LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door weetnietveel »

nevermind schreef:
Barman schreef:
nevermind schreef: Ik heb nergens geschreven, dat met 14 jaar bij AH niet gewerkt mag worden.
Ook is dat niet overal zo, maar filiaal afhankelijk. Maar dit terzijde.
Dat heb je wel. Je hebt het alleen weer verwijderd.

Ja klopt, omdat berndv zijn bericht heeft aangepast.
Kijk naar jouw bericht met quote van berndv, dan zie je een andere zin, als waar ik op geantwoord heb. :wink:

@enemynr1

De stap naar de bank, was het eerste geweest wat jij had moeten doen, i.p.v. hier je privéleven open te stellen.
Dat je dan vragen krijgt, welke je niet graag wilt beantwoorden, is een vervolg van dit topic.
Dus beste ING Medewerkers als jullie dit lezen en mij hierover willen contacten laat dan een bericht achter.
En ben benieuwd naar de reactie van de ING en zal jullie ook zeker op de hoogte houden.
Ik denk toch, dat je zelf contact moet zoeken met de ING, niet afwachten of hier een webcare komt opduiken.


Nog een vraag: Zijn tijdens het verblijf van je zoon bij tante/oma deze als voogd aangesteld door de jeugdzorg?
Als dit zo is, hebben zij ook het recht, met de zoon veranderingen in de gegevens bij de filiaal van de ING te doen.
Of zie ik hier iets over het hoofd?
Ja dat doe je. ING moet bij de moeder zijn niet bij een tante of oma. Voor het terugbetalen komen ze toch ook bij de moeder. Dus domme vraag.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door weetnietveel »

enemynr1, ik heb het verhaal gelezen, heel heel heel erg goed dat je het verwijderd heb.
Je zoon is helemaal niet zo erg wat andere er graag van willen maken. Laat zien dat je van hem houd en alleen het goede met hem voorhebt. Als hij dat door heeft, wat moeilijk kan zijn voor die jongen komt het wel goed. Laat je niet gek maken door een stel misbaksels hier die hier zitten en die je vertelen dat die jongen slecht is en dat het niks meer met hem wordt. NIET DOEN!

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:Kennelijk was die toestemming er wel. De zoon heeft het geld uit de pinautomaat gehaald. Dit apparaat hoort te controleren op die toestemming. Dit is vergelijkbaar met de bank binnen lopen en dat een knul van amper achttien jaar het geld mee geeft en achteraf gaat roepen dat je het gestolen zou hebben. De ING is hier tekortgeschoten in de eigen verantwoordelijkheid.
Dus als ik mijn portemonnee ergens laat liggen dan geef ik ieder ander toestemming hem gewoon meenemen en houden? Nooit gehoord van 'de eerlijke vinder'? Of, als iemand even niet oplet in de tram, dan geeft hij toestemming als een ander zijn portemonnee rolt?

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

Beste enemynr1,

Ik las je verhaal en wil graag kijken wat ik voor je kan doen. Ik wil ervoor zorgen dat je in een gesprek meer duidelijkheid krijgt. Ik stuur je een privébericht.

Met vriendelijke groet,

Intan
ING Webcare team
http://www.ing.nl/webcare
http://www.twitter.com/ingnl_webcare

Peeceetje
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 dec 2012 15:26

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door Peeceetje »

Vind dat ING hier zeker steken heeft laten vallen. Als ik een adres wil wijzigen moet ik bij wijze van 10 A 4tjes inleveren. Als ik in het rood wil staan moet ik eerst mijn loonstroken overhandigen.

ING heeft een storing, dat wordt opgepakt door jongeren en die maken er meteen misbruik van. ING en andere banken betalen ook geld terug aan mensen die zijn gehackt, terwijl ik persoonlijk dat niet vind kunnen, je kan je computer goed beveiligen en je wordt er zo voor gewaarschuwd.
Jouw zoon maakt misbruik van de situatie, tegen willens en wetens in. Als dat familielid eerlijk is had zij/hij gezegd dat dat adres niet veranderd mocht worden. Denk niet dat dat familielid eerlijk is tegen jullie.

