LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank scanner en handicap

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
hoogtefotografie
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 feb 2015 10:01

Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door hoogtefotografie »

Kortgeleden begaf de random reader. Kreeg de Rabobank scanner toegestuurd. Na de nodig time-outs en telkens weer het proberen, het stilhouden van de scanner met 2 handen, omdat ik in mijn arm een tremor heb. Ik heb contact gezocht met de Rabobank Noordenveld West Groningen, terug naar de Random Reader kan niet meer, zo kan ik geen overschrijvingen (de reguliere rekeningen gaan al automatisch) meer doen en gebruik van IDEAL is voor mij voorgoed uitgesloten. Ik voel me hierdoor gediscriminineerd. Anderen van buiten die mij zien, denken dat ik in Bananasplit zit.

Vandaag stuurden ze een mail

Goedemorgen meneer Parmentier,

Hartelijk dank voor het indienen van een klacht over het gebruik van de Rabo Scanner.
In uw mail geeft u aan dat bellen zinloos is dus vandaar dat ik een reactie per mail verstuur.

Rabo Scanner
U geef aan dat u in verband met uw handicap moeite heeft met het gebruik van de nieuwe Rabo Scanner.
Dat vind ik vervelend om te horen en begrijp dan ook uit uw mail dat het hierdoor voor u slecht werkbaar is.
De Rabo Scanner is de opvolger van de Random Reader. De Random Reader wordt uit gefaseerd en hierdoor is het ook niet mogelijk om nog gebruik te maken van de Random Reader.

Uiting ongenoegen
Wij waarderen het dat u de moeite neemt om uw ongenoegen te uiten.
U insinueert echter dat wij als organisatie discrimeneren door de uitgifte van een Rabo Scanner aan klanten met een handicap. Daar kan ik mij niet in vinden.
Wij zijn een bank die er voor iedereen is en passen onze dienstverlening aan bij de wensen en behoeften van onze klant.

Oplossing
Helaas is de Rabo Scanner voor uw niet goed werkbaar.
Het toesturen van een Rabo Random Reader behoort niet tot een mogelijkheid en is daarom niet een oplossing.
We kunnen uw rekening omzetten zodat uw weer op de traditionele manier kunt bankieren middels overschrijvingsformulieren.
Indien u dit wenst dan hoor ik dat graag van u zodat we dit in orde kunnen maken.

Met vriendelijke groet,

Teamleider Advies Particulieren
Advies Particulieren
Rabobank Noordenveld West Groningen

Protimgy
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2015 15:43

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door Protimgy »

Voor mijn broer is de nieuwe Rabo Scanner ook onbruikbaar vanwege zijn handicap.
Ik zag op de internetpagina van de Rabobank dat er ook een Random Reader Comfort bestaat (voor blinde en slechtziende) deze wordt niet vervangen door de nieuwe Scanner. Gevraagd of hij deze kan krijgen en gebruiken ipv de nieuwe scanner. Dit was geen probleem, hij wordt opgestuurd.

Mogelijk dat ze deze oplossing ook in jouw situatie kunnen bieden.

https://www.rabobank.nl/particulieren/s ... r_comfort/

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik zou Teamleider Advies Particulieren, Advies Particulieren, Rabobank Noordenveld West Groningende een mail sturen met een verwijzing naar deze link: https://www.rabobank.nl/particulieren/s ... r_comfort/

Daar staat heel duidelijk het volgende te lezen:

U wilt graag uw eigen bankzaken regelen via internet. Maar u heeft moeite met de kleine toetsen en het schermpje van de Random Reader of Rabo Scanner? Maak dan gebruik van de Random Reader Comfort, die twee keer zo groot is. De gewone Random Reader wordt opgevolgd door de Rabo Scanner, maar de Random Reader Comfort blijft bestaan.

