LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING draait kredietkraan dicht

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
nance_71
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:01

ING draait kredietkraan dicht

Ongelezen bericht door nance_71 »

Beste Radar,

Als ZZP-er heb ik soms wat ruimte nodig in mijn financiën en is rood staan
helaas een noodzakelijk kwaad.
Ik heb twee rekeningen bij de ING bank; zowel Privé als Zakelijk én ik heb Ideal voor mijn webwinkel.

Vandaag bij de groothandel wilde ik afrekenen, "geen saldo" krijg ik in het
schermpje v/d pinautomaat.

Ik wist zeker dat er nog wat op stond, buiten dat, kan ik rood staan tot € 250 op mijn zakelijke rekening.
Thuis meteen gecheckt en ik zie direct dat het krediet van € 250,-weg is!
Sinds vandaag dus...

Gebeld met de ING en inderdaad; vanaf gisteren hebben ze maar eens
besloten om ALLE rekeninghouders GEEN krediet meer te geven!

Mijn vraag aan de medewerker: waarom ik geen brief, geen mail, niks vernomen heb over dit besluit. Antwoord van medewerker: ja sorry, kost teveel papier om alle klanten te informeren...en het staat wel ergens op onze site te lezen...maar mevrouw, het is wel het gesprek van de dag hoor, we worden gek gebeld. Tja, dat begrijp ik.

Toch vreemd dat moeder met een AOW regelmatig brieven krijgt of zij niet een krediet wil van € 1000,-!

Ik ben zeer teleurgesteld in de gang van zaken bij de ING en vind het ronduit onbeschoft om je klanten en dat zijn er heel veel, zo te behandelen.

Mijn tip aan alle rekeninghouders van de ING:opzeggen! Ga ik zeker doen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: ING draait kredietkraan dicht

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik wist zeker dat er nog wat op stond, buiten dat, kan ik rood staan tot € 250 op mijn zakelijke rekening.
Dit is wel een zeer klein micro krediet. Normaal kan je op een zakelijke rekening van ING 10.000 euro rood staan, maar dien je 1 keer kwartaal een positief saldo te hebben

loveyou234
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 jul 2011 17:48

Re: ING draait kredietkraan dicht

Ongelezen bericht door loveyou234 »

Hoi Nance,

ik zag dit op de site van ING staan:
Sinds 15 september 2011 kunt u niet meer rood staan tot een limiet van € 250. In de praktijk bleek deze limiet te laag om uw betalingsverkeer soepel door te laten lopen. Als u ruimte wilt om af en toe rood te staan, dan biedt de ING een aantal zakelijke kredietvormen aan.
Je kan nu een roodstand aanvragen, maar dan alleen van €5.000,- en meer. Je betaald dan ook zgn. afsluitkosten:
http://www.ing.nl/zakelijk/financieren/ ... index.aspx

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: ING draait kredietkraan dicht

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

nance_71 schreef:Mijn tip aan alle rekeninghouders van de ING:opzeggen! Ga ik zeker doen.
Komt dat mooi uit, sinds niet al te lange tijd kunnen óók bedrijven gebruik maken van de overstapservice van banken.
http://www.nvb.nl/index.php?p=573486

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ING draait kredietkraan dicht

Ongelezen bericht door Noble »

banken zijn gewend dat mensen alleen maar klagen,
en bijna nooit actie ondernemen.



de oplossing??

DIRECT aangeven : ik ga NU weg bij jullie.. en dan ook dóen!

dan leren ze het vanzelf, en héél snel.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: ING draait kredietkraan dicht

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Overstapservice werkt prima. Ik ben overgestapt van ING naar Abn Amro. Niet uit onvrede maar omwegen een hypotheek rente voordeeltje.