Schrijf een brief naar ING aan en zeg dat jullie hier buiten staan( aantoonbaar neem ik aan) en dat het kind niet eens bij jullie woont. Het rek.nr van jouw vrouw staat hier mijnsinziens helemaal buiten.
Succes!!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door bprosman »

Dus als ik mijn portemonnee ergens laat liggen dan geef ik ieder ander toestemming hem gewoon meenemen en houden? Nooit gehoord van 'de eerlijke vinder'? Of, als iemand even niet oplet in de tram, dan geeft hij toestemming als een ander zijn portemonnee rolt?
Met dit verschil dat het bedrag van zijn EIGEN rekening (portemonnee) af gaat.
De geldautomaat had dit gewoon moeten controleren, geen roodstand is geen geld uitgeven.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:
Dus als ik mijn portemonnee ergens laat liggen dan geef ik ieder ander toestemming hem gewoon meenemen en houden? Nooit gehoord van 'de eerlijke vinder'? Of, als iemand even niet oplet in de tram, dan geeft hij toestemming als een ander zijn portemonnee rolt?
Met dit verschil dat het bedrag van zijn EIGEN rekening (portemonnee) af gaat.
De geldautomaat had dit gewoon moeten controleren, geen roodstand is geen geld uitgeven.
En daarmee is het geen diefstal, omdat de knul (of anders zijn ouders omdat hij minderjarig is) dat geld terug moeten geven. De rekening staat namelijk nog steeds op naam.

De voorwaarden zijn ook duidelijk, geen geld opnemen als er niet is; het jong heeft gewoon heel handig misbruik gemaakt van een technische storing om geld uit te kunnen geven dat hij (nog) niet heeft, maar dat hoe dan ook terug zal moeten komen. Meer is het niet, naar mijn mening.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hè getsie, dit draadje staat al bijna op blz. 1 van Google als je zoekt op "ING Jongerenrekening"!

https://www.google.com/search?q=jongere ... lr=lang_nl

Hoog tijd dus dat afdeling Damage Control van ING in het geweer komt. Wat zal er uitrollen?

"ING scheldt de helft kwijt maar mondje toe."?

Best kans dat we vanaf nu niets meer zullen vernemen van topicstarter.

enemynr1
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 dec 2012 00:01

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door enemynr1 »

Beste Bob en de rest,

Wees niet bang, wat ook de uitkomst zal zijn ik deel het met jullie. Vind ik wel zo fair! :wink:

Ik word morgen gebeld door de ING.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door nevermind »

Bob Schurkjens schreef:Hè getsie, dit draadje staat al bijna op blz. 1 van Google als je zoekt op "ING Jongerenrekening"!

https://www.google.com/search?q=jongere ... lr=lang_nl

Hoog tijd dus dat afdeling Damage Control van ING in het geweer komt. Wat zal er uitrollen?

"ING scheldt de helft kwijt maar mondje toe."?

Best kans dat we vanaf nu niets meer zullen vernemen van topicstarter.

Webcare is toch al in actie hier! :shock:

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door CB »

bprosman schreef:
Dus als ik mijn portemonnee ergens laat liggen dan geef ik ieder ander toestemming hem gewoon meenemen en houden? Nooit gehoord van 'de eerlijke vinder'? Of, als iemand even niet oplet in de tram, dan geeft hij toestemming als een ander zijn portemonnee rolt?
Met dit verschil dat het bedrag van zijn EIGEN rekening (portemonnee) af gaat.
De geldautomaat had dit gewoon moeten controleren, geen roodstand is geen geld uitgeven.
Dat kon de geldautomaat van de ABN/AMRO niet controleren, want er was een storing bij de ING.

