LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
krj
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2015 09:53

ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door krj »

Na de ABN en de Rabobank heeft nu ook de ING de salarissen van hun topmanagers verhoogd.
Ook deze bank wil de gevolgen van de Wet beloningsbeleid financiële ondernemingen voor hun topmanagers verzachten.
Maar het is voor mij aanleiding om een overstap van ING naar een andere bank te overwegen.
De SNS bank heeft die salarissen - tot nu toe - niet verhoogd. Het zou mooi zijn als ze publiekelijk zouden verklaren dat ze hier niet in mee willen gaan. Dan is er een alternatief voor mensen die een andere bank zoeken. Een mooi moment voor SNS om waar te maken dat ze 'bankieren verrassend normaal' willen maken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door kweenie »

Die zullen heus wel volgen. De meeste mensen uit die groep hebben een bepaald inkomen bij normaal de targets halen en dat salaris bestond uit een groot deel variabel. Deden ze het goed, dan werd het meer, deden ze het slecht, dan wat minder.

Dat mag nu niet meer en dus is het logische gevolg dat dat normale salaris nu wordt omgezet in een hoger vast inkomen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Zoiets zal bij CAO lonen ook gebeuren als er vanuit de overheid wordt opgelegd dat zaken als flexsalaris of eindejaaruitkeringen niet meer mogen. Sterker nog: iedere werknemer zou het eisen van z'n werkgever als dat gebeurt. Dus niet zo gek dan dit bij de ING en ABN-AMRO.

In Duitsland is die trend bij sommige bedrijven al zichtbaar. Die verlagen het flexsalaris in ruil voor een hoger basissalaris.

krj
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2015 09:53

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door krj »

Als de topmanagers het zo slecht doet dat de bank in problemen komt moet de bank met belastinggeld gered worden. (Too big to fail noemen ze dat).
En als ze het goed doen krijgen ze volgend jaar vermoedelijk weer een forse loonsverhoging.
De bonussen zijn beperkt door de politiek omdat men ze exorbitant hoog vond.
Misschien zijn er mensen die de nieuwe salarissen niet exorbitant hoog vinden - ik behoor niet tot die groep van mensen.
We hebben het wat ING betreft over de volgende bedragen:
Het salaris van de ceo Ralph Hamers gaat van €1,270 mln naar €1,630 mln, een stijging van 28,3%. De cro en cfo (Patrick Flynn en Wilfred Nagel) gaat met €280.000 omhoog (31,1%) naar €1,180 mln.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door bprosman »

Die mensen hebben (een deel) gekregen van het salaris wat ze in hun arbeidscontract afgesproken hadden. Ben benieuwd naar de reactie van forumleden hoe ze het zouden vinden als zij maar 2/3 van het salaris zouden kunnen verdienen wat in hun arbeidsovereenkomst zou staan. Denk dat het forum hier dan te klein zou zijn.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door 16again »

bprosman schreef:Die mensen hebben (een deel) gekregen van het salaris wat ze in hun arbeidscontract afgesproken hadden. Ben benieuwd naar de reactie van forumleden hoe ze het zouden vinden als zij maar 2/3 van het salaris zouden kunnen verdienen wat in hun arbeidsovereenkomst zou staan. Denk dat het forum hier dan te klein zou zijn.
Die bankdirecteuren kregen het gewone salaris, alleen geen bonus.
Gezien de gecreeerde puinhopen zou die top wat mij betreft 10 jaar lang geen enkele aanspraak op bonus mogen maken.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door tenormin »

Ja, officieel mogen ze deze verhoging krijgen (ik noem het maar koorts); moreel gezien is dit van de zotte. Maar ik heb Zalm vanavond horen zeggen dat het na zoveel jaar stilstand van hun inkomen gerechtvaardigd is. Denk dat de meerderheid van de bevolking het niet snapt. En, meneer Brosman, vind uw vergelijking 2/3 van inkomen niet in verhouding staat tot. Maar u behoort tot de elite, de meeste mensen niet. Natuurlijk heeft u recht op uw zienswijze, zal ik ook niet betwisten, maar kom ik even terug op de situatie V & D; wie zijn er de ***: de top of het personeel?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door bprosman »

Die bankdirecteuren kregen het gewone salaris, alleen geen bonus.
Als je op die positie's zit maar ook in de verkoop is een bonus niet een "extra'tje" zoals het vaak gezien wordt maar gewoon een "variabel deel" van je salaris (soms wel >50%).
Dat betekend dat het vaste deel over het algemeen lager is dan gemiddeld.

@Tenormin, ik snap even niet waar jij de conclusie op baseert dat ik tot "de elite" behoor.
Of heb je mijn salarisstrook gezien ?
Denk dat de meerderheid van de bevolking het niet snapt.
Denk dat de meerderheid meer jaloers is dan het niet snapt.
Een mooi moment voor SNS om waar te maken dat ze 'bankieren verrassend normaal' willen maken.
SNS geeft t liever aan Madoff ;-)

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door 16again »

bprosman schreef: Als je op die positie's zit maar ook in de verkoop is een bonus niet een "extra'tje" zoals het vaak gezien wordt maar gewoon een "variabel deel" van je salaris (soms wel >50%).
Dat betekend dat het vaste deel over het algemeen lager is dan gemiddeld.
"lager dan gemiddeld" lijkt me een zeer ongelukkige woordkeuze.
Het vaste salaris bedroeg al tonnen op jaarbasis!
Daar zou ik me ook doodongelukkig mee voelen.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door witte angora »

krj schreef:Na de ABN en de Rabobank heeft nu ook de ING de salarissen van hun topmanagers verhoogd.
Ook deze bank wil de gevolgen van de Wet beloningsbeleid financiële ondernemingen voor hun topmanagers verzachten.
Maar het is voor mij aanleiding om een overstap van ING naar een andere bank te overwegen.
De SNS bank heeft die salarissen - tot nu toe - niet verhoogd. Het zou mooi zijn als ze publiekelijk zouden verklaren dat ze hier niet in mee willen gaan. Dan is er een alternatief voor mensen die een andere bank zoeken. Een mooi moment voor SNS om waar te maken dat ze 'bankieren verrassend normaal' willen maken.
Werkt u bij de SNS? Om de drie grote concurrenten om een totaal verkeerde reden af te kraken? Zo geweldig is de SNS nu ook weer niet voor de klanten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door moederslink »

