LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Creditcard

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Mrsbolan
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2011 19:57

Creditcard

Ongelezen bericht door Mrsbolan »

Heeft iemand enig idee waar ik een (niet al te dure) creditcard kan krijgen? Ik zit nu nog in de bijstand maar heb per 1 september een baan van 32u voor 1 jaar en ga 1300 euro netto verdienen. De meeste banken stellen als eis een inkomen van 1150 netto per maand, maar vaak uit een VASTE betrekking. Kortom, kan ik toch ergens een creditcard krijgen? Ik heb geen schulden, geen BKR notering en ik sta nooit rood, maar toch wordt er elke keer weer moeilijk gedaan. Het is bijvoorbeeld ook vrijwel onmogelijk een hotelkamer in Londen te boeken zonder creditcard. Ik ben helemaal niet van plan gekke aankopen te doen en wil gewoon elke maand de rekening betalen.

Mrsbolan
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2011 19:57

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door Mrsbolan »

Daar had ik nog nooit van gehoord. Stellen ze daar geen lastige voorwaarden? Ik ga het in elk geval proberen!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Mrsbolan schreef:Daar had ik nog nooit van gehoord. Stellen ze daar geen lastige voorwaarden? Ik ga het in elk geval proberen!
Meestal een stuk minder omdat je er eerst geld op moet storten voor je het uit kunt geven ipv achteraf de rekening betalen zoals bij een gewone creditcard met een kredietlimiet.

bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door bachanaal »

ik heb al heel lang een bijstandsuitkering en een creditcard(Mastercard) van de rabobank. de creditcard kreeg ik automatisch zonder vragen. ik gebruik hem alleen voor internet winkelen, de kosten worden 1 keer per maand afgeschreven na bijschrijving uitkering. aan de kaart zijn geen kosten verbonden en bij transacties zijn ook geen ektra kosten. de kaartlimiet is 2500 euro maar daar maak ik geen gebruik van.het komt vaak wel goed uit dat de transacties pas na een maand worden afgeschreven. alle boekingen houd ik bij op www.Yunoo.(= handige site om kasboek bij te houden)

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door Mk »

bachanaal schreef:aan de kaart zijn geen kosten verbonden .
Weet je dat zeker? Volgens mij geldt dat alleen als je één van de duurdere rabo betaalpakketten hebt....

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door Jan1 »

De Rabocard is onderdeel van het totaalpakket, inderdaad bijna het duurste pakket.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door kweenie »

Er is ook een creditcard van bv. de Gamma, die als je meer dan 500 euro per jaar met de kaart betaalt gratis is. Anders kost het 15 euro per jaar, wat ook niet heel erg duur is. Als je voor je nieuwe werk redelijk veel moet reizen en bv. je treinkaartjes of benzine met de creditcard betaalt, dan ben je al een heel stuk onderweg voor die 500 euro. En je zult vast zo af en toe wel kleren of schoenen moeten kopen, wat vaak ook met een creditcard kan.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kweenie schreef:Er is ook een creditcard van bv. de Gamma, die als je meer dan 500 euro per jaar met de kaart betaalt gratis is. Anders kost het 15 euro per jaar, wat ook niet heel erg duur is. Als je voor je nieuwe werk redelijk veel moet reizen en bv. je treinkaartjes of benzine met de creditcard betaalt, dan ben je al een heel stuk onderweg voor die 500 euro. En je zult vast zo af en toe wel kleren of schoenen moeten kopen, wat vaak ook met een creditcard kan.
Kan je tegenwoordig al met credit card treinkaartjes kopen? Ik heb in het verleden vaak voor buitenlandse collega's het geld moeten voorschieten omdat ze alleen maar met een Nederlandse bankpas een kaartje uit de automaat konden halen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door kweenie »

De kaartautomaten accepteren tegenwoordig inderdaad Mastercard en Visa. Maar ja, zo lang zullen losse kaartjes er ook niet meer zijn...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kweenie schreef:De kaartautomaten accepteren tegenwoordig inderdaad Mastercard en Visa. Maar ja, zo lang zullen losse kaartjes er ook niet meer zijn...
OK, dankjewel. Ben ik ook weer up-to-date...