Volgens mij krijgt U dan een Random Reader Comfort en misschien zelf wel excuses voor het foute antwoord.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door sjohie »

hoogtefotografie schreef:Kortgeleden begaf de random reader. Kreeg de Rabobank scanner toegestuurd. Na de nodig time-outs en telkens weer het proberen, het stilhouden van de scanner met 2 handen, omdat ik in mijn arm een tremor heb. Ik heb contact gezocht met de Rabobank Noordenveld West Groningen, terug naar de Random Reader kan niet meer, zo kan ik geen overschrijvingen (de reguliere rekeningen gaan al automatisch) meer doen en gebruik van IDEAL is voor mij voorgoed uitgesloten. Ik voel me hierdoor gediscriminineerd. Anderen van buiten die mij zien, denken dat ik in Bananasplit zit.

Vandaag stuurden ze een mail

Goedemorgen meneer Parmentier,

Hartelijk dank voor het indienen van een klacht over het gebruik van de Rabo Scanner.
In uw mail geeft u aan dat bellen zinloos is dus vandaar dat ik een reactie per mail verstuur.

Rabo Scanner
U geef aan dat u in verband met uw handicap moeite heeft met het gebruik van de nieuwe Rabo Scanner.
Dat vind ik vervelend om te horen en begrijp dan ook uit uw mail dat het hierdoor voor u slecht werkbaar is.
De Rabo Scanner is de opvolger van de Random Reader. De Random Reader wordt uit gefaseerd en hierdoor is het ook niet mogelijk om nog gebruik te maken van de Random Reader.

Uiting ongenoegen
Wij waarderen het dat u de moeite neemt om uw ongenoegen te uiten.
U insinueert echter dat wij als organisatie discrimeneren door de uitgifte van een Rabo Scanner aan klanten met een handicap. Daar kan ik mij niet in vinden.
Wij zijn een bank die er voor iedereen is en passen onze dienstverlening aan bij de wensen en behoeften van onze klant.

Oplossing
Helaas is de Rabo Scanner voor uw niet goed werkbaar.
Het toesturen van een Rabo Random Reader behoort niet tot een mogelijkheid en is daarom niet een oplossing.
We kunnen uw rekening omzetten zodat uw weer op de traditionele manier kunt bankieren middels overschrijvingsformulieren.
Indien u dit wenst dan hoor ik dat graag van u zodat we dit in orde kunnen maken.

Met vriendelijke groet,

Teamleider Advies Particulieren
Advies Particulieren
Rabobank Noordenveld West Groningen
Het antwoord klopt inhoudelijk wel, ze zullen die oude random readers niet meer nieuw hebben, en dus niet meer uit kunnen geven. Dit omdat deze wordt vervangen door die scanner. Wat dan wel stuitend klantonvriendelijk is, is dat deze persoon geen weet heeft van de hierboven genoemde oplossing in de vorm van de Random Reader Comfort, die wél blijft bestaan, juist speciaal hiervoor.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door crazyme »

sjohie schreef: Het antwoord klopt inhoudelijk wel, ze zullen die oude random readers niet meer nieuw hebben, en dus niet meer uit kunnen geven. Dit omdat deze wordt vervangen door die scanner. Wat dan wel stuitend klantonvriendelijk is, is dat deze persoon geen weet heeft van de hierboven genoemde oplossing in de vorm van de Random Reader Comfort, die wél blijft bestaan, juist speciaal hiervoor.
Ik denk dat wanneer de bankmedewerker op de hoogte was van een oplossing dat hij deze had geboden.

De oplossing en het probleem is dermate specifiek dat ik mij wel kan voorstellen dat hij het echt niet wist.

Ook vraag ik mij af of er al een comfort-scanner is. Er wordt alleen gesproken over een comfort-random-reader welke dus wordt uitgefaseerd.

Ook vraag ik mij af of grote toetsen + display in dit geval een oplossing is aangezien TS moeite heeft met het scannen van het beeldscherm.

Zo stuitend klantonvriendelijk vind ik de reactie niet.

Discriminatie roepen daarentegen slaat nergens op.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door olaf79 »

crazyme schreef:
sjohie schreef: Het antwoord klopt inhoudelijk wel, ze zullen die oude random readers niet meer nieuw hebben, en dus niet meer uit kunnen geven. Dit omdat deze wordt vervangen door die scanner. Wat dan wel stuitend klantonvriendelijk is, is dat deze persoon geen weet heeft van de hierboven genoemde oplossing in de vorm van de Random Reader Comfort, die wél blijft bestaan, juist speciaal hiervoor.
Ik denk dat wanneer de bankmedewerker op de hoogte was van een oplossing dat hij deze had geboden.