Dit is in 2012 blijkbaar zo afgesproken en dus wordt deze afspraak nagekomen.
De bankiers hebben voor de crisis gezorgd en blijven toch rijkelijk beloond worden , what.s new??
Het is niet meer te verkopen noch te snappen.
De top blijft graaien, of het nu de managers in de Zorg of bv V & D zijn.
Wanbeleid loont :roll:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door olaf79 »

Het wordt tijd dat de Nederlandse overheid en publiek stopt zich te bemoeien met de salarissen bij commerciele bedrijven. Je mag het salaris absurd vinden, deze bedrijven en de aandeelhouders bepalen zelf wat de directeuren verdienen.

Jaloezie is een diepgeworteld mankement van de NL samenleving.

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door Bosjesman »

olaf79 schreef:Het wordt tijd dat de Nederlandse overheid en publiek stopt zich te bemoeien met de salarissen bij commerciele bedrijven. Je mag het salaris absurd vinden, deze bedrijven en de aandeelhouders bepalen zelf wat de directeuren verdienen.

Jaloezie is een diepgeworteld mankement van de NL samenleving.
Olaf79: hoe zie jij een bank dan die met steun vd staat overeind is gehouden? Mi verspelen die de status van commercieel bedrijf.

(Idd: de overheid moet en mag zich niet bemoeien met salarissen van commerciële bedrijven)

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door angel1978 »

Bosjesman schreef:
olaf79 schreef:Het wordt tijd dat de Nederlandse overheid en publiek stopt zich te bemoeien met de salarissen bij commerciele bedrijven. Je mag het salaris absurd vinden, deze bedrijven en de aandeelhouders bepalen zelf wat de directeuren verdienen.

Jaloezie is een diepgeworteld mankement van de NL samenleving.
Olaf79: hoe zie jij een bank dan die met steun vd staat overeind is gehouden? Mi verspelen die de status van commercieel bedrijf.

(Idd: de overheid moet en mag zich niet bemoeien met salarissen van commerciële bedrijven)
Dus na mei van dit jaar mogen ze wel alles zelf bepalen?

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door 16again »

olaf79 schreef:Jaloezie is een diepgeworteld mankement van de NL samenleving.
Hebzucht ook......en heeft heel wat meer schade berokkend.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
olaf79 schreef:Jaloezie is een diepgeworteld mankement van de NL samenleving.
Hebzucht ook......en heeft heel wat meer schade berokkend.
Dat betwijfel ik zeer.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
16again schreef:Hebzucht ook......en heeft heel wat meer schade berokkend.
Dat betwijfel ik zeer.
Was hebzucht niet juist de belangrijkste oorzaak voor die hele bankencrisis? Of was de belangrijkste oorzaak jaloezie?

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
angel1978 schreef:
16again schreef:Hebzucht ook......en heeft heel wat meer schade berokkend.
Dat betwijfel ik zeer.
Was hebzucht niet juist de belangrijkste oorzaak voor die hele bankencrisis? Of was de belangrijkste oorzaak jaloezie?
Is jaloezie niet de oorzaak van veel meer en veel ergere dingen dan het verlies van een beetje geld? Of was dat ook hebzucht?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bosjesman schreef:
olaf79 schreef:Het wordt tijd dat de Nederlandse overheid en publiek stopt zich te bemoeien met de salarissen bij commerciele bedrijven. Je mag het salaris absurd vinden, deze bedrijven en de aandeelhouders bepalen zelf wat de directeuren verdienen.

Jaloezie is een diepgeworteld mankement van de NL samenleving.
Olaf79: hoe zie jij een bank dan die met steun vd staat overeind is gehouden? Mi verspelen die de status van commercieel bedrijf.

(Idd: de overheid moet en mag zich niet bemoeien met salarissen van commerciële bedrijven)
ABN zal binnenkort weer naar de beurs gaan en weer volledig los van de staat zijn. Het is heel belangrijk dat er dan goede bestuurders zitten die weten waar ze mee bezig zijn. Daar hoort een marktconform salaris bij.

De huidige directeuren kunnen het niet helpen dat hun voorgangers er een zooitje van maakten. Overigens was dat niet alleen bij banken zo.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door olaf79 »

16again schreef:
angel1978 schreef:
16again schreef:Hebzucht ook......en heeft heel wat meer schade berokkend.
Dat betwijfel ik zeer.
Was hebzucht niet juist de belangrijkste oorzaak voor die hele bankencrisis? Of was de belangrijkste oorzaak jaloezie?
Tsja het kip / ei verhaal. Het probleem is begonnen in de VS waar mensen een hypotheek kregen gebaseerd op gebakken lucht als onderpand. Dat is in feite ook jaloezie. Hij een huis, dus ik ook, al kan ik het niet betalen.

Maar terug naar mijn punt. De huidige directeuren hebben abn er weer bovenop geholpen. Mogen ze daar dan ook voor beloond worden? Of werkt het zo dat als je voorganger er een zooitje van maakte jij als opvolger dan ook moet branden.

Gesloten