LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN Amro

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door henk51 »

Nou als ik van half Nederland 6 uurtjes lang de zorg en huurtoeslag mag vasthouden vind ik dat geen probleem.

Toch nog een leuke rente ondanks dat het maar 6 uurtjes is. En je hoeft dr niets voor te doen.
Banken die per uur rente geven? :lol: Zeker de Sinterklaas bank of kerstman bank.


gr Henk

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door SJZ »

En dan moet je van die 6 uur nog de tijd afhalen die gewoon altijd nodig is voor interbancair verkeer (van abnamro naar in).

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door manondoris »

ik zou graag van ts horen waarom dit voor hem/haar zon probleem is ? ik kan me er namelijk niks bij bedenken!

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Met veel geld valt dr veel te regelen.

Misschien nieuw voor veel mensen, banken verdienen geld aan het vasthouden van geld op een tussenrekening. Technisch is hier geen reden voor, financiel wel.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door manondoris »

evdbeek99 schreef:Met veel geld valt dr veel te regelen.

Misschien nieuw voor veel mensen, banken verdienen geld aan het vasthouden van geld op een tussenrekening. Technisch is hier geen reden voor, financiel wel.
ja als het om dagen gaat begrijp ik dat maar 6 uur en zou dat de reden van ts zijn mmmmmm nu snap ik het nog niet. of is het spijkers op laag water zoeken :roll:

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door CSM »

De bank verdient niks aan die paar uur. De vertraging komt omdat het geld van ING naar ABN moet, en dat doen banken om het overzichtelijk te houden maar één keer per dag. Ik meen om 13.30. Is allemaal al besproken, dus wellicht kunnen we nu stoppen met die oude spookverhalen over banken die grof rente trekken door je geld vast te houden op tussenrekeningen. Was vroeger best een smerig trucje (postbank voorop), maar speelt hier geen rol. Next!

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

CSM schreef:De bank verdient niks aan die paar uur. De vertraging komt omdat het geld van ING naar ABN moet, en dat doen banken om het overzichtelijk te houden maar één keer per dag. Ik meen om 13.30. Is allemaal al besproken, dus wellicht kunnen we nu stoppen met die oude spookverhalen over banken die grof rente trekken door je geld vast te houden op tussenrekeningen. Was vroeger best een smerig trucje (postbank voorop), maar speelt hier geen rol. Next!
Mooi dat jij wel weet wat de topic starter bedoeld.

Dat een bank geen geld verdiend op de tussenrekening is onzin. Overboeken van Rabobank naar Abn Amro op vrijdag middag zal ook pas op maandag middag op de rekening bij de Abn Amro zijn aangekomen.

Als je denkt dat een bank niets verdiend aan 6 uur een enorm bedrag op een tussen rekening dan heb je het toch mis. Ook dit bedrag helpt mee aan een coninu hoog bedrag op een tussen rekening. Neem maar van mij aan dat dit allemaal bewuste keuzes zijn.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door henk51 »

Overboeken van Rabobank naar Abn Amro op vrijdag middag zal ook pas op maandag middag op de rekening bij de Abn Amro zijn aangekomen.
Toevallig vrijdag jl. gedaan via internet ABN naar RABO stond er binnen een half uur op.Gewone boeking niks geen spoed.
Vroeger duurde het langer tegenwoordig gaat het heel heel snel.
Kijk je moet geen overschrijving op de post doen dat duurt minimaal 1 dag maar gewoon via internet of smartphone .

gr Henk

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door tufima »

Ik snap nog steeds het probleem niet. Kan TS uitleggen wat nou exact het probleem is?

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door CSM »

tufima schreef:Ik snap nog steeds het probleem niet. Kan TS uitleggen wat nou exact het probleem is?
Probleem is dat u niet goed kunt lezen. Het is al een paar keer uitgelegd.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door Noble »

Geachte mijnheer ABN -AMRO,

Indien het toch geen "bips" uitmaakt hoeláát u dat geld overmaakt op dezelfde dag,

doe uw cliënten dan een pleziertje, en maak het 00:01 over.

(ps: Een aantal mensen hier hebben gelijk...
het maak WEL uit hoelaat die bedragen bij ABN-AMRO wég geboekt worden...)

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door manondoris »

CSM schreef:
tufima schreef:Ik snap nog steeds het probleem niet. Kan TS uitleggen wat nou exact het probleem is?
Probleem is dat u niet goed kunt lezen. Het is al een paar keer uitgelegd.
o ja waar dan ? ts is heeft zijn beweegredenen nog steeds niet gegeven .ik ben ook heel erg benieuwd wat het ts zo dwars zit over die 6 uurtjes :?