De oplossing en het probleem is dermate specifiek dat ik mij wel kan voorstellen dat hij het echt niet wist.

Ook vraag ik mij af of er al een comfort-scanner is. Er wordt alleen gesproken over een comfort-random-reader welke dus wordt uitgefaseerd.

Ook vraag ik mij af of grote toetsen + display in dit geval een oplossing is aangezien TS moeite heeft met het scannen van het beeldscherm.

Zo stuitend klantonvriendelijk vind ik de reactie niet.

Discriminatie roepen daarentegen slaat nergens op.
Nee de comfort random reader wordt niet uitgefaseerd. Deze blijft bestaan.
Ik snap wel dat TS zich gediscrimineerd voelt. Kennelijk is bij de ontwikkeling van dit product geen rekening gehouden met mensen met spierproblemen. Dus wordt hij op basis van zijn handicap uitgesloten en dat is inderdaad discriminatie. Om nu te zeggen ga maar terug naar een techniek van 200 jaar geleden, tsja, das dus geen oplossing.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door crazyme »

olaf79 schreef: Ik snap wel dat TS zich gediscrimineerd voelt. Kennelijk is bij de ontwikkeling van dit product geen rekening gehouden met mensen met spierproblemen. Dus wordt hij op basis van zijn handicap uitgesloten en dat is inderdaad discriminatie.
Discriminatie is wanneer iemand opzettelijk/oneerlijk wordt buitengesloten. En daar is geen sprake van.

Wanneer iemand de letter A niet kan uitspreken, moeten we dan maar de letter A afschaffen omdat iemand gediscrimineerd zou kunnen worden ?

Iemand die niet kan zwemmen mag het zwembad niet in. Is dat discriminatie ?

Discriminatie is ernstig genoeg om het woord te pas en te onpas te misbruiken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door bprosman »

Dus wordt hij op basis van zijn handicap uitgesloten en dat is inderdaad discriminatie. Om nu te zeggen ga maar terug naar een techniek van 200 jaar geleden, tsja, das dus geen oplossing
Random reader comfort wordt (nog) niet uitgefaseerd. Dus TS zou die gewoon kunnen gebruiken. De desbetreffende Rabo medewerker was hier alleen niet van op de hoogte.
Dus niks uitgesloten en al zeker geen discriminatie.
Iemand zonder benen een fiets geven is ook geen discrimintatie ook al kan hij m niet gebruiken en daardoor niet meedoen aan de Tour de France.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door olaf79 »

crazyme schreef:
olaf79 schreef: Ik snap wel dat TS zich gediscrimineerd voelt. Kennelijk is bij de ontwikkeling van dit product geen rekening gehouden met mensen met spierproblemen. Dus wordt hij op basis van zijn handicap uitgesloten en dat is inderdaad discriminatie.
Discriminatie is wanneer iemand opzettelijk/oneerlijk wordt buitengesloten. En daar is geen sprake van.

Wanneer iemand de letter A niet kan uitspreken, moeten we dan maar de letter A afschaffen omdat iemand gediscrimineerd zou kunnen worden ?

Iemand die niet kan zwemmen mag het zwembad niet in. Is dat discriminatie ?

Discriminatie is ernstig genoeg om het woord te pas en te onpas te misbruiken.
Mooi verhaal maar in de wet lees ik niks over opzettelijk. Discriminatie is discriminatie hoe je het ook went of keert.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door berndv »

olaf79 schreef:Discriminatie is discriminatie hoe je het ook went of keert.
Discriminatie went nooit, hoe je het ook wendt of keert :mrgreen:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef: Wat dan wel stuitend klantonvriendelijk is, is dat deze persoon geen weet heeft van de hierboven genoemde oplossing in de vorm van de Random Reader Comfort, die wél blijft bestaan, juist speciaal hiervoor.
Jij weet wel alle ins- en outs die bij jou op het werk gebeuren? Zo gek is het toch niet dat mensen niet alles weten?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door Shine »

