LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De nieuwe zorgverzekering

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
irish1
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2005 13:27

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door irish1 »

Athena,

Het volgende regeltje heb ik van de web site van de Belastingdienst afgehaald. "Als u in loondienst werkt, dan houdt uw werkgever een bijdrage van 6,5% in op uw loon. Uw werkgever moet deze bijdrage aan u vergoeden. Over de vergoeding betaalt u wel loonbelasting en premie volksverzekeringen". Dus geen loonbelasting betalen zoals jij beweert klopt niet helemaal.
Dus Catara heeft wel gelijk alleen hoor je hier nergens iets over het gaat alleen over de premies van de zorgverzekeringen en de verrassing komt dus bij het salaris in januari. Dus niet te snel oordelen.

Rob

Tolia

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door Tolia »

Misschien is het handig om eens op de site van de belastingdienst te kijken. Daarop wordt uitgelegd dat de werkgeversvergoeding bij je bruto inkomen wordt opgeteld (en hier betaal je belasting over) en dat je vervolgens zelf de inkomensafhankelijke bijdrage van je netto inkomen betaalt. Dit kost je, bij een inkomen van 30.000 of meer zo'n 800-900 euri per jaar extra.

Gast

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door Gast »

www.fiscalert.nl , eerst registreren en inloggen

Fiscaal kun je inderdaad en naheffing krijgen van d efiscus, als je eindinkomen hoger uitvalt als in januari 2006 bedacht is.

hoekerddries
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2005 15:59

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door hoekerddries »

ik weet niet waar ik het van betalen moet,ik maak mij zeer ernstige zorgen,kan ik gaan wonen bij 1 van de directieleden komen wonen lasik mij verplichtingen niet meer na kan komen,ik namelijk een uitkering van de w.a.o, rekent u maar uit, ik kom niet uit

[/u]

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

diagnosticus

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door diagnosticus »

Athena heeft de klap zo te zien niet overleefd.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door SJZ »

En weet je wat volgend jaar ook zo leuk is? Dat je dan nog langer kunt wachten op je teruggave inkomstenbelasting.
Da's inderdaad hartstikke leuk, want ze vergoeden je tegenwoordig 5% rente daarover. Dat krijg ik op mijn spaargeld niet, dus laat maar lekker lang wachten met de uitbetaling.

diagnosticus

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door diagnosticus »

Nog veel leuker is dat iedere instantie die iets wat maar ook op loon of pensioen lijkt uitbetaalt verplicht is premie in te houden. Vooral bij pensioenen gaat dat leuk worden:
Iemand heeft AOW inclusief de toeslag en daarnaast 5 pensioenen van 7000 europese roepias. Over de AOW wordt 1000 ingehouden en over ieder pensioen 308, in totaal 2540 euro. Hij hoeft uiteindelijk maar te betalen 1660 euro en die 880 teveelbetaalde krijgt ie in de zomer van 2007 pas terug. Weliswaar met rente, maar die 5% staat al ter discussie want Zalm vindt dat te veel.
Het gaat om bijna 2000 zalige oude florijntjes. Je kunt nog niet van diefstal spreken, maar het lijkt toch wel verdomd veel op de bewaarschool, de juf pakt je speeltje af en aan het eind van het schooljaar krijg je het terug.

huubh
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2005 16:09

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door huubh »

Bij het vergelijken van de ziektenkostenpremies stuitte ik op zeer vreemde effecten. Ik wil een basisverzekering met aanvullingen op tandarts, hulpmiddelen en geneesmiddelen. Bij het resultaat van Independer krijg ik 4 pemies van 4 verschillende maatschappijen, allemaal 355,50 schuif ik daarna de vergoedingen voor hulpmiddelen terug, dan krijg ik 5 verzekerringen die allemaal 382,50 kosten. Dit kan onmogelijk kloppen en wat moet ik dan nog geloven van de rest van uw pagina…? Dit riekt naar misleiding. Graag ik uw uitzending een thema hierover waarin aangegeven wordt hoe dit komt, ter verhoging van de geloofwaardigheid. Dit gaat natuurlijk ook naar het forum , want iedereen mag weten dat er onvolkomenheden zitten in uw site, volgens mij.

Nicky13

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door Nicky13 »

Mij is het ook opgevallen dat de premievergelijking van Independer niet klopt! Ik krijg premies van dik boven de 160 euro voorgeschoteld. terwijl ik weet dat ik bij Zilveren Kruis o.a 122 euro kwijt zou zijn!

Ik heb dit ook al gemeld bij Radar en Independer.

Zeer benieuwd wat hier mee gedaan wordt, want consumenten worden echt misleid!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het gaat om bijna 2000 zalige oude florijntjes.
Maar die bestaan niet meer, dus is het ook zinloos om er over te praten.

diagnosticus

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door diagnosticus »

Maar die bestaan niet meer, dus is het ook zinloos om er over te praten
Het is te hopen dat jouw partner minder liefdeloos is na een lang en gelukkig samenzijn.

chronisch epilepsie

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door chronisch epilepsie »

Beste radar en forum leden,
ik erger me helemaal groen en geel aan die betweter van een wiegel die met één been in de politiek en één been in pensioen nog effe komt vertellen wat wij zouden moeten doen!!!!
Was het niet zo dat de acceptatie plicht alleen geldt voor de basisverz?!
Alles wat je verandert bij eventueel veranderen van verzekeraar valt er buiten en is dus afwachten of je geaccepteerd wordt!!!
Ik zelf ben chronisch ziek en het is nog maar afwachten of ik wel zo vrij ben als deze ziek makende kwal doet voorkomen :twisted:
Want stel ik wil geen eigen risico op medicijnen (ik slik er per dag nogal wat )dan moet ik dus nog maar afwachten wat er gebeurd.
Wie pakt Wiegel aan wegens vals voorlichten?!

