LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chipknip verdwijnt: NFC met Rabobank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
pieter90
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2014 16:57

Chipknip verdwijnt: NFC met Rabobank

Ongelezen bericht door pieter90 »

Beste allemaal,

Zoals velen weten zal de chipknip over enkele weken verdwijnen. Inmiddels zijn zij daarom op mijn werk bij alle koffie-automaten, snoepautomaten enzovoorts begonnen met de vervanging van de betaalterminals: het worden NFC-terminals inclusief MyOrder-NFC.

Voor de meesten is dit erg gemakkelijk: banken als ING en ABN hebben gratis een NFC-chip in de bankpassen zitten.

Bij Rabobank is dit anders: daar moet je een MyOrder-NFC-chip kopen via www.mycashless.nl/Shop om nog te kunnen betalen.

In een vraag hiernaar schrijft de Rabobank dat het in de loop van 2015 ook NFC zal gaan uitrollen op de pinpassen (maar ja, die chipknip stopt dus eerder, lekker handig gedaan...) en dat je tot die tijd maar moet doen met die niet-gratis chip.

Goed, het gaat maar om een klein bedrag, maar toch: kan de Rabobank dit zomaar alleen een betaald alternatief aanbieden? Ik kies er toch niet voor om de chipknip af te schaffen?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Chipknip verdwijnt: NFC met Rabobank

Ongelezen bericht door kweenie »

Ja, dat kunnen ze. Ze hoeven sowieso geen chip of nfc of Ideal etc aan te bieden. Net als dat banken geen betalen met je mobiel hoeven aan te bieden.

pieter90
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2014 16:57

Re: Chipknip verdwijnt: NFC met Rabobank

Ongelezen bericht door pieter90 »

kweenie schreef:Ja, dat kunnen ze. Ze hoeven sowieso geen chip of nfc of Ideal etc aan te bieden. Net als dat banken geen betalen met je mobiel hoeven aan te bieden.
Het lijkt me anders niet echt een goede manier van met klanten omgaan. Er wordt min of meer gezegd: "Wij gaan de chipknip afschaffen. Maar wees gerust, u mag straks een nieuwe NFC-chip kopen zodat u alsnog uw eigen geld kunt gebruiken."

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Chipknip verdwijnt: NFC met Rabobank

Ongelezen bericht door olaf79 »

pieter90 schreef:
kweenie schreef:Ja, dat kunnen ze. Ze hoeven sowieso geen chip of nfc of Ideal etc aan te bieden. Net als dat banken geen betalen met je mobiel hoeven aan te bieden.
Het lijkt me anders niet echt een goede manier van met klanten omgaan. Er wordt min of meer gezegd: "Wij gaan de chipknip afschaffen. Maar wees gerust, u mag straks een nieuwe NFC-chip kopen zodat u alsnog uw eigen geld kunt gebruiken."
Vraagt u op uw werk even of ze geen tijdelijke passen hebben waar je saldo op kunt laden u bent vast niet de enige met dit probleem.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Chipknip verdwijnt: NFC met Rabobank

Ongelezen bericht door berndv »

pieter90 schreef:
kweenie schreef:Ja, dat kunnen ze. Ze hoeven sowieso geen chip of nfc of Ideal etc aan te bieden. Net als dat banken geen betalen met je mobiel hoeven aan te bieden.
Het lijkt me anders niet echt een goede manier van met klanten omgaan. Er wordt min of meer gezegd: "Wij gaan de chipknip afschaffen. Maar wees gerust, u mag straks een nieuwe NFC-chip kopen zodat u alsnog uw eigen geld kunt gebruiken."
Het afschaffen van de chipknip is geen keuze van de Rabobank zelf geweest. Ook kan een bank geld vragen voor betaalmethoden. Geloof het of niet, maar voor je bankpas(door velen pinpas genoemd) moet je ook betalen. Dus heel erg raar of uitzonderlijk is het niet.

