LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABNAMRO veroorzaakt problemen maar laat je aan je lot over

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
MavdBo
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2013 20:55

ABNAMRO veroorzaakt problemen maar laat je aan je lot over

Ongelezen bericht door MavdBo »

Wij zijn een NL bedrijf in Frankrijk, met een rek.nr. bij uw bank, al meer dan 30 jaar. Plots blijken wij geen enkele overschrijving meer te kunnen doen, waardoor wij vreselijk in de problemen zijn gekomen met betalingen in Frankrijk. Gebeld, gebeld, gebeld.... niemand weet iets, kan iets of wil iets.
Na tig telefoontjes blijkt er een 'fiat' op onze rekening te zitten???? Door wie???? Waarom???? Hoe kan het eraf???? Niemand kan antwoord geven en oplossen ho maar!!! We kunnen niet aan ons geld en zijn gisteren meer dan 1100km moeten rijden om persoonlijk ons geld van de rekening te halen!!! Daarna weer ruim 1100km terug. SCHANDALIG IS HET!!! Niemand die weet wat er aan de hand is, hoe het gebeurd is en hoe het opgelost kan worden!!!!
'Het is een foutje mijnheer', 'verder kan ik helaas niets voor u doen'......
ZIJN ZE HELEMAAL GEK GEWORDEN??? Is dat zoals je met je klanten omgaat?
Ik eis een schadevergoeding voor de ruim 2200km die ik heb moeten rijden én de 2 dagen dat mijn bedrijf plat heeft gelegen plús de boete die ik in Frankrijk moet betalen omdat er niets naar de franse rekening overgemaakt kon worden en ik daardoor lokaal niet kon betalen!!​

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ABNAMRO veroorzaakt problemen maar laat je aan je lot over

Ongelezen bericht door eleven »

Dit is en forum voor consumenten en niet voor bedrijven.
Trouwens wat denk je, dat de bank hier jou brief leest.
Dit moet je dan wel direct met de ABN uitmaken,Tros Radar kan niets voor je eis doen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: ABNAMRO veroorzaakt problemen maar laat je aan je lot over

Ongelezen bericht door prem »

Wat zeiden ze op uw eis tot schadevergoeding?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: ABNAMRO veroorzaakt problemen maar laat je aan je lot over

Ongelezen bericht door tenormin »

@MavdBo, misschien een kleine kans dat het webcare team van ABNAMRO voorbij komt en dit leest? Meestal reageren ze (op Kassa site). Weet alleen dat ze op consumentenzaken ingaan: zoals al is geschreven: deze site is niet voor ondernemers. Hoewel ik me uw frustratie natuurlijk kan voorstellen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ABNAMRO veroorzaakt problemen maar laat je aan je lot over

Ongelezen bericht door eleven »

prem schreef:Wat zeiden ze op uw eis tot schadevergoeding?
'Het is een foutje mijnheer', 'verder kan ik helaas niets voor u doen'......

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: ABNAMRO veroorzaakt problemen maar laat je aan je lot over

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Een fiat op uw rekening wil toch zeggen dat het niet meer uw geld en uw rekening is? Heeft u misschien een bericht gemist dat u zich moet komen legitimeren met een Nederlands paspoort of legitimatie bewijs?
En hierbij gedacht, ja 1100 km rijden om me te legitimeren? Dit zou wel eens de reden kunnen zijn dat er een fiat is opgelegd. Mocht het niet zo zijn verneem ik dat graag.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: ABNAMRO veroorzaakt problemen maar laat je aan je lot over

Ongelezen bericht door tenormin »

@TS, heb even een berichtje met deze link voor ABNAMRO achtergelaten op Facebook; krijg net bericht dat ze er in willen kijken, geen belofte dus; zakelijk en particulier: daar zal men zich over beraden.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: ABNAMRO veroorzaakt problemen maar laat je aan je lot over

Ongelezen bericht door prem »

eleven schreef:
prem schreef:Wat zeiden ze op uw eis tot schadevergoeding?
'Het is een foutje mijnheer', 'verder kan ik helaas niets voor u doen'......
Ik begreep dat de eis tot schadevergoeding pas na het foutje werd gesteld. Kan me vergissen hoor.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABNAMRO veroorzaakt problemen maar laat je aan je lot over

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste MavdBo,

Gezien uw klacht, kan ik me voorstellen dat u dit bericht op het forum van Tros Radar heeft geplaatst. Of het nu om een particuliere of zakelijke rekening gaat, ik wil graag via dit forum helpen.

Ik snap dat u boos bent, dat u geen geld kunt overboeken en u hierdoor in de problemen komt met betalingen in Frankrijk. Het is logisch dat u verwacht dat u altijd bij uw eigen geld kan komen. U heeft zelfs de moeite genomen om naar een kantoor van ons in Nederland te komen.

