LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door sacredfour »


sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door sacredfour »

Om te voorkomen dat dit draadje te lang wordt begin ik een nieuw topic: SNS hypotheek.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door angel1978 »

sacredfour schreef:Om te voorkomen dat dit draadje te lang wordt begin ik een nieuw topic: SNS hypotheek.
Net 1 pagina lang en al 3 maanden geen enkele actie.
Dat lijkt me idd. aanleiding om te verwachten dat dit een lang draadje gaat worden :roll:

Je wil eigenlijk gewoon het topic even opnieuw onder de aandacht brengen :?

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door daytona12 »

Ik vraag me af of je na Hypotheek Securitisatie nog wel een contract met je bank hebt? Ik neem aan dat er een handtekening van de bank en een handtekening van de klant op zo'n contract staat en niet de handtekening van de 'Derden' die het contact van jouw bank overneemt. Je hebt toch geen contract met die 'derden' afgesloten?

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door marcel75 »

En daar hebben sacredfour en 16again een nieuw alter-ego aangemaakt.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door CB »

marcel75 schreef:En daar hebben sacredfour en 16again een nieuw alter-ego aangemaakt.
Nou zo nieuw is dat account niet. daytona12 is al langer lid dan jij.

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door daytona12 »

Inderdaad, ik ben er al een tijdje :-)

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Ik probeer het te snappen en ik zie eigenlijk geen probleem (maar dat kan aan mij liggen)

Ik wil een computer van 100 euro. - ik leen 100 euro van de bank - de bank geeft mij die 100 euro maar heeft die 100 euro eigenlijk zelf niet - ik geef die fictieve 100 euro aan de computer winkel - de winkel geeft mij een computer terug die 100 euro waard is - Dan is er dus geld creatie, want ik heb een product van 100 euro, maar eigenlijk geen 100 euro betaald.
Maar zodra ik de bank die 100 euro heb terugbetaald, is er toch niets aan de hand? Dan heb ik toch gewoon een product van 100 euro waar 100 euro voor betaald is?

Het is toch gewoon een factor van tijd? zodra ik terug betaal, is er toch geen geld meer gecreeerd?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ja, het geld verdwijnt weer. Je vergeet alleen een belangrijk punt, en dat is de rente die de bank in rekening brengt. Voor deze 100 euro zou het niet zoveel uitmaken, maar op een hypotheek van 200.000 euro hebben we het al gauw over dit zelfde bedrag aan rente. Waar moet die vandaan komen?

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ja snap ik, maar het is toch logisch dat je die rente betaalt? De bank staat immers er ook voor garant dat als de computerwinkel besluit het geld (wat er nog niet is want ik heb het nog niet terugbetaald) toch uit te keren als de computerwinkel besluit het geld zelf in handen te willen hebben?
Die garantie moet natuurlijk ook iets kosten, dus dan lijkt het me logisch dat ze daar geld voor vragen, en dat de lener dat moet betalen, want die wil die garantstelling hebben.

of mis ik nou iets?

Dat het met een hypotheek over veel meer geld gaat, ja natuurlijk, maar je hebt ook veel langer om het terug te betalen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door sacredfour »

Het huidige systeem van geldcreatie is een systeem dat uiteindelijk moet falen omdat er steeds meer schulden gemaakt moeten worden om de rente te betalen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door puma73 »

sacredfour schreef:Het huidige systeem van geldcreatie is een systeem dat uiteindelijk moet falen omdat er steeds meer schulden gemaakt moeten worden om de rente te betalen.
Er wordt geen geld gecreëerd, Dat is de grootste hoax die er bestaat en die door mensen maar al te graag wordt omarmd om het geleende geld niet terug te betalen. Het is volgens die mensen niet bestaand geld.

Die zelfde mensen procederen op kosten van de maatschappij met allerlei vage en onzinnige claims om gelijk te krijgen. Gelijk krijgen over iets wat niet bestaat?? Die mensen moeten veroordeeld worden tot het betalen van alle kosten tot de laatste eurocent.

