LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fotoalbum.

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Fotoalbum.

Ongelezen bericht door Rustig »

Waarom zal ik als Apple-computergebruiker pech hebben omdat de gebruikte programma's die gebruikt zijn bij de test niet op een Apple draaien. Nu lijkt het alsof men persé een Windows-pc nodig heeft om een fotoalbum te kunnen bestellen en dit is geheel buiten de waarheid. Het zou goed van Radar geweest om naast de pc's een Apple met iPhoto een album samen te stellen. Geheid dat het album van Apple als eerste uit de bus was gekomen, zowel gebruiksvriendelijk als kwaliteit.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door Flipipo »

Dat Hema fout ging bij radar is toeval... bij mij ging alles van leien dakje! besteld, en netjes afhaalbericht ontvangen binnen 5 dagen... klasse, we zullen vaker gebruik van maken zodat tijd bespaard wordt met fotos plakken en schoenendozen kunnen weg!

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door gjvisser »

Bij mij werd het Hema boek zelfs bezorgd!? Is dat dus niet meer ofzo? Ik heb dat ding vorig jaar mei ontvangen. Prima service en het boek ziet er erg mooi uit!

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door Flipipo »

Wordt nog steeds bezorgd! Kun je op website zien.

ruud21
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2006 10:59

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door ruud21 »

Ik wil graag reageren op de opmerking van de jury dat het album van Henzo een nepalbum was.

In mijn ogen is dit een kwestie van smaak. Ik vond dit juist een zeer positief punt. Het album is daardoor heel stevig en is geen vreemde eend in de bijt naast de andere, oude, albums.

Daarnaast mocht er wat mij betreft wel iets meer verteld worden over de mogelijkheden van de diverse applicaties. Dit is met name interessant voor de mensen die verder gaan dan het standaard inplakwerk. B.v. de standaardopmaak van de pagina's, waar de jury negatief over sprak, hoefde ik bij Henzo niet te volgen. En de voorkant van het album kon ik zelfs volledig voorzien van een foto! (die zag ik niet bij de andere albums).

Ik begrijp dus niet waarom het album van Henzo op de 5e plaats terecht is gekomen. Tenzij het puur een kwestie van de prijs is. Want het is geen goedkoop product.

Met vriendelijke groet,

Een tevreden Henzo-klant,

Ruud.

moox12
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2006 12:26

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door moox12 »

"helaas heeft u als Apple gebruiker pech!"

Ha ha, Ze is wel bijzonder slecht geinformeerd!

Om de waarheid te zeggen, eigenlijk het tegenovergestelde!

Apple is juist het bedrijf geweest die deze dienst een paar jaar geleden in America introduceerde. Sinds enige tijd bieden zij deze mogelijkheid ook in nederland aan! Die fotoalbums van Apple zijn door professionele vormgevers opgezet en bijzonder mooi.

http://www.apple.com/nl/ilife/iphoto/fe ... books.html
Laatst gewijzigd door moox12 op 18 apr 2006 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Jør
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 sep 2004 22:54

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door Jør »

ik heb mijn eigen test gedaan, waaruit bleek dat de fotoalbums van kodak er veel mooier uitzagen dat die van kruidvat, en hema.
De sjablonen van apple zijn natuurlijk ook om te smullen.

De fotoboeken van Apple (kodak) kwamen voorheen uit usa, komen tegenwoordig uit Groot britannie, en zullen vanaf dit jaar ook in nederland gemaakt gaan worden.

Flauw van Radar om niet even de mogelijkheden voor de Apple gebruikers toe te lichten. Ze werken zelf notabene op een mac!

bobs
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2006 14:22

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door bobs »

Ook mij is de HEMA uitermate goed bevallen als het om albumprintservice gaat. Je wordt netjes per e-mail op de hoogte gebracht omtrent je bestelling.
Ik vraag me alleen af waarom iemand zijn fotoboek in een winkel zou willen ophalen als je deze thuis kunt laten bezorgen. :roll:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door Laurent »

Kruitvat kwam er ook slecht vanaf , terwijl mijn ervaring positief is.

nelladella
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:49

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door nelladella »

