LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING bankpas/winkels onbruikbaar/ING ATM wel bruikbaar!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
marjorie66
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2011 20:15

ING bankpas/winkels onbruikbaar/ING ATM wel bruikbaar!

Ongelezen bericht door marjorie66 »

Ik heb precies 1.5 jaar 2 ING pasjes, ineens kan ik deze niet meer bij welke winkels dan ook meer gebruiken, maar , raar maar waar wel bij een ING ATM, schoonmaken/poetsen van deze pasjes lost het probleem niet op, mijn frustratie is dit, waarom moet ik als consument 7.50 betalen voor een nieuw pasje, terwijl de ING op de hoogte is van dit probleem, het kan toch niet zo zijn, dat ik als consument moet opdraaien voor dit probleem! Toch maar overstappen naar een andere bank dan maar.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING bankpas/winkels onbruikbaar/ING ATM wel bruikbaar!

Ongelezen bericht door kweenie »

Zit het probleem in de magneetstrip of in de chip?

marjorie66
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2011 20:15

Re: ING bankpas/winkels onbruikbaar/ING ATM wel bruikbaar!

Ongelezen bericht door marjorie66 »

Magneetstrip werkt perfect, de chip werkt niet meer, niet echt handig met het nieuwe pinnen

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ING bankpas/winkels onbruikbaar/ING ATM wel bruikbaar!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

marjorie66 schreef:Ik heb precies 1.5 jaar 2 ING pasjes, ineens kan ik deze niet meer bij welke winkels dan ook meer gebruiken, maar , raar maar waar wel bij een ING ATM, schoonmaken/poetsen van deze pasjes lost het probleem niet op, mijn frustratie is dit, waarom moet ik als consument 7.50 betalen voor een nieuw pasje, terwijl de ING op de hoogte is van dit probleem, het kan toch niet zo zijn, dat ik als consument moet opdraaien voor dit probleem! Toch maar overstappen naar een andere bank dan maar.
Dat laatste moet je dan ook wel doen. Niet alleen mee dreigen op een forum zoals de meesten doen....

Maar heb je eigenlijk al contact gehad met de ING hierover?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING bankpas/winkels onbruikbaar/ING ATM wel bruikbaar!

Ongelezen bericht door bprosman »

waarom moet ik als consument 7.50 betalen voor een nieuw pasje
Misschien door de tarieven van ING dat goedkoop toch duurkoop blijkt te zijn ?.
Had dit vorige week met een Rabo pas, de ene winkel wel, de andere niet. 1 telefoontje en 2 dagen later ligt er een nieuwe (werkende) pas in de bus.

marjorie66
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2011 20:15

Re: ING bankpas/winkels onbruikbaar/ING ATM wel bruikbaar!

Ongelezen bericht door marjorie66 »

ING raad aan een nieuw pasje aan te schaffen, maar dat is naar mijn mening absurd, verder stap in pas over naar een andere bank als ik alle opties goed heb onderzocht, iets waar ik nu mee bezig ben, aangezien ik niet verder wil met de ING.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ING bankpas/winkels onbruikbaar/ING ATM wel bruikbaar!

Ongelezen bericht door henk51 »

ING raad aan een nieuw pasje aan te schaffen, maar dat is naar mijn mening absurd
Dan houd je toch je oude pas,kan je alleen niet meer pinnen het is jouw keus.Starre houding lost hier niets op.
Paar weken gelden hetzelfde met een Rabo pas nieuwe aangevraagd en kan weer pinnen na 3 dagen wachten.Defecte pas werd gratis vervangen je hoeft niet altijd te betalen voor een nieuwe pas ligt aan defect.
Tip: Neem eens op een vriendelijke beleefde manier contact op met uw bank zal je zien is veel mogelijk.

gr Henk

marjorie66
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2011 20:15

Re: ING bankpas/winkels onbruikbaar/ING ATM wel bruikbaar!

Ongelezen bericht door marjorie66 »

Klagen help dus wel, krijg kosteloos, een nieuwe pas :D

daisy-16
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2012 12:09

Re: ING bankpas/winkels onbruikbaar/ING ATM wel bruikbaar!

Ongelezen bericht door daisy-16 »

de nieuwe bankpas van de ING is 10x knudde.
mijn 3e pas word inmiddels opgestuurd omdat de chip weer eens met pinnen niet werkt.
alle winkels waar ik wil pinnen doet de pas het niet, onbruikbare pas , magneetstrip lezen aub
de meeste winkels waar ik woon doen niet meer aan magneetstrip pinnen en word het dus erg lastig om te winkelen en boodschappen te doen.
van de week zelf bij de geld automaat problemen met de chip.
ing weer eens gebeld
ANTWOORD ING : NEE ligt niet aan ons maar aan AL DIE WINKEL HUN APPERAAT.
we hebben nog niet van dit probleem gehoord.
maar als ik hier zo eens lees lijkt me dat erg onwaarschijnlijk.


word er helemaal knettergek van , dit word dus al mijn 3e pas in een jaar tijd zo ong.
nog ff en dan ga ik naar een andere bank.

in het begin werkt alles prima maar na een paar maandjes weer het zelfde probleem als daar voor, dat de chip niet werkt .
hoezo beter af met het nieuwe pinnen.
sta je met je boodschappen en je kan niks
sta je mooi voor joker in de winkel
geld genoeg op de rekening maar nie kunnen betalen , want ja mensen hebben nu altijd hun oordeel al klaar immers.

hoop voor de ing pas houders dat de problemen nu eens ophouden zou stuk fijner wezen

Karin079
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jul 2011 16:47

Re: ING bankpas/winkels onbruikbaar/ING ATM wel bruikbaar!

