LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Koos50
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 okt 2013 09:45

Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door Koos50 »

Afgelopen maandag is mijn betaalrekening bij de ING Bank geblokkeerd doordat ik de 90 dagen termijn waarbinnen ik positief moest staan heb overschreden. Eigen schuld ik weet het, maar werkloosheid en daarna een onderbetaalde baan doen de rest.

Sinds afgelopen donderdag heb ik een (uitzend)baan waar ik weer naar waarde word betaald. Het probleem is dat ik voor mijn werk behoorlijk moet reizen. De reiskosten moet ik zelf voorschieten en worden pas achteraf betaald. Door de blokkade kan ik mijn ov chipkaart niet opladen en zit ik nu al een aantal dagen gedwongen thuis, ook eten kopen kan ik niet en rekeningen betalen uiteraard ook niet. Mijn baas heeft gezegd dat als ik maandag 7 oktober niet op mijn werk ben, ik niet meer hoef te komen en ik dus weer terugval in de WW.

Afgelopen dinsdag heb ik de klantenservice van ING gebeld en mijn situatie uitgelegd. De medewerker was behulpzaam maar kon niets voor mij doen. Ik zou worden gebeld door de afdeling Incasso wat nog steeds niet gebeurt is en ook heb ik nog geen papieren in huis waarin de blokkade wordt bevestigd. Het valt te begrijpen dat ING mijn rekening heeft geblokkeerd maar wat ik uitermate slecht vind is dat er totaal geen contact met mij wordt opgenomen. Schande!

Het uitzendbureau heb ik gevraagd om een voorschot op mijn reiskosten, dit kan wel maar wordt op mijn rekening gestort waar ik niet bij kan. Ik heb nog voor een paar dagen eten in huis en dan wordt dat ook een probleem. Geld lenen bij familie en vrienden doe ik niet omdat mijn situatie al niet te best is. Teneinde raad de Sociale Dienst gebeld, ook die kunnen niets doen.

Ik heb de volgende vragen:

Wat kan ik nog doen?
Valt ING aansprakelijk te stellen als ik mijn baan verlies door de blokkade van mijn rekening?
Wie heeft er soortgelijke ervaringen?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Koos50 schreef:Afgelopen maandag is mijn betaalrekening bij de ING Bank geblokkeerd doordat ik de 90 dagen termijn waarbinnen ik positief moest staan heb overschreden. Eigen schuld ik weet het, maar werkloosheid en daarna een onderbetaalde baan doen de rest.

Sinds afgelopen donderdag heb ik een (uitzend)baan waar ik weer naar waarde word betaald. Het probleem is dat ik voor mijn werk behoorlijk moet reizen. De reiskosten moet ik zelf voorschieten en worden pas achteraf betaald. Door de blokkade kan ik mijn ov chipkaart niet opladen en zit ik nu al een aantal dagen gedwongen thuis, ook eten kopen kan ik niet en rekeningen betalen uiteraard ook niet. Mijn baas heeft gezegd dat als ik maandag 7 oktober niet op mijn werk ben, ik niet meer hoef te komen en ik dus weer terugval in de WW.

Afgelopen dinsdag heb ik de klantenservice van ING gebeld en mijn situatie uitgelegd. De medewerker was behulpzaam maar kon niets voor mij doen. Ik zou worden gebeld door de afdeling Incasso wat nog steeds niet gebeurt is en ook heb ik nog geen papieren in huis waarin de blokkade wordt bevestigd. Het valt te begrijpen dat ING mijn rekening heeft geblokkeerd maar wat ik uitermate slecht vind is dat er totaal geen contact met mij wordt opgenomen. Schande!

Het uitzendbureau heb ik gevraagd om een voorschot op mijn reiskosten, dit kan wel maar wordt op mijn rekening gestort waar ik niet bij kan. Ik heb nog voor een paar dagen eten in huis en dan wordt dat ook een probleem. Geld lenen bij familie en vrienden doe ik niet omdat mijn situatie al niet te best is. Teneinde raad de Sociale Dienst gebeld, ook die kunnen niets doen.

Ik heb de volgende vragen:

Wat kan ik nog doen?
Valt ING aansprakelijk te stellen als ik mijn baan verlies door de blokkade van mijn rekening?
Wie heeft er soortgelijke ervaringen?

