Lotisico B.V.

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
arpiko
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 14:28

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door arpiko »

De meeste polissen staan op naam of aan toonder. Aan toonder moet een natuurlijk persoon zijn.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

eronwolf schreef:Ik ben in bezit van diverse Lotisico polissen en heb het afgleopen jaar dezekfde ervaringen: geen enkele informatie meer over trekkingen, telefoonnummer niet meer bedtaand en mails niet meer beantwoord, Hier is duidelijk fraude aan de orde.
Wanprestatie? Jazeker. Fraude? Totaal nog niet bewezen.

anneltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2018 15:02

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door anneltje »

Ook ik heb via een erfenis 2 van deze loten, plus een bevestiging van een overschrijving op mijn naam en de mededeling dat er tot dan geen prijzen tegoed waren. Eventuele prijzen worden overgemaakt op mijn bankrekening. Nog nooit een prijs gezien (en het overigens gewoon vergeten, tot aan deze ophef).
De laatste trekkingen bekeken; die zijn nog te zien vanaf 246: mei 2014, hier ook geen prijs, dus ik kan niet meedoen als schuldeiser, behalve dan als "rechthebbende op een verzekerde geleidelijke uitkering van hoogstens Tien Duizend Gulden". Ben benieuwd wat dit gaat worden!
l

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

janjanssen schreef:Geen klachten over het bedrijf, Ik krijg vandaag zelfs 17 euro van hun gestort op mijn girorekening! Ik heb nog nooit van dat bedrijg gehoord, dus via google kwam ik hier.
Je hebt geen polis?

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
janjanssen schreef:Geen klachten over het bedrijf, Ik krijg vandaag zelfs 17 euro van hun gestort op mijn girorekening! Ik heb nog nooit van dat bedrijg gehoord, dus via google kwam ik hier.
Je hebt geen polis?
En zij wisten wel uw bankrekeningnummer?

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

redhead55 schreef:Het bericht van "JanJanssen" dateert van 2005. De huidige problemen met Lotisico dateren van 2017. Dat is 12 jaar later.
T/m 2015 werden de jaarrekeningen ook netjes gedeponeerd.
Wat idioot. Diens bericht stond net gewoon bovenaan :roll:

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Of, nog sneller (maar helaas ook duurder), één van de schuldeisers zou conservatoire beslagen moeten leggen. Bijvoorbeeld onder de bank waar de uitbetalingen vandaan kwamen.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

En dergelijk verzoek wordt niet afgewezen in een geval als dit. No way. Nadeel zijn de hogere kosten, voordeel is de snelheid en het feit dat je de verrassing aan je kant houdt. Bij een failissement is dat niet zo.

Corvus1944
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2018 09:23

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Corvus1944 »

Ok, ik wil meedoen met evt claim tegen Lotisico

WRaymond
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018 15:08

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door WRaymond »

Ook ik doe mee, laat iedereen met een polis zich aanmelden om mee te doen.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vanwaar de conclusie dat er sprake is van een materieel faillissement?

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik mis nog steeds een schakel in de argumentatieketen. Een materieel faillissement zegt alleen iets over de vraag of er onbetaalde schulden zijn, maar niets over de verhaalsmogelijkheden. Dat er gelden zijn weggesluisd is mogelijk, maar ook slechts een aanname. Waarom die procesfinancierder het dan goed geld naar kwaad geld brengen vindt, lijkt mij nu nog weinig gefundeerd.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

OK, dan zijn we het eens. Meer dan aan onderbuikgevoel is het nog niet. Met het verstrijken van de tijd wordt de kans dat het inderdaad zo is natuurlijk ook groter, vandaar al mijn eerdere optie om conservatoire beslagen te laten leggen. Maar goed, dan moeten de schuldeisers wél bereid zijn te investeren .

WRaymond
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018 15:08

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door WRaymond »

Zou het een idee kunnen zijn om een oproep te plaatsen dat alle gedupeerde van Lotisico zich hier melden?
Dat moeten er velen zijn en dan kan bekeken worden wat de eventuele kosten zijn om verdere stappen te ondernemen.
Complimenten aan redhead en moneyman voor hun inbreng, grote klasse.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Via de webarchive is de website nog terug te vinden, zie hier:
https://web.archive.org/web/20161112111 ... ijsten.asp
Heb de trekkingslijst 253 gedownload, die van 254 is niet te vinden op de site. Trekkingslijst 253 zit als pdf bij dit bericht.
Bijlagen
wayback machine.pdf
(199.36 KiB) 69 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

@redhead55 maar jij hebt toch geen loten en bent toch geen belanghebbende?

WRaymond
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018 15:08

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door WRaymond »

Ik heb de trekkingslijsten vanaf 241 tot en met 255 in bezit.
Nog interesse in deze lijsten?

WRaymond
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018 15:08

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door WRaymond »

Wat betreft de kosten dit moet toch eenvoudig op te lossen zijn.
Als de helft van de "winnaars" van beide trekkingen bijvoorbeeld 10,00 storten dan is dat toch een begin?
Ik doe in ieder geval mee.
Bijlagen
254.pdf
hierbij 254 en 255
(83.26 KiB) 75 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
255.pdf
(30.36 KiB) 67 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Jeannettah
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2018 19:21

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Jeannettah »

Ik heb ook een polis van tienduizend gulden waar zover ik weet nog nooit iets op gevallen is...wat kan ik nu doen en waar kan ik me melden? (Weet niet zo goed de weg op dit forum )

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

redhead55 schreef: Daarnaast worden de trekkingslijsten (m.n. 254 en 255 waarvan de vorderingen inmiddels opeisbaar zijn) thans volledig naar excel omgezet. Daarmee valt exact het aantal polishouders (na eventuele ontdubbeling voor het geval op polissen op 2 opeenvolgende trekkingen prijzen zouden zijn gevallen ) ofwel schuldeisers te bepalen. Tevens kan daarmee de totale vordering van alle schuldeisers tezamen exact worden berekend (inclusief verschuldigde kansspelbelasting). Tegelijkertijd willen we daarmee controleren of W.H. de waarheid spreekt als hij zegt dat per trekking ca. 6000-7000 euro aan prijzengeld wordt (werd) uitgekeerd.
Waarschijnlijk ten overvloede, maar houdt er in je eventuele argumentatie straks rekening mee dat je het totale aantal schuldeisers niet als feit, maar als "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" presenteert. Zolang die eisers niet in de procedure vertegenwoordigd zijn en bevestigen dat ze niet uitbetaald hebben gekregen, is het in theorie mogelijk (maar niet waarschijnlijk) dat hun vordering wél is voldaan.

Plaats reactie