Lotisico B.V.

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Richmo
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:46

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Richmo »

Ik wil ook mee doen. Misschien kan ik iets doen met de uitslagen naar Excel.

Jeannettah
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2018 19:21

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Jeannettah »

Oké ik doe ook mee

reneeslagter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2018 15:48

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door reneeslagter »

Ook ik heb een lot "aan toonder" in 1970 geërfd. Mijn naam en bankrekeningnummer is bekend bij Lotisico. In 2015 heb ik mail contact gehad met Henk Willemsen in Amsterdam. Er is toen nog € 7,65 op mijn bankrekening overgemaakt. De laatste 2 jaar is er bij de trekkingen niets op mijn lotnummer gevallen, dus ben ik kennelijk geen schuldeiser, begrijp ik uit jullie reacties.
N.a.v. Radar uitzending en een artikel in de Oude Hagenaar op 23-1-18 heb ik middels de voorbeeldbrief van Radar Lotisico een brief gestuurd en toch maar in gebreke gesteld, omdat er geen trekkingen meer worden gehouden, dus geen kans meer maak op de resterende € 4200,--.
Als alle gedupeerden een faillissementsaanvrage willen gaan doen, dan doe ik ook mee. Kosten blijven per persoon dan beperkt?

WRaymond
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018 15:08

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door WRaymond »

Hierbij het de gewenste lijst, wens u veel succes.
Zomaar een gedachte van mij - zou het zinvol zijn om al te starten met het verzamelen en laten aanmelden van gedupeerden in deze zaak?
Er moeten velen duizenden zijn en dat brengt een hoop werk met zich mee om deze te registeren.
Raymond
Bijlagen
241.pdf
(437.92 KiB) 77 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

WRaymond
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018 15:08

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door WRaymond »

Uit de laatste tekst: Lotisico in gebreke stellen enz.
Hoe dit te doen? Op schriftelijke vragen ed. wordt niet gereageerd, e mail niet mogelijk en website uit de lucht.
Dus bovenstaande tekst is misschien wel juist maar heeft totaal geen nut.
Bekendheid geven dat Lotisico wordt aangepakt en laat iedereen zich aanmelden.
Alle credits in deze gaan naar de onvermoeibare inzet van Redhead!

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door joep873 »

redhead55 schreef: Zo is het theoretisch trekkingsschema opgebouwd. Zoals U ziet is er een "gat" van 5 trekkingen. Hiervoor zijn 2 mogelijke verklaringen:
a. de trekkingen nieuwe stijl zijn niet in 1931 maar in 1933 begonnen
Trekking 1 was op 17-09-1932 (volgens o.a. dit: https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd: ... eg21:a0225)
Trekking 2 op 09-01-1933 (https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd: ... eg21:a0317)

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

redhead55 schreef:Als je de oorlogsjaren overleeft en tijdens die periode gewoon trekkingen kunt blijven organiseren, dan mag een overlijden of het opstappen van een personeelslid niet dermate problemen opleveren dat je geen trekking meer kunt organiseren!
Dat is wat te makkelijk geredeneerd. Dat iets ruim 70 jaar geleden goed ging, heeft niets te maken met de vraag of er nu omstandigheden kunnen zijn die een legitieme reden voor het verzuim vormen.

Niet dat ik dat geloof, maar toch... ;)
Laatst gewijzigd door Moneyman op 11 mar 2018 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

WRaymond
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2018 15:08

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door WRaymond »

Zoals reeds eerder gemeld- u kunt op mij rekenen en ik doe natuurlijk mee!
Nu nog de andere deelnemers van dit forum en alle polishouders.
Wens u veel succes.
Raymond

rewemoro
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2013 19:27

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door rewemoro »

Ik was even een tijdje niet op dit forum geweest maar heb nu met grote belangstelling alles doorgelezen.
IK heb een vordering openstaan van de 254e trekking welke ik nooit uitgekeerd heb gekregen! Heb bewijs van het email verkeer met Mevr Waal
Ik heb zelf in mijn oude archieven oude trekkingslijsten gevonden. Wat te denken van de trekkingslijst van de 120e trekking van 29 mei 1972! of de 130e van 29 sept 1975. De lijst van de 213e en214e trekking ook nog gevonden (wie wat bewaard heeft wat )
IK heb mij inmiddels via het gmail email adres aangemeld.
Ben met liefde bereid om desnoods met een grotere bijdragen van enkele tientjes het op een rechtszaak te laten aankomen.

rewemoro
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2013 19:27

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door rewemoro »

Het laatste bericht welke ik ontvangen heb van Mevr A. Waal inzake Lotisico dateert van 4 mei 2017.
(ik had je mijn correspondentie al Redhead gemaild)

mzungu
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2018 11:20

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door mzungu »

aanmelding
Omstreeks '95/'96 ben ik in bezit gekomen van een polis met nummer [nummer verwijderd].
De polis is momenteel onvindbaar. Wel een brief van Lotisico dd. 21.10.'65 waarop handmatig een uitkering van Hfl 7,75 is genoteerd.
Verder staan er aantekeningen op van mijzelf. In oktober '96 bleek er nog een prijs van Hfl 42,50 opeisbaar te zijn. Ik heb daarvan ontvangen Hfl. 22,50 op 14-11-96.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 mar 2018 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nummer verwijderd