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door CSM »

manondoris schreef:
CSM schreef:
tufima schreef:Ik snap nog steeds het probleem niet. Kan TS uitleggen wat nou exact het probleem is?
Probleem is dat u niet goed kunt lezen. Het is al een paar keer uitgelegd.
o ja waar dan ? ts is heeft zijn beweegredenen nog steeds niet gegeven .ik ben ook heel erg benieuwd wat het ts zo dwars zit over die 6 uurtjes :?
In de opening van het draadje staat het al:
Het is erg frustrerend dat geld bij de ABN steeds zo laat binnen komt. Vooral als je het dringend nodig heb. Je weet niet waar je aan toe bent. (is het wel overgemaakt, wellicht een beslag door deurwaarder?)
Dat zit TS dus dwars. U vindt zijn frustruatie wellicht onzin, of onbegrijpelijk. Maar TS heeft wel degelijk zijn beweegredenen gegeven.

Goed lezen is ook een kunst.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door manondoris »

als het dat is ( en dat kan ik niet geloven) dan is het groote onzin ,ze leggen niet zomaar beslag of sturen een deurwaarder ,dan kijk je s,avonds even op je internet bankieren en niet s,morgens .mijn vermoeden is dat er andere redenen zijn .ik vind ts hierover erg onduidelijk :|

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door SJZ »

doe uw cliënten dan een pleziertje, en maak het 00:01 over.
Dom idee Noble. Op dat tijdstip heeft de ING het ook nog niet verwerkt. Ik zie meestal in de loop van de nacht (tussen 1.00 en 4.00) de toeslagen binnenkomen op mijn ING-rekening. Voor niet-ING-klanten moet het dan eerst naar de ABN Amro. En weten niet hoe laat het dan (via Interpay of zo?) weer bij de ABN Amro binnen is. Dus hoe moet ABN Amro nou om 00:01 uur weten wat er in de loop van de dag van de belastingdienst vanaf de ING via Interpay naar de ABN Amro binnenkomt? En de computers staan misschien ook niet iedere seconde alle miljoenen rekeningen in Nederland te scannen op bij- en afschrijvingen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door SJZ »

Je weet niet waar je aan toe bent. ....... Dat zit TS dus dwars. U vindt zijn frustruatie wellicht onzin, of onbegrijpelijk. Maar TS heeft wel degelijk zijn beweegredenen gegeven.
@CSM,

TS weet dus wel degelijk waar hij aan toe is: namelijk dat ING-klanten het geld 's morgens binnen hebben en ABN Amro klanten het om 15:30 binnen hebben.

Dus we weten nog steeds niet de echte reden waarom TS boos is.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door nevermind »

SJZ schreef:
Je weet niet waar je aan toe bent. ....... Dat zit TS dus dwars. U vindt zijn frustruatie wellicht onzin, of onbegrijpelijk. Maar TS heeft wel degelijk zijn beweegredenen gegeven.
@CSM,

TS weet dus wel degelijk waar hij aan toe is: namelijk dat ING-klanten het geld 's morgens binnen hebben en ABN Amro klanten het om 15:30 binnen hebben.

Dus we weten nog steeds niet de echte reden waarom TS boos is.
Simpel, TS heeft het toch geschreven.
Vooral als je het dringend nodig heb.

the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door the_hurricane »

maar wat is dan zo dringend dat het niet 6 uur kan wachten?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door SJZ »

Simpel, TS heeft het toch geschreven.
Citaat:
Vooral als je het dringend nodig heb.
Lijkt me niet dringend. De zorgtoeslag heb je nodig om de premie zorgverzeringswet te betalen, die wordt pas 10 of 11 dagen later afgeschreven. Alleen weten we niet wanneer TS de huur moet betalen, maar meestal is dat ook tegen het einde van de maand, dus ook de huurtoeslag zou dan 10 dagen "te vroeg", dus ruim op tijd zijn.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door nevermind »

SJZ schreef:
Simpel, TS heeft het toch geschreven.
Citaat:
Vooral als je het dringend nodig heb.
Lijkt me niet dringend. De zorgtoeslag heb je nodig om de premie zorgverzeringswet te betalen, die wordt pas 10 of 11 dagen later afgeschreven. Alleen weten we niet wanneer TS de huur moet betalen, maar meestal is dat ook tegen het einde van de maand, dus ook de huurtoeslag zou dan 10 dagen "te vroeg", dus ruim op tijd zijn.
Misschien voor jou niet, maar zo te lezen, heeft TS het hard nodig.
Wat TS met de zorgtoeslag doet, is toch haar zaak.
Waarom bemoeien mensen zich altijd met het leven van anderen.
TS vroeg dit, en niets anders:
Elke maand ontvang ik huur en zorg toeslag.
In het verleden kreeg ik deze op de 20ste altijd vroeg in de ochtend (rond half 10)

Echter sinds ik klant ben van de ABN Amro ontvang ik deze toeslagen pas na 15:30.

WEet iemand waar dit aan ligt? Ik heb meerdere mensen gesproken die hierover klagen, maar allen hebben ze een andere verklaring. Het meest gehoorde is dat ABN deze bedragen vast houd voor dagrente. Mag dit?

Gesloten