Het enige wat grappig is dat de ING zelf bij afschrijven de overstapservice negeert. Met resultaat een roodstand die je niet meer kan aanzuiveren omdat alle bedragen die je overschrijft op de nieuwe rekening komen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ING draait kredietkraan dicht

Ongelezen bericht door Noble »

evdbeek99 schreef: Het enige wat grappig is dat de ING zelf bij afschrijven de overstapservice negeert. Met resultaat een roodstand die je niet meer kan aanzuiveren omdat alle bedragen die je overschrijft op de nieuwe rekening komen.
kosten hiervan bij ING dumpen.. ook al is het nóg zo weing...

als ze dit bij alle overstappers doen, loopt het aardig op,
het terugstorten van uw kosten , gaat ze dan véél meer kosten,
en dan stoppen ze snél met die gekkigheid.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: ING draait kredietkraan dicht

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

evdbeek99 schreef:Het enige wat grappig is dat de ING zelf bij afschrijven de overstapservice negeert. Met resultaat een roodstand die je niet meer kan aanzuiveren omdat alle bedragen die je overschrijft op de nieuwe rekening komen.
Daar is geloof ik een "trucje" voor.
Schrijf een bedrag van je nieuwe rekening over naar je oude rekening.
Er ontstaat dan geen loop, als ik mij goed herinner.
Al geprobeerd?

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: ING draait kredietkraan dicht

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Had ik geprobeerd maar zonder resultaat, ik krijg het bedrag gewoon weer terug.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: ING draait kredietkraan dicht

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Waarschijnlijk heb je dan de oude rekening al definitief beëindigd.
Zie http://www.overstapservice.nl/index.php?p=12140
28. Ik heb mijn oude rekening niet opgeheven, en wil deze af en toe aanzuiveren. Hoe kan ik dat doen, zonder dat mijn bijschrijving direct wordt doorgeleid naar mijn nieuwe rekening?
U kunt een bedrag van uw nieuwe rekening overboeken naar uw oude rekening. Informeer bij uw oude bank of er ook andere mogelijkheden zijn, bijvoorbeeld een kasstorting bij de bank waar u uw oude rekening aanhoudt.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: ING draait kredietkraan dicht

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Tis weer bijzonder schreef:Waarschijnlijk heb je dan de oude rekening al definitief beëindigd.
Zie http://www.overstapservice.nl/index.php?p=12140
28. Ik heb mijn oude rekening niet opgeheven, en wil deze af en toe aanzuiveren. Hoe kan ik dat doen, zonder dat mijn bijschrijving direct wordt doorgeleid naar mijn nieuwe rekening?
U kunt een bedrag van uw nieuwe rekening overboeken naar uw oude rekening. Informeer bij uw oude bank of er ook andere mogelijkheden zijn, bijvoorbeeld een kasstorting bij de bank waar u uw oude rekening aanhoudt.
Nee rekening was nog niet opgeheven. En kan uit eigen ervaring melden dat het truucje niet werkt bij de ING.

sebastiaanduong
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2009 12:38

Re: ING draait kredietkraan dicht

Ongelezen bericht door sebastiaanduong »

Met de grootste ergenis heb ik vanochtend ook de ING gebeld met de vraag waarom zij de kredietfaciliteit van 250 euro intrekt.
Daarop kreeg ik geen duidelijk antwoord en verwijzen ze naar de mogelijkheid om 5000 euro of meer krediet aan te vragen.
Gedurende 3 jaar heb ik ieder jaar een krediet aangevraagd van 5000 euro.
De eerste 2 jaar heb ik geen toelichting gekregen op mijn afwijzing maar dit jaar kreeg ik toch een behulpzame medewerker aan de telefoon die mij mijn doorlopen procedure had uitgelegd.
De reden was dat ik genoeg omzet en winst heb gemaakt maar dat ik prive te veel heb ontrokken aan mijn bedrijf dan dat ik winst heb gemaakt.
Dit heb ik inderdaad gedaan omdat ik als zzp geen pensioen opbouw heb en ik mijn winst heb afgeroomd om op mijn spaarrekening te zetten.
Door deze actie heb ik mijzelf in de vingers gesneden omdat hierdoor mijn kredietaanvraag is afgekeurd.

Advies: een belangrijke richtlijn in het honoreren van een zakelijke kredietaanvraag bij de ING is dat de winst voor belastingen minimaal rond de 22500 euro moet zitten. daarnaast mogen dus de prive ontrekkingen uit de zaak niet meer zijn de winst die u voor belastingen maakt.

Ik heb geen zin in overstappen omdat ik dat al 3 jaar geleden vanuit de abn amro waar ik al meer dan 25 jaar klant was ook geen krediet kon krijgen. (idd wordt je prive wel op allerlei mogelijke manieren benaderd om een krediet te nemen en zelfs uit te breiden tot wel 3000 euro! daar betaal je natuurlijk de vette rente hoofdprijs voor van 12%!)
Daarnaast is de ING wel de goedkoopste zakelijke bank van nederland.