Andre_P
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mar 2018 13:04

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Andre_P »

Beste forumleden,

Ik ben nog in het bezit van 8 polissen en heb daarover in 2015 email kontakt gehad met Lotisico.
De naam van mijn kontaktpersoon mag ik van Radar hier niet noemen. Hij was tot begin 2017 financieel beheerder
van lotisico, aldus zijn LinkedIn profiel. Hij is makkelijk te vinden als je binnen LinkedIn zoekt op "lotisico"
Is er met deze beheerder kontakt geweest ?

m.vr.gr. Andre

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hoewel ik geen belanghebbende ben, volg ik dit topic met belangstelling. Mag ik mijn respect betuigen aan redhead55? Zijn/haar inspanningen vind ik bewonderenswaardig. Hulde!

rewemoro
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2013 19:27

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door rewemoro »

Fantastisch verwoord Readhead. Heb de artikelen gelezen. Met name de link naar het boek van Delpher was taaie kost. Je geeft aan dat de schade vergoeding bij ingebrekestelling blijven van art 3 de aanschaf prijs minus de gewonnen prijzen bedraagt.
Dan komen de lotisico nazaten er wel erg voordelig vanaf lijkt mij. Ik werk graag met je mee in het opzetten van een claimzaak. Wordt zeker vervolgd.

divaro
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2018 08:07

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door divaro »

Ik ben ook in het bezit van diverse Lotisico polissen en wil graag meedoen met de juridische stappen.
Is er bekend hoeveel bezitters van Lotisico polissen zich al hebben aangemeld voor actie?

Manmila3
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2018 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Manmila3 »

Hallo Allemaal,

Ook ik heb een 4 tal Lotisico-polissen, ooit door mijn opa aangeschaft en via mijn vader bij mij terecht gekomen. In het verleden wel eens een paar kleinere prijzen gehad, maar sinds 2017 toen de trekkingen eerst verlaat werden en vervolgens helemaal niet meer plaatsvonden, heb ik volgens mij geen "prijs" meer gehad. Ik wil me graag aansluiten bij jullie om "ons" geld te claimen.

divaro
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2018 08:07

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door divaro »

Beste Redhead55, kun je ons al iets vertellen over het onderhoud met de advocaat op 12 april jl.?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

De schade is maximaal NLG 150,00 dus bijna € 68,00 per lot, je hebt nu ca 19 aanmeldingen. Je denkt dat de bijdrage in de advocaat circa EUR 0,68 is, dus totaal € 12,92 tot op heden. De totale vordering is € 1.292,-- dat is niet echt veel.

1. Meer media aandacht. Programma's zoals Radar en Kassa (en vergelijkbare programma) behandelen enkel items als het voor een hele groep interessant is. Jullie claim/probleem heeft sinds november 2017 nog maar ca 19 belangstellende getrokken.

2. Je zult moeten kijken of de winnaars uit trekking 255 en 254 in de 19 aanmeldingen bevind. Je hebt minimaal 2 winnaars nodig. Een faillissement aanvraag kost circa € 1.549,00 (bron: https://www.bierensgroup.com/nl/aanvraag-faillissement/) waarvan je een deel achteraf terug krijgt. Met voorgestelde € 0,68 per deelnemer kom je ca. 2.257 deelnemers te kort.

Puntje 3 en 4 laat ik ff buiten beschouwing.

Concreet is wel mijn vraag waarom steek je zoveel tijd in iets waarbij de claim zo laag is? Welk belang dien je hiermee (wat is de verborgen agenda).

Ik vind het heel nobel maar ik zou eens goed nadenken wie straks die advocaat gaat betalen? Want met 19 aanmeldingen blijft er na kosten weinig over.

En Lotisico BV zal vermoedelijk na een procedure de 19 deelnemers schadeloos stellen, maar de kosten om dit te bereiken zijn waarschijnlijk vele malen hoger dan de opbrengsten. Jij spiegelt ze een kostenpost van € 0,68 voor, maar ik mis de onderbouwing hiervan en krijg er een naar gevoel van.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

redhead55 schreef:Het grote probleem is natuurlijk dat je niet bij de polis administratie kunt komen. Anders was het erg makkelijk om alle polishouders te benaderen.
Vergeet bij deze inschattingen niet dat je, als de casus zich daar voor leent, altijd nog conservatoir bewijsbeslag kunt leggen. Het is nog wat onontgonnen gebied, maar in sommige gevallen kan het nuttig zijn. Zie hier wat basale informatie.

JBD
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door JBD »

Hallo,
Met veel interesse de berichten op dit forum gelezen.
Ik bezit een polis (18045) en won in trekking 249 een prijs van 200 gulden.
Dus (?!) werd er €2,22 op mijn rekening overgemaakt.
Werkte toen dus nog, maar daarna heb ik niets vernomen.

Plaats reactie