LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] actie tegen illegale hondenhandel

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
erus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 mar 2006 20:19

actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door erus »

Beste forum genoten,

Nu lopen we allemaal te roepen dat dit moet stoppen, maar ik heb het idee dat er weinig tot geen actie wordt ondernomen.

Nu heb ik het plan bedacht om een flyer samen te stellen en deze op plaatsen neer te leggen, als bijvoorbeeld, dieren (winkels) asiels, dierenartsen, stations in de trein, bibljotheek en wat jullie allemaal zelf maar kunnen bedenken, het is de bedoeling om een zo groot mogelijk publiek te bereiken om mensen die hun pup bij de handelaar wil kopen dat ze gewaarschuwd zijn waar deze pups van daan komen en wat voor een risico e lopen, en uiteraard dat ze er op gewezen worden dat de ouder dieren en zeer slechte omstandigheden leven

dus wie mee wil doen stuur mij een mail en ik zorg dat je per computer een flyer krijgt, deze kun je dan uitprinten en copieeren en verspreiden.
ik kies voor deze manier om de kosten voor mij te drukken omdat ik verder geen medewerking krijg van de dierenbescherming

Mijn mail adres is [email protected]

Groetjes
Boudewijn

clipp
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2006 11:54

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door clipp »

Veel reactie is er nog niet ,maar stuur mij maar een folder ,
ik zal de folder aan iedereen sturen in mijn adressenbestand en vragen of zij hem ook doorsturen ,zo kan je veel mensen bereiken die er misschien daadwerkelijk iets aan doen .
een eenmalige aktie zoals deze zet weinig zoden aan de dijk ,het zou na enkele weken herhaald moeten worden ,misschien worden de pupkopers dan wakker geschud en betrekken hun toekomstige huisgenoot bij een fokker vandaan die ,de pups in huis heeft ,en de moederhond kan tonen ,

dierencar
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2006 12:16

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door dierencar »

Hallo Boudewijn,

Dit vind ik een superidee!
Dit is de manier om iedereen te waarschuwen.
Ik wil er wel een randopmerking bijmaken, de Hongaren worden nu als wrede dierenbeulen afgespiegeld, maar dit is niet helemaal waar.
De overheid werkt heel goed mee om de misstanden aan te pakken.
Ik kom veel in Hongarije, spreek de taal en kom ook op Hongaarse dierensites.
Ik weet niet of jullie ook op de hoogte zijn van de hondenhel bij Sopron, waar ca. 200 rashonden werden gehouden in een wijngaard?
Daarvan zijn er dinsdag 94 in beslag genomen en verdeeld over 10 Hongaarse asielen, die al overvol zitten en nu alle moeite hebben om deze zieke en verzwakte honden op de been te helpen, maar het gebeurt wel. De oeverige honden proberen ze er dit weekend nog uit te halen.
Ook zijn er gisteren bij de Hongaars/Oostenrijkse grens in Hegyeshalom 35 honden in beslag genomen, die nu ook in 1 asiel zijn ondergebracht.
Misschien kun je daar ook op wijzen, dat deze welwillende mensen die meestal kampen met een enorm geldgebrek geholpen worden? Ik zou heel graag zien dat na het signaleren van de misstanden we er ook iets aan gaan doen en daarbij is voorlichting en het castreren/steriliseren van honden heel belangrijk.
En in die wijngaard zaten vrijwel allemaal Mudi's, een mooie Hongaase rashond. Wanneer mensen in Nederland zin hebben in zo'n hond help ik graag bij de contacten tussen toekomstige eigenaren en asielen, want het is zaak deze honden z.s.m. te plaatsen!

Stuur mij maar door wat je maakt en ook ik ga er graag mee aan de gang!
Mocht je meer info van mij willen hebben, mail gerust.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Hallo Boudewijn,

Ik heb je een email gestuurd om mij ook een flyer te sturen.

