LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld ingehouden voor extra trekking Postcodeloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
vaart020
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 aug 2010 11:05

Geld ingehouden voor extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door vaart020 »

Wanneer wordt er eens actie ondernomen tegen de walgelijke praktijken van de Postcodeloterij? Op mijn bankrekening is op 3-8-2010 ongevraagd € 8,50 ingehouden voor een extra trekking. Hiertoe heb ik absoluut geen opdracht gegeven. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt! Ik vind dit criminele activiteiten en het kan niet anders dan dat vele anderen ditzelfde hebben meegemaakt. Tijd voor TROS Radar om dit weer eens onder de aandacht te brengen. Laat de Postcodeloterij tevens eens ophouden met dat bombardement aan meiltjes en post!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geld ingehouden voor extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door tennis »

vaart020 schreef:Wanneer wordt er eens actie ondernomen tegen de walgelijke praktijken van de Postcodeloterij?
Heb ik gedaan, door deze ondoorzichtige postcodeloterij te beëindigen!

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Geld ingehouden voor extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door henk51 »

Op mijn bankrekening is op 3-8-2010 ongevraagd € 8,50 ingehouden voor een extra trekking. Hiertoe heb ik absoluut geen opdracht gegeven
Dat heb je wel er waren 13 trekkingen per jaar nu zelfs 14.
Is vorig jaar uit en te treuren uitgelegd op tv kranten e.d.
Bij aangaan ben je akkoord gegaan met 13 trekkingen dus wordt er 1 maand 2 maal afgeschreven dit voor de extra trekking als je je nu aanmeld teken je zelfs voor 14 trekkingen

Dit onderstaande staat op het aanmeldingsformulier:
Hierbij machtig ik de Nationale Postcode Loterij N.V. tot schriftelijke wederopzegging de inleg per trekking (14 trekkingen per jaar) van mijn bankrekening af te schrijven. Ik ga meespelen met 2 loten à € 10,25 met StraatprijsVerdubbelaar. Ik ga akkoord met het deelnemersreglement.
Het is vorig jaar vele mensen opgevallen doordat er in een keer het dubbele bedrag werd afgeschreven en de jaren ervoor 13 maal de inleg.
Als het goed is heb je een tijdje geleden een brief gehad of je je wilde aanmelden voor de 14e trekking.


gr Henk

vaart020
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 aug 2010 11:05

Re: Geld ingehouden voor extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door vaart020 »

Mijn goedkeuring voor extra loten heb ik nooit gegeven. En als ik die niet geef, mogen ze niet zomaar klakkeloos dat wel aannemen! En post van de Postcodeloterij gooi ik, net als duizenden andere mensen, meestal meteen weg. Het mag niet zo zijn dat er in een brief staat dat ik moet reageren wil ik niet akkoord gaan met een extra lot!

vaart020
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 aug 2010 11:05

Re: Geld ingehouden voor extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door vaart020 »

Ik lees mijn post echt wel...behalve spam!

consuela
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2010 15:47

Re: Geld ingehouden voor extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door consuela »

