schriftelijk toestemming verleend hebben om mee te doen. Ze hebben ook NOOIT ergens een handtekening geplaatst om mee te doen met de loterij.
Volgens de Bankgiro-medewerkster zijn deze praktijken gewoon legaal en wordt dit toegestaan door de Nederlandse regering.
Misdadig en onvoorstelbaar gewoon!

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

Ik ontving de brief en er stond in dat ik binnen 7 dagen na dagtekening van de brief nog telefonisch kon opzeggen, heb echter de brief ontvangen op 4 juni, maar er stond een dagtekening van 26 mei, ik zou dus al te laat zijn.
Ik toch bellen, en wat bleek? Ze kon het nog gewoon telefonisch stopzetten. Als het goed is krijg ik een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging. Er is ook nog geen geld afgeschreven. Bij mijn vriend ging dit precies zo, dus ervan uitgaande dat de opzegging helemaal geregeld is zijn wij er dus goed vanaf gekomen. De gratis overnachtingen zijn overigens helemaal niet gratis, want ontbijt en diner in hotel zijn verplicht!

zwartemuis
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2010 12:55

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door zwartemuis »

Met niet meedoen verdien je volgens mij het meeste. Dan heb je elke week prijs, anders eens in de zoveel jaar.

Snizzol
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2010 19:53

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door Snizzol »

Zelfde verhaal hier, mijn moeder had ook 2 kaartjes ruimschoots aangevraagd met de mooie actie die ze hadden opgezet hiervoor, nooit ontvangen feest ging niet door.

Kreeg een mooie PDF thuis met hierin de informatie en dat de kaarten verzonden waren, stond een nummer vermeld van Ticketpoint, bereikbaar ma tm vrij vanaf 09:00 tot 20:30, uiteraard vrijdagavond gelijk gebeld toen ik uit het werk kwam en geen kaarten vond op de deurmat.

Helaas wij zijn gesloten en bereikbaar tot 17:00 uur, allemaal oplichterij en onduidelijkheden, hier mag zeker iets aan gedaan worden.

Waarschijnlijk regende het ook klachten bij hun aangezien ik een e-mail terug kreeg dat hun mailbox overvol was, tot op heden geen reactie van bankgiro of van Ticketpoint.

Onderstaande is de PDF, persoonlijke gegevens heb ik hierin weg gelaten.

Klant gegevens:

Order-nummer

Telefoon

E-mail

U heeft de volgende tickets gereserveerd
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Evenement : Royal Beach Concert 2010

Locatie
: Strand Scheveningen, Den Haag
Aanvang : 12:00
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rang
Prijs
Aantal
Bedrag
Vak E
€ 85,00
2
€ 170,00
KORTING 100%
€ 170,00
---------
Te betalen (incl. BTW)
€ 0,00
Totaal aantal kaarten gereserveerd: 2
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Overige:
Hartelijk dank voor uw bestelling. Kijk voor het volledige programma op
http://www.royalbeachconcert.nl. Veel plezier tijdens dit geweldige evenement.
De tickets worden per omgaande per post naar u verzonden

loterijhater
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2010 16:37

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door loterijhater »

Hallo allemaal,

Wat een troost om te lezen dat er meer mensen last van hebben. Wat was ik boos net toen ik zag dat er toch geld af is geschreven van mijn rekening. Wat een oplichterij!
Ik kreeg telefonisch te horen dat ik schriftelijk moet opzeggen, maar dit had ik ook al gedaan. Ongelooflijk wat een brulatiteit. Zij kunnen gewoon geld van mijn rekening halen en ik kan er niets tegen doen. Zelfs de bank kan het niet storneren.
Heb meteen een brief gestuurd en een klacht gepost op hun site, maar vraag me af of ze erop zullen reageren.

JasonM
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2010 21:50

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door JasonM »

Ik werd 5 min geleden gebeld door iemand van hun.

Ik had via SBS iets gewonnen en ze moesten mn rekening nummer hebben, gelijk afgekapt met 'meneer ik geef geen gegevens over de telefoon door, mail me maar even.' Dat wou hij al niet.
Vervolgens wou hij me doorverbinden met het bel mij niet register; kreeg ik een rare stem aan de telefoon die nogmaals mn gegevens vroeg :').. uiteraard niet gegeven.

Het kan maar beter zijn dat er niets van mijn rekening geschreven is, gezien ik nooit op een website mn bank/giro verspreid lijkt me dit ook vrij onlogisch. Zo wel kom ik hier mn verhaal wel doen. Iig een tip aan iedereen, trap er niet in, stel oplichters daar.

(leuk detail, de gast die me belde zat in de trein...maaaar die herrie was volgens hem het doelpunt van Brazilie die gevierd werd... Yeah right :') dat klinkt als een trein!)

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Mensen hier zou toch iets tegen te doen moeten zijn. Gratis loten, gratis overnachtingen maar het enige wat je gratis krijgt is een heleboel sores en hoofdpijn.

Was Pim Fortuyn er nog maar. Die zou nooit toegestaan hebben dat deze oplichters zo rucksichtslos te werk gingen.

L.Rijvers
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2010 12:50

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door L.Rijvers »

Afgelopen week werd ik gebeld, door SBS 6 waar ik mee had gedaan aan een spelletje. Ik had hierom een gratis hotelbon gewonnen en 2 loten om 1 maand gratis mee te spelen in de bankgiro loterij. Ik zou begin deze week alles ontvangen hebben. Tot op heden heb ik nog niks mogen ontvangen. Ik was van plan de bankgiro loterij direct stop te gaan zetten. Alleen het probleem is dat ik nog helemaal niks ontvangen. Hierdoor weet ik niet wie of wat ik moet benaderen om dit stop te zetten! Ik hoop deze week nog iets te gaan ontvangen, maar als ik de forums op internet lees dan ben ik hier bang voor. Weet iemand wat ik nu het beste kan doen?

Canniej
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2010 17:04

Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij

Ongelezen bericht door Canniej »

L.Rijvers schreef:Afgelopen week werd ik gebeld, door SBS 6 waar ik mee had gedaan aan een spelletje. Ik had hierom een gratis hotelbon gewonnen en 2 loten om 1 maand gratis mee te spelen in de bankgiro loterij. Ik zou begin deze week alles ontvangen hebben. Tot op heden heb ik nog niks mogen ontvangen. Ik was van plan de bankgiro loterij direct stop te gaan zetten. Alleen het probleem is dat ik nog helemaal niks ontvangen. Hierdoor weet ik niet wie of wat ik moet benaderen om dit stop te zetten! Ik hoop deze week nog iets te gaan ontvangen, maar als ik de forums op internet lees dan ben ik hier bang voor. Weet iemand wat ik nu het beste kan doen?

Ik ben ook gebeld door SBS 6, en precies zelfde prijzen, maar ik heb wel een hotelbon gekregen, nu ik hier alles lees ben ik wel bang geworden dat ze problemen gaan veroorzaken, want ik heb ondertussen al een opzegging gestuurd. Ik hoop dat het lukt. Want wat kunnen we er anders tegen doen? Als ze alsnog wat van ons rekening afschrijven?

Gesloten