LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal drama

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Flipmoot
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 nov 2006 14:45

Paypal drama

Ongelezen bericht door Flipmoot »

Zo stond ik gister bij de supermarkt mijn boodschappen af te rekenen met de pin om vervolgens te horen te krijgen dat het saldo niet toereikend is. Nu stond daar een paar dagen geleden nog minstens 600 euro op die rekening.

Na wat controleer werk blijkt dat Paypal effe 930 euro heeft afgeschreven...

Nu heb ik al minstens een jaar niets meer met Paypal afgerekend, dus mijn bank gebeld het geld laten terug storten en eens op mijn Paypal account gekeken om te zien wat er aan de hand is. Ik kreeg gelijk de melding dat mijn account beperkt toegankelijk is omdat "men het vermoeden had dat er ongeautoriseerd gebruik was gemaakt van de account". Dat kon wel eens kloppen ja!

Er is een afschrijving gedaan aan de een of andere vrouw ter waarde van 800 engelse ponden. Nog nooit van dat mens gehoord en ik heb geen idee waarvoor de betaling is. Alleen dat er "Overgemaakt aan" voor staat...

Vanmorgen met Paypal gebeld. De man zei dat dit "uiterst serieus wordt genomen" en dat ik voor het eind van de dag een reactie zal krijgen op mijn email adres. Het zal mij benieuwen.

Maar het geeft mij een buiten gewoon onveilig gevoel als een ieder maar gewoon geld van mijn rekening kan afschrijven zonder dat ik daar toestemming voor geef. Ik ga dan ook mijn account beëindigen.
Inmiddels heeft de bank het geld weer terug gestort, dus ben ik even uit de financiële sores, maar ik krijg het gevoel dat het verstandig is om Paypal maar helemaal te blokkeren bij de bank...

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Paypal drama

Ongelezen bericht door lostlovey »

Ook lekker! Ik heb al jaren Paypal en eigenlijk nooit (grote) problemen ondervonden echter, jouw verhaal heeft me net aangezet een van mijn twee gekoppelde bankrekeningen te verwijderen. De bankrekening die overblijft heeft een blokkade op roodstaan en nooit meer dan een paar honderd euro als saldo, dat is ook het primaire rekeningnummer.

Maar, de bankrekening die ik wil verwijderen laat zich niet verwijderen omdat er een transactie gaande zou zijn. Niet dus, heb die rekening al tijden geleden als secondair aangemerkt EN er zijn al maanden geen transacties via die rekening gelopen. De transacties die via de andere rekening zijn gelopen, zijn allang voltooid.

Heb meteen een mail gestuurd en wacht nu gespannen op antwoord want dit vind ik wel erg zorgwekkend. Ben benieuwd naar hun uitleg.

Dank voor de waarschuwing.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Paypal drama

Ongelezen bericht door grun »

Hoe deze fraude werkt wordt hier uitgelegd. Het kan dus alleen maar als de fraudeur ooit eens via phishing de inloggegevens voor je bankrekening te weten is gekomen.

Een goede tip is inderdaad om, voor alle zekerheid, paypal te koppelen aan een aparte rekening met daarop een relatief klein bedrag. Overigens wordt deze fraude vrijwel altijd door paypal of bank vergoed.

Dat je zelf op de paypal site geen bankconnectie kunt verwijderen is idd vreemd, het zou wel moeten kunnen. Destijds wilde ik m'n creditcard koppeling verwijderen, dat moest toen met de hand door een medewerker gedaan worden.

Flipmoot
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 nov 2006 14:45

Re: Paypal drama

Ongelezen bericht door Flipmoot »

Ja, dat is een goed idee, maar dat neemt niet weg dat ze ook dat geld gewoon kunnen afschrijven. Of het nou een klein of groot bedrag is, ik hou er niet van wanneer mensen met hun vingers ongevraagd aan mijn geld komen...

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Paypal drama

Ongelezen bericht door lostlovey »

Natuurlijk is het verre van kosher dat er zomaar geld afgeschreven kan worden. Gelukkig heb je wel meteen je geld teruggekregen.

Bij mij is zoiets gelukkig nooit gebeurd en ik gebruik Paypal toch wel vrij regelmatig en wil dat ook blijven doen, maar ga nu wel schadebeperkende maatregelen nemen. Heb sowieso nooit mijn credit card aan Paypal willen koppelen want daar zit best een hoog limiet op. Een kleine bankrekening moet genoeg zijn.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Paypal drama

Ongelezen bericht door lostlovey »

Ondertussen is mijn ene bankrekening ontkoppeld. Dat moest PP dus ook handmatig doen. Bij navraag waarom ik die handeling niet zelf kon verrichten, werd gezegd dat het normaliter gewoon mogelijk is maar dat er soms een technische storing is waardoor het even niet kan. Weet niet goed wat ik daarvan moet denken, dus denk ik maar niets ;-).

PP heeft het wel snel opgepakt (kreeg steeds binnen de beloofde 24 uur een reactie) en de rekening was ook meteen ontkoppeld.

Slagboom3
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2011 14:09

Re: Paypal drama

Ongelezen bericht door Slagboom3 »

Ik zit ook met een PayPal probleem.
De beste mannen kennen hun eigen voorwaarden niet eens.
Reageren doen ze niet meer op emails.
Ze breken constant hun eigen algemene voorwaarden in eigen voordeel.
Nu het mooie van alles.

PayPal is GEEN bank en heeft als zodanig ook geen status in Nederland.
Hier is direct een giga consumenten gevaar, waar ik met mijn bekrompen verstand niet bij kan is dat de overheid danwel de Nederlandse Bank niet ingrijpt en de PayPal organisatie afdwingt om de Nederlandse wetten en regels te volgen, de Nederlands staats burgers te beschermen, te handelen volgens de consumenten wetgeving en anders de service te verbieden.

Als je wil procederen kan dat in de UK. en niet in Nederland. Als je een conflict heb steken ze gewoon hun kop in het zand "ga maar naar de rechter". (hahahahah weer zo'n ....... ons een proces aan doen, doen ze toch niet).

Dan maar de media opzoeken wellicht dat dat werkt. Een pagina grote advertentie in de Telegraaf of zo met boze klanten. (pagina is zo gevuld)

Overheid grijp in, andere instellingen moeten aan regels voldoen anders worden ze uit de lucht gehaald, start met het beschermen van uw burgers!!!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Paypal drama

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

http://www.paypalsucks.com , het adres voor meer kritische informatie over Paypal

Ook op Youtube is genoeg te vinden: http://www.youtube.com/results?search_t ... ry=0&page=

Maar de meeste Nederlandse Paypalgebruikers zijn zeer lovend over het fantastische Paypal. Een recente kritische uitzending van Vara Kassa werd door Paypal-lovers volledig afgebrand na een oproep hiertoe door Geenstijl.nl

Gesloten