LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internettelefonie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Dick van Schravendijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2006 21:31

Internettelefonie

Ongelezen bericht door Dick van Schravendijk »

:cry:
Aardig onderwerp het telefoneren via internet, maar jammer dat het nu alleen over de standaardzaken ging zoals Skype en de reguliere aanbieders.
Had ook eens aandacht gegeven aan de diverse aanbieders waar je ECHT GRATIS mee kan bellen naar bijna alle vaste nummers over de hele wereld! (Zie o.a. www.internetcalls.com).
Jammer, gemiste kans om echt iets nieuws te brengen!

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door opa »

Klopt Dick,
er zijn nog diverse Tussen varianten voor bellen via internet waarvan
een aantal voor 1 jaar helemaal gratis, via Prepaid kaart of voor 4.50 per maand en met een eigen telefoonummer wat door iedereen kan worden gebeld
Gewoon VoIP adapter kastje aan je ADSL aansluiting, je KPN telefoon er in prikken en bellen maar dan zonder je computer.

Sorry radar, beetje gemiste kans.

NLtrotter
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 nov 2005 19:41

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door NLtrotter »

Ik zit zelf bij Voip Discount, http://www.voipdiscount.com/en/index.html
Dit is een concurrent van Skype. Moet zeggen dat dit uitstekend bevalt. Ik heb ook via dit account een eigen telefoonnummer, waarop ik te bereiken ben. Hiervoor betaal ik € 11.00 voor 4 maanden. Het bellen naar vaste nummers is voor een heleboel landen, waaronder Nederland gratis.De kosten voor het bellen naar mobiele nummes ligt rond de 15 cent. Vindt het jammer dat Radar aan dit soort dingen voorbij is gelopen.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door Laurent »

skype is gratis, zolang je belt met skype gebruikers.

VarrasConsultancy
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2006 15:14

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door VarrasConsultancy »

Skype naar Skype is inderdaad gratis maar zoals al genoemd in het programma, is er ook SkypeOut (pre-paid) en SkypeIn (een vast telefoonnummer om op je Skype account gebeld te kunnen worden).
Helaas werd op de vraag waarom Skype nog geen Nederlandse SkypeIn nummers uitgeeft, foutief geantwoord met: "De markt in Nederland is te klein".

OPTA http://www.opta.nl/download/Beleidsrege ... mering.pdf is zeer duidelijk over het afgeven van (regio gebonden) nummers aan VoIP leveranciers zoals Skype. Kort gezegd is het dus niet mogelijk een abonnee een netnummer te geven buiten de regio waar hij/zij woont.

Frankrijk, Duitsland en Zwitserland hebben hier een oplossing voor gevonden; SkypeIn nummers worden toegestaan mits de aanvrager een legaal woonadres in het land zelf kan verstrekken.

Dat een SkypeIn nummer een heet hangijzer is, blijkt uit de topic op het Skype Support Forum http://forum.skype.com/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

Ike
Skype SuperUser, Skype Forum Moderator en oprichter/eigenaar van werelds eerste 100% op Skype gebaseerde secretaresse- en antwoordservice.

rene.metaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2006 17:57

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door rene.metaal »

Het grote voordeel van skype is dat het ook beschikbaar is op linux en Mac OS/X.
Skype maakt producten voor iedereen.
Ook voicemail is mogelijk.

Met de meeste andere pakketten mag je alleen maar Windows kennissen hebben
Dus kijk uit als je je kennisenkring wilt uitbreiden .

:lol:

-Rene

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door Laurent »

Het grote voordeel van skype is dat het ook beschikbaar is op linux en Mac OS/X.
Skype maakt producten voor iedereen.
Ook voicemail is mogelijk. :shock: TEGEN BETALING

niekd
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2006 19:32

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door niekd »

Met behulp van VoIPBuster kun je gratis naar alle vaste nummers bellen. Na 1 minuut wordt je verbinding verbroken. Dit is uiteraard niet gewenst, maar je weet dan dat het wel of niet werkt en wat de kwaliteit is.
Ben je tevreden dan kun je tegen betaling van €1,04 gedurende 120 dagen onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in veel landen, waaronder Nederland. Dat scheelt in ieder geval de tikken en het starttarief.
Mijn ervaring is dat ook langere gesprekken niet afgebroken worden. De stabiliteit van je verbinding is afhankelijk van de capaciteit die het down- of uploaden bij jouw aansluiting vraagt, tijdens het bellen. Ik gebruik de langzaamste kabel-internet verbinding 750/250kbits/s.
Je krijgt je eigen VoIP-nummer. Ik kan dus ook gebeld worden op mijn computer.
Voor meer informatie zie op www.voipbuster.com

gnubble
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2006 13:28

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door gnubble »

Naast de gemiste kansen en foute reacties is nog wel de opmerkelijkste fout van Radar geweest om een "gemiddelde internetverbinding" te vergelijken met Multikabel X-tra. Tjah... inderdaad het duurste maar dat is dan ook een 22Mbit down/2Mbit up verbinding?! Als de gemiddelde internetverbinding in Nederland er inderdaad zo uit ziet loopt 't lekker op de P2P netwerken...

