LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door kweenie »

ASN Bank wil alleen maar de mooie appels uit de mand hebben. Ze zijn niet bereid kredieten aan consumenten en bedrijven te verstrekken.
Los van het feit dat ze natuurlijk, net als iedere bank, wel leningen verstrekken, is er totaal geen argument waarom je eventuele kosten die je met je kredietverlening maakt zou moeten afwimpelen op mensen met een betaalrekening.

Het is eerder zo dat de aa als 'staatsbank' niet te goedkoop mag zijn, omdat je dan oneerlijke concurrentie hebt tussen de zekere staatsbank en de gewone, iets risicovollere banken.

Gitarist
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2014 10:02

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door Gitarist »

ABN-AMRO schrapt banen:

Dit maakte ABN Amro vrijdag bekend bij de cijfers over het derde kwartaal. Er zijn minder bankmedewerkers nodig doordat klanten nog meer zaken via internet gaan regelen.

Gedwongen ontslagen zijn volgens een woordvoerder van de bank niet uit te sluiten. Welke banen precies zullen verdwijnen is ook nog niet zeker. Medewerkers van de retailtak van ABN Amro zijn eerder deze week geïnformeerd over de plannen.

Hoeveel kantoren gaan verdwijnen, is nog niet bekend. Het staat wel vast dat er banen zullen verdwijnen op het hoofdkantoor retail van ABN Amro in Amsterdam Zuidoost.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch is het wel een feit dat er ook op teletekst stond dat ABN-Amro 650-1000 banen gaat schrappen, en dat er in het afgelopen jaar 383 miljoen euro winst is geboekt. En dat met 7 miljoen klanten, is gemiddeld dus 54 euro per klant.

Me dunkt, dat is wel voldoende dacht ik zo.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:Toch is het wel een feit dat er ook op teletekst stond dat ABN-Amro 650-1000 banen gaat schrappen, en dat er in het afgelopen jaar 383 miljoen euro winst is geboekt. En dat met 7 miljoen klanten, is gemiddeld dus 54 euro per klant.

Me dunkt, dat is wel voldoende dacht ik zo.
Goed besturen is vooruitzien, en inspelen op een veranderende markt. Gezien de doorlooptijd van zulke reorganisaties (een paar jaar), kan dit best nodig zijn om over een paar jaar nog steeds zulke winsten te kunnen maken.

Gitarist
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2014 10:02

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door Gitarist »

vogels schreef:
Gitarist schreef:ABN-AMRO schrapt banen:

Dit maakte ABN Amro vrijdag bekend bij de cijfers over het derde kwartaal. Er zijn minder bankmedewerkers nodig doordat klanten nog meer zaken via internet gaan regelen.

Gedwongen ontslagen zijn volgens een woordvoerder van de bank niet uit te sluiten. Welke banen precies zullen verdwijnen is ook nog niet zeker. Medewerkers van de retailtak van ABN Amro zijn eerder deze week geïnformeerd over de plannen.

Hoeveel kantoren gaan verdwijnen, is nog niet bekend. Het staat wel vast dat er banen zullen verdwijnen op het hoofdkantoor retail van ABN Amro in Amsterdam Zuidoost.
Gebruikers mogen alleen bijdragen plaatsen waarvan zij de (auteurs)rechten hebben of voor welke zij toestemming hebben om deze bijdragen elektronisch openbaar te maken en te verveelvoudigen. Dit betekent dat het niet toegestaan is om (nieuws- of andere) berichten geheel of grotendeels over te nemen (van andere websites) en deze te posten op het forum. Wel is toegestaan een enkele zin of een link naar het bericht te plaatsen.
Ach gut, ga je het tegen de juf zeggen?

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door Belegger+ »

vogels schreef:
MichielFRL schreef:Blijft de vraag waarom er überhaupt betaald moet worden voor een betaalrekening.
In België en Duitsland is een betaalrekening inclusief pinpas en soms creditcard gewoon gratis.
Daar gaat dit topic niet over.
Beetje goedkoop antwoord, Vogels, goed inhoudelijk is anders.
Commerzbank vraagt gewoon maandelijkse kosten in Duitsland en vergoedt 0,1 % rente per jaar op een opvraagbaar spaartegoed. Of je daar nu zoveel beter mee af bent ? In Actieperioden kan men wel een gratis rekening aanbieden, maar met bijvoorbeeld de eis dat er bijvoorbeeld 1200 euro per maand binnenkomt.
Andere grote Duitse banken wijken niet veel af, vaak acties.

Groeten van B+

16again
Berichten: 16082
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:Toch is het wel een feit dat er ook op teletekst stond dat ABN-Amro 650-1000 banen gaat schrappen, en dat er in het afgelopen jaar 383 miljoen euro winst is geboekt. En dat met 7 miljoen klanten, is gemiddeld dus 54 euro per klant.