Spoedleningkje aanvragen om in ieder geval weer positief te staan bij familie, vrienden of wellicht ING zelf. Je zal met de billen ff bloot moeten ja.

ING aansprakelijk stellen zal je niet gaan lukken, 1 regel van kwartaalkrediet is dat je eens in de 3 maanden positief saldo moet hebben......das jouw verantwoording.
Kl*te dat je je baan kwijt ben geraakt etc etc etc maar daar heeft ING geen boodschap aan, hoe lullig dat ook is.

S6 ermee !

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door sjohie »

Wat dacht je van bij een andere bank even een betaalrekening openen, en daar je salaris/voorschot op laten stortten?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door kokka »

ik weet niet om hoeveel het gaat, maar je kan altijd met je spullen naar een pandjeshuis.

het feit dat je rood staat komt niet omdat je een onderbetaalde baan hebt, het komt omdat je meer uitgeeft als er binnenkomt.

hoop dat je snel een goede oplossing vindt

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door vroem »

ik vind de oplossing van Sjohie toch wel de meest simpele en voor de hand liggende. Bij bv ASN bank heb je in no time via internet een nieuwe rekening geopend.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

vroem schreef:ik vind de oplossing van Sjohie toch wel de meest simpele en voor de hand liggende. Bij bv ASN bank heb je in no time via internet een nieuwe rekening geopend.

Dan nog is TS deadline om 7 okt te verschijnen te kort dag. Uitzendbureau moet ook nog het reis voorschot overmaken en voordat dat binnen is ben je ook weer enkele dagen verder.

Kortom, met de billen bloot en het hoognodige bedrag aan familie, vrienden, kennissen oid vragen.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Koos50 schreef:Het valt te begrijpen dat ING mijn rekening heeft geblokkeerd maar wat ik uitermate slecht vind is dat er totaal geen contact met mij wordt opgenomen. Schande!
Heb jij contact opgenomen met de ING toen je wist dat je die 90 dagen termijn niet ging halen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik vind een blokkade wel erg gortig. Ze hadden ook een hogere debetrente kunnen rekenen over de niet geoorloofde roodstand. Bel met de Sociale Dienst in je gemeente om advies.

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door Berenice »

Bob Schurkjens schreef:Ik vind een blokkade wel erg gortig. Ze hadden ook een hogere debetrente kunnen rekenen over de niet geoorloofde roodstand. Bel met de Sociale Dienst in je gemeente om advies.

Tja...het staat er duidelijk bij, ook als je naar je internetbankieren gaat zie je staan wanneer je weer positief moet staan. Daarboven op krijg je ook nog eens een maand van te voren een brief van de ING dat je de 90 dagen termijn gaat naderen.

Maar misschien wil je ING je wel omzetten naar een continue krediet? Dan vervalt die 90 dagen eis..

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door witte angora »

Is het mogelijk met iemand mee te rijden naar het werk? Of in ieder geval een flinke slinger die kant op te krijgen?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door vroem »

http://www.ing.nl/Images/Voorwaarden_Kw ... 1003033542

even voor iedereen die in deze kritiek op bank in kwestie heeft...


vervoersproblemen zijn lijkt mij altijd oplosbaar, hangt wel af van afstand en tijdstip natuurlijk.
moet je dan wel wat moeite voor doen.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Bob Schurkjens schreef:Ik vind een blokkade wel erg gortig. Ze hadden ook een hogere debetrente kunnen rekenen over de niet geoorloofde roodstand. Bel met de Sociale Dienst in je gemeente om advies.
Waarom?

Wat hebben die in vredesnaam met dit probleem te maken?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door CB »

vroem schreef:ik vind de oplossing van Sjohie toch wel de meest simpele en voor de hand liggende. Bij bv ASN bank heb je in no time via internet een nieuwe rekening geopend.
Ik vermoed dat dat niet zo simpel zal zijn. Wellicht is TS met die ongeoorloofde roodstand al aangemeld bij het BKR met een achterstandscodering.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bob Schurkjens schreef:Ik vind een blokkade wel erg gortig. Ze hadden ook een hogere debetrente kunnen rekenen over de niet geoorloofde roodstand. Bel met de Sociale Dienst in je gemeente om advies.
Die oplossing zorgt uiteindelijk voor meer problemen dan dat het wat oplost.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik heb zelf in het verleden regelmatig langer dan 3 maanden rood gestaan op mijn girorekening met kwartaalkrediet. Nooit problemen mee gehad (maar dat zou kunnen komen omdat het een ex-studentenrekening is). Ik vind een blokkade een draconische maatregel waarmee klanten ernstig worden gedupeerd. Je kan dat alleen doen wanneer je rekeninghouders uitvoerig waarschuwt bij het afsluiten van het krediet.