Ik heb al diverse 'digitale' fotoboeken samengesteld, van diverse firma's, die soms inderdaad dezelfde software gebruiken. Zo heeft www.myphotofun.nl dezelfde software als www.phototools.nl en Blokker. Deze sturen keurig mailberichten wanneer de bestelling ontvangen is en wanneer het boek klaar is en verstuurd. Ik heb de groter albums gemaakt, en die zien er prachtig uit!
De Hema heeft mijn boekje gewoon opgestuurd, en ook keurig per mail steeds gemaild hoe ver men was in het proces. Daar alleen de middenmaat boekjes besteld, maar ook die zien er goed uit. Er is overal veel mogelijk met achtergronden.
Bij Henzo kun je afwijken van de vaste fotoindeling, zodat je echt je eigen boek kunt maken, leuk zijn ook de ovale en stervormen.
Bij Albert Heijn kun je ook naast de vaste indeling je eigen indeling maken, zelf tekstvakken toevoegen etc. Ook handig is dat je het aantal bladzijden kunt uitbreiden!
Bij vele firma's kun je overigens ook heel mooie (verjaardags)kalenders maken en agenda's!

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door Rustig »

Is de kokommertijd voor Radar nu al aangebroken!?

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door Laurent »

is die tijd al niet een paar jaar bezig.

jl Zaterdag na lange tijd eens naar Kassa gekeken, dat lijkt mij een duidelijk patroon te hebben, zonder hype items te gebruiken.

sleepybag
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2006 11:00

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door sleepybag »

Ik vond de test met gedrukte fotoalbums nogal beperkt. Op Internet zijn uitgebreidere overzichten te vinden. Een goed voorbeeld daarvan is Online Foto Services Die meer informatie meegeeft.

Als je op die pagina het vakje 'centrale' aanvinkt, en dit combineert met de informatie die Radar heeft gegeven, kom je al een heel eind. Het blijkt dat er achter de schermen maar een paar afdrukcentrales werken, die via verschillende winkels en websites hun albums slijten.

Centrales en merken:
Q drukt Hemaen Albumprinter.nl
CeWe drukt Albert Heijn, kruidvat, Primera en Viafoto
MyPhotoFun drukt Blokker, Myphotofun.nl HetFotoAlbum.nl etc
Henzo drukt Bruna, Fotoplus, Fotoquelle, HenzoYourPhotos
Kodak drukt Dixons
(onbekend) drukt Fotobuch.de, phototools en pixbook

Elke afdrukcentrale heeft zijn eigen software. Helaas is in de radar test niet gekeken naar de gebruiksvriendelijkheid van de software en de prijs per pagina. Ze concluderen het puur op de beoordeling van de drie fotografen. En die vonden de kwaliteit weinig uit elkaar liggen. Ik pleit dan ook voor een beoordeling op meer punten.

Verder is in de test een paar appels met een peer vergeleken. Een album van 18 euro kun je niet altijd vergelijken met een album van 40 euro. Zeker niet als het bedrijf van 18 euro ook albums van 40 euro verkoopt, die kwalitatief veel beter zijn.

Ik heb zelf vorige maand een album besteld bij MyPhotoFun, nadat ik vorig jaar een keer ééntje heb laten maken bij AlbumPrinter. Over beide albums ben ik zeer tevreden. Ze zijn goed afgewerkt, de foto's zien er mooi uit, en ze waren ongeveer even duur. Ik zou geen van beiden duidelijk als beter kunnen beoordelen. Bij MyPhotoFun kon ik het album tussendoor als 'diashow' op het scherm laten zien, terwijl Albumprinter andere pagina-indelingen had.

GdM
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 sep 2005 12:13

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door GdM »

bovengenoemde helemaal gelijk, op http://www.onlinefotoservices.nl is beter op te maken, welke bedrijf een mooi album maakt, dan die slappe test van Radar, ik had eigenlijk gehoopt op een goeie test, waarin alle makers van albums mee worden genomen.

Overigens software maakt veel uit, maar soms is het resultaat minder. Zo heeft http://www.phototools.nl Henzo software, maar is de prijs een stuk aantrekkelijker, maar het resultaat is ook veel minder kwaliteit, ik heb zelfs na een klacht mijn geld teruggekregen. http://www.albumprinter.nl daarin tegen is van beter kwaliteit, en heeft al eens de beste testresultaten van pc-magazine behaald. Alleen is daar de software weer minder. Over het algemeen vind ik toch dat een gewone digitale fotoafdruk (los) er beter uitziet, dan de fotoalbumpagina's. Je blijft het raster zien, en meestal is de afdruk 300 dpi, of minder! Ik ben nog steeds op zoek naar een albummaker, die ze maakt op hoogwaardig glanzend papier en waarvan ook de afdruk dezelfde kwaliteit heeft, als de losse glanzende foto-afdrukken.

