LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Tirtsa Groep
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2011 23:27

geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door Tirtsa Groep »

Heb enige tijd geleden via internet een bankrekening geopend bij de sns bank. Nu is mijn bankpas geblokkeerd waardoor ik dus geen geld meer kan afhalen. Wat blijkt als je een paar keer geld hebt afgehaald via de geldautomaat in het buitenland dan blokkeerd de sns bank (afdeling veiligheidszaken) je bankpas. Belachelijk toch in mijn geval heb ik 4 maal geld eraf gehaald. En er is een onderzoek opgestart voel me behandeld als een crimineel het is mijn eigen geld die ik eraf heb gehaald vind het echt belachelijk.Ook probeer ik al 3 weken contact te krijgen met de afdeling veiligheidszaken schriftelijk en telefonisch. Wordt vanuit de bank niet op gereageerd vindt het echt een schande ze kunnen toch op zijn minst terug bellen of vertellen hoelang dit onderzoek gaat duren. Stel dat ik nu een paar maanden op vakantie wil gaan dan komt het er op neer dat ik de bank op de hoogte moet brengen van mijn plannen vindt het wel erg ver gaan.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Tirtsa Groep schreef:Heb enige tijd geleden via internet een bankrekening geopend bij de sns bank. Nu is mijn bankpas geblokkeerd waardoor ik dus geen geld meer kan afhalen. Wat blijkt als je een paar keer geld hebt afgehaald via de geldautomaat in het buitenland dan blokkeerd de sns bank (afdeling veiligheidszaken) je bankpas. Belachelijk toch in mijn geval heb ik 4 maal geld eraf gehaald. En er is een onderzoek opgestart voel me behandeld als een crimineel het is mijn eigen geld die ik eraf heb gehaald vind het echt belachelijk.Ook probeer ik al 3 weken contact te krijgen met de afdeling veiligheidszaken schriftelijk en telefonisch. Wordt vanuit de bank niet op gereageerd vindt het echt een schande ze kunnen toch op zijn minst terug bellen of vertellen hoelang dit onderzoek gaat duren. Stel dat ik nu een paar maanden op vakantie wil gaan dan komt het er op neer dat ik de bank op de hoogte moet brengen van mijn plannen vindt het wel erg ver gaan.
Oplossing lijkt mij dan om van bank te wisselen. Waarom niet een rekening openen bij een bank die in België actief is? ING, Dexia, KBC, Argenta, BNP Paribas Fortis, Centea, Fintro (en misschien nog wel andere).

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Tsja wat als toch je rekening was leeggeroofd en de bank had niet deze beveiligingen doorgevoerd......stond het hier weer vol met dat de bank dit, dat zus en zo was.

Vermoedt dat je opdat je een nieuwe klant bent je geen profiel hebt opgebouwd zodat de software van de bank herkend dat een legitiemen opname is.

Ind waarom geen BE rekening openen, zou geen DEXIA nemen maar das een andere discussie. Of vantevoren in NL de centen opnemen.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door witte angora »

Stel dat ik nu een paar maanden op vakantie wil gaan
Ik snap het niet helemaal, eigenlijk.

Woon je nu in België of in Nederland? Die 4 keer geld ophalen in het buitenland, was dat op één dag? Waren het 'gebruikelijke' of de maximale bedragen, bij verschillende banken?

SNS Bank Webcare
verified
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 okt 2010 10:39
Contacteer:

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door SNS Bank Webcare »

Beste Tirtsa Groep,

We kunnen ons voorstellen dat je je in een lastige situatie bevindt. We hebben je e-mail ontvangen en hebben je telefoonnummer doorgestuurd naar de afdeling Veligheidszaken met het verzoek om telefonisch contact met je op te nemen.

We hopen dat deze zaak snel wordt opgelost en wensen je een fijne jaarwisseling!

Met vriendelijke groet,

Mariella
SNS Bank Webcare

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door nevermind »

witte angora schreef:
Stel dat ik nu een paar maanden op vakantie wil gaan
Ik snap het niet helemaal, eigenlijk.

Woon je nu in België of in Nederland? Die 4 keer geld ophalen in het buitenland, was dat op één dag? Waren het 'gebruikelijke' of de maximale bedragen, bij verschillende banken?
Zover ik kan lezen woont TS in Belgie.
Ook ik denk hetzelfde, dat TS op een dag bij verschillende banken geld heeft gepinnt, maar het maximum heeft overschreden, en dan nog bij andere banken geprobeerd heeft te pinnen.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door witte angora »

Er wordt gesuggereerd dat TS in België woont, maar dat staat er niet, alleen dat er in België geld is opgenomen. Maar er staat ook:
Wat blijkt als je een paar keer geld hebt afgehaald via de geldautomaat in het buitenland
Stel dat ik nu een paar maanden op vakantie wil gaan
Als België buitenland is, dan woont hij/zij er niet namelijk.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door nevermind »

witte angora schreef:Er wordt gesuggereerd dat TS in België woont, maar dat staat er niet, alleen dat er in België geld is opgenomen. Maar er staat ook:
Wat blijkt als je een paar keer geld hebt afgehaald via de geldautomaat in het buitenland
Stel dat ik nu een paar maanden op vakantie wil gaan
Als België buitenland is, dan woont hij/zij er niet namelijk.

