LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rabobank belt op voor tekst en uitleg oplichting

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
snipie2
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2012 16:02

rabobank belt op voor tekst en uitleg oplichting

Ongelezen bericht door snipie2 »

ik ben 6.5 jaar actief op marktplaats. Rond pasen heb ik een setje kinderkleding verkocht. Nu kreeg ik een week later de melding via opgelicht op internet, dat degene nooit het setje had gehad en dat ze was opgelicht. Ik heb keurig het geld terug gestort (nu 1.5 week geleden) wel met de melding erbij dat het setje netjes was verzonden en dat ik nu ook dubbel benadeld ben. Maar goed ik dacht afgehandeld. Mijn naam was weer van die site afgehaald en klaar.

Nu werd ik vanmorgen opgebeld door mijn rabobank, dat ik verantwoording af moest leggen aan die meneer van de bank, hoe dit alles in zijn werk was gegaan en of ik niet nog meer mensen aan het oplichten was.
Hij had mijn bankrekening voor zich geopend en was mijn terugstorting aan het bespreken met mij. Ik heb toen verteld dat het geld netjes terug is gestort, dat mijn naam van oplichting op internet is afgehaald en dat het klaar was.
Hier ging deze meneer van de rabobank niet mee akkoord. Hij wilde dat ik verantwoording af legde, want hij had een telefoontje van die site gehad en nu wilde hij wel even weten of dit allemaal klopte.

Nu vraag ik mij, dit kan toch niet zomaar? We hebben later de rabobank terug gebeld en die mevrouw zei, dat dit absoluut niet de gang van zaken is. Ze mogen niet zomaar hun klanten bellen. Het zou uitgezocht worden.

En nu? Kan ik een klacht indienen? ik voel me zwaar voor schut gezet als oplichter. Dit kan de rabobank toch niet zomaar doen?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: rabobank belt op voor tekst en uitleg oplichting

Ongelezen bericht door bprosman »

Rabobanken zijn vrij autonoom. Je kunt de directeur van dat filiaal eens benaderen om hierover een klacht in te dienen. Even aangenomen dat je niet door de directeur van het filiaal gebeld bent :wink:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: rabobank belt op voor tekst en uitleg oplichting

Ongelezen bericht door Jolijn »

Echte oplichters komen fluitend weg met hun praktijken :?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: rabobank belt op voor tekst en uitleg oplichting

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Nu kreeg ik een week later de melding via opgelicht op internet, dat degene nooit het setje had gehad en dat ze was opgelicht.
Dit vind ik niet normaal.

Had u geen telefoonnummer of adres aan deze klant gegeven, waar ze allereerst u konden bereiken voor commentaar of oplossing ?

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: rabobank belt op voor tekst en uitleg oplichting

Ongelezen bericht door meela »

heb je wel gecheckt of het iemand van de rabobank was ? kan net zo goed een oplichter zijn.
Misschien een tip; aangetekend verzenden ?

Gesloten