JeLo
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2009 15:24

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door JeLo »

Je kunt ook om geen enkel risico te lopen een zgn. pre-paid of debetcard aanschaffen. Dan stort je er zelf vooraf geld op, maar heb je wel het gemak van de creditcard waar jij hem voor nodig hebt.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door CSM »

Mastercard Classic kun je ook aanvragen zonder dat een bank er als intermediair tussenzit.
Kost 17,50 per jaar.

Ik mag natuurlijk geen linkje plaatsen, maar als je even googlet op yourmastercard, dan vind je 'm snel.

Wat ik natuurlijk niet weet, is wat het acceptatiebeleid is.
Misschien willen ze je niet, dat kan ik helaas niet voor je uitvinden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door bprosman »

Let er wel op dat je met een prepaid/"debetcard" geen auto kunt huren, maar ik weet ook niet of dat voor TS een vereiste is.
Ik zou contact opnemen met de bank , die kennen uw (goede) betalingsmoraal en kunnen waarschijnlijk de bankversie van Eurocard/mastercard wel aanbieden. Mijn ervaring is dat Visa wat moeilijker doet. Verder heeft de ANWB (ik weet niet of TS ANWB lid is) ook een Visa aanbieding.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef:Let er wel op dat je met een prepaid/"debetcard" geen auto kunt huren, maar ik weet ook niet of dat voor TS een vereiste is.
Ik zou contact opnemen met de bank , die kennen uw (goede) betalingsmoraal en kunnen waarschijnlijk de bankversie van Eurocard/mastercard wel aanbieden. Mijn ervaring is dat Visa wat moeilijker doet. Verder heeft de ANWB (ik weet niet of TS ANWB lid is) ook een Visa aanbieding.
TS heeft het o.a. over het boeken van een hotel. Ook daar wordt de CC als borg gebruikt net als bij een huurauto.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door bprosman »

Vandaar dat ik niet zeker weet of een prepaid kaart wel gaat werken voor TS.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door kweenie »

D&BB&D schreef:Alle creditcards en prepaid creditcards zitten kosten aan verbonden... Of je het nu betaald via de kosten van een totaalpakket bij een bank of dat je direct afrekent. Dat betekent overigens niet dat er geen voordelige creditcards/prepaid creditcards zijn te krijgen.
Hangt er ook van af hoeveel je met je kaart doet. Zoals die Gamma credit card, die is gratis als je in een jaar meer dan 500 euro met de kaart afrekent. Als je bv. al je benzine en vakanties met je credit card afrekent, dan kom je al gauw boven de 500 euro uit. En dan hoef je zelf geen extra kosten te betalen.

D&BB&D
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2011 14:04

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door D&BB&D »

kweenie schreef:Hangt er ook van af hoeveel je met je kaart doet. Zoals die Gamma credit card, die is gratis als je in een jaar meer dan 500 euro met de kaart afrekent. Als je bv. al je benzine en vakanties met je credit card afrekent, dan kom je al gauw boven de 500 euro uit. En dan hoef je zelf geen extra kosten te betalen.
Als je je creditcard heel veel gebruikt wordt je jaarbijdrage misschien kwijtgescholden maar je betaald alsnog transactiekosten. Helemaal gratis wordt het dus nooit, maar het scheelt natuurlijk wel weer. De winkels waar je met je creditcard betaald betalen doen dan een stukje mee in de kosten (want zij moeten ook betalen als je bij hen besteld).

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door kweenie »

Klopt, een betaling met creditcard kost de winkelier extra geld. Maar dat geldt ook voor pinnen en chippen. En soms ook voor het op rekening storten van contant geld en het opnemen van een voorraadje wisselgeld. Het hangt dan helemaal van het contract van de winkelier met de bank af wat voor hem beter/voordeliger is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door bprosman »

Klopt, een betaling met creditcard kost de winkelier extra geld.
Ook nog afhankelijk van welke creditcard. AMEX is voor de winkelier een stuk onvoordeliger (duurder) dan MC of Visa.

Gesloten