Ook de gelden die zijn misbruikt om advocaten in te huren en de uren die mensen bezig zijn geweest om al die onzin op een rijtje te zetten zodat de rechter alle onzinargumentatie van tafel kan vegen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door CB »

sacredfour schreef:Het huidige systeem van geldcreatie is een systeem dat uiteindelijk moet falen omdat er steeds meer schulden gemaakt moeten worden om de rente te betalen.
Dus jij vindt, dat iedereen zijn huis eerst bij elkaar moet sparen en dan pas kopen. Waarom heb jij dat dan niet gedaan?

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door daytona12 »

CB schreef:
sacredfour schreef:Het huidige systeem van geldcreatie is een systeem dat uiteindelijk moet falen omdat er steeds meer schulden gemaakt moeten worden om de rente te betalen.
Dus jij vindt, dat iedereen zijn huis eerst bij elkaar moet sparen en dan pas kopen. Waarom heb jij dat dan niet gedaan?

Het is niet een vraag van moeten sparen voor je hypotheek, het gaat hier om rente over geld wat uit het niets wordt geschapen door de banken. De prestatie die de banken leveren voor die enorme som aan rente die een klant betaald is bizar laag, ze kloppen een hypotheek bedrag in op de computer en scheppen dan geld wat er eigenlijk helemaal niet is. Vervolgens betaal je tienduizenden euro's aan rente over dat uit de lucht gegrepen geld.
Mensen denken vaak dat al dat geld van spaarders komt, maar niets is minder waar.
Als je een hele lage rente of klein eenmalig bedrag voor de transactie zouden vragen dan was dat nog redelijk te noemen.

Hoe blijven Islamitische banken overeind? Die vragen geen rente aan hun klanten.
Geldschepping hoort overigens een taak te zijn van de overheid en niet van particuliere instellingen als banken.

Gelukkig hebben bekende Nederlanders zoals Pierre Bokma en Ad Broere, George van Houts, Martijn Jeroen Van Der Linden en Luuk De Waal Malefijt een burgerinitatief gestart en deze is afgelopen week aan de tweede kamer aangeboden en moet het onderwerp geldschepping door particulieren nu besproken worden in de tweede kamer. https://burgerinitiatiefonsgeld.nu/
Acteurs zoals George van Houts en Pierre Bokma trekken het land door met hun voorstelling 'Door de bank genomen' en maken de mensen daarmee bewust van deze bizarre gang van zaken bij de banken.
Laatst gewijzigd door daytona12 op 24 apr 2015 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door daytona12 »

puma73 schreef:
sacredfour schreef:Het huidige systeem van geldcreatie is een systeem dat uiteindelijk moet falen omdat er steeds meer schulden gemaakt moeten worden om de rente te betalen.
Er wordt geen geld gecreëerd, Dat is de grootste hoax die er bestaat en die door mensen maar al te graag wordt omarmd om het geleende geld niet terug te betalen. Het is volgens die mensen niet bestaand geld.

Die zelfde mensen procederen op kosten van de maatschappij met allerlei vage en onzinnige claims om gelijk te krijgen. Gelijk krijgen over iets wat niet bestaat?? Die mensen moeten veroordeeld worden tot het betalen van alle kosten tot de laatste eurocent.

Ook de gelden die zijn misbruikt om advocaten in te huren en de uren die mensen bezig zijn geweest om al die onzin op een rijtje te zetten zodat de rechter alle onzinargumentatie van tafel kan vegen.
Waar komt dat geld volgens jou vandaan dan, want dat mis ik in jouw verhaal?
Effectief zeg je dus dat mensen als Ad Broere en Willem Middelkoop geen verstand van zaken hebben?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door puma73 »

daytona12 schreef:
puma73 schreef:
sacredfour schreef:Het huidige systeem van geldcreatie is een systeem dat uiteindelijk moet falen omdat er steeds meer schulden gemaakt moeten worden om de rente te betalen.
Er wordt geen geld gecreëerd, Dat is de grootste hoax die er bestaat en die door mensen maar al te graag wordt omarmd om het geleende geld niet terug te betalen. Het is volgens die mensen niet bestaand geld.