Radar: als je vergelijkt, vergelijk dan goed. Hier heeft de consument niets aan :?

Ed Klerks
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2006 18:03

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door Ed Klerks »

Ik heb een VoipBuster account en heb, toen ik de waarschuwing kreeg dat mijn beltegoed zou verlopen (bijna Euro 10,00) opgewaardeerd met 2x Euro 1,04. In de waarschuwing stond dat het beltegoed niet zou vervallen als ik op tijd opwaardeerde.
Wie schetst mijn verbazing dat zowel de bijna Euro 10,00 en de 2x Euro 1,04 toch vervielen.

Ik heb hierna weer met 2x Euro 1,04 opgewaardeerd en deze blijken maar 21 dagen "houdbaar" te zijn.
Bovenstaande ruikt naar "oplichting" temeer daar ze zelf in hun waarschuwing aangeven dat het beltegoed geldig blijft na een nieuwe, tijdige, opwaardering.

Voordeel van VoipBuster is wel dat je een inbelnummer kunt krijgen. Nadeel hierbij is dat het een willekeurig netnummer is. Ik heb dus een 050 nummer als kengetal terwijl ik in West Nederland woon.

Mijn VoipInn nummer is ineens verdwenen. Nu geven ze aan dat je een VoipInn nummer kunt kopen?
Als je dit echter probeert krijg je de mededeling dat er voor jouw account geen nummers beschikbaar zijn.\Foutje van VoipBuster of van de OPTA???
Laatst gewijzigd door Ed Klerks op 05 mei 2006 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Dutchoutlaw
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:38

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door Dutchoutlaw »

Leuk dat bv. tele2 de combinatie aanbied internet en telefoon in een, geen abonnement meer nodig van KPN.
MAAR..... waar kun je dat dan krijgen??
Hebben diverse postcode checks gedaan maar niets werkte.
Dit geldt ook voor de aanbieding van Wanadoo.
Skype conflicteerd met PalTalk, je kunt bv geen gesprekken en muziek meer laten horen. (of je moet eerst Skype afsluiten en je computer opnieuw opstarten)

Ik wacht nog wel even, voor zolang het gaat duren

Harry

cbm_kimm
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 nov 2004 11:36

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door cbm_kimm »

Vanaf oktober 2005 maken wij (op Texel) gebruik van het bellen via internet. Eerst als test-bellers, maar vanaf 1 april 2006 als reguliere gebruiker.
Het bellen ging in het begin niet van een leien-dakje.
De lijn viel weg, de lijn was "dood" nadat we de hoorn van de haak haalden etc. Ook als we de hoorn neer legden, werden we ineens gebeld. Dit laatste klopte niet, het was een automatische call-back functie, omdat we de hoorn te snel hadden opgelegd! Kul natuurlijk, maar ja, de aanbieder wist hier in het begin geen raad mee!

Maar, de aanbieder van dit alles (Kabeltex op Texel) heeft er alles aan gedaan, om het bellen via internet mogelijk te maken!
Nu nog de mogelijkheid om binnen het eigen gebied (zeg maar het netnummer) te kunnen bellen zonder ingave van het netnummer, want dat is nog een min-puntje!

Pensionado
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 mei 2005 19:30

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door Pensionado »

Mijn ervaring met VOIP bellen heeft 5 dagen geduurd. Voor € 9,95 p/mnd onbeperkt bellen na aanschaf van een Linksys VOIP kastje voor € 49,- bij Mediamarkt werd beloofd door Abel Telecom. Geluid was goed maar met regelmaat wegvallende gesprekken is voor mij geen optie. Lag aan mijn ADSL lijn/provider volgens de helpdesk. Storingen zouden op kunnen treden bij gelijktijdig bellen en downloaden, dat was absoluut niet het geval. Volgens Abel kunnen zij als zij de ADSL verbinding ook leveren prioriteit geven aan telefoneren, dan zou een storingsvrij telefoongesprek wel mogelijk zijn. Heeft moeite gekost om er van af te komen maar volgens de Alg. Voorwaarden kun je binnen 7 dagen kosteloos annuleren zonder opgaaf van reden. Ik wacht nog wel een tijdje met het doen van een nieuwe poging, eerst de kinderziekten er uit.

norbertst
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2006 20:45

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door norbertst »

Wat nou Skype ? Ja het is gratis. Maar ik heb nog niet een fatsoenlijk gesprek kunnen voeren. Na een minuut ben je je verbinding kwijt. Ook wordt vaak de microfoon door het Skype programma uitgeschakeld. Bel je je kennissen horen ze niks, denken ze dat ze belazerd worden. Voor mij hoeft heel dat Skype niet.