Superdebor

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door Superdebor »

Beste Radar,
Natuurlijk is het niet zo dat deze nieuwe zorgverzekering voor iedereen voordelig uitpakt. Ook in ons geval gaan we er sterk op achteruit. Ik werk nl. part-time en betaalde dus ziekenfondspremie naar inkomen. Nu moet ik evenveel premie gaan betalen als een bankdirecteur, een burgemeester of een minister. Ik ben volgend jaar meer dan een volledig maandsalaris kwijt aan deze nieuwe zorgverzekering. Mijn partner werkt full-time met ook geen geweldig salaris, maar we komen helaas nét boven de grens waardoor we geen zorgtoeslag krijgen. Geen idee dus hoe we het allemaal moeten gaan redden.
Daarnaast is er nog een puntje waar ik niemand over hoor: de nieuwe vergoedingen. Het is helemaal niet zo dat alle vergoedingen in de basis verzekering hetzelfde zijn als het oude ziekenfondspakket!! Neem bijvoorbeeld kraamzorg: vrijwel alle verzekeraars vergoeden vanaf 1 januari nog maar 44 uur (in plaats van 64!)!! Dat is 8 dagen van 5,5 uur, en zoek het verder zelf maar uit. "Ben je 's-nachts in het ziekenhuis bevallen en mag je 's-ochtends weer naar huis? Tja, da's dan vervelend maar dan gaat er ook weer 1 dag vanaf", "We verschonen wel iedere dag je bed, maar tijd om het te wassen/drogen/strijken hebben we niet", "U moet zelf maar mantelzorg regelen" Dit zijn o.a. de dingen die ik zojuist van het kraamburo te horen kreeg. Ik vindt allemaal het echt te walgelijk voor woorden, en dat bij zo'n premie verhoging.
Ik heb al een kindje van 17 maanden en in januari uitgerekend van de 2e. Maar ik moet echt zeggen dat ik die hele kraamtijd echt niet meer zie zitten. Bedankt wetgever, voor deze geweldige stap vooruit!

:(

datvindikervan
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2005 16:08

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door datvindikervan »

Duurt niet lang meer...dan zijn er weer verkiezingen.... de heren in Den-Haag krijgen uiteindelijk zelf de rekening gepresenteerd...
Nu maar hopen dat iedereen verstandig kiest...We kunnen klagen wat we willen maar de heren uit Den-Haag luisteren alleen rond verkiezingstijd...dus laten we daar maar eens weer gebruik van maken en ze deze keer eens goed afstraffen!!!!
En kiezen voor democratie.... samen de kar trekken... wat mij betreft moet Minister Zalm eerst maar eens grondig verwijderd worden en zijn schoothondje Balkenende mag mee!! Ben benieuwd hoeveel hij er zelf op achteruit gaat met deze nieuwe zorgverzekering? Hoe meer je verdient hoe meer zorg je kan inkopen... welke eeuw leven we eigenlijk?
Waar is de Don Quichotte in de politiek..wie komt er eens voor de minder bedeelde mensen op???

Gast

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door Gast »

Woutertje Bos, het bang uit gevallen tekkeltje van de PVDA, zeker , bah dat is een echte zakkenvuller en een ledig ei.

jupiter1939

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door jupiter1939 »

Men haalt nergens aan dat Nederlanders die in het buitenland wonen en aldaar belastingplichtig zijn a.g.v. hun residentie aldaar, b.v. Spanje; moeten in Nederland hun zorgverzekeringen betalen. Het vreemde van alles is dat deze Nederlanders OOK in Spanje moeten betalen omdat de zorgverzekeringsbijdrage met de belastingen wordt verrekend. Dus deze Nederlanders betalen DUBBEL!! Dit is tegen de Europeese wet ter voorkoming van dubbele heffingen. Vanuit de Nederlandse regering wordt hierover met geen woord gerept. Ook hebben deze mensen geen enkele voorlichting, en/of documenten ontvangen. Een woordvoerder van de regering deelde onlangs lakoniek mede; dat daar binnen de nederlandse regering opzettelijk aan voorbij was gegaan.

joepie 6

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door joepie 6 »

Waar praten jullie toch over.Ik woon in België en als ik 1x naar de dokter wil dan moet ik daar 5x voor betalen.
allereerst mijn A.O.W,Pesioen klein metaal,Afdrage mutualiteit(ziekenfonds
in België),Remgeld dokter(ongeveer 5 euro ) dan moet ik de apotheker nog betalen(afhankelijk van mijn inkomen)
Ik wil trouwens niet meer in Nederland, dat derde wereld land, wonen waar de geboortesterfte onder baby's op een na het hoogste is in Europa.
Ikga ook niet zueren maar ik beklaag jullie wel.

lewohu

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door lewohu »

Waarom moeten vijftig plussers verloskundige hulp en kraamzorg in de basisverzekering hebben ?
Besteedt dit deel van de premie aan andere voorzieningen zoals hulpmiddelen(bril,gehoorapparaat,enz)!
Onder het motto "van confecte naar maatkleding".[/b]

Gast

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door Gast »

jupiter1939\

beste Spanjeganger

toch even het nieuws volgen, jouw opmerkingen zijn inmiddels achterhaald, overigens zonder poen woon je niet in Spanje.

Shame

Gesloten