Me dunkt, dat is wel voldoende dacht ik zo.
Nee dat is nog niet genoeg!
De 383 miljoen winst is namelijk in een KWARTAAL geboekt. Als elk kwartaal zo is, dan is dat 216 Euro jaarlijks per klant

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door Belegger+ »

VCampen schreef: BRAAK!
Hm. niet helemaal op niveau, maar ja.

Nog even echt inhoudelijk:

ABN AMRO is een bank, die ook in het buitenland gerespecteerd is als partner bank.
Dat is belangrijk, als je horizon verder ligt dan bijvoorbeeld je eigen dorp (vCampen ?).
Verder kun je bij ABN AMRO terecht voor raad en hulp rond banksparen en pensioensparen, niet onbelangrijk. Beide regelingen kennen fiscale implicaties.
Raadgeving rond bijvoorbeeld vermogensbeheer en beleggen, anders dan alleen op een internet
knop drukken. Niet onbelangrijk nu de korte spaar rentes rond de 1% liggen.
Ik vind het ook jammer, dat het kantoren net wordt uitgekleed en betreur het, dat vooral ouderen momenteel helemaal niet meer weten waar ze naar toe moeten.
Toon mij een 80-jarige met een "app" of vinger schuivend over een smartphone.

Groeten van B+

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door Xpert »

De ontslagen bij ABN AMRO Bank zullen hoofdzakelijk op de bankfilialen plaatsvinden en niet zo zeer op de hoofdkantoren.

De adviesdiensten worden m.i. geconcentreerd op een paar hoofdkantoren vanwaaruit telefonisch advies wordt gegeven. Wil de klant een advies face-to-face dan zal dat maar op een paar kantoren in Nederland plaatsvinden. Klanten zullen dus bereid moeten zijn om te reizen. Laatst nog een artikel van Bas Millenaar gelezen (de scheidende bestuursvoorzitter van o.a. de Hypotheker) dat advies via internet en/of web-based een enorme vlucht zal nemen. Je hebt dan alleen een adviseur via een beeldverbinding in je luie stoel. in de avond bereikbaar en en in de weekenden. Zie als voorbeeld het reclame sporte van de ABN op internet. Je bespaart als bank heel veel overheadkosten. Voordeel de tarieven vor advies voor de consument zullen verder dalen.

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door VCampen »

VCampen schreef:2 Grote, vergelijkbare banken en het verschil:

ABN AMRO bank € 39,00
ING Bank € 16,40
ABN AMRO heeft geen goedkopere optie voor mensen die zelf hun rekening beheren.
Ik heb de goedkoopste pakketten van 2 grote, vergelijkbare banken vergeleken.
Dan kom ik uit op bovenstaande.

Uiteindelijk gaat het mij er om dat de bank die al de duurste was, de ABN AMRO, de kosten verhoogd en dat doen de andere vergelijkbare banken niet.
VCampen schreef:@ABN AMRO
Beveiliging en invoeren van nieuwe-wet en regelgeving hoort gewoon bij het werk van een bank.
Automatisering zou alles juist goedkoper moeten maken en vernieuwing is ook niet bijzonder.
Het ene gaat overboord (chipknip), het andere (app) komt ervoor in de plaats.
De kosten verschuiven.
Alles wat u doet doen andere banken ook, voor minder geld.

Waar het mij om gaat is dat de kosten voor de bank zijn gedaald en dat de klant daar niks van heeft gemerkt.
De klant is braaf een gratis thuiswerker van de bank geworden.
Maar als de kosten voor de bank omhoog gaan, dan merkt de klant dat wel.

Andere grote banken hebben genoegen genomen met de winst die de klant de bank heeft bezorgd.
Andere grote banken hebben weliswaar ook de kosten niet verlaagd maar ze hebben de kosten in ieder geval niet verhoogd.
Dat heeft de ABN AMRO wel gedaan terwijl de ABN AMRO al de duurste was.

Die tariefsverhoging moet van de baan anders is de ABN AMRO niet meer geloofwaardig.

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door VCampen »

16again schreef:
witte angora schreef:Toch is het wel een feit dat er ook op teletekst stond dat ABN-Amro 650-1000 banen gaat schrappen, en dat er in het afgelopen jaar 383 miljoen euro winst is geboekt. En dat met 7 miljoen klanten, is gemiddeld dus 54 euro per klant.

Me dunkt, dat is wel voldoende dacht ik zo.
Nee dat is nog niet genoeg!
De 383 miljoen winst is namelijk in een KWARTAAL geboekt. Als elk kwartaal zo is, dan is dat 216 Euro jaarlijks per klant
Wie zei dat thuiswerken geen succes is?

