LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING en fiditon

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
pietertj
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2011 20:55

ING en fiditon

Ongelezen bericht door pietertj »

wij mijn man en ik hadden een zakelijke rekening bij de ING die van de ene op de andere dag ingetrokken werd,omdat wij dus wanbetalers zouden zijn. het ging om 300.00 euro wij waren inderdaad iets te laat,maar de ING had ons ook geen betalingsherrinnering gestuurd.( dat hoorden ze wel te doen hebben wij begrepen zelfs aangetekend) Ze zeggen dat ze dat wel gedaan hebben maar een bewijs hiervan kunnen ze niet vnden. Toen we belden met d ING wisten ze nergens van en ze vertelden ons dat we maar contact op moesten nemen met fiditon. Dat gedaan en zij stuurden ons meteen een rekening van 1750.00 euro.
Toen een taxateur die er een kwartier geweest is die kostte 500.00 euro.
Op vragen krijg je geen antwoord. inzage in ons eigen dossier ook niet.
er is een betalingsregeling getroffen. En die betalen wij ook maar nu moet alles in éé'n keer betaald worden. Dat kunnen wij niet.
Wat kunnen wij nu nog doen.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: ING en fiditon

Ongelezen bericht door Brainless »

Voor oa huren en lenen (bv krediet/hypotheek) geldt een fataal termijn.
Bij het vervallen van het betreffende betalingstermijn kan er direct rente en incassokosten in rekening worden gebracht.

Het is natuurlijk wel netjes als ze het zouden doen, maar verplicht? Nee!
Laatst gewijzigd door Brainless op 10 nov 2011 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ING en fiditon

Ongelezen bericht door crazyme »

Waar gaat het om ?

Soort financiering, hoofdsom, restschuld, termijnen, ed.

Welke relatie is er met de zakelijke rekening, betreft het een rekening courant krediet,

Het verhaal is zo onvolledig dat niemand op basis van halve info een advies kan geven.

VestingCommunicatie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2011 14:30

Re: ING en fiditon

Ongelezen bericht door VestingCommunicatie »

Goedendag Pietertj,

U heeft een bericht geplaatst op dit forum betreffende Vesting Finance Fiditon.
Vesting Finance Fiditon neemt alle reacties betreffende haar beleid uiterst serieus.

Graag gaan wij daarom met u in gesprek. Hiervoor hebben wij uw gegevens nodig. Deze kunt u sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: ING en fiditon

Ongelezen bericht door Nynhyr »

VestingCommunicatie schreef:Goedendag Pietertj,

U heeft een bericht geplaatst op dit forum betreffende Vesting Finance Fiditon.
Vesting Finance Fiditon neemt alle reacties betreffende haar beleid uiterst serieus.

Graag gaan wij daarom met u in gesprek. Hiervoor hebben wij uw gegevens nodig. Deze kunt u sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.


En ja hoor! Daar zijn ze weer!
Verdwijn svp van dit forum Vesting Finance! Dit is voor de consument!
U dient fatsoenlijk in contact te treden met personen op de normale gebruikelijke manier; niet nav een melding op dit forum. Pleite hier!
Ga je huiswerk maken! Suffers

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ING en fiditon

Ongelezen bericht door crazyme »

Nynhyr schreef:
VestingCommunicatie schreef:Goedendag Pietertj,

U heeft een bericht geplaatst op dit forum betreffende Vesting Finance Fiditon.
Vesting Finance Fiditon neemt alle reacties betreffende haar beleid uiterst serieus.

Graag gaan wij daarom met u in gesprek. Hiervoor hebben wij uw gegevens nodig. Deze kunt u sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.


En ja hoor! Daar zijn ze weer!
Verdwijn svp van dit forum Vesting Finance! Dit is voor de consument!
U dient fatsoenlijk in contact te treden met personen op de normale gebruikelijke manier; niet nav een melding op dit forum. Pleite hier!
Ga je huiswerk maken! Suffers
Maak jij uit wie hier mag reageren ?

Ga zelf "pleite hier"
Er is hier een admin die de zaken regelt en die heet geen nynhyr.

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: ING en fiditon

Ongelezen bericht door Nynhyr »

crazyme schreef:
Nynhyr schreef:
VestingCommunicatie schreef:Goedendag Pietertj,

U heeft een bericht geplaatst op dit forum betreffende Vesting Finance Fiditon.
Vesting Finance Fiditon neemt alle reacties betreffende haar beleid uiterst serieus.

Graag gaan wij daarom met u in gesprek. Hiervoor hebben wij uw gegevens nodig. Deze kunt u sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.


En ja hoor! Daar zijn ze weer!
Verdwijn svp van dit forum Vesting Finance! Dit is voor de consument!
U dient fatsoenlijk in contact te treden met personen op de normale gebruikelijke manier; niet nav een melding op dit forum. Pleite hier!
Ga je huiswerk maken! Suffers
Maak jij uit wie hier mag reageren ?