DiepFreezeR
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2006 23:04

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door DiepFreezeR »

Gisteren werden mijn 15 fotoalbumbladen(HEMA) bezorgd (19,95).
Ietwat aan de slappe kant, verder geen kritiek op de fotokwaliteit.
Wel bemerkte ik dat de software moeite heeft met het EURO teken(€) in de tekst, er wordt dan een leeg hokje geprint :( .
Ik heb het album nog even geladen, maar daar staat het EURO teken(€) er gewoon in.
Ik ben benieuwd naar de reaktie van de HEMA. (nog niet binnen)
Welke tekens worden er nog meer niet goed afgedrukt? Heeft iemand daar al ervaring mee?

Chani
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:26

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door Chani »

Wat ik jammer vond is dat bij verschillende winkels, je zelf kunt kiezen welke kwaliteit papier en omslag je wilt hebben, maar dat dit in de test niet terug te vinden was.
Ze kreeg die van dixons (de oranje) het commentaar dat de kaft zo slap was. Maar je kunt bij dixons ook kiezen voor een harde kaft bekleed met canvas, of een harde kaft bekleed met (kunst) leer.
Die zijn veel beter, dat weet ik uit eigen ervaring.
Hierdoor komen sommige albums wss veel slechter uit de bus.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door Laurent »

Chani

Je kunt toch niet alles testen

bram van sambeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2006 21:25

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door bram van sambeek »

Onzorgvuldige productvergelijking van Radar

Het Radar item over fotoalbum-printservices is op z’n best een matig stukje journalistiek.

Het is een flinterdunne vergelijking met conclusies die zeer kort door de bocht zijn. Henzo (HenzoYourPhotos.com) heeft hiertegen bezwaar gemaakt bij de Radar redactie. Wij zijn echter afgescheept met een zeer onbevredigend antwoord, waarbij de redactie zich beroept op haar journalistieke vrijheid.

Onze kritiek komt er in het kort op neer dat:
1. Henzo onterecht als duurste aanbieder wordt neergezet. Naast het geteste album bieden wij een aantal goedkopere varianten (bv Eur 19,95 incl BTW)
2. Henzo albums een aantal eigenschappen heeft die andere aanbieders niet bieden, zonder dat dit wordt vermeld in de vergelijking *
3. er onterecht wordt gesuggereerd dat het Henzo album imitatie betreft
4. Henzo niet eens in de gelegenheid wordt gesteld om haar grieven kenbaar te maken in Radar. Met dit laatste voelen we ons als bedrijf echt geschoffeerd!

Wij zullen ons dan ook beraden op nadere stappen jegens Radar.
Ik hoop van harte dat de redactie van Radar zich dergelijke kritiek serieus aantrekt, en bij komende vergelijkingen minimaal enige basis fatsoens- en onderzoeksregels in acht neemt. Alleen zo zal het programma in de toekomst de kans krijgen serieus te worden genomen door consumenten en producenten, en dus voortbestaansrecht herwinnen.

Bram van Sambeek – Henzo BV / HenzoYourPhotos.com

* Deze eigenschappen zijn bijvoorbeeld: Henzo biedt als enige aanbieder een echt gebonden album en geen boek(je); Henzo biedt als enige een geheel gepersonaliseerde omslag met groot daarop je persoonlijke foto.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door Laurent »

Preek jij nu voor eigen parochie ???

Henzo kan reclameren bij de Radar redactie.

Chani
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:26

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door Chani »

Beste Laurent, ik begrijp heel goed dat je niet alles kunt testen. Maar bij een goed onderzoek test je vergelijkbare zaken indien mogelijk, of vermeld je dat er meerdere mogelijkheden zijn en dat je er 1 van gekozen hebt.
Radar heeft in mijn ogen dus twee fouten gemaakt: ze hebben geen vergelijkbare zaken getest (beetje zoals appels en peren vergelijken , maar dan iets minder sterk),
en ze hebben niet vermeld dat er meerdere mogelijkheden zijn.
Dit noem ik een vertekend beeld geven van de realiteit. En dat terwijl radar zich altijd inzet voor consumenten als zij niet goed voorgelicht worden.
beetje jammer.

Gesloten