LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] solveon

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
leni1966
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 aug 2011 12:54

solveon

Ongelezen bericht door leni1966 »

opgelost!
Laatst gewijzigd door leni1966 op 15 mei 2012 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: solveon

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik vraag me af of Solveon als dochteronderneming van ABNAMRO Bank N.V. werkt met cessie of machtiging? Juristen op dit forum enig idee?

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: solveon

Ongelezen bericht door Mendoza »

Solveon vraagt voor een schuld van 24000? een betalingsregeling van 65,- per maand. Ik kan dat niet echt een onmenselijk hoog bedrag noemen. Waarom is de WSNP afgewezen?

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: solveon

Ongelezen bericht door WilWil »

Alvorens het krediet wordt overgedragen aan Solveon worden er eerst vanuit de ABN AMRO bank acties ondernomen om met u in contact te komen. Dit gaat meestal schriftelijk. Als hier geen reactie op komt, of er geen concreet en acceptabel voorstel uitkomt, dan wordt het gehele krediet opeisbaar gesteld. Er wordt immers niet voldaan aan de voorwaarden. Uiteraard hoeft u alleen het openstaande saldo te betalen.

Dus aan wat u nu schrijft is een langer traject voorafgegaan.

Solveon zijn geen lieverdjes en over hun werkwijze mag je zeker twijfelen. Echter hebben zij terecht geen boodschap aan andere schuldeisers. Ook de bank wil zijn geld terug. EUR 65,00 per maand op een krediet van 24.000 klinkt heel schappelijk. Ik heb het vermoeden dat het openstaandsaldo lager ligt.

Waarom is schuldsanering afgewezen?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: solveon

Ongelezen bericht door sacredfour »

Als Solveon werkt met cessie, mogen ze dan een andere bankrekening die nog wel loopt bij ABNAMRO en een positief saldo heeft verrekenen met de vordering? (art 25 alg. voorwaarden ABNAMRO)
Bij cessie gaan nevenrechten/afhankelijke rechten mee over art.6:142 BW.
Valt art.25 daar ook onder? Iemand een idee?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: solveon

Ongelezen bericht door sacredfour »

@leni1966
Het is van groot belang dat je de Solveon duidelijkheid geeft van je financiële situatie. In tegenstelling tot andere bedrijven is de tactiek van banken geduldig afwachten totdat je financiële situatie verbeterd. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet achter je aanzitten. Ook hun deurwaarder heeft veel geduld. Doe ze schriftelijk een voorstel van wat je kan missen per maand, hou rekening met het minimum bestaan,s inkomen. Je hebt het over je ex man, is dit een gezamenlijke rekening? En dus ook een gezamenlijke schuld?

leni1966
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 aug 2011 12:54

Re: solveon

Ongelezen bericht door leni1966 »

opgelost!
Laatst gewijzigd door leni1966 op 15 mei 2012 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: solveon

Ongelezen bericht door sacredfour »

@Leni1966
Dit is het bekende verhaal, als de rekening op 2 namen staat. Aan de afspraken die jij met je ex gemaakt hebt storen ze zich niet. Heeft je ex een afbetalingsregeling met de bank of Solveon gemaakt? Zolang hij zich aan die betalingsafspraak houdt hebben ze geen reden om jouw ook lastig te vallen. Betaal ze eenmalig 65 euro en probeer dan of je je geld voor volgende maand op een andere rekening gestort kan krijgen. Schrijf ze volgende maand een brief waarin je verklaard dit bedrag onder protest en dreiging te hebben betaald, dat er geen nieuwe betalingsafspraak is en dat je verwacht dat ze zich aan de originele afspraak houden, m.a.w. alleen het bedrag van je ex. Probeer alles schriftelijk te doen. Succes!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: solveon

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

mijn ex en ik hebben ooit een krediet afgesloten,in het scheiding gouvernante staat dat hij verantwoordelijk blijft voor de betaling van het krediet.
Je kan van alles en nog wat in een scheidingsconvenant afspreken, maar daar is de bank niet bij betrokken en dus ook niet aan gebonden. Jullie zijn beiden hoofdelijk aansprakelijk voor terugbetaling van het krediet.
Hoofdelijk aansprakelijkheid betekent dat de bank naar eigen goeddunken bij elk van jullie beiden het volledige (maandelijkse) bedrag kan verlangen, of in geval van een opeisbaar krediet, het volledige krediet bedrag
Aan de afspraken die jij met je ex gemaakt hebt storen ze zich niet. Heeft je ex een afbetalingsregeling met de bank of Solveon gemaakt? Zolang hij zich aan die betalingsafspraak houdt hebben ze geen reden om jouw ook lastig te vallen.
Niet correct. In de meeste kredietovereenkomsten staat dat als een van de kredietnemers failiet gaat of onder bewind komt te staan of een aanvraag WSNP doet, dat dan het volledige krediet opeisbaar wordt. Dat laatste is hier klaarblijkelijk aan de hand

