Pagina 1 van 1

ING buitenland betalingen blokkeren

Geplaatst: 24 nov 2012 11:29
door Sjors_B
Bij onder andere de ABN/Amro is het overmaken naar buitenlands rekeningen te blokkeren.

Mijn ouders welke op leeftijd zijn en bij de ING zitten zou dit ook een eenvoudig middel zijn tegen hacken en geld wegmaken via buitenlandse rekeningen.
Zij komen nooit meer in buitenland en pinnen dus ook niet. Als de pas geskimd zou worden is deze dus ook niet in het buitenland te gebruiken!

Waarom bied ING deze mogelijkheid niet, invoeren hiervan is redelijk simpel.
Kinderen kunnen vanaf 12 jaar een rekening openen, graag ook buitenland blokkeren.
Voor mijzelf kan dit ook wel , ik maak nooit geld over naar buitenlandse rekeningen met mijn ING rekening.
Voor die enkele keer in de 5 jaar heb ik wel een creditcard (niet ING) en een paypal account.

Re: ING buitenland betalingen blokkeren

Geplaatst: 24 nov 2012 11:38
door bprosman
Waarom bied ING deze mogelijkheid niet, invoeren hiervan is redelijk simpel.
Tja, waarom is een VW Beetle wel in het knalgeel te krijgen en een Mini niet.
Ik zou zeggen , kies de bank die bij je past. En dan bedoel ik niet de tarieven maar juist die secundaire dingen. Rabobank is daar Juni 2012 mee gestart (blokkeren pinnen buiten Europa) en daar was het skimmen met geloof ik 80% gedaald. ABN Amro is ook al om. Of het redelijk simpel is durf ik niet meteen te zeggen, op ICT gebied loopt ING (en zeker de oude Postbank systemen) nu niet echt voorop, en dan druk ik me voorzichtig uit.

ING onderzoekt verschillende opties om skimmen te voorkomen. "We kunnen nog niet zeggen wanneer wat wordt ingevoerd. De afweging is het voorkomen van fraude en de klantvriendelijkheid van de maatregel", zegt een woordvoerder.

Re: ING buitenland betalingen blokkeren

Geplaatst: 24 nov 2012 18:55
door tenormin
bprosman schreef:
Waarom bied ING deze mogelijkheid niet, invoeren hiervan is redelijk simpel.
Tja, waarom is een VW Beetle wel in het knalgeel te krijgen en een Mini niet.
Ik zou zeggen , kies de bank die bij je past. En dan bedoel ik niet de tarieven maar juist die secundaire dingen. Rabobank is daar Juni 2012 mee gestart (blokkeren pinnen buiten Europa) en daar was het skimmen met geloof ik 80% gedaald. ABN Amro is ook al om. Of het redelijk simpel is durf ik niet meteen te zeggen, op ICT gebied loopt ING (en zeker de oude Postbank systemen) nu niet echt voorop, en dan druk ik me voorzichtig uit.

ING onderzoekt verschillende opties om skimmen te voorkomen. "We kunnen nog niet zeggen wanneer wat wordt ingevoerd. De afweging is het voorkomen van fraude en de klantvriendelijkheid van de maatregel", zegt een woordvoerder.
Ik weet niet of het dezelfde woordvoerder was :lol: , maar men kan zelfs via die slechte bank je rekening buiten Europa laten blokkeren, dus ze doen toch wel iets?

Re: ING buitenland betalingen blokkeren

Geplaatst: 26 nov 2012 11:42
door GJvdZ
Blokkeren voor betalingen naar of geld opnemen in het buitenland is op zich een eenvoudige oplossing tegen een deel van de problemen. Maar zeker voor het blokkeren van geldopnames kan je in de vakantieperiodes een hoop ellende verwachten. Heel veel mensen zullen er niet bij stil staan dat ze een blokkade hebben en daar pas op hun vakantiebestemming achter komen. En hetzelfde geldt in mindere mate ook voor betalingen naar buitenlandse rekeningen. Dat zal in de toekomst alleen maar toenemen en blokkades zullen dan voor ergernissen zorgen. Tenzij we besluiten dat bankoverschrijvingen alleen regionaal worden gebruikt en credit card betalingen voor buiten de regio.

Re: ING buitenland betalingen blokkeren

Geplaatst: 26 nov 2012 11:49
door bprosman
Tja, blokkeer je geen pin-betaling, zie je hier posts van mensen die geskimmed zijn en verhaal halen. Blokkeren de banken pinnen buiten Europa en loopt het skimmen met 80% terug is het weer niet handig want men leest de berichten van de bank niet goed en komt er op vakantie weer achter.
Creditcard willen veel mensen niet want dat is weer te eng en te duur. Buitenland betalingen, de één wil het wel, de ander niet.

Een oplossing zou zijn dat je in je telebankieren portal (maar ook weer heel veel mensen die dat eng vinden en niet willen) per item aan/uit zou kunnen vinken wat je wel en niet wil, maar ja... dat vergt voor de bank best wel een investering en vanuit de klant mag het allemaal niets kosten.

Soms vraag ik me af (en ik werk er niet) kun je het als bank ook WEL goed doen bij een klant ?
De afweging is het voorkomen van fraude en de klantvriendelijkheid van de maatregel"
Waarschijnlijk heeft de ING de grootste doelgroep die er op vakantie pas achter komt :mrgreen: