LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afdingen bij de Aldi?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
yestare
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2004 18:19

Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door yestare »

Dit bericht heb ik zojuist naar de TROS gestuurd : Door het pushen van de klant om vooral af te dingen, valt er steeds minder te verdienen in de Elektronicabranche. Als ex-werknemer van Megapool leg ik een deel van de schuld bij u. Gaat u nu de mensen aanbevelen af te dingen bij de Supermarkt? Daar valt nog heel wat personeel te ontslaan! Durf mij eens een antwoord te sturen, beter nog, nodig mij uit in de studio! Groeten, René de Koning ------------------------------ Door het afdingen, komt er minder geld binnen, mensen komen op straat te staan. Denkt u daar de volgende keer even aan? [/b]

WMpr
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 apr 2004 01:59

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door WMpr »

Juist Elektronica koop je niet bij de supermarkt maar bij de speciaal zaak deze hebben de kennis. Al moet ik hier wel een aantekening bij maken deze kennis mis ik wel is bij bijvoorbeeld de media markt en helaas ook wel is mee gemaakt bij Megapool dit meestal bij jonge verkopers die nog van toeten nog blazen weten en dus product kennis missen door des interesse. Ze moeten werken maar verder interesseerd het ze niet ook dit doet een bedrijf de das om. Iemand met kennis komt niet aan de bak bij zulke zaken want deze zijn meestal te duur maar ja heb je kennis verkoop je meer en gaat de klant tevreden met zijn of haar product naar huis. gr, Wilco

pang
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2004 00:11

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door pang »

persoonlijk vind ik dat je nu echt onzin zit te verkopen, als je eens naar het beleid van megapool gaat kijken en dan een deel van de schuld in trosradar schoenen schuift, vanwege advies afdingen. gewoon heel simpel hoeveel dingen er nou af? en als iemand afdingd wilt die persoon het product wat de omzet verhoogt. En de probleem bij megapool was dat ze nauwelijks omzet draaien. Dus hoe kan je nou een gedeelte van de schuld nou in trosradar schuiven? afdingen = omzet. Niet afdingen = is minder omzet. Dus trosradar is gevrijwaard lijkt mij. Je lijkt de muziekwereld wel. door kopieren gaat mijn omzet achteruit. Of dat anita meijer antwoordt bij een vraag waarom maak je geen cd's meer? dat komt door het kopieren(wellicht geen fans meer en de groep die haar fans zijn kopieren echt niet meer ze moeten eens weten hoe). Maar economie gaat achteruit, concurentie, etc wat meer de hoofdzaken zijn laten maar achterwege. Er wordt steeds meer op internet gekocht en meer informatie/prijsvergelijking gevonden, omdat het honderden euro's scheelt en ik adviseer dat ook aan mijn vrienden en zou ik me dan ook en anderen schulding moeten voelen omdat ik een computer/digicam/mobiel op internet koop of bij een andere goedkope winkel? Dus zouden wij consumenten ook medeplichtig zijn aan jou ontslag, omdat we ergens anders kopen. Het internet heeft echter een veel grotere impact dan afdingen. Een beetje know how voordat je dingen gaat betichten. Maar er is misschien hoop voor je, want er is bestaat een rechtzaak die gaande is. Het betreft een aanklacht tegen chocola eters. Want chocola wordt namelijk gemaakt van bonen die in Zuid-Amerika door kinderen worden geplukt die als slaven worden gebruikt, want die mensen plegen een misdaad zodoende dat je medeplichtig ben als je chocola eet. Wellicht dat je ons tegen die tijd kan aanklagen wegens nalatigheid en medeplichtig aan een strafbaar feit. Door ons advies aan vrienden waardoor uw ontslagen werd, doordat de omzet/winst minder werd en geen baan meer had en daradoor het huwelijk de mis in ging en het straat op moest en wegens honger moest stelen, wat resulteerde in moord. Mijn persoonlijke ervaring met megapool is geen kennis en te duur. Ik begin niet eens met afdingen, want als ik dat zou doen en ik krijg het zijn ze nog steeds duurder.

hoffie

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door hoffie »

is NEE zeggen dan zo moeilijk?????????? wat een grote onzin is dit zeg, als winkeliers dan gewoon een eerlijke prijs bij een artikel zetten hoef je als klant niet meer af te dingen...... dus wie is er hier eigenlijk schuldig??????????????

