LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door 16again »

CB schreef:Met dat overzicht toon je een historie aan van de hypotheekrente. Daarmee toon je nog steeds niet aan dat het verschil tussen de spaar- en hypotheekrente de afgelopen jaren is gegroeid.
...en de banken haalden dat verschil binnen door onder andere de "variabele opslag" zomaar te verhogen.
http://www.radartv.nl/uitzending/artike ... -variabel/
http://www.hypotheekrente.nl/hypotheekv ... hogen.html
http://weblog.independer.nl/productnieu ... heekrente/
http://www.ftm.nl/column/juridisch-verz ... en-groeit/

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door CB »

Ik neem nooit een rente met een variabele opslag, dus ik heb daar nooit last van. Het blijft dus je eigen keuze. Neem gewoon een vaste rente, dan zit je ongeveer op die 2% verschil tussen spaar- en hypotheekrente. En dan heb ik de renteaftrek nog niet meegenomen.

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
CB schreef:Met dat overzicht toon je een historie aan van de hypotheekrente. Daarmee toon je nog steeds niet aan dat het verschil tussen de spaar- en hypotheekrente de afgelopen jaren is gegroeid.
...en de banken haalden dat verschil binnen door onder andere de "variabele opslag" zomaar te verhogen.
http://www.radartv.nl/uitzending/artike ... -variabel/
http://www.hypotheekrente.nl/hypotheekv ... hogen.html
http://weblog.independer.nl/productnieu ... heekrente/
http://www.ftm.nl/column/juridisch-verz ... en-groeit/
Dus eerst zijn het de hoge salarissen.
Als dat niet meer opgaat, dan gaat het om het verschil in rente tussen spaar en hypotheek en als dat niet meer op blijkt te gaan, dan gaat het ineens om de 'variabele opslag'.

Dit klinkt toch weer heel erg als jaloezie.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

CB schreef:Daarbij vergeet je kennelijk, dat de ING een riante rente (8% als ik me niet vergis) voor de lening heeft betaald en een behoorlijke boete in verband met vervroegde aflossing. Wij (belastingbetalers) hebben dus riant overgehouden aan de lening die we aan de ING hadden verstrekt. Wellicht zal je daar ook wel onpasselijk van worden.
En dat rechtvaardigt dan torenhoge salarissen en bonussen? Want dat is toch het thema van dit topic.

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door angel1978 »

Klaas Jan schreef:
CB schreef:Daarbij vergeet je kennelijk, dat de ING een riante rente (8% als ik me niet vergis) voor de lening heeft betaald en een behoorlijke boete in verband met vervroegde aflossing. Wij (belastingbetalers) hebben dus riant overgehouden aan de lening die we aan de ING hadden verstrekt. Wellicht zal je daar ook wel onpasselijk van worden.
En dat rechtvaardigt dan torenhoge salarissen en bonussen? Want dat is toch het thema van dit topic.
volgens mij rechtvaardigt dit dat ze het helemaal zelf mogen weten aangezien ze niet meer door de staat worden onderhouden, maar een ( met riante rente ) terugbetaalde lening hebben gekregen en nu volledig zelfstandig zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door kweenie »

Klaas Jan schreef:
CB schreef:Daarbij vergeet je kennelijk, dat de ING een riante rente (8% als ik me niet vergis) voor de lening heeft betaald en een behoorlijke boete in verband met vervroegde aflossing. Wij (belastingbetalers) hebben dus riant overgehouden aan de lening die we aan de ING hadden verstrekt. Wellicht zal je daar ook wel onpasselijk van worden.
En dat rechtvaardigt dan torenhoge salarissen en bonussen? Want dat is toch het thema van dit topic.
Dat heeft in principe inderdaad weinig met de structuur van salarissen en bonussen te maken, maar als anderen zulke zaken er bij slepen, dan is het logisch dat in dit topic ook daarop wordt gereageerd.