Verder klopt je stelling "geen roodstand is geen geld uitgeven" volgens mij niet. Of bedoel je echt dat er pas geld uitgegeven mag worden als je rood staat?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ah, ik zie dat dit topic nu op blz 1 van Google staat. Maar goed ook. Je zou als ouder toch wel gek zijn met een gaatje in je hoofd als je bij ING een Jongerenrekening opent voor je kroost.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door nevermind »

Bob Schurkjens schreef:Ah, ik zie dat dit topic nu op blz 1 van Google staat. Maar goed ook. Je zou als ouder toch wel gek zijn met een gaatje in je hoofd als je bij ING een Jongerenrekening opent voor je kroost.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Heb geen gaatje in het hoofd,en toch zelfs 3 rekeningen geopend.
Het verschil met TS is, dat mijn kinderen op deze leeftijd wisten wat te doen, dus ik hoef er voor dit soort gevallen niet bang te zijn, ook heeft de ING een paar keer in de week een storing. :wink:

wiltin
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:55

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door wiltin »

Er moet mij toch wat van het hart. Het gehele topic lezende zit ik hier regelmatig met plaatsvervangende schaamte over hoe in dit topic wordt omgegaan met de openingspost van TS.

Er schijnen hier veel selfmade hulpverleners en deskundige te zitten zoals ik de reacties lees. Let wel selfmade, want men heeft geen idee over hoe mensen zich zullen voelen als men een eenvoudige vraag/klacht hier stelt. De bak met ellende, vooroordelen en zelfs beschuldigingen die dan over je heen komt.
Heb met TS te doen.
Natuurlijk als ouder ben en blijf je verandwoordelijk voor de handelingen van je minderjarige kinderen.
Een hulp tool die je daarbij aangeboden wordt door de banken is: een jongerenrekening met restricties Een rekening die bedoeld is jongeren te leren met geld en verantwoording om te gaan. En de ouders de gerustelling dat door de restricties op de rekening ome bank zal waken dat het niet fout kan gaan.
Hierop vertrouwen ouders en vaak ook de jongeren. Mijn mening is dat de bank in een geval als dit moet staan voor waar men ouders en jongeren naar de jongeren rekening lokt. Namelijk een veilige betaalomgeving. De bank mag zich hierin niet verschuilen achter de kleine lettertjes.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door nevermind »

Hierop vertrouwen ouders en vaak ook de jongeren. Mijn mening is dat de bank in een geval als dit moet staan voor waar men ouders en jongeren naar de jongeren rekening lokt. Namelijk een veilige betaalomgeving. De bank mag zich hierin niet verschuilen achter de kleine lettertjes.
Sorry, maar ik kan nergens lezen, dat de bank zich achter kleine letters verschuild, want een uitspraak van de ING is nog niet geweest.
Tenminste TS heeft nog geen uitspraak hier bevestigt.
Ik begrijp niet dat er een bank wordt aangevallen, omdat er een onregelmatigheid in het betaalsysteem is geweest, wat voor mij overmacht is.
Dat dan een kind van 14 jaar nog de beveiliging omzeilt, om bij een andere bank waar het pinnen wel mogelijk is, en zelf dan nog een keer na middernacht omdat er dan een nieuwe dag,dan vraag ik mij wel af hoe het gesteld is met de normen en waarden hier.
Ik heb het met TS te doen, want hem zijn de handen gebonden, want bij het "Opvanggezin" is blijkbaar veel mis.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door ruud_a »

wiltin schreef:Er moet mij toch wat van het hart. Het gehele topic lezende zit ik hier regelmatig met plaatsvervangende schaamte over hoe in dit topic wordt omgegaan met de openingspost van TS.

