LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] banksparen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
gobchaik
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2013 13:27

banksparen

Ongelezen bericht door gobchaik »

Voor banksparen kan je met Money Wise verschillende instanties met elkaar vergelijken. Je kunt dan zelf beslissen bij welke bank je dat wil doen. Dit zonder adviseur en de daarbijbehorende kosten.
Echter hoor ik dat ik toch bemiddelingskosten moet betalen omdat er voor banksparen een bevoegde bemiddelaar moet ondertekenen. M.a.w. heb ik daarbij een tussenpersoon nodig.
Is dat zo? En waarom moet ik extra kosten gaan betalen voor een handtekening? Wat voor werk moet hij daadwerkelijk verrichten en hoeveel moet ik extra betalen voor die handelingen?

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: banksparen

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

Een adviseur moet alle gegevens controleren en is verantwoordelijk als er iets niet klopt. Logisch dat daar voor moet worden betaald. Overigens zou het mooi zijn als het ook mogelijk wordt om zonder adviseur zaken te regelen, maar dat dan wel meteen gekoppeld aan een clausule dat de klant voor 100% zelf verantwoordelijk is voor zijn/haar beslissing en niemand anders aansprakelijk kan stellen.

Gesloten