LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jvelthuizen
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 17:26

Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door jvelthuizen »

Op 28 maart heb ik een overboeking gedaan van de Rabobank naar de ING zodat er tijdens de paasdagen met de ING pas gepind kon worden. Tot onze verbazing stond er tijdens de paasdagen geen geld op de ING rekening terwijl de afschrijving al op donderdag 28 maart had plaatsgevonden. Onze verbazing werd nog groter toen ik op tweede paasdag bij mijn overboekingen van de Rabobank ineens de verwerkingsdatum 2-4-2013 zag verschijnen. Dit is dus 6 dagen na de overboeking. Wat ik mij nu afvraag is waar is dat geld al die tijd geweest. Het ziet er naar uit dat de banken gewoon een slaatje slaan uit de feestdagen door de overboekingen niet te verwerken. Dit terwijl als je tijdens feestdagen gaat pinnen dit direct verwerkt wordt. Dus een mededeling op de site van de bank dat er geen verwerkingen plaatsvinden tijdens de feestdagen is een grove leugen want dan zouden ook de pintransacties niet verwerkt kunnen worden.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ik heb toevallig ook 28 maart van Rabo naar ING geld overgeboekt en toen stond het 's avonds gewoon op de rekening. Denk dat er bij uw overboeking iets fout is gegaan.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Goede Vrijdag is voor banken een feestdag. Als u later op de dag geld overgemaakt heeft, klopt het dus wel.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door henk51 »

Dit terwijl als je tijdens feestdagen gaat pinnen dit direct verwerkt wordt. Dus een mededeling op de site van de bank dat er geen verwerkingen plaatsvinden tijdens de feestdagen is een grove leugen want dan zouden ook de pintransacties niet verwerkt kunnen worden.
Pintransacties en bank transacties zijn 2 heel verschillende transacties.
Door dat u dat niet snapt betekend nog niet dat iets een leugen is.
Donderdag ochtend ook geld overgeboekt van rabo naar ING stond e'r dezelfde dag op.Het is al meer dan 40 jaar bekend dat op goede vrijdag en het daarop volgende paasweekend geen bancaire transacties plaatsvinden,pin transacties wel winkelier moet zeker zijn van zijn geld vandaar dat via een heel ander circuit gaat.
Dus wat u doet is appels met peren vergelijken.

gr Henk

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door nevermind »

gerda1956 schreef:Goede Vrijdag is voor banken een feestdag. Als u later op de dag geld overgemaakt heeft, klopt het dus wel.
Dit is juist, dus morgen is pas:
Onze verbazing werd nog groter toen ik op tweede paasdag bij mijn overboekingen van de Rabobank ineens de verwerkingsdatum 2-4-2013 zag verschijnen.
Altijd zo geweest.

jvelthuizen
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 17:26

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door jvelthuizen »

Altijd zo geweest.
Ja maar dat wil niet zeggen dat het normaal is, ik heb donderdagmorgen om 9:00 de overboeking gedaan van onze zakelijke rekening waar je nota bene nog voor moet betalen ook.
Ik vind het dan een kwalijke zaak dat die transacties dan niet worden uitgevoerd.
Het is sowieso een kwalijke zaak dat een instelling als een bank goede vrijdag als "non working day" bestempeld terwijl het bedrijfsleven gewoon doordraait.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door bprosman »

Het is sowieso een kwalijke zaak dat een instelling als een bank goede vrijdag als "non working day" bestempeld terwijl het bedrijfsleven gewoon doordraait.
Zoals nevermind al terecht opmerkt , dat is ALTIJD al zo geweest, maar misschien dit jaar voor het eerst tegenaan gelopen.

jvelthuizen
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 17:26

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door jvelthuizen »

vogels schreef:Equens is geen bank.
We hebben het hier over de Rabobank en niet over Equens.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door SJZ »

Het is sowieso een kwalijke zaak dat een instelling als een bank goede vrijdag als "non working day" bestempeld terwijl het bedrijfsleven gewoon doordraait.
Ja, en 2e paasdag is dus ook een dag zonder betalingsverkeer.

En 1 mei ook (dag van de arbeid). Maar 30 april is weer gewoon een dag met betalingsverkeer. En Hemelvaartsdat en 2e pinsterdag is er ook gewoon betalingsverkeer mogelijk.

Dit soort dagen worden door de ECB vastgestesteld. Of de bankkantoren in Nederland nu wel (1 mei) of niet (30 april) open zijn maakt voor het Europees verband niets uit.

Ik heb zelf afgelopen donderdag overtollig geld naar mijn spaarrekening overgeboekt. Dat geld ben ik al sinds donderdag kwijt en komt pas dinsdag op m'n spaarrekening. Jammer, stom, mijn schuld.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door SJZ »

Dus een mededeling op de site van de bank dat er geen verwerkingen plaatsvinden tijdens de feestdagen is een grove leugen want dan zouden ook de pintransacties niet verwerkt kunnen worden.
Nou, ik pin zelf (privérekening) met een ING-pas, en AL mijn pintransacties worden NIET verwerkt deze dagen. Ze staan alleen (met een sterretje erbij) als reservering in mijn overzicht. Maar het echte afschrijven gebeurt dus pas later, waarschijnlijk worden ze allemaal doorgeschoven naar dinsdag 2 april.

jvelthuizen
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 17:26

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door jvelthuizen »

Ik kan het niet geloven dat hier de banken zo verdedigt worden terwijl we met z'n allen ongelooflijk voor de gek worden gehouden.

