LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Triodos bank blokkeert zonder aankondiging mijn rekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Triodosklacht01
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2015 00:46

Triodos bank blokkeert zonder aankondiging mijn rekening

Ongelezen bericht door Triodosklacht01 »

Hallo iedereen,

Op dit moment ben ik erg in shock. Ik ben namelijk ongeveer 4 maanden klant bij Triodos bank en ben momenteel geblokkeerd. Ik heb vandaag meerdere keren telefonisch contact opgenomen met de bank om de reden hiervan. Ze kunnen dit niet aangeven wat de reden van blokkade is. Ik krijg hier van zelf een brief over en t enige dat ze mee kunnen delen is dat ik een kopie Id moet mee sturen. Lekker is dat? Zit ik zonder geld want het geld kan ik ook niet overboeken. Heeft iemand hier een idee over? Wat kan ik hier tegen doen? Ben ontzettend kwaad! Ik zit er aan te denken om mijn rekening definitief op te zeggen. Iemand enig idee wanneer ik mijn geld krijg? Heb ik geen recht om bij mijn geld te zitten? Er is niks geks gebeurt, enkel een verkoop via marktplaats binnen gekregen. Ik denk dat niet dit de reden kan zijn. Ik leef zo onzeker, geen vrienden of kennissen waar ik geld van durf te lenen. Ik wil graag bij mijn geld omdat ik zo niet kan overleven. Klinkt gek maar heb zelf geen zakgeld en alles staat op mijn rekening. Kan iemand mij aub helpen? Ik heb zelfs de politie gebelt en die weten het ook niet.

Triodos bank is in elk geval onprofessioneel en gevoelloos. Ik heb er jankend aan de tel gezeten en nog kunnen ze niks betekenen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Triodos bank blokkeert zonder aankondiging mijn rekening

Ongelezen bericht door kweenie »

Je geeft aan dat ze zeggen dat je een kooie van je id moet sturen. Blijkbaar heb je dat nog niet gedaan toen je de rekening opende? Dat zullen ze wel waarschijnlijk toen wel hebben aangegeven, het is nl verplicht voor de bank om je identiteit te hebben gecontroleerd. Mogelijk heb je daar eerst een paar maanden de tijd voor gehad, maar is die tijd nu voorbij.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Triodos bank blokkeert zonder aankondiging mijn rekening

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Triodosklacht01 schreef: Triodos bank is in elk geval onprofessioneel en gevoelloos. Ik heb er jankend aan de tel gezeten en nog kunnen ze niks betekenen.
Volgens mij zijn ze juist erg professioneel. En voor gevoel moet je niet bij een bank zijn. Het zou wat zijn als ze hun beleid veranderen als je maar genoeg jankt.

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: Triodos bank blokkeert zonder aankondiging mijn rekening

Ongelezen bericht door Mallet »

Ga er maar vanuit dat het iets te maken heeft met je Marktplaats transactie. Doe je dit vaak? Het kan zijn dat er signalen zijn binnengekomen dat je bijvoorbeeld producten niet hebt geleverd. De bank blokkeert in dat geval preventief de rekening. Hou ons even op de hoogte.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Triodos bank blokkeert zonder aankondiging mijn rekening

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als de bank het je al niet kan vertellen, is de kans dat wij het wel kunnen niet zo groot. Hooguit kunnen we gissen. Regel gewoon zo snel mogelijk wat je moet regelen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Triodos bank blokkeert zonder aankondiging mijn rekening

Ongelezen bericht door puma73 »