Groeten Belinda

erus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 mar 2006 20:19

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door erus »

de flyer is in de maak, ben daar zelf niet zo handig in maar verwacht dat ik hem vanavond of morgen heb

uiteraard weet ik dat niet elke hongaar over 1 kam te scheren is, en er zullen hopelijk meer goede dan slechte zijn
uiteraard is het belangrijk dat deze actie regelmatig herhaald gaat worden, 1 x zet geen zode aan de dijk
zelf had ik het plan om te gaan folderen bij de puppy schuren zelf, maar daar kreeg ik geen medewerking voor van de DB omdat ze bang waren om aangeklaagd te worden, dus ik dacht tja dan maar zo

groetjes
Boudewijn

bullen-en-baasjes.nl
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:29

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door bullen-en-baasjes.nl »

Heel goed idee Boudewijn, ik heb je al een e-mail gestuurd.

En heb je bericht ook op ons forum www.bullen-en-baasjes.nl gezet.

Er moeten zoveel mogelijk mensen op deze praktijken gewezen worden

Groetjes Diana

Moe en uitgestreden
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2005 15:55

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door Moe en uitgestreden »

Beste dierenliefhebbers.
Waar ik er zelf ook 1 van ben.
Waar je ook kijkt het is 1 hondenhandel.


Of het nu broodfokkers zijn of erkende fokkers.
Ik weet dat ze in duitsland gezonde puppy,s in laten slapen omdat ze als ze met een hond binnen het jaar weer wil fokken ze het aantal terug moeten brengen naar 6 puppy,s dus als er meer zijn geven we die maar een spuitje.
Te triest voor woorden.
Honden handelaren die ook hier in Nederland zitten, die je kan vinden in dagbladen, internet enz.
Erkendefokkers die maar raak fokken.
Weet een duitse doggen fokker in Ter aar die op een klein stukje gemiddeld 6 tot meerdere doggen heeft zitten.
En nest op nest fokt en waar het een gore bende is.
Dus we kunnen veel doen voor andere landen maar vergeet ons eigen land niet.
En dierenbescherming die doen duidelijk niets of weining.
Zo ook de regering maar die maken zich druk om niets of het nu om dieren gaat of om kinderen die door ouders worden opgebracht.
Ze zijn altijd te laat en dat zal wel nooit veranderen
Ze leven er goed van en wij maar betalen
Als je kijkt op Animalplanet en de verhalen volgt van de animal police daar uit verschillende delen van Amerika.
Daar proberen ze heel wat dieren uit hun leed te bevrijden.
Ben zelf een paar jaar geleden in USA geweest en heb het met eigen ogen gezien.
En vergeet ook niet de andere dieren katten,enz

Een boze dierenliefhebber
[/b]

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Beste dierenliefhebbers,

Ik heb op mijn website ongeveer 60 foto´s staan van de hel van Sopron.
Ook staat er een video van de inval bij deze "fokker" dit is uitgezonden op de Hongaarse tv zender RTLclub.

De beelden zijn schokkend.

Verder is er een petitie formulier om je uit te spreken tegen de malafide handel.

kijk op http://www.bonnewelsluis.nl

Groetjes Bram

juultje 1
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2006 14:23

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door juultje 1 »

ja, "moe en uitgestreden" Ik snap je helemaal.

Je wordt ook moedeloos van de mensheid ! Onbegrijpelijk dat ze maar allemaal vrij spel hebben ten koste van al die arme dieren.

i.p.v agenten in te zetten om weedtelers op te sporen, kunnen ze die beter gebruiken om dat fokkende tuig op te ruimen !!!

:x :cry:

Moe en uitgestreden
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2005 15:55

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door Moe en uitgestreden »

Ja je hebt helemaal gelijk
En zo is het met veel dingen.
Maar hoe vervelend het ook klinkt wij doen er aan mee.
Om te kiezen voor een regering die alleen maar voor zich zelf alles goed regelen.
:evil:
Iedereen heeft commentaar maar maar puntje bij paaltje doet niemand zijn mond open.
Ik dus niet maar in me 1 tje begin ik dus niets.
Dieren en kinderen lijden hieronder.
Politie en justitie en de regering vinden het uit schrijven van een bekeuring voot te hard rijden of mensen te verbieden te roken enz veel belangrijker dan het helpen van dieren die worden mishandeld of gefokt worden als broodjes bij de bakker en kinderen die door toe doen van Jeugdzorg worden opgebracht.
Het is te triest voor woorden.


