LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Casema

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Toolboy

Casema

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik ga dit volgen ben zeer benieuwd hoe dit afloopt.
Radar staat niet echt sterk in deze.
Het ging om een extra dienst verlening die los stond van andere.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Casema

Ongelezen bericht door Laurent »

Inderdaad, een zwakke case van Radar na al die bombarie erover

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: Casema

Ongelezen bericht door Wankytan »

Dat dacht ik ook toen ik het zag. Het was toch voorheen ook zo met de KPN, dat je door hun een extra telefoonaansluiting kon krijgen en daar moest je ook extra voor betalen in de maand. Dit is volgens mij net zo'n extra dienst?

edwin b
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:44

Re: Casema

Ongelezen bericht door edwin b »

ondanks alles is het balachelijk waar casema mee bezig is
als er een prijs verhoogt wordt, dan hoef je ook niet te reageren op de brief die je krijgt met de aankondiging
de prijs had automatisch aan gepast moeten worden.
ben dus ook van mening dat ze van alle jaren het teveel betaalde moeten terug geven, met rente.
wat een eikel was diegene van casema, met ze "tros compas lid zijn"
als de troscompas de prijs verlaagd, gaat dat toch ook niet in alleen voor de mensen die reageren.
er klopt niet van dit hele gedoe, naar de rechter zou ik zeggen.
kan me niet voorstellen dat casema er goed van af komt

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Casema

Ongelezen bericht door Laurent »

Edwin, als je gekeken hebt naar het programma zul je gehoord hebben,dat de stap via een geschillencommissie gaat, de consumentenbond durft de rechter niet aan, zij zijn ook nog eens in gesprek met Casema over een tussenoplossing.

De RADAR uitzending kwam dus te vroeg op het scherm :roll:

edwin b
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:44

Re: Casema

Ongelezen bericht door edwin b »

het programma heb ik gezien.
via de geschillencommissie, is mijn mening, dat men niet krijgt waar ze recht op hebben.
b.v. 1 jaar terug gave.
ook vind ik het raar dat ze de stap niet durven te nemen naar de rechter.
casema heeft fouten gemaakt, ze geven zelfs een gedeelte toe.

hoezo te vroeg? eerst de geschillencomisie afwachten of de tussenoplossing.
ik weet het niet.......voordeel is nu wel dat meer mensen ervan afweten en ze zo sterker staan.
ben benieuwd hoe het gaat aflopen

Toolboy

Re: Casema

Ongelezen bericht door Toolboy »

Gaat het niet om een aanvullende dienst buiten het standaard paket om.
Die aanvullende dienst had gewoon opgezegt moeten worden door de klanten.
Nu geld terug vragen en al die tijd gebruik hebben gemaakt van een versterker inc verdeelkast enz????.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Casema

Ongelezen bericht door Laurent »

Tja is dit niet typisch nederlands , eerst gebruik van maken en daarna gaan schreeuwen , tesamen met Radar die met het verhaal van Casema duidelijk geen raad wisten: uitslag Radar -Casema : 0-1

Toolboy

Re: Casema

Ongelezen bericht door Toolboy »

@laurent.

Zo bedoel ik het niet echt.
Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen,Dat de tros dit aan de kaak stelt is zeker niet verkeerd.
Er had alleen een betere voorbereiding moeten zijn

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Casema

Ongelezen bericht door Wubo »

In begin kon ik het begrijpen het licht tegen Casema, ivm die nevendienst waarvoor betaald werd.
Maar toen een woordvoerder van Casema verduidelijkte dat dit een extra dienst was waarvoor betaald diende te worden gaf ik hun gelijk.

Achteraf, ALS dit vroeger een Verplichte dienst was, dan is Casema in gebreke gebleven en had dit duidelijk moeten aangeven wat niet gedaan werd in de opgestuurde voorwaarden. Maar aan de andere kant weten we zelf ook wel dat lang niet iedereen die voorwaarden leest en dit in zich opneemt.
Het is net zo, ALS meneer die nieuwe voorwaarden gelezen had, dan wist hij dit en kon hij aangeven dat hij die nevendienst niet meer hoefde als hij deze voor zijn gevoel niet meer nodig had.