We leven anno 2013 en alles is geautomatiseerd ook als er niet gewerkt wordt bij de bank kunnen de transacties en uitwisselingen gewoon doorgaan feestdag of niet.

Het feit is gewoon dat de banken tijdens deze dagen lachend miljoenen verdienen aan rente door tijdens feestdagen (ons) geld vast te houden, en iedereen trapt er met open ogen in.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door nevermind »

jvelthuizen schreef:Ik kan het niet geloven dat hier de banken zo verdedigt worden terwijl we met z'n allen ongelooflijk voor de gek worden gehouden.

We leven anno 2013 en alles is geautomatiseerd ook als er niet gewerkt wordt bij de bank kunnen de transacties en uitwisselingen gewoon doorgaan feestdag of niet.

Het feit is gewoon dat de banken tijdens deze dagen lachend miljoenen verdienen aan rente door tijdens feestdagen (ons) geld vast te houden, en iedereen trapt er met open ogen in.

Hier wordt geen bank verdedigd.
Zoals iedereen al heeft uitgelegd, hoe het in elkaar zit en je niet met de antwoorden tevreden bent. :shock:
bprosman schreef: Zoals nevermind al terecht opmerkt , dat is ALTIJD al zo geweest, maar misschien dit jaar voor het eerst tegenaan gelopen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door bprosman »

Het feit is gewoon dat de banken tijdens deze dagen lachend miljoenen verdienen aan rente door tijdens feestdagen (ons) geld vast te houden
Doe eens niet zo kortzichtig, de onderlinge bankrente op dit moment is vaak NEGATIEF.
Bovendien is valutering sinds 2009 bij wet verboden.

Zet dan ook eens een boompje op over zondagssluiting, u bent ondernemer en vandaag en gisteren ook geopend ?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik kan het niet geloven dat hier de banken zo verdedigt worden
Nou, je krijgt een paar eerlijke antwoorden hoe het zit. Kennelijk waardeer je dat niet.
Het feit is gewoon dat de banken tijdens deze dagen lachend miljoenen verdienen aan rente door tijdens feestdagen (ons) geld vast te houden, en iedereen trapt er met open ogen in.
Nee, het werkt 2 kanten op. Je kan van vrijdag tot en met maandag lekker pinnen, en het geld wordt pas dinsdag afgeschreven. Als je dan je spaargeld overboekt naar je ING-privérekening en het geld is vóór dinsdagavond 23.00 uur bijgeschreven, dan heb je officieel niet rood gestaan. Maar wel dagenlang rentevangen op je spaargeld.

jvelthuizen
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 17:26

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door jvelthuizen »

Nee, het werkt 2 kanten op. Je kan van vrijdag tot en met maandag lekker pinnen, en het geld wordt pas dinsdag afgeschreven.
Dat is nu juist niet zo, het geld wordt wel direct van je rekening afgeschreven maar niet bij de begunstigde bijgeschreven.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door bprosman »

Je kan van vrijdag tot en met maandag
lekker pinnen
, en het geld wordt pas dinsdag afgeschreven.
Het ging over pinnen.

jvelthuizen
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 17:26

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door jvelthuizen »

snuffel1 schreef:Zelfs particulieren ervaren problemen, overmaken van raborekening naar raborekening is vrijwel direct. Overmaken naar een andere bank duurt 24 uur want dan komt Sequens in beeld. Wat is er aan de hand u doet een transactie naar uw prive rekening in dit geval ing de rabo controleert de opdracht en maakt het bedrag over (dus schrijft af) naar Sequens daar komt het op donderdag zeg 22.00 uur binnen om vervolgens de eerst volgende werkdag doorgestort te worden. Bij Sequens wordt op goede vrijdag niet gewerkt dus het bedrag blijft hangen tot 2 april de eerst volgende werkdag. Het was handiger geweest om er een spoedbetaling van te maken om zeker te zijn dat u met Pasen kon pinnen.
Je hebt helemaal gelijk maar ik maak dagelijks om 9:00 geld over van Rabo naar ING en dan staat het in de loop van de dag al op de ING rekening (geen 24 uur) dus ging ik er van uit dat dit donderdag ook zou gebeuren.
Ik weet dat er vanaf vrijdag tot 2e paasdag niets gebeurt vandaar de transactie op donderdag.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar we kunnen wel concluderen dat de rabo bank hier niet schuldig aan is.
Dus een mededeling op de site van de bank dat er geen verwerkingen plaatsvinden tijdens de feestdagen is een grove leugen
Ook niet dat er leugens op de site staan, en nee, ik werk er niet.

jvelthuizen
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 17:26

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door jvelthuizen »

bprosman schreef:
Maar we kunnen wel concluderen dat de rabo bank hier niet schuldig aan is.
Dus een mededeling op de site van de bank dat er geen verwerkingen plaatsvinden tijdens de feestdagen is een grove leugen
Ook niet dat er leugens op de site staan, en nee, ik werk er niet.
Dat van die leugens blijft gewoon overeind want er vinden wel degelijk verwerkingen plaats, maar dan alleen in het voordeel van de bank.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door SJZ »

Dat van die leugens blijft gewoon overeind want er vinden wel degelijk verwerkingen plaats, maar dan alleen in het voordeel van de bank.
Beter kijken dus, er vinden geen verwerkingen plaats. Pintransacties worden morgen afgeschreven, staan nu alleen nog maar als reservering (met een * erbij) in je ING-overzicht.

Gesloten