Het is een oeroudKafkaïaans verhaal:
de kleine ondernemer heeft geld nodig om te blijven investeren. draai je net wat minder winst omdat bijv. een aantal grote klanten zijn afgehaakt door de crisis dan zegt de bank helaas je draait nu te weing dus helaas pindakaas: GEEN KREDIET!
blijf je een goede omzet draaien en heb je juist het krediet niet nodig en dan zegt de bank: JA U KAN NU EEN KREDIET AFSLUITEN!

Het is erg triest. Zeker voor een bank waar vette staatssteun naar toe is gegaan. De kleine ondernemer wordt gedupeerd terwijl de grote jongens met hun grootkapitaal alle service krijgen. (ja dit jaar is er weer " een bedrijven met 3 miljoen en omzet service knop " bijgekomen). Hoera!

Foei! De bank zou juist door deze staatssteun het MKB nog beter moeten ondersteunen om de economie draaiende te houden.

Hierbij wil ik een enorme steunbetuigen aan alle MKBers die ondanks de tegenwerking van alle banken het toch zien te rooien!
Geef de moet niet op en probeer via vrienden & familie en/of investeerders krediet te generen.

Succes & houdt moed! :D :D :D
mingface

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: ING draait kredietkraan dicht

Ongelezen bericht door bolleke »

sebastiaanduong schreef:De reden was dat ik genoeg omzet en winst heb gemaakt maar dat ik prive te veel heb ontrokken aan mijn bedrijf dan dat ik winst heb gemaakt.
Dit heb ik inderdaad gedaan omdat ik als zzp geen pensioen opbouw heb en ik mijn winst heb afgeroomd om op mijn spaarrekening te zetten.
Door deze actie heb ik mijzelf in de vingers gesneden omdat hierdoor mijn kredietaanvraag is afgekeurd.
Dan vraag je een afspraak met eem MKB adviseur aan en laat e.e.a. zien. Dit komt vaak voor bij IB ondernemers, maar dan moet er eigen geld in prive aantoonbaar zijn. Je kan dat de geldstroom van de onttrekking terug zien in de geld stroom prive. Naar mijn idee zou je dus in prive spaargeld moeten hebben op basis van bovenstaande. Je zou dan jezelf een financiering kunnen geven, want waarom zou je rente betalen aan de " staats" bank zoals je dat zelf zegtterwijl je dit ook aan jezelf prive kunt betalen.

Mijn primaire reactie is, dat je meer uit de zaak haalt dan dat kan en je inteert op eventueel eigen vermogen.
sebastiaanduong schreef:Advies: een belangrijke richtlijn in het honoreren van een zakelijke kredietaanvraag bij de ING is dat de winst voor belastingen minimaal rond de 22500 euro moet zitten. daarnaast mogen dus de prive ontrekkingen uit de zaak niet meer zijn de winst die u voor belastingen maakt.

Foei! De bank zou juist door deze staatssteun het MKB nog beter moeten ondersteunen om de economie draaiende te houden.

Hierbij wil ik een enorme steunbetuigen aan alle MKBers die ondanks de tegenwerking van alle banken het toch zien te rooien!
Geef de moet niet op en probeer via vrienden & familie en/of investeerders krediet te generen.

Succes & houdt moed! :D :D :D
mingface
Foei aan de ondernemers die meer uit de zaak halen dan kan.......... :?

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: ING draait kredietkraan dicht

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

evdbeek99 schreef:Nee rekening was nog niet opgeheven. En kan uit eigen ervaring melden dat het truucje niet werkt bij de ING.
Mailtje richting NVB? http://www.nvb.nl
Dit slappe aftreksel van nummerportatie was immers hun idee.

sebastiaanduong
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2009 12:38

Re: ING draait kredietkraan dicht

Ongelezen bericht door sebastiaanduong »

bolleke schreef:
sebastiaanduong schreef:De reden was dat ik genoeg omzet en winst heb gemaakt maar dat ik prive te veel heb ontrokken aan mijn bedrijf dan dat ik winst heb gemaakt.
Dit heb ik inderdaad gedaan omdat ik als zzp geen pensioen opbouw heb en ik mijn winst heb afgeroomd om op mijn spaarrekening te zetten.
Door deze actie heb ik mijzelf in de vingers gesneden omdat hierdoor mijn kredietaanvraag is afgekeurd.
Foei aan de ondernemers die meer uit de zaak halen dan kan.......... :?
Beste Bolleke,

