LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Paypal/koper?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door beusen »

Eres schreef:De koper stelt toch, dat het opgestuurde afwijkt van de advertentie.
Dus de ontvangen tas lijkt niet op het geadverteerde product, de doos was dus niet leeg, wat wel beweerd wordt.
Wie vertelt niet de waarheid?
Ik zou dit aan paypal melden en die kunnen aan de hand van de gedane en nog te komen reacties concluderen aan wiens woorden je kan twijfelen.
Ik zou me niet zo gemakkelijk aan paypal overgeven, ze beschermen terecht meestal de kopende partij, maar moeten dan maar een sluitend systeem bedenken waarin levering en ontvangst goed beschermd is.
Niet het risico aan anderen laten en slechts geldelijk gewin voorop stellen.

In de procedure van PayPal wordt gevraagd, wat er niet klopt.

De koper klikt een van de antwoorden aan, en deze zijn, "Het opgestuurde wijkt af van de advertentie", met aansluitend de melding, de doos was leeg.

Ik weet niet, waar je leest, dat de ontvangen tas niet op het geadverteerde product lijkt. :shock:

Waar maakt dan PayPal de winst?

Blijkbaar nog nooit contact met PayPal gehad, om deze redenatie hier te plaatsen. :wink:

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door absent »

Ik moet toegeven dat een lege doos enigszins afwijkt van een lege designertas.
Toch vind ik dat je als particulier verkoper beter geen gebruik zou moeten maken van PayPal. Niks mis met bankoverschrijving.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door BL2 »

absent schreef:Toch vind ik dat je als particulier verkoper beter geen gebruik zou moeten maken van PayPal.
Ik zou als verkoper nooit een product, en zeker niet van deze extreme waarde, via internet verkopen en toezenden aan een compleet onbekende, notabene in het buitenland.
Ik wordt al zenuwachtig als ik iets bestel via bijvoorbeeld MP met een waarde van E 15.00..........

Overigens, iets off topic, zijn er tasjes met zo'n hoge waarde ? Zo leer je nog eens wat..........

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door beusen »

absent schreef:Ik moet toegeven dat een lege doos enigszins afwijkt van een lege designertas.
Toch vind ik dat je als particulier verkoper beter geen gebruik zou moeten maken van PayPal. Niks mis met bankoverschrijving.

Natuurlijk is niets mis met een bankoverschrijving, maar heb je dan ook kopersbescherming?

Verdiep je eens in PayPal, wat dit anders is dan een bankoverschrijving! :wink:

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door michieldejong »

Paypal biedt overigens ook 'verkopersbescherming'
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/u ... x=nl_NL#11
Als ik het zo hoor voldoe je aan alle eisen, inclusief 'bewijs van verzending' en 'bewijs van levering'.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door berndv »

michieldejong schreef:Paypal biedt overigens ook 'verkopersbescherming'
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/u ... x=nl_NL#11
Als ik het zo hoor voldoe je aan alle eisen, inclusief 'bewijs van verzending' en 'bewijs van levering'.
als ik de berichten en je link lees voldoet ts dus niet aan de voorwaarden:
PayPal Verkopersbescherming is niet van toepassing op claims en terugboekingen voor objecten van het type 'Sterk afwijkend van de omschrijving' of voor objecten die u persoonlijk aflevert of die persoonlijk worden afgehaald.

Mucha

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door Eres »

Beusen “Wanneer iets afwijkt van een advertentie, mag je aannemen dat er een product is.”
Een lege doos ontvangen betekent eigenlijk niets ontvangen, slechts die doos.

Ik heb gelukkig nog nooit iets met PayPal gedaan, denk ook niet deze ooit vrijwillig te gaan gebruiken.
Hun procedure ken ik daarom ook niet en derhalve ook niet wat er allemaal aangeklickt kan worden.
Ik vind wel dat er geen waterdicht systeem is voor zowel de koper als verkoper.
Er zou dus pas nadat er van beide kanten een ok is, tot een betaling moeten komen, tot zolang blijft het geld in een soort deposito bij PayPal.
Geloof je nu echt dat Paypal het allemaal zonder verdiensten doet, het is de financiële wereld.
Ik denk dat wanneer deze organisatie er meer voor moet doen, de prijs zo opschroeft wordt, dat de consument afhaakt.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door beusen »

Eres schreef:Beusen “Wanneer iets afwijkt van een advertentie, mag je aannemen dat er een product is.”
Een lege doos ontvangen betekent eigenlijk niets ontvangen, slechts die doos.

