LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beschadigd bankbiljet uit ING-geldautomaat

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beschadigd bankbiljet uit ING-geldautomaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hulde, zowel voor de ING als voor deze terugkoppeling.

Vladdermuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2006 06:42

Re: Beschadigd bankbiljet uit ING-geldautomaat

Ongelezen bericht door Vladdermuis »

Ik heb deze klacht een tijdje gevolgd en nooit vergeten: daarom even deze aanvulling.

Vandaag heb ik een groot geldbedrag opgenomen voor iemand die graag het bedrag contant wilde hebben. Het geldautomaat spoog merkwaardig genoeg alleen twintigjes uit. Deze waren als bijna versleten te beschouwen, alsof ze allemaal een keer nat zijn geweest en op diverse plekken heeft het overgrote deel slijtagesporen en inscheuringen. Het is me wel eens overkomen dat één of twee biljetten versleten waren tussen de andere biljetten, maar dit was doelbewust de hele machine vullen met versleten geld aangezien niet één biljet er in goede staat uitzag.

Dit waren trouwens ook de oude twintig euro bankbiljetten. Was het niet de bedoeling dat die zo langzamerhand allemaal vervangen moesten zijn met de nieuwe twintigjes? Ben je als bank niet verplicht biljetten aan te bieden van degelijke kwaliteit?? Ik val hier echt niet over een kleinigheidje, in een land als Japan zal dit nooit en te nimmer gebeuren. Evenals landen waar de biljetten van een soort schadebestendig plastic zijn vervaardigd: o.a. Canada, Nieuwzeeland en Roemenie. Ik heb hier weinig begrip voor, zeker als ik veertig euro pj mag betalen voor een rekening.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Beschadigd bankbiljet uit ING-geldautomaat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vladdermuis schreef:Ik heb deze klacht een tijdje gevolgd en nooit vergeten: daarom even deze aanvulling.

Vandaag heb ik een groot geldbedrag opgenomen voor iemand die graag het bedrag contant wilde hebben. Het geldautomaat spoog merkwaardig genoeg alleen twintigjes uit. Deze waren als bijna versleten te beschouwen, alsof ze allemaal een keer nat zijn geweest en op diverse plekken heeft het overgrote deel slijtagesporen en inscheuringen. Het is me wel eens overkomen dat één of twee biljetten versleten waren tussen de andere biljetten, maar dit was doelbewust de hele machine vullen met versleten geld aangezien niet één biljet er in goede staat uitzag.

Dit waren trouwens ook de oude twintig euro bankbiljetten. Was het niet de bedoeling dat die zo langzamerhand allemaal vervangen moesten zijn met de nieuwe twintigjes? Ben je als bank niet verplicht biljetten aan te bieden van degelijke kwaliteit?? Ik val hier echt niet over een kleinigheidje, in een land als Japan zal dit nooit en te nimmer gebeuren. Evenals landen waar de biljetten van een soort schadebestendig plastic zijn vervaardigd: o.a. Canada, Nieuwzeeland en Roemenie. Ik heb hier weinig begrip voor, zeker als ik veertig euro pj mag betalen voor een rekening.
Dan gaat u toch in Japan, Canada of waar dan ook pinnen? Wat gaf de bank als reaktie op deze briefjes? En kan het niet zo zijn dat er in de pinautomaat iets kapot was waardoor de briefjes beschadigd werden? Iemand de zwarte piet toespelen is makkelijk, maar ik lees nergens feiten bij u.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Beschadigd bankbiljet uit ING-geldautomaat

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:Hulde, zowel voor de ING als voor deze terugkoppeling.
Een nieuw biljet,
de extra kosten voor het verzenden
en dan ook nog een bos bloemen is een sprookje ...

want samen beslist duurder dan het hele biljet.van € 20,-

Vladdermuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2006 06:42

Re: Beschadigd bankbiljet uit ING-geldautomaat

Ongelezen bericht door Vladdermuis »

Ik heb zeker ook mijn opmerking bij de bank gelegd en daar inmiddels al een vriendelijk antwoord op ontvangen.

De briefjes zijn absoluut niet zo dat het op het punt staat te verpulveren of dat je er zo een gat doorheen prikt, maar toch is het dusdanig tegenvallend dat ik er mijn ongenoegen over mag uitspreken. In het antwoord vertelt de medewerker mij dat elk biljet in elke geldvoorraad in geldautomaten vooraf is goedgekeurd en aangeleverd (niet door de bank zelf) en dat de machine in het geval van een té versleten of beschadigd biljet dit apart legt en niet uitgeeft.

Maar zoals we weten kan er toch wel eens een sterk beschadigd biljet tussen zitten.

*U had zeker een punt, delen van mijn mening zijn een mening die ik achterwege had mogen laten

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beschadigd bankbiljet uit ING-geldautomaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:
Moneyman schreef:Hulde, zowel voor de ING als voor deze terugkoppeling.
Een nieuw biljet,
de extra kosten voor het verzenden
en dan ook nog een bos bloemen is een sprookje ...

want samen beslist duurder dan het hele biljet.van € 20,-
Wat een rare reactie. Klanttevredenheid mag wat kosten. Zou jij och koeten weten...

stofzuigertje

Re: Beschadigd bankbiljet uit ING-geldautomaat

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je in de plaatselijke supermarkt bij pin zie je wat je krijgt....
Dus automaten zijn overbodig met de helaas 7 dagen open van 8.00 tot 22.00, alleen zondag tot maar 19.00 uur....

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Beschadigd bankbiljet uit ING-geldautomaat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja Stofzuigertje. En wat nu als men weigert om je te laten bijpinnen (ivm te weinig in kas)? De meeste supermarkten hebben niet voor niets vaak een pinautomaat in de winkel.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Beschadigd bankbiljet uit ING-geldautomaat

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Nijogeth schreef:Ja Stofzuigertje. En wat nu als men weigert om je te laten bijpinnen (ivm te weinig in kas)? De meeste supermarkten hebben niet voor niets vaak een pinautomaat in de winkel.
Bij de meeste supermarkten mag je ook niet bijpinnen. Bij de AH beweren ze gewoon dat dat "niet kan", omdat de medewerkers niet weten hoe en/of niet kunnen tellen. Het is dus door het management verboden.

OT: ik heb nog nooit zwaar beschadigde briefjes uit een automaat gekregen en pin toch regelmatig bij ING automaten in de supermarkt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Beschadigd bankbiljet uit ING-geldautomaat

Ongelezen bericht door olaf79 »

En dan om 5 euro biljetten vragen.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Beschadigd bankbiljet uit ING-geldautomaat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef: Ik heb gisteren én vandaag telkens € 1.500,00 cash gepind. De caissière ziet me aankomen... :roll: :mrgreen:
Even de biljetten of de bon nakijken. Misschien heb je wel een nummer versierd.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beschadigd bankbiljet uit ING-geldautomaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
Moneyman schreef: Ik heb gisteren én vandaag telkens € 1.500,00 cash gepind. De caissière ziet me aankomen... :roll: :mrgreen:
Even de biljetten of de bon nakijken. Misschien heb je wel een nummer versierd.
:?: :?:

Gesloten