ING verdient bakken met geld aan mensen die rood staan. ING kan dit geld bijna gratis lenen op de kapitaalmarkt en er vervolgens voor 13,9% op jaarbasis uitlenen:

http://www.ing.nl/particulier/lenen/roo ... index.aspx

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door sjoegel »

De opmerking van het pandjeshuis is nog de beste. Met je TV, computer, wat goud e.d moet je zo 200 euro bij elkaar kunnen panden. Kun je morgen geregeld hebben.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bob Schurkjens schreef: ING verdient bakken met geld aan mensen die rood staan.
Da's mooi. Dan kunnen ze sneller de lening die wij ze gegeven hebben terugbetalen.

Koos50
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 okt 2013 09:45

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door Koos50 »

Tot nu toe bedankt voor de reacties.

Een aantal mensen die reageert wijst mij met het vingertje, eigen schuld dikke bult zal ik maar zeggen. Ik heb dit heel duidelijk aangeven bij mijn inleiding op dit forum dat ik daar zelf verantwoordelijk voor ben. Dit soort commentaar ervaar ik als negatief ik vraag om raad niet om nog een keer extra de grond in geboord te worden.

Maar om verder niet offtopic te gaan ben ik gistermiddag bij het Juridisch Loket geweest. Allereerst ben ik daar heel fijn te woord gestaan. Er is ook gebeld met ING klantenservice die kunnen echter niets doen en verwijzen je door naar de afdeling Incasso van ING. In de brief die ik gisteren van ING heb ontvangen staat dat je alleen contact kunt zoeken met de klantenservice van ING, het nummer van de afdeling Incasso wordt totaal niet genoemd en ook wordt er geen verwijzing naar deze afdeling gegeven. Kortom de klantenservice zit er voor niets tussen en is alleen maar een doorgeefluik. ING doe hier wat aan!.

Uiteindelijk is er uitgekomen dat als het goed is, mijn dossier gisteravond of vanmorgen bij Incasso moet zijn en er een betalingsregeling overeengekomen zou kunnen worden en ik weer over mijn rekening kan beschikken. Hier ga ik straks over bellen met Incasso van ING.

De uitkomst van mijn gesprek met ING zal ik later vandaag hier vermelden.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door Dirkie »

sjoegel schreef:De opmerking van het pandjeshuis is nog de beste. Met je TV, computer, wat goud e.d moet je zo 200 euro bij elkaar kunnen panden. Kun je morgen geregeld hebben.
En er zijn automaten waar je je ov chipkaart gewoon met munten kunt opladen.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Problemen door overschrijding Kwartaalkrediet ING

Ongelezen bericht door witte angora »

Kijk eens aan, Koos. Dit biedt in ieder geval een opening. Je hebt er voor geknokt (in tegenstelling tot vele andere topics waar mensen direct in de slachtofferrol kruipen, vandaar de negatieve reacties), nu is het te hopen dat het tot het gewenste resultaat leidt.

Niet alleen dat, je opmerking over de klantenservice en de afdeling incasso kan ook voor anderen belangrijk zijn. Kennelijk is er bij de ING meer mogelijk dan mensen bij de klantenservice en op de kantoren weten. Jammer dat de ING daar geen volledige openheid van zaken over geeft, het zou misschien voor meer mensen nét die opening kunnen bieden waardoor voorkomen wordt dat ze in een negatieve spiraal terechtkomen waaruit geen ontsnappen meer mogelijk is.

Ik wens je in ieder geval succes, ik hoop voor je dat dit geregeld gaat worden, en dat je vanaf maandag in financieel opzicht de weg naar boven kunt vinden.

Gesloten