Maar het komt er dus op neer:
- Als de banken voldoende aan de klanten verdienen en ze komen niet in de problemen, dan worden de klanten uitgebuit. En is het de schuld van de banken.
- Als de banken te weinig geld aan de klanten verdienen en ze komen in de problemen, dan is het ook de schuld van de banken.
- Als ze geen steun krijgen en ze gaan failliet, dan zijn de klanten die meer dan een ton hebben hun geld (gedeeltelijk) kwijt. En is dat de schuld van de banken.
- Als ze geen steun krijgen en ze gaan failliet, dan zijn de klanten die minder dan een ton hebben hun geld niet kwijt. Maar daar moeten de andere banken (en dus indirect de klanten van alle andere banken) voor opdraaien. En is dat de schuld van de banken.
- Als ze wel steun krijgen om niet failliet te gaan en hun steun niet terugbetalen, dan draait 'de gemeenschap' op kosten en is het de schuld van de banken.
- Als ze vervolgens hun steun wél terugbetalen, dan hebben ze de klanten weer uitgebuit en is het ook weer de schuld van de banken.

Dus hoe je het wendt of keert, je kunt altijd de banken de schuld geven.

(Dit is overigens iets wat tot in den treure in diverse topics terugkomt.)
Laatst gewijzigd door kweenie op 23 mar 2015 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door CB »

Klaas Jan schreef:
CB schreef:Daarbij vergeet je kennelijk, dat de ING een riante rente (8% als ik me niet vergis) voor de lening heeft betaald en een behoorlijke boete in verband met vervroegde aflossing. Wij (belastingbetalers) hebben dus riant overgehouden aan de lening die we aan de ING hadden verstrekt. Wellicht zal je daar ook wel onpasselijk van worden.
En dat rechtvaardigt dan torenhoge salarissen en bonussen? Want dat is toch het thema van dit topic.
Hoor je mij dat zeggen dan? De topsalarissen en bonussen hoeven van mij ook niet, maar die vind je niet alleen bij de banken. Die vind je overal in het bedrijfsleven en dan nog vaak erger dan bij de banken.

Ik bestrijd alleen de argumenten die daarbij worden gebruikt, nl de verstrekte staatssteun aan de ING en dat het verschil in rente tussen sparen en de hypotheken zou zijn gegroeid.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

@cb: ja dat hoor ik u zeggen. Iemand wordt onpasselijk vanwege de salarissen en bonussen en u strijkt die plooien glad door te wijzen op de succesvolle verkoop van de bank.
En die discussie over rente en hypotheken heeft helemaal niks te maken met het thema.

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door angel1978 »

Klaas Jan schreef:@cb: ja dat hoor ik u zeggen. Iemand wordt onpasselijk vanwege de salarissen en bonussen en u strijkt die plooien glad door te wijzen op de succesvolle verkoop van de bank.
En die discussie over rente en hypotheken heeft helemaal niks te maken met het thema.
Er strijkt niemand iets plat. Er wordt enkel door een paar gesteld dat een bedrijf dat helemaal zelf moet kunnen bepalen en dat de overheid zich daarmee niet moet bemoeien. Als iemand daar onpasselijk van wordt, dan moet diegene daar zelf wat aan doen door weg te gaan.

De hele discussie over rente en hypotheken komt uit de pot van 16again en niet van CB.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door Moneyman »

Toch grappig. Iedereen wijst altijd maar naar "de banken". En hoe kunnen die banken functioneren? Juist ja, enkel en alleen door de klanten - u en ik dus. Lekker makkelijk wel, altijd naar de bank wijzen, maar enig nuanceringsvermogen zou helpen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door CB »