Het is er nu voor jullie waarschijnelijk te laat voor, maar het is altijd verstandig om de bank te betrekken in de financiele afwikkleing na een scheiding, anders blijven beiden voor de volle 100% aansprakelijk voor alle schulden

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: solveon

Ongelezen bericht door sacredfour »

Niet correct. In de meeste kredietovereenkomsten staat dat als een van de kredietnemers failiet gaat of onder bewind komt te staan of een aanvraag WSNP doet, dat dan het volledige krediet opeisbaar wordt. Dat laatste is hier klaarblijkelijk aan de hand
Leo de Emperor heeft gelijk, dit is terug te vinden in de Alg. Voorwaarden van de bank. Je zal een nieuwe afbetalingsregeling moeten treffen met Solveon. Misschien kan je samen met je ex iets op papier zetten. Maar hou wel rekening met de mogelijkheid van ABNAMRO om opeisbare vorderingen te verrekenen met tegoeden op andere rekeningen.(art.25 alg. voorwaarden ABNAMRO) Laat je geld dus op een andere rekening storten!
Maar dit doet bij mij weer de vraag rijzen die ik eerder gesteld had, misschien weet Leo de Emperor hier een antwoord op:
Ik vraag me af of Solveon als dochteronderneming van ABNAMRO Bank N.V. werkt met cessie of machtiging? Juristen op dit forum enig idee?
en
Als Solveon werkt met cessie, mogen ze dan een andere bankrekening die nog wel loopt bij ABNAMRO en een positief saldo heeft verrekenen met de vordering? (art 25 alg. voorwaarden ABNAMRO)
Bij cessie gaan nevenrechten/afhankelijke rechten mee over art.6:142 BW.
Valt art.25 daar ook onder? Iemand een idee?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: solveon

Ongelezen bericht door sacredfour »

Als Solveon werkt met cessie, mogen ze dan een andere bankrekening die nog wel loopt bij ABNAMRO en een positief saldo heeft verrekenen met de vordering? (art 25 alg. voorwaarden ABNAMRO)
Bij cessie gaan nevenrechten/afhankelijke rechten mee over art.6:142 BW.
Valt art.25 daar ook onder? Iemand een idee?
Deze vraag is ook voor jou van cruciaal belang. Heeft iemand een idee? adSolvendum ben je op vakantie?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: solveon

Ongelezen bericht door sacredfour »

Laatste bericht van mij is verkeerd gepost moet naar Solveon nieuw.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: solveon

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik ben nu in het bezit van een kopie document van ABNAMRO waarin zij aangeeft dat volmacht is verstrekt aan Solveon op 1-3-2010 Dit zou dus een antwoord zijn op een eerdere vraag. Alleen is dit document op zijn minst gezegd “verdacht” Het is nogal een summier stuk papier, een A4 tje met hele grote letters, ondertekend door de heer P.H. Mierlo en de heer W. Reehoorn ??? van de ABNAMRO. Misschien kan iemand hier meer duidelijkheid over geven? Ik heb geen scanner maar kan dit eventueel wel laten doen. Waarom krijg ik het gevoel dat ze ons liever niet vertellen over hun legale status?

Theo345
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2011 10:24

Re: solveon

Ongelezen bericht door Theo345 »

sacredfour schreef:Ik ben nu in het bezit van een kopie document van ABNAMRO waarin zij aangeeft dat volmacht is verstrekt aan Solveon op 1-3-2010 Dit zou dus een antwoord zijn op een eerdere vraag. Alleen is dit document op zijn minst gezegd “verdacht” Het is nogal een summier stuk papier, een A4 tje met hele grote letters, ondertekend door de heer P.H. Mierlo en de heer W. Reehoorn ??? van de ABNAMRO. Misschien kan iemand hier meer duidelijkheid over geven? Ik heb geen scanner maar kan dit eventueel wel laten doen. Waarom krijg ik het gevoel dat ze ons liever niet vertellen over hun legale status?
Zo van, even snel een dossier op orde maken.
We zullen altijd aan het kortste eind trekken.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: solveon

Ongelezen bericht door sacredfour »

Na verder onderzoek moet ik toch concluderen dat Solveon optreed als gemachtigde van ABNAMRO.
Alle rechtshandelingen die zij doen kan je dan ook aanmerken alsof ze van ABNAMRO komen.
Ik zal ze nog een brief sturen waarin ik stel dat ,als er geen reactie is om het tegendeel te bevestigen, de claim die ze zeggen te hebben op mij, nog steeds een vordering is van ABNAMO en dat Solveon optreed als gemachtigde en dat deze brief in geval van conflict ook overlegd zal worden aan de rechter en dat ik mij kan beroepen art. 3:61 lid 2 BW (gerechtvaardigd vertrouwen).

Gesloten