Die zelfde mensen procederen op kosten van de maatschappij met allerlei vage en onzinnige claims om gelijk te krijgen. Gelijk krijgen over iets wat niet bestaat?? Die mensen moeten veroordeeld worden tot het betalen van alle kosten tot de laatste eurocent.

Ook de gelden die zijn misbruikt om advocaten in te huren en de uren die mensen bezig zijn geweest om al die onzin op een rijtje te zetten zodat de rechter alle onzinargumentatie van tafel kan vegen.
Waar komt dat geld volgens jou vandaan dan, want dat mis ik in jouw verhaal?
Waar komt het volgens jou vandaan? Het komt ook bij de bank niet uit de lucht gevallen of door de druk op een knop is er ineens 100.000 euro voor een hypotheek. Geld komt niet uit het luchtledige.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door 16again »

De hamvraag is:
Om een hypotheek van 100.000 te kunnen verstrekken, hoeveel geld moet de bank dan gemiddeld zelf aantrekken via bijv een lening?
a) 100.000
b) 0
c) 10.000
Ik ga voor C

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door daytona12 »

16again schreef:De hamvraag is:
Om een hypotheek van 100.000 te kunnen verstrekken, hoeveel geld moet de bank dan gemiddeld zelf aantrekken via bijv een lening?
a) 100.000
b) 0
c) 10.000
Ik ga voor C
Ik ook. Ze mogen elk bedrag 10X uitlenen dacht ik.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door CB »

daytona12 schreef:
CB schreef:
sacredfour schreef:Het huidige systeem van geldcreatie is een systeem dat uiteindelijk moet falen omdat er steeds meer schulden gemaakt moeten worden om de rente te betalen.
Dus jij vindt, dat iedereen zijn huis eerst bij elkaar moet sparen en dan pas kopen. Waarom heb jij dat dan niet gedaan?

Het is niet een vraag van moeten sparen voor je hypotheek, het gaat hier om rente over geld wat uit het niets wordt geschapen door de banken. De prestatie die de banken leveren voor die enorme som aan rente die een klant betaald is bizar laag, ze kloppen een hypotheek bedrag in op de computer en scheppen dan geld wat er eigenlijk helemaal niet is. Vervolgens betaal je tienduizenden euro's aan rente over dat uit de lucht gegrepen geld.
Mensen denken vaak dat al dat geld van spaarders komt, maar niets is minder waar.
Als je een hele lage rente of klein eenmalig bedrag voor de transactie zouden vragen dan was dat nog redelijk te noemen.
Een beetje simpel om het zo te stellen. Iedere onderbouwing over wat wel redelijk of niet redelijk is ontbreekt in de hele discussie over gecreëerd geld.

Het geld wat gespaard wordt van je salaris, is dat ook gecreëerd geld?
Het geld wat ik in de winkel pin voor mijn boodschappen, benzine etc., is dat ook gecreëerd geld?
Het geld wat ik overboek van mijn bankrekening om mijn rekeningen te betalen, is dat ook gecreëerd geld?
Het geld wat ik uit de Geldautomaat haal, is dat ook gecreëerd geld?
Het geld wat ik aan de overheid afdraag voor belasting via mijn salaris en ib-aangifte, is dat ook gecreëerd geld?
Is het geld wat een bank bij de DNB moet reserveren om aan de solvabiliteitseisen van de DNB te voldoen voor het uitzetten van Kredieten en Hypotheken, ook gecreëerd geld?
Dan zal de rente die je over je hypotheek moet betalen ook wel gecreëerd geld zijn.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Securitisatie SNS Bank Hypotheken

Ongelezen bericht door puma73 »

16again schreef:De hamvraag is:
Om een hypotheek van 100.000 te kunnen verstrekken, hoeveel geld moet de bank dan gemiddeld zelf aantrekken via bijv een lening?
a) 100.000
b) 0
c) 10.000
Ik ga voor C
Hoeveel geld een bank moet aantrekken is voor de hypotheeknemer niet interessant. Hij koopt een huis voor een x aantal euros die door de bank beschikbaar worden gesteld in de vorm van een hypotheek.

Het enige wat een hypotheeknemer moet doen is zijn verplichtingen na komen.

Gesloten