De SNS bank is Nederlands, dus TS heeft in België geld gepinnt, dus Buitenland.
Heeft niets te maken met de woonplaats.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door manondoris »

ik snap dat het vervelend is maar zo slecht vind ik het niet ,hoe vaak hoor je niet dat geskimde passen in belgie en duitsland gebruikt worden.

tuinman
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 feb 2011 20:10

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door tuinman »

[quote="witte angora"]Er wordt gesuggereerd dat TS in België woont, maar dat staat er niet, alleen dat er in België geld is opgenomen. Maar er staat ook:

Staat er ook niet,
ts schrijft dat in het buitenland 4 keer geld is opgenomen.

Uit eigen ervaring weet ik dat het niet algemeen geaccepteerd is om een bankrekening te hebben in een land waar je niet woont.

Tirtsa Groep
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2011 23:27

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door Tirtsa Groep »

Ik woon in belgie heb ook een bankrekening bij een belgische bank maar heb een nederlands bankrekeningnummer nodig voor het geld wat ik ontvang voor mijn zoon vanuit nederland. Het is gewoon erg vervelend die blokkade en het ergste is dat er vanuit de sns bank niet wordt gereageerd op mijn verzoek om mij terug te bellen althans de afdeling veiligheidszaken reageert niet dat lijkt mij toch niet moeilijk als ze echt willen weten wat er aan de hand is

stofzuigertje

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de SNS rekening ook bij Uw zoon in NL staat als adres is er meestal niets aan de hand.
Dat U vaker in België dan in NL geld opneemt ook niet.
Reageer op de SNS medewerker en meestal komt het wel goed.

Het internationaal overboeken is vermoedelijk duurder dan de jaarlijkse kosten bij SNS en het word vaker gedaan.

Tirtsa Groep
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2011 23:27

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door Tirtsa Groep »

Ben al bij het kantoor in roosendaal geweest de sns medewerker was heel vriendelijk en heeft voor mij een brief verstuurd naar de afdeling veiligheidszaken die nu bezig is met een onderzoek. Het ligt niet aan de sns medewerker maar aan de adeling veiligheidszaken want die reageren nergens op. Terwijl als zij eens contact met mij opnemen dan is de zaak opgelost maar dat gebeurd dus niet.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door nevermind »

tuinman schreef:
Uit eigen ervaring weet ik dat het niet algemeen geaccepteerd is om een bankrekening te hebben in een land waar je niet woont.
Over welk land hebben wij het hier?

stofzuigertje

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

België = ex Nederland..... zie geschiedenis lessen die je ooit moest volgen!

Verder zijn er zoveel Nederbelgen die zowel in Be als NL een rekening hebben om internationaal overboeken te voorkomen doen dat ik het vreemd vind.

De meeste banden accepteren een correspondentie adres in NL want in BE komen er kosten voor brieven naar Buitenland sturen bij.
Zolang er een geldig adres in NL is wat nog werkt en die alles zal doorsturen zoals familie of vrienden is er niets aan de hand.

tuinman
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 feb 2011 20:10

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door tuinman »

Over België en Duitsland,
om er een rekening te openen was een vereiste dat er een vestigingsadres in het betreffende land bekend was.

En nog een hoop onzinnige eisen.

Men is bang voor mensen die geld verdienen met criminaliteit, voor witwassen ed.

Die reden is mij toen opgegeven, en zo leiden de goede onder de kwade.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door nevermind »

tuinman schreef:Over België en Duitsland,
om er een rekening te openen was een vereiste dat er een vestigingsadres in het betreffende land bekend was.

En nog een hoop onzinnige eisen.

Men is bang voor mensen die geld verdienen met criminaliteit, voor witwassen ed.

Die reden is mij toen opgegeven, en zo leiden de goede onder de kwade.

Wat is toen, 20 jaar geleden, nog voor de euro?
Het openen van een buitenlandse rekening in deze beide landen, vergt geen vestigingsadres.
Ik ben ervaringsdeskundige, want ik heb zelf in het buitenland een rekening.
Het adres in het woonland is voldoende.
Als België en Duitsland deze eisen zou stellen, dan was dit ook in Nederland het geval.
Maar TS als voorbeeld, heeft dan wel een Nederlands rekening kunnen openen.

tuinman
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 feb 2011 20:10

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door tuinman »

Ik schat dat een jaar of acht geleden is.

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

Ik woon in België en heb een rekening bij de Ing en Rabobank in Nederland en dat zonder problemen,bij deze banken kan u in de grensgebieden gewoon een rekening openen.
Tevens heb ik ook een bankrekening in België en kan kosteloos bedragen overmaken naar beiden rekeningen.
Snel naar een andere bank.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: geblokkeerde bankpas ivm wonen in belgie

Ongelezen bericht door nevermind »

HARRIE48 schreef:Ik woon in België en heb een rekening bij de Ing en Rabobank in Nederland en dat zonder problemen,bij deze banken kan u in de grensgebieden gewoon een rekening openen.
Tevens heb ik ook een bankrekening in België en kan kosteloos bedragen overmaken naar beiden rekeningen.
Snel naar een andere bank.

Precies, probleemloos.
Bij TS is vermoedelijk iets verkeerd gegaan met het opnemen van geld, of bij de SNS hebben zij een heel gevoelig veiligheid systeem.

Gesloten