yestare
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2004 18:19

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door yestare »

Nee zeggen is niet moeilijk...en dan gaat de klant het elders kopen, wat ook niet zo gunstig is voor de omzet. Wat ik vooral hekel is het aanmoedigen om te gaan afdingen. RADAR komt op voor de consumenten, maar consumenten zijn ook werknemers! MEDE door het afdingen (is lagere marges) gaan er banen verloren!! Geen speld tussen te krijgen. Gaat u morgen even afdingen bij de Aldi? Yestare

Gast

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door Gast »

Als klanten het dan ergens anders gaan kopen, dan is daar toch weer werkgelegenheid. Misschien kan je daar dan gaan werken.

mr

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door mr »

Het is triest voor de werknemers van Megapool, dat moet gezegd worden, maar naar mijn mening kunnen zij hun klanten niet als schuldige aanwijzen. De schuld ligt niet bij de consument maar bij de overheid met al haar heffingen en belastingen, en bij de producenten die snel rijk willen worden. De electronica-handel doet alsof er nauwelijs wat verdiend wordt. Waarom gaan de prijzen niet omlaag als bijna alle productie naar de zgn. lage lonen landen is verplaatst? Hoeveel netto winst had Philips ook alweer en hoeveel nederlandse werknemers zijn de afgelopen tijd daar hun baan kwijtgeraakt? Het is allemaal zo dubbel als wat. De grote concerns en de topmanagers strijken de winst op en klagen dan dat de consument lagere prijzen verlangt. Onlangs moest ik een nieuwe telefoon hebben....waarom moest ik bij Megapool voor een Siemens dect telefoon 40%-50% (!) meer betalen dan hier net over de grens in Duitsland? Dan vraag je je als consument toch af waar dat verschil in zit? Dat is toch het "vrije markt" principe waar door de handel en economen altijd mee geschermd wordt. Bovendien, het is toch geen schande dat de mensen meer gaan vergelijken? Zeker in de huidige economische situatie. Ik ben het helemaal eens met een van de voorgaande sprekers die het over een 'eerlijke' prijs heeft. Ik ben bereid om een eerlijke prijs te betalen als de handel die daar aan vooraf gaat ook eerlijk is. En daar is de consument zijn vertrouwen in kwijtgeraakt.

pang
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2004 00:11

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door pang »

MEDE door het afdingen (is lagere marges) gaan er banen verloren!! Geen speld tussen te krijgen. Wat ik vooral hekel is het aanmoedigen om te gaan afdingen. RADAR komt op voor de consumenten, maar consumenten zijn ook werknemers! voor de duidlijkheid als je mede hierdoor je omzet vergroot en waardoor je winst vergroot of stabiel blijft betekent dat extra werkgelegenheid. Want als je het niet verkoopt is het geen winst. Dus iets minder winst tegenover geen winst/verlies, want hoe langer een produkt in het magazijn blijft hoe meer verlies. Telecombedrijven hebben jaren lang verliezen geleden om omzet/klanten te werven door bonussen etc om klanten te paaien, maar daar is de werkgelegenheid gestegen, vanwege een visie die ze hebben en die bij megapool er niet was. leg jij mij dan eens uit hoe afdingen banen kost/minder winst banen kost? en hekel je ook aan sites zoals prijzenslag.nl? of de testen van de consumentenbind waar ze ook de goedkope winkels bijzetten? maar afdingen bij een supermarkt vind ik persoonlijk raar terwijl je op de markt hetzelfde koop waar het niet raar is. Maar ach als niemand zou afdingen zouden wij nog steeds niet bij megapool kopen, omdat het te duur is, dus wees blij met dat advies van afdingen, want anders was je al eerder je baan kwijt.

Gast

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door Gast »

Als een winkel mij netjes helpt en iets leuks met de prijs kan doen dan kom ik de volgende keer weer eerst bij hun kijken :D . Dus afdingen is positief voor beide zijden. Ook grappig is dat na vragen er zo 10% af kan dus niet net doen alsof ze alles onder kostprijs verkopen :o Bij megapool heb ik helaas ook altijd gemerkt dat alles prijzig is en qua service het ook maar een boeltje was. Meestal is de kennis knullig maar als het dan goedkoop is dan maakt het mij niks uit want kennis vind ik wel op het internet. Andere bedrijven overleven wel met lagere prijzen dus niet zeuren dat de afdinger bedrijven sloopt. Afdingen bij de supermarkt lukt trouwens wel maar dan moet je wel even voor een berg geld kopen, dat doe je dus nooit. Bij electronica ben je al gauw 200 euro kwijt dus heb je meteen meer ruimte om af te dingen tegenover een chocolade reep van 50 cent.