:evil: :evil: :evil:

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door eeliane »

Toch lastig in nederland om dit een halt toe te roepen, nederlanders gaan voor de goedkoopte en niet voor het beste, dus deze dierenhandel hier af kunnen schaffen, onmogelijk, zij dat ene meisje nog dat in nederland het eigenlijk wel het beste loopt. Is onze mentaliteit , daar moeten we iets aan gaan veranderen...

juultje 1
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2006 14:23

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door juultje 1 »

Daar moet zeker iets aan veranderen eeliane

Alleen zie ik dat niet gebeuren ! Dus zal er van hogerhand moeten worden ingegrepen, want het gros van de mensheid denkt alleen aan zijn eigen portemonnee en blijft ze toch bij foktuig kopen.

Weet je wat alleen zo vreemd en tegenstrijdig is, dat als het om dieren gaat er gezegd wordt, dat de verantwoording bij de burgers ligt, die moeten gewoon geen puppies meer kopen, maar als het dan om planten gaat (weed) dan wordt er niet gezegd: als de mensen geen weed kopen houdt het vanzelf op !! Dan wordt er opeens wel opgetreden !!
Hoe krom kan het zijn !!!
:?: :?: :?: :!: :cry:

Moe en uitgestreden
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2005 15:55

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door Moe en uitgestreden »

Jullie hebben ook zeker gelijk de mensen kopen de hondjes

Ik weet zellfs fokkers waar je op afbetaling kan kopen.
Hoe triest wil je het hebben.
Ik ben van mening als je een hond,kat of wat dan ook niet gewoon kan betalen kan je het ook geen eten geven.
En zo is het met alles,

inge b
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:10

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door inge b »

dierenvrienden,kijk even op de topic zeehondenhandel daar vraagt iemand vrijwilligers voor maar een uurtje of 2 per week tegen de strijd tegen de hondenhandelaars!!

erus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 mar 2006 20:19

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door erus »

hoi Inge B,

ik kan het topic niet vinden, waar je het over hebt
kun je een link hier neer zetten ?

Groetjes
Boudewijn

inge b
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:10

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door inge b »

Hallo, hun website heet www.emailwerkgroep.nl,maar als je op forum klikt en je gaat helemaal naar beneden staat er onder het onderwerp DIEREN zeehondenjacht als je daar op klikt is het meteen het eerste onderwerp,kan niet missen! Ik heb al een mail gestuurd dat ik interrese heb,wie volgt...

erus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 mar 2006 20:19

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door erus »

ik ook :)

groetjes
Boudewijn

relratje
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:06

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door relratje »

Boudewijn, ik heb je net een mailtje gestuurd voor de flyer... en nu op naar de andere oproep tegen hondenhandelaars...

dierencar
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2006 12:16

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door dierencar »

Ik heb al eerder op dit forum gereageerd, maar ik zou graag de slachtoffers van deze fokkers, die in Hongarije achterblijven willen helpen.
Ik bedoel dan de honden die dus niet verkocht worden en gedumpt in armoedige asielen, de honden die nu aan de grens in beslag worden genomen en ook worden ondergebracht in diezelfde asielen.......
Die asielen zitten nl al behoorlijk vol en hebben vaak geen geld om de dieren behoorlijk te eten te geven.
Ik heb al een hoop geinformeerd en zou heel graag uit de discussie rond deze malafide hondenfabrieken iets goeds willen laten komen, en wel dat wij vanuit Nederland proberen deze asielen te ondersteunen.
Zijn er mensen die het met mij eens zijn? Wie heeft er een goed idee, zou er willen doneren of rijdt wel eens naar Hongarije en wil spullen voor de asielen meenemen, wie kent er dierenartsen, dierenwinkels die hiervoor spullen beschikbaar willen stellen, enz.?
Ik hoor het graag!!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: actie tegen illegale hondenhandel

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Hiertegen is vrij simpel op te treden!
Dit probleem is vrij simpel te voorkomen wanneer met de handel in honden beter administreerd en daaraan wettelijke bepalingen verbindt.

Chanmaster

Gesloten