LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING BANK steelt geld van mijn rekening.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: ING BANK steelt geld van mijn rekening.

Ongelezen bericht door dhc »

Die geeft ie niet, heeft de openingspost niet voor niets aangepast. TS zoekt het maar lekker uit, selectieve verontwaardiging deelt ie maar met zijn ........lotgenoten?

SOIA
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2012 23:01

Re: ING BANK steelt geld van mijn rekening.

Ongelezen bericht door SOIA »

gilas schreef:
SOIA schreef:Misschien wat cru uitgedrukt maar ik zou niet willen werken bij een werkgever die structureel(het zijn geen incidenten meer) misleid, fraudeert, enz.
Daar zijn de medewerkers niet verantwoordelijk voor,die zijn blij dat ze een baan hebben in deze tijd.
Had geen andere reactie verwacht, kop in het zand, lekker makkelijk.
SOIA schreef:En over opdrachten uitvoeren van bazen, dat deden ze in de jaren 30 en 40 van de vorige eeuw in Duitsland ook en dachten dat het goed was!Grapje hoor
Zeer ongepast grapje en ook niet leuk.
grappig dat je het zegt, zeer ongepast slaat op het gedrag van de banken!

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: ING BANK steelt geld van mijn rekening.

Ongelezen bericht door The Voice »

Tja, als er beslag gelegd wordt op je rekening, zal er wel een schuld zijn ook. En dan gaat men dat op allerlei manieren proberen te verhalen. Dus van stelen is dan absoluut geen sprake.

Rene1966
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2013 17:04

Re: ING BANK steelt geld van mijn rekening.

Ongelezen bericht door Rene1966 »

TS legt het wellicht wat simpel uit, maar hij heeft wel een punt.

Als er derdenbeslag wordt toegestaan door de rechter wordt er een seintje gegeven aan de bank, desbetreffende rekening per direct te blokkeren.
Op het moment van het "seintje" is het beslag geldig.
Door de laksheid van de meeste banken, blokkeren ze de boel nog niet gelijk.
Iemand haalt geld van zijn rekening en staat in hierdoor bijvoorbeeld in de min. (wie niet tegenwoordig)Vervolgens ontwaakt er een bankmedewerker en drukt op de knop blokkeren.
Op dat moment staat TS in het rood en wordt er debet rente geheven...15%!!!
Plus halen 100 euro van zijn rekening voor de beslag kosten, waar dus ook weer 15% rente op wordt geheven.
Ik ken een verhaal van een spaarrekening waar €15000 opstond en dit verhaal gebeurde
Er werd dus (door de laksheid van de bank) 15% rente geheven op deze rekening, waar dus nu -€15000 op stond
Achteraf bleek er na een jaar een schikking tussen partijen te zijn geschied, maar de debetrente was opgelopen tot over de €2000

Al met al, trek je als klant aan het kortste eind, want de banken zijn heilig in dit land.
Beslag kan iedereen overkomen, als je ergens niet mee eens bent en een geschil hebt.
Beslag leggen op iemands tegoeden is in dit land een eitje!!

Gesloten