Norbert van Steenoven

Christiaan Beijer
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2004 01:31

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door Christiaan Beijer »

Ik gebruik sedert 3 maanden Tiscali Internet ( 4000 Kb, maar in de praktijk gemiddeld 2550 )) inclusief telefonie, voor 29.95 per maand.
De telefonie is onbeperkt 24 uur per dag naar alle vaste normale nummers in Nederland.
Mijn ervaringen zijn voor 95% goed. Een enkele keer echter krijg ik geen verbinding ( de lijn lijkt dood) of de beltoon van de gebelde is niet te horen of ik krijg de toon van een "afgesloten" telefoon.
Als ik dan ter controle via KPN dat nummer bel blijkt er niets aan de hand te zijn. Als ik dan nogmaals via Tiscali bel dan is het ook weer normaal.
Gelukkig komt dit zelden voor, maar toch.
Voor de zekerheid heb ik daarom mijn KPN telefoonlijn nog maar aangehouden.
Die dient voorlopig als het bekende nummer voor de bellers naar mij.

peter32
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2006 21:24

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door peter32 »

Skype is leuk voor bellen vanaf de pc en dan houd het op.Ook de geluidskwaliteit is matig .Voipbuster werkt wel goed en het enige is dat je elke 120 dagen 10 euro beltegoed moet kopen.Dat zou normaal door het gratis bellen leuk oplopen .Echter heeft de mogelijkheid van een voipbuster in nummer en dat kan je dan weer gebruiken om je in nummer door te schakelen naar je GSM ,door de callforwarding optie verder ondersteund VOIPbuster het sip protocol zodat je met ieen sip adapter aan je modem gekoppeld ook zonder pc kan bellen .ik gebruik VOIPbuster nu vanaf Oktober via een speedtouch 716 modem er staan 2 dect telefoons aan en ik bel sindsdien geheel gratis naar als ik wil 60 landen Het is wel te begrijpen dat je met 1.04 euro niet jaren onbeperkt kan bellen.De optie opwaarderen via het 0900 nummer is bedoelt om mensen zonder creditkaart ook de mogelijkheid te geven om van VOIP gebruik te maken Maar er hoort voor de 120 dagen 10 euro op te staan om te starten .wat de uitzending betreft deze Erik had ergens de klok horen luiden maar verder kwam hij niet /ook tele 2 is met parlino uitgekomen dat ook met het sip protocol werkt wat betrft het voipbuster in nummer .Ik had geluk wel en nummer uit mijn regio te krijgen maar ik denk dat het puur geluk was of omdat ik een van de eerste was .Bij XS4al krijg je zelfs een geheel ander nummer wat begint met o87ZXXXXXXXX en over de hele wereld bruikbaar is .meer weten mail [email protected]
groetjes
Laatst gewijzigd door peter32 op 04 mei 2006 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.

JStokvis
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 okt 2004 08:44

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door JStokvis »

Ik heb bij MediaMarkt een Sipura SPA 3000 gekocht (€49.95) heb dat ding met veel moeite aan de gang gekregen en kan nu (ook als mijn computer uitstaat) gebruikmaken van het gratis bellen binnen Nederland en een groot aantal andere landen.

Jammer is dat de Tros dit niet meegenomen heeft in de uitzending.

Ga naar: http://www.telecomvergelijker.nl/thread ... t_limit=20

Voor (veel) meer informatie en de verschillende instellingen van de SPA 3000

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door aussienl »

wij, (mijn vriendin en ik) gebruiken al een paar jaar Skype en ik moet zegen tot tevredenheid. Wij bellen minimaal 3 keer per week naar australie en als je kijkt wat we kwijt zijn aan kosten is dit te verwaarlozen.
Toen Skype begon had je inderdaad nog wel eens problemen
zoals : echo, wegvallen van de verbinding etc etc. Dit is de laatste twee
jaar helemaal weg en helemaal geen problemen.

peter32
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2006 21:24

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door peter32 »

ik vind de discussie over het bellen via internet appels met peren vergelijken .in nederland kan men met Skype alleen bellen als er een PC aanstaat ,dan kan men naar alle nummers bellen .Met Voipbuster en Parlino en andere gratis programmas kan men zonder dat de PC aanstaat wel naar andere nummers en landen bellen en dan voor minder kosten als Skype En deze hebben wel een In nummer wat Skype niet heeft .Nog iets .een familie lid heeft via Skype zijn beltegoed opgewaardeerd met de Mastercard creditkaart welke later bleek te zijn gehackt .Gelukkig werd de hack door de bank snel ontdekt

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Internettelefonie

Ongelezen bericht door aussienl »

Nou Peter?

Ga eens alle tarieven vergelijken als je het puur over naar
het buitenland bellen hebt? Ik denk dat je je wat prijs betreft
vergist. Zoals ik al eerder vermelde? Wij bellen voor 95%
naar het buitenland en hebben al vele manieren van bellen
vergeleken en hebben qua prijs/kwaliteit verhouding nog
geen betere gevonden.

En v.w.b. het hacken? Elke handeling op het internet waar een
crdeit kaart gebruikt wordt brengt het risico van hacken. Niet
alleen bij skype.

Gesloten