Toolboy

Re: Casema

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nou wubo jij hebt dus ook de spijker en hamer gevonden net als ik.
Daarom ben ik in afwachting

Toolboy

Re: Casema

Ongelezen bericht door Toolboy »

Blijkbaar tasten we de tros nog niet in hun eer aan.
Diverse reactie`s zijn nu verwijdert en deze nog niet.

hablando
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jul 2005 10:04

Re: Casema

Ongelezen bericht door hablando »

Wat ik gisteren aanschouwde was een organisatie die niet gezond is in haar hoofd; een gewone particulier die een duidelijk dubieuze situatie laat toetsen bij een geschillencommissie (en Casema is daar niet voor niets lid van) en vervolgens in het gelijk gesteld wordt. Casema is het er toch niet mee eens en deze meneer zelf wordt op zijn beurt gedagvaard. Langs het feit dat Casema toch ooit de uitspraken van deze geschillencommissie als bindend heeft aanvaard is dit een erg ongebruikelijke stap. In mijn ogen zou Casema haar lidmaatschap van enige geschillencommissie hiermee moeten verspelen.

Persoonlijk werd ik bijkans misselijk van hoe de woordvoerder van Casema het standpunt en de dagvaarding met een minzame, koude glimlach verdedigde. Ik ben dankbaar dat dit bedrijf niet aan mij levert en dat deze man niet voor mij werkt.

Als dit de praktijk wordt in Nederland, hoeft geen enkele particulier nog naar een geschillencommissie te stappen. Want als de besproken organisatie met welgevulde portefeuille het betaamt, worden onevenredige kosten en de problemen die hiermee samen kunnen hangen op voorhand een risico voor de particulier. Casema heeft hiermee een uiterst bedenkelijk en kil gezicht gekregen.

Gelukkig komt de Consumentenbond op voor de meneer in de uitzending en draagt de kosten van de procedure. Dus dat men een zaak voor de rechter niet aandurft is ronduit onzin.

Overigens :

Het valt me de laatste tijd op dat discussies die negatief uitpakken voor een bepaalde organisatie onderbroken worden voor opvallend positieve lofverhalen over hetzelfde bedrijf.

Ook op dit forum zijn werknemers van besproken organisaties professioneel (dus in opdracht) actief. Hierbij gaat het niet om welbedoeld advies of een evenwichtige discussie maar om neutralisering ofwel eliminatie van de discussie, niet de inhoud. Als beheerder zou ik een mooi onderhouden blocklist aanleggen van de ip-adressen die opvallen in dergelijke misplaatste mooipraterij. Misschien dat daarom bepaalde reacties worden verwijderd.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Casema

Ongelezen bericht door Laurent »

hablando,


volgens mij heb jij een ander programma gezien, Radar en de advocaat van de consumentenbond werden afgeserveerd door de Casema meneer met feiten en gemaakte afspraken, terwijl er nog een gesprek loopt tussen de partijen, volgens mij moet je een mogelijke overeenkomst niet dwarsbomen met de Radar uitzending. :shock:

hablando
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jul 2005 10:04

Re: Casema

Ongelezen bericht door hablando »

Lieve Laurent (van Casema),

Het boegbeeld van Casema werd afgeserveerd op zijn bedenkelijke stellingen, niet andersom. Indien dergelijke zaken niet in de publiciteit komen, komt er nooit een oplossing en gaan dergelijke organisaties vrolijk door met hun "beleid". Helaas maar waar.

Een dagvaarding noem ik geen gesprek maar in dit geval grove intimidatie. :shock:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Casema

Ongelezen bericht door Laurent »

Okido, Radar heeft inmiddels bakzeil gehaald .

Gesloten