ff quoten
Triodosklacht01 schreef:Hallo iedereen,

Op dit moment ben ik erg in shock. Ik ben namelijk ongeveer 4 maanden klant bij Triodos bank en ben momenteel geblokkeerd. Ik heb vandaag meerdere keren telefonisch contact opgenomen met de bank om de reden hiervan. Ze kunnen dit niet aangeven wat de reden van blokkade is. Ik krijg hier van zelf een brief over en t enige dat ze mee kunnen delen is dat ik een kopie Id moet mee sturen. Lekker is dat? Zit ik zonder geld want het geld kan ik ook niet overboeken. Heeft iemand hier een idee over? Wat kan ik hier tegen doen? Ben ontzettend kwaad! Ik zit er aan te denken om mijn rekening definitief op te zeggen. Iemand enig idee wanneer ik mijn geld krijg? Heb ik geen recht om bij mijn geld te zitten? Er is niks geks gebeurt, enkel een verkoop via marktplaats binnen gekregen. Ik denk dat niet dit de reden kan zijn. Ik leef zo onzeker, geen vrienden of kennissen waar ik geld van durf te lenen. Ik wil graag bij mijn geld omdat ik zo niet kan overleven. Klinkt gek maar heb zelf geen zakgeld en alles staat op mijn rekening. Kan iemand mij aub helpen? Ik heb zelfs de politie gebelt en die weten het ook niet.

Triodos bank is in elk geval onprofessioneel en gevoelloos. Ik heb er jankend aan de tel gezeten en nog kunnen ze niks betekenen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Triodos bank blokkeert zonder aankondiging mijn rekening

Ongelezen bericht door prem »

Triodosklacht01 schreef:Hallo iedereen,

Op dit moment ben ik erg in shock. Ik ben namelijk ongeveer 4 maanden klant bij Triodos bank en ben momenteel geblokkeerd. Ik heb vandaag meerdere keren telefonisch contact opgenomen met de bank om de reden hiervan. Ze kunnen dit niet aangeven wat de reden van blokkade is. Ik krijg hier van zelf een brief over en t enige dat ze mee kunnen delen is dat ik een kopie Id moet mee sturen. Lekker is dat? Zit ik zonder geld want het geld kan ik ook niet overboeken. Heeft iemand hier een idee over? Wat kan ik hier tegen doen? Ben ontzettend kwaad! Ik zit er aan te denken om mijn rekening definitief op te zeggen. Iemand enig idee wanneer ik mijn geld krijg? Heb ik geen recht om bij mijn geld te zitten? Er is niks geks gebeurt, enkel een verkoop via marktplaats binnen gekregen. Ik denk dat niet dit de reden kan zijn. Ik leef zo onzeker, geen vrienden of kennissen waar ik geld van durf te lenen. Ik wil graag bij mijn geld omdat ik zo niet kan overleven. Klinkt gek maar heb zelf geen zakgeld en alles staat op mijn rekening. Kan iemand mij aub helpen? Ik heb zelfs de politie gebelt en die weten het ook niet.

Triodos bank is in elk geval onprofessioneel en gevoelloos. Ik heb er jankend aan de tel gezeten en nog kunnen ze niks betekenen.
Heb je misschien een Amerikaans paspoort of green card? Of heb je je rekening voor iets laten gebruiken door derden?

SimonV
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 nov 2011 19:08

Re: Triodos bank blokkeert zonder aankondiging mijn rekening

Ongelezen bericht door SimonV »

Het is inderdaad vervelend, maar ik lees veel vragen en boosheid maar niet of u nou wel of niet die kopie hebt opgestuurd? Als u dat al niet eerder heeft gedaan, dan is vier maanden inderdaad een redelijke termijn om uw rekening te blokkeren.
Advies: houdt bij twee banken een rekening aan - ook al kost dat wat meer geld. Als er bij de ene bank een probleem is (blokkade, pin-storing, internetbankieren plat) dan kan je voor noodgevallen van de andere bank gebruik maken.

Succes!

Jenny L.
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2015 16:24

Re: Triodos bank blokkeert zonder aankondiging mijn rekening

Ongelezen bericht door Jenny L. »