Ik heb gelukkig nog nooit iets met PayPal gedaan, denk ook niet deze ooit vrijwillig te gaan gebruiken.
Hun procedure ken ik daarom ook niet en derhalve ook niet wat er allemaal aangeklickt kan worden.
Ik vind wel dat er geen waterdicht systeem is voor zowel de koper als verkoper.
Er zou dus pas nadat er van beide kanten een ok is, tot een betaling moeten komen, tot zolang blijft het geld in een soort deposito bij PayPal.
Geloof je nu echt dat Paypal het allemaal zonder verdiensten doet, het is de financiële wereld.
Ik denk dat wanneer deze organisatie er meer voor moet doen, de prijs zo opschroeft wordt, dat de consument afhaakt.
@Eres

Laat ik kort en bondig zijn.

Met iemand een discussie te voeren, die tegen een bedrijf is en nog nooit met PayPal in aanraking gekomen is, haak ik gewoon af.

Je weet niet van PayPal, zo kan je ook niet oordelen, of het een waterdicht systeem is.

Tenslotte nog, ik betaal uitsluitend al jaren met PayPal ,alleen al voor de kopersbescherming, maar dat zegt je natuurlijk ook niets.

mh73

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door mh73 »

Eres schreef:Ik heb gelukkig nog nooit iets met PayPal gedaan, denk ook niet deze ooit vrijwillig te gaan gebruiken.
Hun procedure ken ik daarom ook niet en derhalve ook niet wat er allemaal aangeklickt kan worden.
Ik vind wel dat er geen waterdicht systeem is voor zowel de koper als verkoper.
Er zou dus pas nadat er van beide kanten een ok is, tot een betaling moeten komen, tot zolang blijft het geld in een soort deposito bij PayPal.
Geloof je nu echt dat Paypal het allemaal zonder verdiensten doet, het is de financiële wereld.
Ik denk dat wanneer deze organisatie er meer voor moet doen, de prijs zo opschroeft wordt, dat de consument afhaakt.
Ik koop en verkoop via Paypal en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Uiteraard doet Paypal het allemaal niet voor niets, maar de banken ook niet!
Ik betaal voor iedere transactie met Paypal maar bijvoorbeeld ook bij PIN transacties en iDeal. Voor niets gaat de zon op!

lotte.lotte
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 okt 2016 13:43
Contacteer:

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door lotte.lotte »

Hier nog even een update. Volgens het bewijs van PostNL wat ik zojuist heb ontvangen blijkt dat het pakket onbeschadigd is afgeleverd, met precies dezelfde inhoud als hoe ik het verzonden heb... Dus we hebben hier wel degelijk met oplichting te maken.
Ik heb de claim bij PayPal laten heropenen en mijn nieuwe bewijsstukken gestuurd, maar ze zullen wel weer iets verzinnen om er onder uit te komen. Ik zie de bui al hangen namelijk: " die 600 g is inderdaad afgeleverd, maar wie zegt dat er geen 600 g aan papier in zat..."

De verzenddoos met bruin wikkelpapier zonder inhoud weegt natuurlijk nooit 600 g, maar ja ..

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door beusen »

lotte.lotte schreef:Hier nog even een update. Volgens het bewijs van PostNL wat ik zojuist heb ontvangen blijkt dat het pakket onbeschadigd is afgeleverd, met precies dezelfde inhoud als hoe ik het verzonden heb... Dus we hebben hier wel degelijk met oplichting te maken.
Ik heb de claim bij PayPal laten heropenen en mijn nieuwe bewijsstukken gestuurd, maar ze zullen wel weer iets verzinnen om er onder uit te komen. Ik zie de bui al hangen namelijk: " die 600 g is inderdaad afgeleverd, maar wie zegt dat er geen 600 g aan papier in zat..."

De verzenddoos met bruin wikkelpapier zonder inhoud weegt natuurlijk nooit 600 g, maar ja ..

Welk bewijs is het wat PosTNL heeft afgegeven?

PostNL heeft helemaal geen invloed op het afleveren in Italia.

Je hebt het pakket toch niet als aangetekend verstuurd, of mis ik iets?

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door absent »

Vervoerders houden de goederen al jaren goed in de gaten. Om dit soort dingen te voorkomen dus. Pakket is onbeschadigd, met het correcte gewicht, op locatie afgeleverd. Dat is een bewijs dat de doos niet leeg was bij aankomst, zoals de "koper" beweerde. PayPal zal het ongetwijfeld als bewijs accepteren. Voor het melden van de lege doos is immers GEEN bewijs gevraagd.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door beusen »

absent schreef:Vervoerders houden de goederen al jaren goed in de gaten. Om dit soort dingen te voorkomen dus. Pakket is onbeschadigd, met het correcte gewicht, op locatie afgeleverd. Dat is een bewijs dat de doos niet leeg was bij aankomst, zoals de "koper" beweerde. PayPal zal het ongetwijfeld als bewijs accepteren. Voor het melden van de lege doos is immers GEEN bewijs gevraagd.
Welk bewijs?

