LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De nieuwe zorgverzekering

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Gast

De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo allemaal

Ik heb mij een afgelopen maandagavond aan het programma Radar mateloos zitten ergeren.
Er werden drie vergelijkingen gedaan met oog op de nieuwe ziekenzorgverzekering.
Iedere avond hoor je weer op de TV dat er zoveel armoe wordt geleden in Nederland en dat de mensen steeds moeilijker de eindjes aan elkaar kan knopen.
U deed een test met iemand die particulier was en maakte het verschil op van wat zij nu gaan betalen. Deze mensen hielden er 2100 euro aan over per jaar.
Conclusie Rijken worden rijker en armer worden armer.
O wat was zij blij met haar centen zeg kan ze met haar hele gezin een verre reis gaan maken en nu zeker want ze konden het nu iets ruimer doen.
Ik vind het raar dat dit zomaar uitgezonden wordt in deze tijd waarin iedereen zo onzeker is over alles en het valt me van Uw programma heel erg tegen.
Sorry maar dit wilde ik even kwijt.

Vergeetmijnietje

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door -margriet- »

Hi,

Ik wil er wél op wijzen dat sommigen die particulier zijn verzekerd óók écht niet zomaar rijk zijn....

Niet alleen ben je particulier verzekerd als je "boven een bepaalde inkomensgrens" zit... maar bijvoorbeeld ook als ambtenaar. :?

En hoewel ambtenaar "duur" klinkt, zijn daar ook functies die tegen minimumloon vervuld worden ... :wink:

Ik ben ook ambtenaar en ben erg blij dat ik níet meer particulier verzekerd zal zijn. Mijn man is ziekenfonds en hij is natuurlijk duurder uit.

Samen maakt het niet zóveel uit dus bij ons. Het is wel erg fijn dat ik nu niet meer steeds zelf alle facturen moet doorsturen enzo. Het scheelt een berg administratie!

Tuurlijk is het duurder, maar de laagste inkomens probeert men te compenseren d.m.v. de zorgtoeslag.

Ik wil het allemaal níet de hemel inprijzen, maar het is ook niet zo dat het alléén maar slecht is :roll:

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door -margriet- »

jij wordt er niet minder van dus pech voor de losers?
Dát heb ik niet gezegd, ik knijp mijn handen dicht dat het er voor ons nog "enigszins" gunstig uitziet ...

Daarmee vlak ik niet weg dat het voor sommigen een hard gelag is.

Het enige wat ik wilde zeggen is, dat het voor sommigen juist dus wél positief kan zijn (als je twee particuliere verzekeringen hebt bij een minimum loon en je gaat naar deze verzekering bijvoorbeeld).

Mensen denken vaak van "ohw particulier? Nou, dan verdien je genoeg"... en dát is dus een fabeltje :wink:

bomgaars

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door bomgaars »

hallo,
ik heb begrepen dat de nw basisverzekering individueel is dwz persoonsgebonden. dat betekent volgens mij dat dan mijn vrouw haar eigen premie moet betalen en ze heeft geen inkomsten. dus 2x premie en een schijntje van de belasting als doekje voor het bloeden. in plaats van 98 treuro per maand voor met zijn tweeen gaan we bijna het dubbele betalen.zo gaat iedereen er op achteruit. wat een gedoe.balkenende heeft er geen last van hoor en de rest ook niet
die hebben pas loonsverhoging gehad en reizen de hele wereld af op onze kosten. zeker nu het nog kan. en maar geld geven aan het buitenland.toe maar kan niet op.
los eerst de rotzooi in je eigen land op. ik werk me de t..... voor me gezin en het wordt steeds gekker.
weg met die zorgverzekering je gaat er echt op achteruit
een beetje anarchie kan geen kwaad in dit land.
mensen wake up before it's too late

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door Gast »

hoi,

Juliie hebben het steeds over de nieuwe zorgverz. maar wat houdt dit in voor de grensarbeiders, ze betalen zo al meer.
En als je dan ook nog eens een alleenstaande moeder bent en parttime werkt in nederland, en als we er dan zoveel op achteruit gaan???
Hoe moet dit dan?????
Je wordt er echt niet vrolijker van!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil:

Gast

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door Gast »

BASISVERZEKERING INVULLEN OOK DIT LUKT WEER NIET WANT ZE HOUDEN GEWOON GEEN REKENING MET DE BELGEN;

ALS JE DE POSTCODE IN MOET INVULLEN WAARUIT DIT BESTAAT IN BELGIE UIT 4 CIJFERS? DAN BLOKEERT HIJ

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: De nieuwe zorgverzekering

Ongelezen bericht door lind@ »

ook ik vond de uitzending niet echt bevredigend
er werd met een gast in de studio gepraat over dat je bij je loon de ingehouden premie's van de ZF erbij krijgt die vrouw was erg blij dat te horen maar toen werd er gezegd dat is niet bij iedereen zo! toen kwam er een filmpje waar dat hele topic niet meer in voor kwam wie krijgt dat nu wel en wie niet??? :?: volgens mij krijgt iedereen dat erbij of zitten er echt gemene addertjes in het nieuwe zorgstelsel
ik word er alleen maar somberder van :cry:

Gesloten