LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Argenta Bank een ramp

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Argenta Bank een ramp

Ongelezen bericht door smb »

Vanwege de hogere spaarrente wilde ik naast mijn internetbankrekening ook een spaarrekening bij de belgische Argenta Bank openen.
Tenslotte pakt Belgie momenteel de bankensector en het toezicht erop goed aan.
Het werd een babylonische spraakverwarring. 5 digipasses met allemaal verschillende nummers voor de verschillende rekeningen en 8 abonnementsnummers later heb ik ten einde raad de en/of rekeningen opgezegd.
En dat ging niet zomaar.
Eerst een mailtje met het verzoek de reden aan te geven.
Dat was simpel: ik ben niet geschikt als klant van Argenta. Zie door de bomen het bos niet.
Vervolgens moest ik maar geld overboeken, dan kwam alles goed.
Ik had er echter genoeg van en bevestigde nogmaals de opzegging van beide rekeningen.
Ook dat was niet voldoende, ik moest de BSN nummers doorgeven ter verificatie en de tegenrekening.
Waarom? Omdat iedereen wel kan mailen dat ze de rekening opzeggen. En dat als reply van alle mails waarin alle gegevens gedurende 3 weken oeverloze correspondentie!
Moedeloos heb ik voor de 4e keer de BSN gegevens en de tegenrekening gemaild.
Waarom de tegenrekening? Om de rente op te storten. Rente? Er staat al jaren geen cent op de bankrekening.
Weet wel, als u bij Argenta de internet spaarekening wilt openen, bereidt u dan voor op veel rompslomp en onduidelijke informatie door een klantenservice die graag mailt maar vaag blijft.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Argenta Bank een ramp

Ongelezen bericht door bprosman »

Vanwege de hogere spaarrente wilde ik naast mijn internetbankrekening ook een spaarrekening bij de belgische Argenta Bank openen.
Dan moet het wel heel veel meer opleveren wil het deze rompslomp waard zijn. Ik krijg weer ICESave visioenen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Argenta Bank een ramp

Ongelezen bericht door crazyme »

Icesave was ook mijn eerste gedachte.

smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Re: Argenta Bank een ramp

Ongelezen bericht door smb »

Vanwege mijn werk had ik een internetbankrekening bij de Argenta bank.
Daar had ik goede ervaring mee. Na de Icesafe affaire heb ik de activiteiten gestopt en voortaan geld laten overboeken direct naar een Nederlandse bank.
Omdat ik de bankrekening had, dacht ik dat het toch heel simpel zou zijn om de spaarrekening te openen, die inderdaad een hogere rente biedt dan de spaarrekeningen in Nederland.
Maar dat was een misgedachte.

Gesloten