Ongelezen bericht door Karin079 »

henk51 schreef:Tip: Neem eens op een vriendelijke beleefde manier contact op met uw bank zal je zien is veel mogelijk.
:D

jelle-e
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2012 19:50

Re: ING bankpas/winkels onbruikbaar/ING ATM wel bruikbaar!

Ongelezen bericht door jelle-e »

Ik sluit maar even aan bij dit oude topic. Ik heb dit jaar al 6 verschillende passen gehad. Eerst 3 van de Triodos bank - de laatste werkt nu al 3 maanden goed - en nu drie van de ING. Elke keer heb ik te maken met hetzelfde probleem: De pinautomaat in de winkel zegt: "Magneetstrip lezen". Toen het nieuwe pinnen net in kwam, was het mogelijk om inderdaad nog de magneetstrip te gebruiken, dat werkte dan wel. Nu niet meer en moet ik weer een week wachten voor ik weer ergens kan betalen of uberhaupt geld opnemen!
Ik heb elke keer erg vriendelijk met de helpdesk - van beide banken - gebeld, maar ze konden me niet anders helpen dan gratis een nieuwe pas verstrekken. Ik ben nu bijna zover dat ik gewoon standaard elke 2 maanden een nieuwe pas aan ga vragen zodat ik zeker ben van een goede pas (bij het aangeven van beschadiging hoef ik er niets voor te betalen...). Echter, het is natuurlijk van de zotte dat niemand dit probleem aan wil onderzoeken!
Ik heb al meerdere malen aangeboden om de pas ter onderzoek op te laten sturen, maar daar gaan de banken niet op in.

Kortom; ik zoek eigenlijk meer mensen die dit probleem eens of vaker hebben gehad. Misschien hebben we een gemeenschappelijke deler en kunnen we zelf een oorzaak vinden?

Ik bewaar mijn pas gewoon in mn portemonnee. Daar heb ik verder geen bijzondere passen in zitten. Geen OV kaart, geen digitale ID, papieren rijbewijs. De betaalpas ziet er zelf nog volledig ongeschonden uit. Geen krassen. Verder heb ik m ook goed schoongemaakt, maar zonder resultaat.

Dit kan me toch niet 6x in een jaar *per ongeluk* overkomen?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING bankpas/winkels onbruikbaar/ING ATM wel bruikbaar!

Ongelezen bericht door bprosman »

Zelf heb ik ook een Triodos pas en die levert in sommige winkels bij sommige pinautomaten inderdaad (meer) problemen op.... nu gebruik ik die pas maar in een beperkt aantal winkels dus ik weet inmiddels in welke winkel ik welke pinautomaat moet mijden.
Nieuwe pas aanvragen lost het probleem inderdaad vaak op.
Rabo passen die in de zelfde portemonnee naast de Triodos pas zit hebben nooit problemen.
Misschien toch een (mechanisch/electronisch) kwaliteitsverschilletje ?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ING bankpas/winkels onbruikbaar/ING ATM wel bruikbaar!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef:Zelf heb ik ook een Triodos pas en die levert in sommige winkels bij sommige pinautomaten inderdaad (meer) problemen op.... nu gebruik ik die pas maar in een beperkt aantal winkels dus ik weet inmiddels in welke winkel ik welke pinautomaat moet mijden.
Nieuwe pas aanvragen lost het probleem inderdaad vaak op.
Rabo passen die in de zelfde portemonnee naast de Triodos pas zit hebben nooit problemen.
Misschien toch een (mechanisch/electronisch) kwaliteitsverschilletje ?
In een ander topic (op dit forum of bij Kassa, dat ben ik even kwijt) ging het over dat Triodos passen bij bepaalde zaken niet werden geaccepteerd. Ik meen dat dat onderwerp over tanken bij Tango ging. Wellicht dat er meer zaken zijn die geen Triodos kaarten accepteren?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING bankpas/winkels onbruikbaar/ING ATM wel bruikbaar!

Ongelezen bericht door bprosman »

Wellicht dat er meer zaken zijn die geen Triodos kaarten accepteren?
Ze worden wel geaccepteerd dat is het probleem niet, echter er zijn individuele pinautomaten die er soms meer moeite mee hebben. Ga ik in die zelfde winkel bij een andere kassa afrekenen lukt het wel.

Gesloten