Ook ik heb ongevraagd 8(!) loten voor de extratrekking in mijn maag gesplitst gekregen= 41 euro. Het hele verhaal begon zo: Ik werd 17 juli 2010 gebeld of ik een gratis lot wilde hebben. Op slinkse wijze werd er naar mijn girorekeningnr. gevraagd zogenaamd om het bedrag er op te storten, mocht ik winnen. In werkelijkheid natuurlijk om mijn rekening te plunderen. Een ander woord heb ik er niet voor. Ik zei direct dat ik alleen dit gratis lot wilde hebben en GEEN andere loten. 3 dagen later werd ik opnieuw gebeld met hetzelfde verzoek. Ik zei : Nee want ik heb al een gratis lot. Excuses etc. Op 8 juli kreeg ik een brief dat ik met twee loten meespeelde, let wel BETAALDE loten. Op 14 juli een identieke brief met ook 2 BETAALDE loten. Nu zat ik dus op 4 loten waar ik niet om gevraagd had. Op 2 augustus kreeg ik een telefoontje dat het heel erg was en onze excuses maar er was onterecht 41 euro + nog eens 41 euro voor de extra trekking van mijn rekening gehaald. Zij zou een machtigingskaart sturen en dan kreeg ik het geld teruggestort. Zowel mijn opzeggingsbrief (op 27 juli) als de machtiging(op 5 augustus) heb ik PERSOONLIJK op de van Eeghenstraat 70 in Amsterdam ingeleverd. Het is nu 26 augustus maar ik heb nog NIETS van het geld teruggestort gekregen. Na 4 telefoontjes van mijn kant, goed door de wachttijd aan de telefoon voor minstens 15 euro, wordt van alles beloofd maar
nu is de laatste smoes. Uw machtigingskaart is uit ons systeem gehaald op 18 augustus maar moet nog naar onze financiële afdeling voor goedkeuring en dan wordt er teruggestort. Kunt u mij dit garanderen? vroeg ik. Nee, zei de medewerker van de ledenservice. Hoe lang gaat dit goedkeuren nog duren? vroeg ik. Dat kon hij niet zeggen.
Wat kan ik anders doen dan hulpeloos en onmachtig afwachten?
Graag uw reacties en ervaringen. :? :shock: :cry:

consuela
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2010 15:47

Re: Geld ingehouden voor extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door consuela »

P.S. in mijn geval gaat het dus om een bedrag van 82 euro!!
Dat was ik nog vergeten bij mijn vorige mail: Dus 4 ongevraagde loten + 4 loten voor de extra trekking= 41 euro + 41 euro= 82 euro

vaart020
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 aug 2010 11:05

Re: Geld ingehouden voor extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door vaart020 »

Meneer of mevrouw Vogels: je bombarderen met post die alles weg heeft van een reclamefolder is voor mij en heel veel andere Nederlanders WEL spam. Of werkt u soms zelf bij de Postcodeloterij???

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Geld ingehouden voor extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

vaart020 schreef:Mijn goedkeuring voor extra loten heb ik nooit gegeven. En als ik die niet geef, mogen ze niet zomaar klakkeloos dat wel aannemen! En post van de Postcodeloterij gooi ik, net als duizenden andere mensen, meestal meteen weg. Het mag niet zo zijn dat er in een brief staat dat ik moet reageren wil ik niet akkoord gaan met een extra lot!
Die extra trekking IS geen extra trekking in de zin van de voorwaarden Je kunt zelf ook tellen: een jaar bestaat uit 12 maanden, en er is 1 of 2 keer een bijkomende trekking. Je kunt simpelweg niet meespelen voor 12 trekkingen per jaar.

Er wordt vanuit gegaan, dat een deelnemer kan rekenen, en weet dat een jaar 12 maanden telt, en dit wetende, ben je je er ook van bewust dat er 13 of 14 trekkingen per jaar plaatsvinden.

Let wel, ik ben het met je eens dat het steeds gekker is, straks voegen ze er opnieuw een trekking aan toe, en dan zit je op 15 trekkingen per jaar. En het stilzwijgend toestemming geven, als je er niets tegen onderneemt, zou eigenlijk ook niet meer van toepassing mogen zijn, wat mij betreft.

Je kunt echter niet staande houden dat je geen toestemming hebt gegeven voor die 13e dan wel 14e trekking.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Geld ingehouden voor extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

vogels schreef:
vaart020 schreef:Ik lees mijn post echt wel...behalve spam!
Post v.e. bedrijf waarbij je klant bent, is geen spam.
Niet altijd, maar het kan weldegelijk spam zijn.

Waar jij op doelt, is het telefonisch benaderen door bedrijven waar jij al klant van bent. Zij mogen je wel nog benaderen met aanbiedingen, en hoeven zich niet te houden aan de bepalingen uit het Bel-me-niet-register. Maar als ze dat bovenmatig doen, kun je daar wel iets tegen ondernemen. In dit geval zal je het bedrijf zelf ervan moeten zien te overtuigen dat je niet gediend bent van hun aanbiedingen.