Klaas Jan schreef:@cb: ja dat hoor ik u zeggen. Iemand wordt onpasselijk vanwege de salarissen en bonussen en u strijkt die plooien glad door te wijzen op de succesvolle verkoop van de bank.
Lees je wel goed! Ik strijk helemaal niets glad. In mijn vorige posting geef ik juist aan, dat die hoge salarissen en bonussen voor mij ook niet hoeven.
Klaas Jan schreef:@cb: En die discussie over rente en hypotheken heeft helemaal niks te maken met het thema.
Dat vind jij. Kennelijk hebben anderen daar een andere mening over.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door 16again »

kweenie schreef: - Als de banken te weinig geld aan de klanten verdienen en ze komen in de problemen, dan is het ook de schuld van de banken.
Alsof banken in problemen kwamen doordat ze te goed waren voor hun klanten!
Volgens mij zijn er andere oorzaken aan te wijzen, die de problemen bij de banken veroorzaakt hebben.
Ik zal er eens een paar noemen:
-Banken dachten snel geld te kunnen verdienen met aankoop van Amerikaanse rommelhypotheken.
-Banken leden aan grootheidswaanzin, dachten te groot te zijn voor de polder waar ze begonnen waren, en gingen buitenlandse banken overnemen
-Banken brachten wanstaltige aandelenlease producten op de markt, werden door rechter teruggefloten, en hadden moeite met schadeloos stellen van klanten.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

De NOS meldt vandaag dat de Triodos Bank in het weekend 1000 nieuwe klanten kreeg. Mooi dat er klanten van grote banken zijn die hun ergernis over torenhoge salarissen en bonussen omzetten in daden en voor een andere bank kiezen. Hopelijk volgen er nog veel meer.

Bron: http://nos.nl/artikel/2026445-fors-meer ... n-abn.html

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door bprosman »

@KLaas Jan,
Ah juist ja, de "zweefbank" die zijn geld uitgeeft aan "helend zand" :lol: :lol:

http://www.kwakzalverij.nl/1540/Triodos ... nd_gelooft

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:@KLaas Jan,
Ah juist ja, de "zweefbank" die zijn geld uitgeeft aan "helend zand" :lol: :lol:
Even off topic: Ken iemand wiens huis lang te koop staat. Komt er binnenkort iemand om het "huis positief in te stralen". Net zo'n quatsch verhaal dus......

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap al die jaloezie (want meer is het niet) niet zo erg. Beste mensen, als je niet wilt dat de directie/bestuurders van banken zoveel verdienen: wordt zelf directeur/bestuurder van je bank! Kun je helemaal zelf de hoogte van je inkomen bepalen!

(En ik denk dat ik wel weet wat er dan met dat inkomen gaat gebeuren)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door tenormin »

witte angora schreef:(En ik denk dat ik wel weet wat er dan met dat inkomen gaat gebeuren)
Ben zo nieuwsgierig wat jij dan weet wat er gaat gebeuren, heb geen idee.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:Ik snap al die jaloezie (want meer is het niet) niet zo erg. Beste mensen, als je niet wilt dat de directie/bestuurders van banken zoveel verdienen: wordt zelf directeur/bestuurder van je bank! Kun je helemaal zelf de hoogte van je inkomen bepalen!
Nee hoor, de raad van commissarissen bepaald dat, niet de directie zelf. Als je zelf je salaris wilt bepalen moet je gewoon je eigen bedrijf beginnen. Dan kan je jezelf zoveel geven als je maar wilt. Sterker nog: als je jezelf te weinig geeft moet je extra belasting betalen omdat je volgende belastingdienst te weinig verdient.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door tenormin »

Vraag me af of één van U de uitzending van vanavond heeft gezien en nog steeds met droge ogen kan beweren dat de banken je geen poot uitdraaien? Tijdens de crisis zoveel miljarden te hebben vergaard. En dan beweren dat "men jaloers" is.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door 16again »

CB schreef:Volgens mij is het verschil tussen de spaar- en hypotheekrente de afgelopen jaren niet gegroeid. Kun je deze stelling onderbouwen, want ik kan daar geen voorbeelden van vinden? Het verschil tussen de spaar- en hypotheekrente is volgens mij al sinds jaar en dag rond 2%.
...en Radar heeft vandaag als onderbouwing een deel van de uitzending eraan besteed.

Gesloten