Fijn dat je me advies geeft over een mkb adviseur. want de bank geeft geen duidelijke richtlijnen wat de toekeningen van kredieten betreft. ("de bank kan dat niet zeggen omdat dat ingewikkelde formules & computer berekeningen bepalen" ! )

Over prive lenen aan de zaak
Als ik je nou vertel dat dat spaargeld dit jaar al op is gegaan al investeringen in voorraad?
Dus dat ik dat mijn "spaargeld" dit jaar alweer in de zaak heb zitten en dat ik nu toch nog even wat meer financiële ruimte nodig heb?

(Ik zeg ook in mijn betoog dat als ik zeker geld heb. dan zal ik ook niet bij de bank aankloppen.)

Je advies is goed bedoelt maar bespaar me alsjeblieft je onnozele vingerwijzing!

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: ING draait kredietkraan dicht

Ongelezen bericht door bolleke »

sebastiaanduong schreef:
bolleke schreef:
sebastiaanduong schreef:De reden was dat ik genoeg omzet en winst heb gemaakt maar dat ik prive te veel heb ontrokken aan mijn bedrijf dan dat ik winst heb gemaakt.
Dit heb ik inderdaad gedaan omdat ik als zzp geen pensioen opbouw heb en ik mijn winst heb afgeroomd om op mijn spaarrekening te zetten.
Door deze actie heb ik mijzelf in de vingers gesneden omdat hierdoor mijn kredietaanvraag is afgekeurd.
Foei aan de ondernemers die meer uit de zaak halen dan kan.......... :?
Beste Bolleke,

Fijn dat je me advies geeft over een mkb adviseur. want de bank geeft geen duidelijke richtlijnen wat de toekeningen van kredieten betreft. ("de bank kan dat niet zeggen omdat dat ingewikkelde formules & computer berekeningen bepalen" ! )

Over prive lenen aan de zaak
Als ik je nou vertel dat dat spaargeld dit jaar al op is gegaan al investeringen in voorraad?
Dus dat ik dat mijn "spaargeld" dit jaar alweer in de zaak heb zitten en dat ik nu toch nog even wat meer financiële ruimte nodig heb?

(Ik zeg ook in mijn betoog dat als ik zeker geld heb. dan zal ik ook niet bij de bank aankloppen.)

Je advies is goed bedoelt maar bespaar me alsjeblieft je onnozele vingerwijzing!
Ik lees geen aanwijzing dar je dus je spaargeld hebt gebruikt voor investeringen en lees ook niet dat je zegt dat als je geld hebt dat je geen lening nodig hebt. Ik lees wel dat je al 3 jaar lang ieder jaar een krediet aanvraag doet.

Ik kan je uit ervaring zeggen dat hetgeen onnozele vingerwijzing is.
Daarnaast zeg je zelf dat je meer prive ontrokken hebt dan aan wisnt is gemaakt. Dit zie ik bij veel IB ondernemers.

Nogmaals veel banken hanteren een vuistregel
Cashflow IB ondernemer:
Netto resultaat -/- prive ontrekkingen +/+ afschrijvingen = cashflow.

Als je 10.000 euro leent moet je 2500 (25% per jaar in 4 jaar aflossen)per jaar kunnen aflossen. Dus je cash flow volgens bovenstaande berekening moet dan minimaal 2500 per jaar zijn.

Eventuele correcties op de cijfers kunnen van toepassing zijn. Met name Autokosten, maar dat weet een MKB adviseur prima uit te leggen. Ik zou gewoon een gesprek aangaan met de MKB adviseur van de ING

sebastiaanduong
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2009 12:38

Re: ING draait kredietkraan dicht

Ongelezen bericht door sebastiaanduong »

Nogmaals veel banken hanteren een vuistregel
Cashflow IB ondernemer:
Netto resultaat -/- prive ontrekkingen +/+ afschrijvingen = cashflow.

Als je 10.000 euro leent moet je 2500 (25% per jaar in 4 jaar aflossen)per jaar kunnen aflossen. Dus je cash flow volgens bovenstaande berekening moet dan minimaal 2500 per jaar zijn.
bolleke
bedankt voor deze nuttige uitleg!

Gesloten