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: Chipknip verdwijnt: NFC met Rabobank

Ongelezen bericht door handdoekindering »

pieter90 schreef:...bij alle koffie-automaten, snoepautomaten enzovoorts
Ik adviseer geen chip aan te schaffen. Als je al zonodig snoep wil eten op het werk is het veel goedkoper om dit bij een voordeeldrogist of in de super te halen. Voor de prijs van 2 stuks uit de automaat heb je daar al gauw een 10-pak.

Koffiemuntjes is echt zooo 1950....Belachelijk dat de baas geld voor automatenkoffie vraagt. Neem dan liever een thermoskan koffie mee.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Chipknip verdwijnt: NFC met Rabobank

Ongelezen bericht door encore »

handdoekindering schreef:....Belachelijk dat de baas geld voor automatenkoffie vraagt. Neem dan liever een thermoskan koffie mee.
Jaaaaa, net zoals de bouwvakkers: een hele gevulde koelbox...

Of zoals hier: omdat ik naast mijn huis mijn bedrijfje heb is het mijn wederhelft die voor de lunch zorgt. Voor iedereen. En koffie, daar hebben we van die kekke automaatjes voor. Naar gelang men de koffie wil. En voor mij en de andere mensen die-toch-geen-verschil-in-koffie-proeven: een gewone koffiezetmachine. En elke week gooit iedereen een bult kleingeld in de lunchpot. Koffiecupjes/padjes nemen ze ook mee van thuis. Mijn wederhelft haalt dagelijks twee verse broden en smeert ze.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Chipknip verdwijnt: NFC met Rabobank

Ongelezen bericht door GJvdZ »

handdoekindering schreef:Belachelijk dat de baas geld voor automatenkoffie vraagt.
Hangt ervan af wat voor automaat het is. Bij mij op het werk staat een volautomatische Jura met Goppion bonen. Dat is wat anders dan de machines van Maas of zo en ben graag bereid om dan voor de koffie te betalen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Chipknip verdwijnt: NFC met Rabobank

Ongelezen bericht door sjohie »

pieter90 schreef:Beste allemaal,

Zoals velen weten zal de chipknip over enkele weken verdwijnen. Inmiddels zijn zij daarom op mijn werk bij alle koffie-automaten, snoepautomaten enzovoorts begonnen met de vervanging van de betaalterminals: het worden NFC-terminals inclusief MyOrder-NFC.

Voor de meesten is dit erg gemakkelijk: banken als ING en ABN hebben gratis een NFC-chip in de bankpassen zitten.

Bij Rabobank is dit anders: daar moet je een MyOrder-NFC-chip kopen via http://www.mycashless.nl/Shop om nog te kunnen betalen.

In een vraag hiernaar schrijft de Rabobank dat het in de loop van 2015 ook NFC zal gaan uitrollen op de pinpassen (maar ja, die chipknip stopt dus eerder, lekker handig gedaan...) en dat je tot die tijd maar moet doen met die niet-gratis chip.

Goed, het gaat maar om een klein bedrag, maar toch: kan de Rabobank dit zomaar alleen een betaald alternatief aanbieden? Ik kies er toch niet voor om de chipknip af te schaffen?
Net zoals je zelfgekozen werkgever er voor kiest om die apparaten niet met een combi pin & NFC module uit te rusten, maar zo te lezen NFC only maakt.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Chipknip verdwijnt: NFC met Rabobank

Ongelezen bericht door Jan1 »

Vandaag is bekend gemaakt dat de Rabobank vanaf februari 2015 ook de bankpassen met nfc gaat uitrusten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Chipknip verdwijnt: NFC met Rabobank

Ongelezen bericht door crazyme »

Jan1 schreef:Vandaag is bekend gemaakt dat de Rabobank vanaf februari 2015 ook de bankpassen met nfc gaat uitrusten.
Dus nog even oploskoffie drinken, aangemaakt met warm water uit de kraan :mrgreen:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Chipknip verdwijnt: NFC met Rabobank

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef: Net zoals je zelfgekozen werkgever er voor kiest om die apparaten niet met een combi pin & NFC module uit te rusten, maar zo te lezen NFC only maakt.
1-0 :-)

Gesloten