Mij is het een paar keer overkomen dat een bedrijf me bleef benaderen. Pas toen ik aankondigde als klant bij ze weg te gaan als ze niet aan mijn verzoek wilden voldoen, haakten ze af.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geld ingehouden voor extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door tennis »

bodejosm43 schreef:
vogels schreef:
vaart020 schreef:Ik lees mijn post echt wel...behalve spam!
Post v.e. bedrijf waarbij je klant bent, is geen spam.
Niet altijd, maar het kan weldegelijk spam zijn.

Waar jij op doelt, is het telefonisch benaderen door bedrijven waar jij al klant van bent. Zij mogen je wel nog benaderen met aanbiedingen, en hoeven zich niet te houden aan de bepalingen uit het Bel-me-niet-register. Maar als ze dat bovenmatig doen, kun je daar wel iets tegen ondernemen. In dit geval zal je het bedrijf zelf ervan moeten zien te overtuigen dat je niet gediend bent van hun aanbiedingen.

Mij is het een paar keer overkomen dat een bedrijf me bleef benaderen. Pas toen ik aankondigde als klant bij ze weg te gaan als ze niet aan mijn verzoek wilden voldoen, haakten ze af.

Hier gaat het op spam, en niet over het telefonisch benaderen.
Vogels heeft gelijk, als je klant bij een bedrijf bent, is het geen spam!

vaart020
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 aug 2010 11:05

Re: Geld ingehouden voor extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door vaart020 »

En toch zouden er grenzen moeten zijn...wat de Postcodeloterij doet gaat alle grenzen te boven...

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geld ingehouden voor extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door tennis »

vaart020 schreef:En toch zouden er grenzen moeten zijn...wat de Postcodeloterij doet gaat alle grenzen te boven...
Zoals beschreven, als je klant bent, is er niets aan te doen, maar zij sturen ook ongevraagd naar mensen.
Heb nu een tijdje niets meer gehad, want ik had alles teruggestuurd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geld ingehouden voor extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door crazyme »

vaart020 schreef:Meneer of mevrouw Vogels: je bombarderen met post die alles weg heeft van een reclamefolder is voor mij en heel veel andere Nederlanders WEL spam.
Mee eens.

Het enige doel wat de "post" van de postcodeloterij heeft is EXTRA loten verkopen. En op een zo misleidend mogelijke manier.

Post van de PCL gaat bij mij ongeopend naar het oud papier.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Geld ingehouden voor extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

tennis schreef: Vogels heeft gelijk, als je klant bij een bedrijf bent, is het geen spam!
Klopt niets van, een bedrijf mag je in dat geval benaderen voor aanbiedingen, op een manier waarop een ander bedrijf, waarvan je geen klant bent, dat niet mag doen.
Tele2 mag mij benaderen, wanneer ze een aanbieding hebben voor een snellere verbinding, maar als ik aangeef dat niet meer te willen, mag ook Tele2 me daarvoor niet meer benaderen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geld ingehouden voor extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door tennis »

bodejosm43 schreef:
tennis schreef: Vogels heeft gelijk, als je klant bij een bedrijf bent, is het geen spam!
Klopt niets van, een bedrijf mag je in dat geval benaderen voor aanbiedingen, op een manier waarop een ander bedrijf, waarvan je geen klant bent, dat niet mag doen.

En wat heb ik geschreven beste ?
Ja , het lezen!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Geld ingehouden voor extra trekking Postcodeloterij

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

tennis schreef:
bodejosm43 schreef:
tennis schreef: Vogels heeft gelijk, als je klant bij een bedrijf bent, is het geen spam!
Klopt niets van, een bedrijf mag je in dat geval benaderen voor aanbiedingen, op een manier waarop een ander bedrijf, waarvan je geen klant bent, dat niet mag doen.

En wat heb ik geschreven beste ?
Ja , het lezen!
Je begrijpt er klaarblijkelijk niets van. Jij beweert dat Vogels gelijk heeft, wanneer hij aangeeft dat het geen spam is wanneer een bedrijf waarvan je klant bent, je benadert.

Mijn tegenargument is dat dit niet klopt, omdat ook een bedrijf waarvan jij klant bent, je kan bestoken met allerhande aanbiedingen waar jij niet om vraagt.

En hoe jij er ook tegenaan kijkt, ongevraagde reclame, ongevraagde aanbiedingen vallen in dat geval dus echt wel onder spam.

Gesloten