Als bedrijf vervang je het personeel door de klant die zelf een computer koopt, een ruimte huurt en alle rekeningen betaald.
Dat is een flinke kostenbesparing voor de bank, dat volhoudt dat de kosten zijn verhoogd en dat er bijbetaald moet worden door de klant.

Resultaat: klant die betaald om gratis te werken.

Dat is nog eens VOC-mentaliteit!

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door VCampen »

Gisteren zag ik in het tv-programma van Jeroen Pauw een reclameblok van de ABN AMRO met Gerrit Zalm.
Beiden konden geen enkele reden bedenken waarom klanten van ABN AMRO nog een vestiging van de bank zouden willen bezoeken.
Alles kan volgens hen vanachter de computer en die oude mensen die dat niet willen of kunnen die zullen vanzelf uitsterven.

Volgens mij willen mensen naar de bank om dezelfde reden als dat ze dat altijd al deden.
Mensen willen grote bedragen op een veilige plek opnemen en geld storten op een veilige plek zonder lange afstanden af te leggen met dat geld. Dat moet een bank toch kunnen begrijpen.
Volgens Gerrit Zalm kunnen hypotheken ook vanachter de computer geregeld worden.
Misschien kan dat allemaal wel maar aan zo weinig service moet je geen hoofdprijs hangen.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee, maar hoe moet de winkelier zijn geld dan nog storten... Of de particulier die zijn auto tweedehands via Marktplaats heeft verkocht...

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door harley68 »

Alle banken verdienen veel geld aan de rekeninghouders. En omdat alles transparant is/moet worden kunnen ze het geld niet meer weghalen via de vele produkten. Dus de kosten om klant te zijn gaan omhoog. En dat is bij elke bank zo. De banken die nu een lage prijs hebben, halen dat straks, als u gewisseld heeft, zo weer in.

@Puma, die 23% is voor de top. De gewone medewerkers zitten op ongeveer 0.5- 1% CAO-verhoging per jaar en krijgen zware opleidinseisen om de oren omdat het zogenaamde vertrouwen hersteld moet worden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door puma73 »

harley68 schreef: @Puma, die 23% is voor de top. De gewone medewerkers zitten op ongeveer 0.5- 1% CAO-verhoging per jaar en krijgen zware opleidinseisen om de oren omdat het zogenaamde vertrouwen hersteld moet worden.
Lekker boeiend, ik neem aan dat die uit dezelfde pot betaald worden dus betaal ik als klant ook die snoepneuzen die achter het bureau uit zitten te denken hoe ze de klanten op een legale manier nog meer van hun (zuurverdiende) centjes kunnen afhelpen.

Voor een bank die met staatssteun overeind is gehouden en nog steeds in de verkoop staat een aanfluiting.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door harley68 »

Het gaat mij erom dat op deze wijze er een verkeerd beeld wordt gegeven van de werkelijkheid. Maar goed, als jij daar geen probleem mee hebt dan is dat prima.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door puma73 »

harley68 schreef:Het gaat mij erom dat op deze wijze er een verkeerd beeld wordt gegeven van de werkelijkheid. Maar goed, als jij daar geen probleem mee hebt dan is dat prima.
Welke werkelijkheid, dat de top voor de zoveelste keer een bonus krijgt onder een "legitieme" smoes ? Wat zal de volgende smoes zijn om de top weer extra geld te geven??

Zeker deze bank moet zijn ogen uit de kop schamen. Maarja praatjesmaker en topverkoper Zalm zit aan het roer van een bank die nog steeds niet verkocht is.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door harley68 »

De werkelijkheid dat de top nog steeds loopt te graaien en dat de medewerkers hier zwaar de dupe van zijn. Dat is bij elke bank aan de orde. Dus er zit wel een nuance in die 23% verhoging.

birgitske
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2014 17:17

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door birgitske »

nou ja... ik heb de ING en die heeft erg veel storingen... zou best iets meer willen betalen als dat wat beter zou worden

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door puma73 »

harley68 schreef:De werkelijkheid dat de top nog steeds loopt te graaien en dat de medewerkers hier zwaar de dupe van zijn. Dat is bij elke bank aan de orde. Dus er zit wel een nuance in die 23% verhoging.
Ja welke nuance?? Ze hebben nog steeds niks geleerd en graaien weer over de rug van de mensen die daar bankieren, je zou bijna een oproep doen zoals destijds bij de DSB.

De top graait met Gerrit Zalm boven aan de top die net zo hard meedoet.

Dus nogmaals? welke nuance? dat het lagere personeel die bonussen niet krijgt? Of wil jij een nuance aanbrengen in het graaigedrag?

Gesloten