Ga zelf "pleite hier"
Er is hier een admin die de zaken regelt en die heet geen nynhyr.

Ik begrijp je frustratie wel hoor... maar als jij je adminstratie zelf eens op orde zou brengen zou je dit soort boodschappen hier niet hoeven te plaatsen. En inderdaad ik maak niet uit wie wat hier plaats... En dat doe jij ook niet! Of merk ik hier iets van....

nsashah
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2012 20:54

Re: ING en fiditon

Ongelezen bericht door nsashah »

Ook ik ben geschrokken van de afhandelingen van de ingbank en fiditon.
Ik ben minstens 16 jaar ondernemer maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Het is echt crises binnen de ingbank zo erg dat ze zelfs een bedrijf fiditon begonnen zijn.
Ook bva profiteert hier het zijne aan mee deze partij komt namens fiditon taxeren wat er niet is, maar goed.

Dus overdracht naar fiditon 995 euro dan bva omdat niemand bij ing nog fiditon zijn nek uitsteekt 500 euro daar boven op de ingbank kosten... geen inzage. Mensen het gaat om een lening van 1000 euro maar nu het ergste.

Dan zie ik ga je boekhouding doen sorry ben 6 maanden op een pas aan het wachten.
Bedrijf bestaat niet meer maar de ingbank houd kvk aan post adres helpt niet enzzzzz
Contact personen zijn er niet, gesprek aan gevraagd voor inlossen niks, u kunt het beter uit zitten was het antwoord jaar eerder.

Meerdere malen contact gehad over post en pas.
En dan wegens beëindiging of te wel niet genoeg omzet!!! jazeker 5 brieven en een 2 aangetekende op het goede adres dus schijnbaar is iemand wakker geworden alleen pas bij fidition dat noem ik ga je administratie doen.

Telefoon gepakt even ingbank bellen, niks uw dossier is door gegeven, fiditon gebeld, nee bva komt langs doorgegeven, nogmaals meneer het bedrijf is beëindigd????????
In de tussen tijd heb ik tonnen geïnvesteert met een andere bank en die zijn niet gek.

Maar stel u voor dat u echt in de problemen zou komen, dan moet je het hiervan hebben.
Ook ik weiger natuurlijk mijn dossier nummer door te geven gezien geen van jullie er zijn om iets netjes op te lossen.
En ik geloof dat op deze wijze er duizenden dossiers liggen en niemand durft zich uit te laten gezien de macht van de bank en hun advocaten en voorwaarden, en net hun moeten we nu net redden????
Mijn vraag zoek dit uit bij tros radar dit is de nieuwe hype bij de ingbank.

nsashah
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2012 20:54

Re: ING en fiditon

Ongelezen bericht door nsashah »

Aanvulling
Waarom krijg ik geen reactie, inmiddels heb ik een regeling getroffen maar !!!!!
Fiditon komt terug op hun regeling, deze was al vast gelegd wederzijds per mail maar goed kennelijk kan dit ook???
Dan het volgende uw klacht over de ing moet u indienen bij de ingbank, wij kunnen u niet verder helpen (reactie fiditon)!!!!
Reactie ingbank uw dossier is door gestuurd naar fiditon wij kunnen u helaas niet helpen???

Inmiddels heb ik geen behoefte meer om een klacht in te dienen.
Advies advocaat u hebt net de boete gezien dit maal XXXXXXXXX is hun kapitaal om u de grond in te duwen succes ik ga er niet eens aan beginnen. (vast een ing klant :wink: )

joppie2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2012 16:32

Re: ING en fiditon

Ongelezen bericht door joppie2000 »

Hallo
Werdt vandaag gebeld door fidition,er komt iemand langs van BVA hoevelaken ,weet iemand waarom deze mensen gaan langskomen,
heb al een betalingsvoorstel gedaan via mijn advocaat ,maar hier geen reactie op gekregen
wat komen die mensen in godsnaam hier doen ?
Toen ik dat vroeg krijg je geen antwoord ,wat kan ik verwachten en waar moet ik rekening mee houden?
Dus als iemand iets weet hierover hoor ik het graag

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: ING en fiditon

Ongelezen bericht door ruud_a »

weer zo iemand met een meervoudige persoonlijkheidsstoring?

eilander
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:04

Re: ING en fiditon

Ongelezen bericht door eilander »

Het blijkt dat Fiditon voor een zeer laag percentage de, door de ING afgeschreven kredieten, opkoopt, om er dan over de ruggen van de mensen,die het toch al moeilijk hebben goed aan te verdienen.
Het lijkt mij menselijker en zakelijker van een bank die oorspronkelijk groot is geworden met de slogan "wij denken met u mee" het zelf op een redelijke manier op te lossen met klanten, die aantoonbaar in de problemen zitten en waar ze gedurende tientallen jaren zeer goed aan hebben verdiend. Een risico zat immers al verwerkt in de hoge rentepercentages. Van een "semi overheidsinstantie" had ik anders verwacht.

Gesloten