LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Tarieven gebruik pinpas/creditcard ING buiten Europa

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2015 17:12

Nieuwe Tarieven gebruik pinpas/creditcard ING buiten Europa

Ongelezen bericht door [email protected] »

Met ingang van 1 juli heeft de ING nieuwe tarieven voor gebruik pinpas en creditcard buiten Europa.
Ik vind dit onredelijk, je betaald op de eerste al voor een abonnement, incl. pinpas en creditcard, in veel landen met name in Azië betaal je ook al aan de bank waar de ATM van is een onkostenvergoeding en bij gebruik van de creditcard betaal je ook al kosten aan degenen die de betaling in ontvangst neemt, nu de ING ook nog een vergoeding vraagt betaal je dus 3 keer om aan je eigen geld te komen buiten Europa, dit is toch te gek!!

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Nieuwe Tarieven gebruik pinpas/creditcard ING buiten Europa

Ongelezen bericht door CB »

MichielFRL schreef:De tarieven (kosten) voor buitenlandse betalingen (buiten de eurozone) zijn er altijd al.
Vaak liggen de tarieven lager als je een duurder betaalpakket of creditcard hebt.

Ik ben het met je eens dat het een soort van melkkoe is, maar er iets tegen doen kunnen we als consument niet. Een bank is vrij om haar tarieven te bepalen.
Jawel hoor. Contant geld meenemen. Nog wel, maar hoe lang dat nog kan?

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2015 17:12

Re: Nieuwe Tarieven gebruik pinpas/creditcard ING buiten Europa

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik betaalde in Azië alleen maar aan de plaatselijke bank onkosten, nooit extra voor de ING, men zegt dit is beleid, de medewerker van de klantenservice zei ook wel dat er zeer veel klachten over kwamen.
Ik heb een bedrag gekregen als coulanceregeling....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Nieuwe Tarieven gebruik pinpas/creditcard ING buiten Europa

Ongelezen bericht door GJvdZ »

CB schreef:
MichielFRL schreef:De tarieven (kosten) voor buitenlandse betalingen (buiten de eurozone) zijn er altijd al.
Vaak liggen de tarieven lager als je een duurder betaalpakket of creditcard hebt.

Ik ben het met je eens dat het een soort van melkkoe is, maar er iets tegen doen kunnen we als consument niet. Een bank is vrij om haar tarieven te bepalen.
Jawel hoor. Contant geld meenemen. Nog wel, maar hoe lang dat nog kan?
Ja, en dan alles in 1 keer kwijtraken na een overval of zo....

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Nieuwe Tarieven gebruik pinpas/creditcard ING buiten Europa

Ongelezen bericht door CB »

GJvdZ schreef:
CB schreef:
MichielFRL schreef:De tarieven (kosten) voor buitenlandse betalingen (buiten de eurozone) zijn er altijd al.
Vaak liggen de tarieven lager als je een duurder betaalpakket of creditcard hebt.

Ik ben het met je eens dat het een soort van melkkoe is, maar er iets tegen doen kunnen we als consument niet. Een bank is vrij om haar tarieven te bepalen.
Jawel hoor. Contant geld meenemen. Nog wel, maar hoe lang dat nog kan?
Ja, en dan alles in 1 keer kwijtraken na een overval of zo....
Het moet niet hoor. Je mag ook pinnen en kosten betalen. Een kwestie van kiezen, toch?

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2015 17:12

Re: Nieuwe Tarieven gebruik pinpas/creditcard ING buiten Europa

Ongelezen bericht door [email protected] »

Maar gewoon het idee dat je 3 keer moet betalen om bij je eigen geld te komen dat is toch gewoon belachelijk, je betaald abonnement, kosten aan de bank in Azië en dan ook nog kosten aan de Bank in Nederland!

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Nieuwe Tarieven gebruik pinpas/creditcard ING buiten Europa

Ongelezen bericht door Dirkie »

[email protected] schreef:Maar gewoon het idee dat je 3 keer moet betalen om bij je eigen geld te komen dat is toch gewoon belachelijk, je betaald abonnement, kosten aan de bank in Azië en dan ook nog kosten aan de Bank in Nederland!
Mijn advies is zoek een bank, die deze kosten niet in rekening brengt, dan bent U tevreden toch. En als U die gevonden heeft, laat het dan even weten hier. Ik denk dat er dan heel veel mensen naar die bank zullen overstappen.

jantom
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2011 16:23

Re: Nieuwe Tarieven gebruik pinpas/creditcard ING buiten Europa

Ongelezen bericht door jantom »

er zijn nog meer kosten... een ongunstige valutakoers.. de banken worden rijker doordat ze overal wat geld vandaan pakken en de consument is het slachtoffer

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuwe Tarieven gebruik pinpas/creditcard ING buiten Europa