broertje

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door broertje »

ik probeer zoveel mogelijk af tedingen want er staat bijna overal advies prijs op op een auto ding je toch ook af . laats keek ik voor een stofzuiger van siemens kost bij moderns€259 via internet €205 bij it's €189 en kon je nog extra korting krijgen want er hing een kaartje op van vraag naar de juiste prijs. wie is hier verkeert bezig?

Gast

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door Gast »

ja precies, omdat er een stel lummels een bedrijf niet goed kunnen besturen omdat ze lagen te slapen bij economie les moeten wij zeker dik extra betalen om het maar niet failliet te laten gaan :shock:

niet yestare

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door niet yestare »

Hierbij verzoek ik iedereen bij aankoop van elektronica om 10% meer te betalen dan op het prijskaartje staat. Dit zorgt namelijk voor meer banen.

pang
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2004 00:11

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door pang »

en dan nog gaat die 10 procent extra niet naar megapool :). want met die 10 procent zijn ze extra duur dus omzet weer 0.

Melk_Koe
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 mar 2004 10:50

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door Melk_Koe »

Hij brengt het misschien niet helemaal gelukkig maar ergens heeft hij wel gelijk. Door het constant hameren op afdingen krijgen sommige mensen een waas voor hun ogen, en denken ze duur uit te zijn als ze ergens geen korting krijgen. feit is dat de marges bij electronica ketens onder druk staan. Hierdoor blijft er minder geld over voor kundig personeel (om toch aan de lage prijs te kunnen voldoen). De afdingcultuur hier die inderdaad mede aangezwengeld word door consumentenbond en radar begint langzamerhand walgelijke turkse vormen aan te nemen. Het is of het een of het ander. De klant wil graag prijskaartjes op het apparaat, dan is dat dus ook de prijs. en inderdaad zal een winkel eerder genoegen nemen met nog minder marge dan geen marge, wat niet wil zeggen dat er nog genoeg aan verdient is. gevolg hiervan is dat het eerste slachtoffer nu gevallen is. en waarschijnlijk zulln er nog wel 1 of 2 ketens gaan verdwijnen. zo gaat het nou eenmaal. het leven is hard. maar of deze nu verdwenen zijn door afdingen of mismanagement valt moeilijk te zeggen. Het blijft wel vreemd dat mensen wel afdingen bij electronica zaken en niet bij supermarkten/cd-winkels/warenhuizen enz. betaal gewoon wat er op het kaartje staat en bouw aan een goede relatie met een winkel, dat helpt je op de lange termijn meer dan die 10 euro korting bij een aankoop. afdingen doe je dus maar op de markt of op vakantie bij de strandneger met nephorloges.

Gast

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door Gast »

Oh ja betalen wat op het kaartje staat. Een week later staat het met 15% minder in de aanbiedingkrantje. Daarom alleen al ding ik af om mij niet opgelicht te voelen een paar weken later.

Gast

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door Gast »

Als ik de meeste reacties goed lees, moet ik nu in een hoekje kruipen en me schuldig voelen omdat Megapool failliet is. Komop zeg, waar zijn we nou mee bezig? Lekker makkelijk om voor iemand anders z'n portemonnee te denken. Zo kan ik het ook. Feit blijft dat de marges op electronica groter en dus interessanter kunnen zijn voor afdingen dan in de supermarkt. Zoals een andere Gast vanmiddag ook al aanhaalde: electronicaprodukten van bijv. 200 euro moet je niet vergelijken met een reep chocola van 50 cent. In een andere reactie valt ook te lezen dat er vaak gebruik gemaakt wordt van adviesprijzen. Een consument die dat niet in de gaten heeft, zal ook geen korting krijgen als hij/zij daar zelf niet om vraagt. Die betaalt gewoon het volle pond. Daar hoor je niemend over. En wat als je bij de ene electronicazaak voor precies hetzelfde artikel (weliswaar in de aanbieding) 100 euro minder betaalt dan bij de concurent (eigen ervaring)? Dan kopen jullie zeker bij de zaak die het duurste prijskaartje eraan heeft hangen omdat er anders mogelijk werknemers hun baan verliezen? Over aanbiedingen gesproken: Vaak zie je dat bij aanbiedingen de VAN-prijs doodgewoon opgekrikt is naar de adviesprijs. Het bewuste artikel kost in werkelijkheid normaal al veel minder in de winkel. Maar wie ontdekt dat? Ik heb het meer dan 1 keer meegemaakt dat een artikel in de aanbieding nog meer kostte als normaal in diezelfde winkel. En dezelfde verkoper die zo ageert tegen afdingen gaat natuurlijk ook naar de eerste beste garage om olie te laten verversen/beurt/nieuwe banden etc. Tja, want een verkoper denkt nu eenmaal aan mogelijk banenverlies van collega's, ook als het om z'n eigen portemonnee gaat. En zelf artikelen voor eigen gebruik kopen met korting van de baas? Nee, daar doet een verkoper niet aan! Die is solidair met de consumenten die ook geen korting krijgen!!