Er schijnen hier veel selfmade hulpverleners en deskundige te zitten zoals ik de reacties lees. Let wel selfmade, want men heeft geen idee over hoe mensen zich zullen voelen als men een eenvoudige vraag/klacht hier stelt. De bak met ellende, vooroordelen en zelfs beschuldigingen die dan over je heen komt.
Heb met TS te doen.
Natuurlijk als ouder ben en blijf je verandwoordelijk voor de handelingen van je minderjarige kinderen.
Een hulp tool die je daarbij aangeboden wordt door de banken is: een jongerenrekening met restricties Een rekening die bedoeld is jongeren te leren met geld en verantwoording om te gaan. En de ouders de gerustelling dat door de restricties op de rekening ome bank zal waken dat het niet fout kan gaan.
Hierop vertrouwen ouders en vaak ook de jongeren. Mijn mening is dat de bank in een geval als dit moet staan voor waar men ouders en jongeren naar de jongeren rekening lokt. Namelijk een veilige betaalomgeving. De bank mag zich hierin niet verschuilen achter de kleine lettertjes.
ik heb bezwaar tegen de toonzetting van de posting
zoonlief bedondert de bank en de bank krijgt de schuld

verder worden beloftes veel te absoluut opgevat
als een bank zegt roodstaan kan niet, bedoelen ze daar mee dat bij normaal gebruik je niet meer geld op kunt nemen dan wat er op je saldo staat

als er bijvoorbeeld ergens staat onze sos service is 24 uur per dag bereikbaar betekent dat ook niet dat als er 1000 mensen tegelijk bellen je gelijk iemand aan de telefoon krijgt

alles gaat uit van het redelijke

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door bprosman »

als een bank zegt roodstaan kan niet, bedoelen ze daar mee dat bij normaal gebruik je niet meer geld op kunt nemen dan wat er op je saldo staat
Inderdaad en in dit geval (al dan niet door een storing in de ING systemen) kon de zoon van TS dat dus wel.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het is toch niet alleen die €500 waar het om gaat? Die €500 waarvan TS vindt, dat zoon dat bedrag moet aanzuiveren. Zo ik de OP lees gaat het ook om de adreswijziging, waarbij de vrouw van TS er voor de ING niet toe deed. Zij was wel van belang om de rekening aan te zuiveren, omdat ING haar toen wel wist te vinden om haar rekening te blokkeren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

wiltin schreef:Er moet mij toch wat van het hart. Het gehele topic lezende zit ik hier regelmatig met plaatsvervangende schaamte over hoe in dit topic wordt omgegaan met de openingspost van TS.

Er schijnen hier veel selfmade hulpverleners en deskundige te zitten zoals ik de reacties lees. Let wel selfmade, want men heeft geen idee over hoe mensen zich zullen voelen als men een eenvoudige vraag/klacht hier stelt. De bak met ellende, vooroordelen en zelfs beschuldigingen die dan over je heen komt.
Heb met TS te doen.
Natuurlijk als ouder ben en blijf je verandwoordelijk voor de handelingen van je minderjarige kinderen.
Een hulp tool die je daarbij aangeboden wordt door de banken is: een jongerenrekening met restricties Een rekening die bedoeld is jongeren te leren met geld en verantwoording om te gaan. En de ouders de gerustelling dat door de restricties op de rekening ome bank zal waken dat het niet fout kan gaan.
Hierop vertrouwen ouders en vaak ook de jongeren. Mijn mening is dat de bank in een geval als dit moet staan voor waar men ouders en jongeren naar de jongeren rekening lokt. Namelijk een veilige betaalomgeving. De bank mag zich hierin niet verschuilen achter de kleine lettertjes.

Volkomen mee eens!

enemynr1
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 dec 2012 00:01

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door enemynr1 »

Ik ben nog niet gebeld door de ING, wel een mail gehad dat ze meer tijd nodig hebben om alle informatie te verzamelen voor een zorgvuldige reactie. Dus nu krijg ik binnen 5 werkdagen antwoord.

Dus wellicht pas in 2013 een reactie van mij.

Alvast een fijne jaarwisseling toegewenst :wink:

Gesloten