Ongelezen bericht door bprosman »

en de consument is het slachtoffer
Zelfs OP vakantie is Den Hollander in staat zich voor een paar euro in de slachtofferrol te laten voelen. Soms schaam ik me echt in NL te wonen, "klagen over honger met je bek vol" (metafoor :wink: ).
Maar gewoon het idee dat je 3 keer moet betalen om bij je eigen geld te komen dat is toch gewoon belachelijk, je betaald abonnement, kosten aan de bank in Azië en dan ook nog kosten aan de Bank in Nederland!
stop het dan in een ouwe sok !!!!

stofzuigertje

Re: Nieuwe Tarieven gebruik pinpas/creditcard ING buiten Europa

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zie bij ASN bank en Triodos lagere tarieven dan ING....

Je mag altijd overstappen en soms is dat naast milieu vriendelijker bank ook financieeel rendabel.


Vladdermuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2006 06:42

Re: Nieuwe Tarieven gebruik pinpas/creditcard ING buiten Europa

Ongelezen bericht door Vladdermuis »

Treurig dat maar weinig mensen protesteren, laat staan er wat over willen zeggen. Dus iedereen pikt dit gewoon maar? Als morgen ineens kosten in rekening worden gebracht voor Ideal of betalen met bankpas, is het dan ook van hey wat klaag je nou?
In bepaalde landen betaal je al extra opnamekosten bij de bank waar je JOUW eigen geld opneemt, in het verenigd koninkrijk is dit al minimaal 2 euro, veel duurder dan enkele aziatische landen die ver buiten Europa liggen en niet eens in de europese unie zitten. Om deze reden was betaalpakket een uitkomst. Het is bijna 1 juli dus ik heb nog snel diverse valuta opgenomen, en omdat het de laatste keer was, heb ik ieder tientje maar apart gepind; in Noorwegen en Zweden kost dat gek genoeg helemaal niks. Als het daar kan, waarom moet opname van GBP dan altijd meer kosten? De komende week ga ik voor de allerallerlaatste maal veel ponden opnemen en daarna zit er niks anders meer op dan alles in contanten mee te nemen, ik ga er voor zorgen dat ze geen euro meer van mij kunnen ste.. afpakken.

Oh ja: een foefje dat ik gebruikte, en wel vaker moet gaan gebruiken, is het omzetten van EUR naar bv GBP, die momenteel erg sterk is maar zwakker was toen ik er een hoop van opnam. Bij bepaalde hotels in scandinavie kon ik daar mee betalen + alles kostenloos omwisselen en zo had ik er ook nog wat winst uit.

stofzuigertje

Re: Nieuwe Tarieven gebruik pinpas/creditcard ING buiten Europa

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na jarenlang Postbank Blauwe ergeren aan regelmatig Off Line banklieren... en geen kaartje kunnen kopen bij Nederlandse Spoort niet wegen... en de later lelijke Oranje Knuffel rekening betalen ben ik wegens deze reden met 3 familie leden naar ASN + Triodos gegaan.

Ja, 2 verschillende voor de zekerheid want bij 1 bank zit je allen zonder....
Wel beide goedkoper en zelden Offline en bij opzeggen 3x ING deze reden ook genoemd.

Als meerdere dit doen, dus overstappen en opzeggen ING zullen ze wel realiseren dat er wel erg veel weglopen en nauwelijks meer klanten bijkomen.
Vooral ouders die kinderen hebben is naast de huidige ook toekomstige weg laten gaan.

Reclame is duur en niet effectief dus bij krimp daalde de beurswaarde ING.
Massaal overstappen en vooral reden opgeven na 13 maanden waarom is dus van groot belang.

Ooit miljoenen rekeningen en ASN en Triodos worden steeds groter!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuwe Tarieven gebruik pinpas/creditcard ING buiten Europa

Ongelezen bericht door bprosman »

Ooit miljoenen rekeningen en ASN en Triodos worden steeds groter!
Met hele "schone" Triodos kantoren :-)

http://www.kwakzalverij.nl/1384/Triodos ... rking_zand

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Nieuwe Tarieven gebruik pinpas/creditcard ING buiten Europa

Ongelezen bericht door newmikey »

[email protected] schreef:...betaal je dus 3 keer om aan je eigen geld te komen buiten Europa, dit is toch te gek!!
Leg het nog eens uit want ik snap het niet. Je huurt een bedrijf in om het je mogelijk te maken je geld in Nederland te houden maar halverwege rond de aardbol van alles te kunnen betalen. Dat bedrijf handelt vervolgens de administratie voor je af (geld overboeken, wisselkoersen uitrekenen, registreren, verzekeren etc.). Wij noemen zo'n bedrijf een "bank". Waarom is het gek om voor die dienst te betalen? (of het nu in één keer of in drie delen plaatsvindt)

Gesloten