GJvdZ schreef:
sjohie schreef: Wat dan wel stuitend klantonvriendelijk is, is dat deze persoon geen weet heeft van de hierboven genoemde oplossing in de vorm van de Random Reader Comfort, die wél blijft bestaan, juist speciaal hiervoor.
Jij weet wel alle ins- en outs die bij jou op het werk gebeuren? Zo gek is het toch niet dat mensen niet alles weten?
@GJvdZ het is notabene een teamleider !! Die reageert.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door crazyme »

Shine schreef:
GJvdZ schreef:
sjohie schreef: Wat dan wel stuitend klantonvriendelijk is, is dat deze persoon geen weet heeft van de hierboven genoemde oplossing in de vorm van de Random Reader Comfort, die wél blijft bestaan, juist speciaal hiervoor.
Jij weet wel alle ins- en outs die bij jou op het werk gebeuren? Zo gek is het toch niet dat mensen niet alles weten?
@GJvdZ het is notabene een teamleider !! Die reageert.
En dan ben je alwetend ?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door SJZ »

En dan ben je alwetend ?
Als een slechtziende had gemaild had hij moeten zeggen:
"De Random Reader comfort blijft bestaan".

Nu deze meneer mailt weet hij geen oplossing ......

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door olaf79 »

Hij had op zijn minst even wat navraag kunnen doen bij het hoofdkantoor.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door bprosman »

Advies Particulieren
Rabobank Noordenveld West Groningen
"Mag ik iemand anders uit uw team spreken" , "Nee sorry t team is net naar t toilet" :wink:

@Olaf,
Discriminatie : "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen".
Waar zie jij onrechtmatig ? Ik zie alleen iemand die op grond van zijn handicap ergens geen gebruik van kan maken, tja l*llig maar dat kan.
Skihellingen discrimeneren ook geen rolstoelers, er zijn nu eenmaal zaken die ze wel en niet kunnen.

simon aussie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2015 11:12

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door simon aussie »

Ook bij mij werkt de Rabo Scanner niet.
De scanner scant de kleuren niet en al snel (te snel) volgt een "Time-out".
Ook de helpdesk van de Rabobank kon mij (na langdurig alle handelingen te hebben doorgenomen)
niet verder helpen.
Er bleef een time-out verschijnen met de de foutcode 202.
Het meisje van de helpdesk had een lijstje voor zich liggen waarop enkele regels stonden wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Mogelijk dat de kleuren van het beeldscherm niet waren.
Zij rade mij aan eerst maar eens een studie te maken hoe dit beeldscherm te bedienen.
De resolutie is standaard ingesteld dus dacht zij het beeldscherm dan lichter of donkerder in te stellen.
Ook dit werkte allemaal niet.
Door dat gedonder met besturingssystemen (XP) en veiligheid heb ook dus maar eens Win7 geinstalleerd.
Een nieuw beeldscherm gekocht (LG 24M35).
Ook dit werkt allemaal niet, de kleurencode van de Rabobank komt kennelijk niet goed over?
Te zwak signaal?
Voor anderen: veel sterkte met uw Rabo (****-) scanner.
Ik kan niet meer bankieren mat de Rabo-bank, dus dan maar een andere bank (met hypotheek, want "in de tang" hebben ze je..................

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door kweenie »

Al langs het kantoor geweest? Lijkt mij dat ze daar snel genoeg kunnen zien of de scanner Ok is of niet. En dan kunnen ze ook meteen zien of je de scanner juist hanteert.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door crazyme »

Scanner werkt hier prima. Misschien de scanner vervangen of de lens van de camera schoonmaken ?
(of de vinger er niet voor houden ;-)

Peer de Schuimer
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 aug 2014 11:36

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

Heb bij een kennis van mij (die zijn handen niet stil kan houden) een steun gemaakt die in
hoogte verstelbaar is en waar de scanner in past. Steun is makkelijk te verschuiven.
Hij heeft zo'n pennetje bij Blokker gekocht met een rubber doppie er op.Zijn handen
kunnen nu steunen op de tafel hij kan alles intypen en naar de pc schuiven voor de kleurscanner
zonder probleem.Volgens hem gaat het beter dan met dat vorige ding.Dus ff een handige kennis
raadplegen.Misschien ook een idee voor de bank om te leveren.totale kosten 7,50 euro.

Gesloten