TS heeft het nog niet ingevuld, hoe het bewijs vanuit Italië is!

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door absent »

Nounou, tussen de regels door maak je TS voor leugenaar uit. En je geeft aan dat je niet weet hoe de huidige logistieke wereld functioneert.
TS heeft een goed punt. Ben benieuwd hoe PayPal het oppakt.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door beusen »

absent schreef:Nounou, tussen de regels door maak je TS voor leugenaar uit. En je geeft aan dat je niet weet hoe de huidige logistieke wereld functioneert.
TS heeft een goed punt. Ben benieuwd hoe PayPal het oppakt.

Fijn, dat je tussen de regels kunt lezen.
Ik stel gewoon een vraag, welk bewijs heeft TS gekregen, want dit moet dan van de Italiaanse vervoerder zijn, want PostNL kan van hieruit niet controleren, of het daadwerkelijk met dezelfde inhoud afgeleverd is.

Dan corrigeer mij, als je weet hoe de logistiek dan wel werkt, als ik het fout heb.
Roepen kan ik ook! :mrgreen: .

lotte.lotte
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 okt 2016 13:43
Contacteer:

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door lotte.lotte »

Wel aangetekend verstuurd ja, uiteraard maar dat is volgens mij standaard bij de verzekerservice? Ik heb een overzicht van PostNL ontvangen,
precies te zien waar mijn pakketje allemaal is geweest met de tijden erbij en het gewicht. Maar helaas wat ik al dacht, PayPal heeft er volgens mij niet eens naar gekeken, ik had de claim heropend door in bezwaar te gaan en zij sturen mij een paar uur later al een standaardmailtje met de tekst dat de claim is gesloten 'in the buyers favor'. Op dit punt loop ik nu dus tegen de muur, PostNL heeft zijn plicht gedaan maar Paypal weigert te erkennen dat mijn pakket wel degelijk op een goede manier is aangekomen. En ja what's next, denk dat ik nu serieus maar Radar/Kassa ga inschakelen???

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door berndv »

lotte.lotte schreef: En ja what's next, denk dat ik nu serieus maar Radar/Kassa ga inschakelen???
die zullen het wellicht meenemen voor in de uitzending, leuk item, maar daarmee zult u nog steeds niet opschieten. Als u van mening bent dat de ontvanger u tracht op te lichten, zult u aangifte moeten doen bij de politie. In Italie wel te verstaan, aangezien daar het feit is gepleegd.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door beusen »

lotte.lotte schreef:Wel aangetekend verstuurd ja, uiteraard maar dat is volgens mij standaard bij de verzekerservice? Ik heb een overzicht van PostNL ontvangen,
precies te zien waar mijn pakketje allemaal is geweest met de tijden erbij en het gewicht. Maar helaas wat ik al dacht, PayPal heeft er volgens mij niet eens naar gekeken, ik had de claim heropend door in bezwaar te gaan en zij sturen mij een paar uur later al een standaardmailtje met de tekst dat de claim is gesloten 'in the buyers favor'. Op dit punt loop ik nu dus tegen de muur, PostNL heeft zijn plicht gedaan maar Paypal weigert te erkennen dat mijn pakket wel degelijk op een goede manier is aangekomen. En ja what's next, denk dat ik nu serieus maar Radar/Kassa ga inschakelen???

Dat denk ik niet.
PayPal weigert niet te erkennen dat het pakket is aangekomen, maar dat de inhoud volgens de koper leeg was.
Dit is een groot verschil.

Ik heb het eerder al aangegeven, als je iets op internet verkoopt, of het is op Ebay, MP enz. kijkt eerst hoelang deze personen lid zijn, dan bespaar je een hoop ellende.

lotte.lotte
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 okt 2016 13:43
Contacteer:

Re: Opgelicht door Paypal/koper?

Ongelezen bericht door lotte.lotte »

Hoi iedereen supergoed nieuws. Via Facebook ook Paypal geprobeerd te contacteren . Het social media team heeft toen contact met mij opgenomen telefonisch en toen ging het ineens heel snel. Ze vonden de gang van zaken erg vervelend en zagen ook hoe vaak ik geprobeerd had contact op te nemen. Toen besloten ze om alsnog het volledige verkoopbedrag aan mij te vergoeden. De schriftelijke bevestiging hiervan heb ik inmiddels op mijn paypal account. Eind goed al goed dus! De aanhouder wint zeggen ze en dat blijkt in dit geval!

Gesloten