nok_nok [[email protected]]

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door nok_nok [[email protected]] »

Juist Melk_Koe, een opgebouwde relatie met zo'n soort winkel, waar je misschien wat meer betaalt, maar daar krijg je een service............. !!! Die vindt je niet bij de grotere ketens, die komen pas na 2 weken en beginnen meteen over de voorrij-kosten, nee laat mij maar gewoon naar een dorp of klein stadje gaan, daar ben je meestal nog "koning-klant", uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Nena

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door Nena »

Als je niet afdingt in winkels, ben je sowieso een dief van je eigen portemonee. Ik ding altijd af :P Als dit niet kan geeft de winkel dit vanzelf wel aan.Proberen kun je toch altijd. Een winkel is toch niet verplicht om hier aan mee te werken. Niet geschoten is altijd mis zeg ik maar. En wat die ex-megapooler. Als jij en je collega's nu eens alle electrische apparaten bij Megapool hadden gekocht zonder je personeelskorting, denk dat dat ook al had gescheeld.

Oneens

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door Oneens »

Door je van tevoren te oriënteren ontdek je al snel een (groot) prijsverschil. En soms kun je zelfs op de laagste aangetroffen prijs nog iets regelen. Afdingen loont. Ik zou niet weten waarom je geen elektronica mag kopen in een supermarkt. Vaak zijn deze artikelen scherp geprijsd. Wat doet Megapool, Dixons, IT's e.d. nou zelf aan bijv. reparatieservice (after sales)? Niets, want dat besteden ze ook uit. Dus daar hoef je het niet voor te laten. En garantie: vaak fabrieksgarantie. Vorig jaar bij AH een PC met schitterende specificaties. Prijsverschil met de plaatselijke PC-handel, Dell, zelfs bij het merk van de PC, voor eenzelfde PC met dezelfde spec varieerde van 300 tot 400 euro!!. Ja, bij de plaatselijke PC-zaak (niet Megapool, IT's, Dixons, etc) kreeg er wel een paar geluidsboxjes er gratis bij. De grote ketens kunnen alleen maar vooraf samengestelde PC's verkopen, doen net of je heel wat koopt (stapels software waarvan het meerendeel je niets aan hebt). Zo'n zelfde PC als AH heeft geleverd zou bij benadering ook geleverd kunnen worden. Alleen moest ik dan wel nog een Flatscreen van rond de 499 euro erbij kopen. En is er iets aan een PC, heb je vragen? Dan moet je ook een Helpdesk (vaak 0900 betaalnummer) van de PC-fabrikant bellen. Wat is dan het verschil met de supermarkt? Juist, de prijs! De keus is dan toch niet zo moeilijk. Oké, afdingen bij AH ging niet. Maar dat was ook al niet meer aan de orde. Ik was al 300 tot 400 euro goedkoper uit door eerst te vergelijken. En omdat de PC een paar dagen later geleverd werd dan afgesproken, kreeg ik voor het "ongemak" van AH een fles wijn er bij. De stelling dat RADAR mede schuldig is aan het failliete Megapool slaat dan ook nergens op. Dan zouden meeredere zaken allang failliet zijn gegaan.

yestare
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2004 18:19

Re: Afdingen bij de Aldi?

Ongelezen bericht door yestare »

U heeft een PC bij AH gekocht zonder afdingen? Vreemd, ik krijg altijd 10 procent op de sla en boontjes! Yestare

Gesloten