Het verwondert mij niet meer om hier dergelijke klachten over Triodos te lezen. De afhandeling (dus niet), de wijze van communicatie (zitten daar computer gestuurde mensen aan de telefoon) en het gebrek aan vertrouwen hebben er vandaag toe geleid dat ik acuut mijn bankrekening weer heb opgezegd.
Een record voor ons want:
half maart 2015
- we zochten naar een alternatief voor de ABNAMRO
- aardige mensen bij Triodos, aanmelden via Internet.
- we krijgen formulieren toegestuurd met verzoek om deze in te vullen, terug te sturen met ook bijlagen (waaronder kopie paspoorten, laatste rekeningafschriften).
- We krijgen na een maand (!) bericht dat eea in gang is gezet en dat er pas een vervolg komt voor de spaarrekening als er bedrag op de rekeningcourant is gestort. Wij storten een bedrag van ca. € 4.000,- (medio april).
- In mei gaan wij op vakantie. Ik denk dan, wat vreemd dat we nog niets van Triodos hebben gehoord. Geen ontvangstbevesting of iets dergelijks. Na onze vakantie (23 mei) ligt er een verzoek om (weer!!) digitale kopieen van onze paspoort te sturen en weer een verklaring en weer een digitaal overzicht. Zucht ... dit maar weer gedaan, want ja, we willen wel eens zien waar het gestorte bedrag is gebleven.
- En dan blijft het weer stil. Het wordt juni en ik was even de bankrekening vergeten, totdat we een 'krantje met een reclamebrief ontvangen'. Ik schrijf dan 8 juni.
Vanmiddag dacht ik, wat vreemd dat ik nu nog geen inlogcode etc. heb voor mijn nieuwe bankrekening! Ik de reclamebrief opgezocht en ja hoor, bij vragen kon ik bellen.
- Ik krijg een jongeman aan de telefoon die alle persoonlijke gegevens in klopt. Zijn antwoord: Ja, u heeft een gezamenlijke rekening geopend, maar er is toch iets misgegaan. U moet nog een afschrift sturen van de oude, gezamenlijke rekening.

En toen was voor mij de maat vol. Hoe lang duurt het nu nog voordat wij een gewone bankrekening hebben waarop wij het saldo kunnen zien? Waarom hebben wij hierover nooit bericht gehad? Als ik nooit had gebeld, hadden we nog tot st. Juttemis zitten wachten.
De reactie zorgde ervoor dat mijn bloed ging koken ... De jongeman antwoordde als al die marionettenvrouwen in de film The Stepford wives geheel geprogrammeerd. https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Stepford_Wives_(2004) Hij viel geen enkele keer uit zijn rol zoals 'zo dat is vreemd, we gaan dit voor u oplossen. Of Ik zal nog eea navragen. Nee, er moest weer iets worden opgestuurd en reageerde met een lijzig toontje dat dit nu eenmaal de regels zijn.
En ... als ik dan niet had gebeld??? Tja ..

Vervolgens heb ik gezegd dat ik de Triodos Bank al weer zat ben en dat zij het geld weer terug moesten storten. Omdat de jongeman totaal niet inhoudelijk reageerde, heb ik gezegd dat ik het gesprek beeindigde en dit vervolgens ook deed.
Toen de klachtenafdeling gebeld. En ach, die mevrouw kwam ook uit dezelfde Sephord stal en kon niet anders dan tot 5 x toe dezelfde ingestudeerde zinnetjes zeggen.
Het enige wat ik hiermee bereikt heb, ik dat zij een bevestiging van het opzeggen van de nooit gerealiseerde rekening zou sturen, waarna ik na ondertekening ons geld terug krijg.
Hoop ik ...
De vraag is in welke tijdspanne.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Triodos bank blokkeert zonder aankondiging mijn rekening

Ongelezen bericht door Eres »

Jenny L je schrijft:
De jongeman antwoordde als al die marionettenvrouwen in de film The Stepford wives geheel geprogrammeerd

Logisch gegeven, dit heet simpel het callcenter probleem.
Deze mensen kunnen en mogen geen werkelijk antwoorden of oplossingen geven.
Mogelijke reacties staan op hun scherm, het kost de bedrijven waar het omgaat een vast tarief en blijven zo verder buiten schot.
Misschien tijd voor een burger initiatief om callcenters voor consumenten problemen te verbieden.

Je ziet ook, dat het niet uitmaakt naar welke bank je gaat, het is nu eenmaal de terreur van de financiële wereld logisch gesteund door de overheid.
Ik zou maar heel goed opletten of je je geld terugkrijgt.
Ik dacht ook klant te worden van de triodos bank, hoe ik er nu over denk laat zich raden.

Gesloten