Pagina 1 van 1

Waardeloze service ABN Amro

Geplaatst: 02 jul 2015 15:44
door eagle3824
Vandaag maar eens gebeld met de ABN om een extra aflossing te doen op onze hypotheek. Alhoewel er op hun website staat dat je dit telefonisch kan regelen en we dit in het verleden al vaker zo gedaan hebben. Kregen we nu ineens te horen dat we een afspraak met een financieel adviseur moeten maken.
Waarom is mij volstrekt onduidelijk. De laatste keer dat we een aflossing hebben gedaan wilden ze ons ook zo graag adviseren. Wij kregen toen het advies om een extra storting in de levensverzekering ( gekoppeld aan de hypotheek ) te doen. Afgezien van het feit dat ik dat niet wil ( dit levert nl mider op over de looptijd van de hypotheek) Is het ook niet mogelijk om dit te doen in onze situatie.Daar kwamen ze zelf ook achter na 2 weken!!!
Hoe kan ik de ABN verplichten om onze opdracht gewoon uit te voeren?

Re: Waardeloze service ABN Amro

Geplaatst: 02 jul 2015 15:49
door 16again
Het is gebruikelijk dat je jaarlijks 10% boetevrij kan aflossen, check of dit ook bij jullie hypotheek geldt.

Re: Waardeloze service ABN Amro

Geplaatst: 02 jul 2015 15:52
door sjoegel
Kun je het niet gewoon overmaken ? Ik zit bij de rabo en daar heb je een rekeningnummer en wanneer je het overboekt met als omschrijving je leningnummer en extra aflossing komt het goed. Paar weken erna een afschriftje met je nieuwe saldo.

Re: Waardeloze service ABN Amro

Geplaatst: 02 jul 2015 16:01
door eagle3824
Ik weet dat ik een x bedrag mag aflossen, heb dit reeds vaker gedaan.
Om zelf over te maken moet je telefonisch contact opnemen met de abn voor de juiste gegevens (deze zijn nergens te vinden)

Het probleem is dat ze me willen adviseren waar ik geen behoeft aan heb want dit kost alleen maar tijd en de uitkomst staat al vast.
Het lijkt wel alsof ze dit expres doen zodat ze meer rente kunnen vangen

Re: Waardeloze service ABN Amro

Geplaatst: 02 jul 2015 16:07
door sjohie
eagle3824 schreef:Ik weet dat ik een x bedrag mag aflossen, heb dit reeds vaker gedaan.
Om zelf over te maken moet je telefonisch contact opnemen met de abn voor de juiste gegevens (deze zijn nergens te vinden)

Het probleem is dat ze me willen adviseren waar ik geen behoeft aan heb want dit kost alleen maar tijd en de uitkomst staat al vast.
Het lijkt wel alsof ze dit expres doen zodat ze meer rente kunnen vangen
Tsja, is een hond die tegen een lichtmast aanplast een vandaal, of gewoon hond? ABN-Amro is een bedrijf die geld behoren te verdienen, dus dit is wel te verklaren. En ik weet niet wanneer de laatst keer was dat je geld overmaakte, maar het kan zijn dat ze ivm zorgplicht etc dit nu zo moeten doen.

Re: Waardeloze service ABN Amro

Geplaatst: 02 jul 2015 16:41
door WilWil
sjoegel schreef:Kun je het niet gewoon overmaken ? Ik zit bij de rabo en daar heb je een rekeningnummer en wanneer je het overboekt met als omschrijving je leningnummer en extra aflossing komt het goed. Paar weken erna een afschriftje met je nieuwe saldo.
Zo werkt het bij ABN AMRO ook. Ik bel ze nooit voor het maken van het aflossing.

Re: Waardeloze service ABN Amro

Geplaatst: 02 jul 2015 18:04
door eagle3824
WilWil schreef:Zo werkt het bij ABN AMRO ook. Ik bel ze nooit voor het maken van het aflossing.
Zelf overmaken kan wel maar dan heb je een rekeningnr en omschrijving nodig en om die te krijgen moet je ze bellen want dat is nergens terug te vinden.

Re: Waardeloze service ABN Amro

Geplaatst: 02 jul 2015 18:32
door CB
eagle3824 schreef:
WilWil schreef:Zo werkt het bij ABN AMRO ook. Ik bel ze nooit voor het maken van het aflossing.
Zelf overmaken kan wel maar dan heb je een rekeningnr en omschrijving nodig en om die te krijgen moet je ze bellen want dat is nergens terug te vinden.
Maar je zegt zelf dat je het al vaker hebt gedaan. Dan weet je het rekeningnummer en de omschrijving toch al.

Re: Waardeloze service ABN Amro

Geplaatst: 02 jul 2015 18:59
door eagle3824
Heb wel vaker een aflossing gedaan. Maar altijd via een incasso laten doen.

Re: Waardeloze service ABN Amro

Geplaatst: 02 jul 2015 20:07
door CB
eagle3824 schreef:Heb wel vaker een aflossing gedaan. Maar altijd via een incasso laten doen.
Dan kijk je toch op je bankafschrift voor de gegevens (rekeningnummer en omschrijving) die je nodig hebt.

Re: Waardeloze service ABN Amro

Geplaatst: 03 jul 2015 05:41
door kweenie
Als er een levensverzekering aan de hypotheek gekoppeld is, dan zou het kunnen dat, door de extra storting, het doelbedrag van die verzekering hoger wordt dan de lening. Dat betekent dus dat daar ook naar gekeken moet worden.

Vreemd trouwens dat een extra storting minder voordelig is dan aflossen. Dat zie je bijna nooit. Vraag me af hoe dat zit.

Re: Waardeloze service ABN Amro

Geplaatst: 03 jul 2015 14:09
door ABN AMRO
Beste eagle3824

Bedankt voor uw bericht over het extra aflossen op uw hypotheek. Ik vind het jammer dat het telefonisch contact niet naar verwachting is verlopen en u het idee heeft dat u verplicht met een adviseur in gesprek moet.

Als u extra wilt aflossen, wordt er inderdaad gevraagd om contact op te nemen met onze afdeling Hypotheken. We willen namelijk graag met u in gesprek gaan, omdat het niet altijd verstandig is om extra af te lossen op de hypotheek. Het komt namelijk voor dat door een extra aflossing op de hypotheek, er fiscale gevolgen zijn. Niet iedereen beseft dit.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat u het gevoel krijgt dat u verplicht een afspraak met een adviseur moet maken. Ik wil u daarom graag helpen. U kunt via een privébericht uw telefoonnummer doorgeven. Ik breng u dan in contact met een adviseur die u het juiste rekeningnummer en de juiste omschrijving kan doorgeven, zodat u de extra aflossing kan regelen.

Meer uitleg hoe de verwerking van de extra aflossing gaat en het nieuwe maandbedrag, vindt u via onderstaande link bij stap 4 en stap 5.

https://www.abnamro.nl/nl/prive/hypothe ... maken.html

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen