Pagina 1 van 1

Hopeloze Hypotheeklijn ING

Geplaatst: 08 aug 2011 21:51
door Rebo
Mag ik even klagen over de Hypotheeklijn van de ING? Wilde mijn ING-hypotheek verhogen of oversluiten, dus Hypotheeklijn gebeld voor de mogelijkheden. Over het telkens doorverbonden worden, wachten en telkens opnieuw je verhaal doen heb ik het al niet eens meer. Zodra de helpdeskmedewerkers er niet meer uitkomen (ze weten niet veel meer dan er op de site al vermeld staat), word je teruggebeld. Binnen 48 uur. Nou mooi niet. Nog eens gebeld, twee keer doorverbonden en een foutief advies gekregen: als je een hypotheek oversluit moet je altijd boeterente betalen. Dat is natuurlijk onzin, dat hangt van de soort hypotheek en de rentestand af (in mijn geval geen boete dus). Hoe hoog de boeterente dan zou zijn, kon de medewerkster niet vertellen >> doorverbonden. Nu zou ik binnen 24 uur teruggebeld worden. Weer niet. Zelf gebeld, eindelijk iemand aan de lijn (na twee keer doorverbinden) die me verder kon helpen. Dag later toch nog teruggebeld. Om een afspraak te maken met de hypotheekadviseur bij mij thuis. Ik wil gewoon antwoord op een paar vragen, en als dat niet telefonisch kan dan liever op een ING-kantoor. Nou, dat is niet gebruikelijk volgens de medewerkster (staat toch echt wel op de site). Laat maar, de ING wil van mij (30 jaar klant) af, dat is duidelijk. Inmiddels naar volle tevredenheid overgestapt naar de Triodosbank, Daar krijg je gewoon een hypotheekadviseur met verstand van zaken rechtstreeks aan de lijn en weet je binnen een week waar je aan toe bent. De oude ING-hypotheek is inmiddels geheel afgelost, maar dat weerhoudt de ING er niet van om mij van de nieuwe rentevaste periode op mijn niet meer bestaande hypotheek op de hoogte houden.

Re: Hopeloze Hypotheeklijn ING

Geplaatst: 08 aug 2011 21:53
door wouters-w
U bent een verstandig mens.

Re: Hopeloze Hypotheeklijn ING

Geplaatst: 09 aug 2011 09:30
door mar9
Helemaal mee eens.

18 juli gebeld met Hypotheeklijn want overweeg mijn huidige ING hypotheek te wijzigen en eventueel binnen de ING.

Inderdaad telefonische afspraak, eerste mogelijkheid (na 18 juli): eind augustus!

En telefonisch, terwijl ze op de site pronken met:

"Een hypotheekgesprek is vrijblijvend en kan altijd, waar u maar wilt: bij u thuis of op een ING kantoor."

Terwijl ik juist aangaf een "fysiek" gesprek te willen.

Vanmiddag gesprek bij de Rabo. Ook 18 juli gesproken en kon zelfs vorige week maar toen kon ik niet.

Webcare team ING, neem hier notie van en laat er iets aan doen of beloof het niet (fysieke afspraak).

Re: Hopeloze Hypotheeklijn ING

Geplaatst: 11 aug 2011 12:58
door ingwebcareteam
Beste Mar9 en Rebo,

Erg vervelend dat het zo gelopen is.

Ik neem per PB (Persoonlijk bericht) verder contact met jullie op.

Robert
ING Webcare
http://www.ing.nl/webcare

Re: Hopeloze Hypotheeklijn ING

Geplaatst: 11 aug 2011 20:36
door evdbeek99
Jammer dat er tegenwoordig van de webcare accounts zijn op dit soort forums. Vind het alleen maar tekenend, want het zijn over het algemeen de slechste bedrijven die zich bezig houden met dit soort praktijken.

Re: Hopeloze Hypotheeklijn ING

Geplaatst: 12 aug 2011 11:47
door bianca82
met eva eens..

overigens ook een klein moppertje over de hypotheeklijn..
mijn partner heeft een baan in de voedingsbranche en kan vaak niet bellen, ook heeft hij een telefoon angst (tja moet hij aan werken) hij vroeg mij als partner of ik aub even wat wilde navragen over onze bankdepot bij de ing..

affijn ik bellen.. kon zn bsn doorgeven al zijn info.. maar ik was niet meneer dus ik kreeg geen antwoorden..

eum meneer is aan het werk en ik ben zijn partner de moeder van zijn kind... niks mee te maken.. ik mag u geen antwoorden geven..

ene kant snap ik het wel maar andere kant.. lijkt het me dat partners (wat ik ook kan bewijzen) toch ook gewoon mogen bellen?

ik moest meneer maar zelf aan de telefoon geven.. meneer werkt.. a maar wij zijn tot 21:00 open mevrouw.. eum ja.. misschien is hij dan nog niet thuis? O maar dan kan hij ook in de ochtend bellen... zucht

Re: Hopeloze Hypotheeklijn ING

Geplaatst: 13 aug 2011 20:08
door jongesander
Tja het is helaas hoe het werkt binnen de bancaire sector (Ook ABN Amro kan er wat van). Natuurlijk is het gemakkelijk dat je via internet en telefoon een heel eind komt tegenwoordig. Alleen jammer dat men vervolgens personeel achter de telefoon of "webcare" (alleen het woord al) zet wat over het algemeen niet voldoende capaciteiten heeft.

Maar wat nog het meest erge is: je moet betalen voor dat waardeloze gesprek..... Terwijl men op hypotheken toch al snel een marge heeft van 1%, waarvan ongeveer 0,7% voor operationele kosten is. Dan nog maar niet gesproken over de hogere rentemarge voor bestaande klanten (ING).

Er mag iets mis gaan bij een bedrijf, maar deze grootbanken lijken er een sport van te maken.