Uiteraard moet er voor u uitgezocht worden wat er aan de hand is. Dat dit nog niet zou zijn gebeurd, vind ik erg jammer. Om u hiermee verder te helpen, wil ik telefonisch contact met u opnemen. Via een privébericht ontvang ik graag uw telefoonnummer en tijdstip waarop u bereikbaar bent.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ABNAMRO veroorzaakt problemen maar laat je aan je lot over

Ongelezen bericht door sjohie »

MavdBo schreef:Wij zijn een NL bedrijf in Frankrijk, met een rek.nr. bij uw bank, al meer dan 30 jaar. Plots blijken wij geen enkele overschrijving meer te kunnen doen, waardoor wij vreselijk in de problemen zijn gekomen met betalingen in Frankrijk. Gebeld, gebeld, gebeld.... niemand weet iets, kan iets of wil iets.
Na tig telefoontjes blijkt er een 'fiat' op onze rekening te zitten???? Door wie???? Waarom???? Hoe kan het eraf???? Niemand kan antwoord geven en oplossen ho maar!!! We kunnen niet aan ons geld en zijn gisteren meer dan 1100km moeten rijden om persoonlijk ons geld van de rekening te halen!!! Daarna weer ruim 1100km terug. SCHANDALIG IS HET!!! Niemand die weet wat er aan de hand is, hoe het gebeurd is en hoe het opgelost kan worden!!!!
'Het is een foutje mijnheer', 'verder kan ik helaas niets voor u doen'......
ZIJN ZE HELEMAAL GEK GEWORDEN??? Is dat zoals je met je klanten omgaat?
Ik eis een schadevergoeding voor de ruim 2200km die ik heb moeten rijden én de 2 dagen dat mijn bedrijf plat heeft gelegen plús de boete die ik in Frankrijk moet betalen omdat er niets naar de franse rekening overgemaakt kon worden en ik daardoor lokaal niet kon betalen!!​
Begrijpelijk dat u niet blij bent, maar aan de andere kant, het is goed zakelijk gebruik om in het land waar de meeste zaken zich afspelen, een zakelijke bankrekening te openen voor de lokale transacties. Heeft u nu niks aan, dat snap ik, maar misschien kan dit akkefietje reden zijn om zo'n rekening op te tuigen? Dan weet u tenminste met redelijke zekerheid dat zoiets als dit nooit weer op 2200km rijden uit zal draaien.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABNAMRO veroorzaakt problemen maar laat je aan je lot over

Ongelezen bericht door kweenie »

Vreemd dat je dan meteen helemaal naar Nederland terugkomt. Volgens mij heeft aa ook vestigingen in Frankrijk. Maar los daarvan is het natuurlijk ook wel een beetje ook een zelf gekozen risico, door in Frankrijk te gaan bankieren met een Nederlandse bank. Dan loop je inderdaad het risico dat als je iets met je bank moet regelen, je terug naar Nederland moet. Het is dan ook jouw keuze om toch de Nederlandse rekening te willen houden, dan zul je de consequenties daarvan ook moeten aanvaarden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ABNAMRO veroorzaakt problemen maar laat je aan je lot over

Ongelezen bericht door crazyme »

kweenie schreef:Vreemd dat je dan meteen helemaal naar Nederland terugkomt. Volgens mij heeft aa ook vestigingen in Frankrijk. Maar los daarvan is het natuurlijk ook wel een beetje ook een zelf gekozen risico, door in Frankrijk te gaan bankieren met een Nederlandse bank. Dan loop je inderdaad het risico dat als je iets met je bank moet regelen, je terug naar Nederland moet. Het is dan ook jouw keuze om toch de Nederlandse rekening te willen houden, dan zul je de consequenties daarvan ook moeten aanvaarden.
Dat is natuurlijk onzin. De zakelijke bancaire wereld is groter dan het vestigingsland alleen. En het sluiten van talloze kantoren is toch wel een indicatie dat je je bankzaken via telefoon en internet kunt regelen.

Het valt mij op dat TS wel overleg heeft gehad en dat er kennelijk een blokkade op de rekening is gezet door ABN-AMRO. De reden waarom dat is gebeurd blijft onduidelijk. ABN-AMRO zal vast wel meer hebben verteld dan "foutje, bedankt"....

Dat laat niet onverlet dat banken tegenwoordig schofterig omgaan met hun klanten. De talloze reorganisaties en beleidswijzigingen zijn daar debet aan. De bank denkt alleen aan zichzelf, net als vroeger, maar doet minder haar best om dat te verbergen....

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: ABNAMRO veroorzaakt problemen maar laat je aan je lot over

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

De kantoren van oa ABN-AMRO in diverse landen werken als zelfstandige banken en daar kan je met je Nederlandse rekening niet terecht.
Paar jaar gelden kon je nog niet eens pinnen bij de ING in België.

Gesloten