LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DirektBank schendt Bankierseed

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Meesteroog
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2010 18:30

DirektBank schendt Bankierseed

Ongelezen bericht door Meesteroog »

Wij verkeren momenteel in de volgende situatie met Direktbank. Wij hebben adhv een restschuld van de vorige hypotheek een betalingsregeling getroffen. Nu is er bij het afschrijven van deze betalingsregeling en de normale maandelijkse betalingen voor de hypotheek iets fout gegaan in de registratie bij DirektBank. Als gevolg daarvan claimt DirektBank dat er nu een achterstand is van 2 maanden, maar deze achterstand is er helemaal niet. De betalingen zijn gewoon gedaan naar DirektBank maar kennelijk geregistreerd als toekomstige betalingen van de betalingsregeling.

Nu hebben we hier al weken met de bank over gecorrespondeerd, maar er zijn 2 aparte afdelingen voor deze 2 gescheiden processen. Als gevolg hiervan dreigt de debiteurenafdeling nu met beslaglegging, terwijl de incassoafdeling van Ditektbank weigert de betalingen:
1. of terug te boeken als niet verschuldige betalingen voor de betalingsregeling; of
2. de bedragen opnieuw intern over te maken/registreren onder de hypotheek

Met de incassoafdeling lijkt uberhaupt geen contact mogelijk, en de debiteurenafdeling zegt dat dit wij dit met de incassoafdeling moeten afhandelen en dit niet 'hun probleem' is. Zij willen alleen de twee maanden ontvangen. Dit is naast buitengewoon bureaucratisch en klantontvriendelijk in mijn idee ook in strijd met de in April 2015 ingevoerde Bankierseed. Ik heb de klachtenprocedure gestart maar na een maand nog geen reactie. Tevens kan het kifid mij niet helpen omdat ik minimaal 6 weken moet wachten op afhandeling van de klacht, maar ze dreigen volgende maand over te gaan op beslaglegging...
Wat kan ik nu nog doen (en ik kan inderdaad niet twee maanden nogmaals betalen)?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: DirektBank schendt Bankierseed

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Staat er dan nu het dubbel aantal betaling voor de betalingsregeling en geen reguliere betalingen geregistreerd bij de bank? 100% zeker weten dat je het goed hebt overgemaakt? (juiste accountnummer e.d. )

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: DirektBank schendt Bankierseed

Ongelezen bericht door sjohie »

Meesteroog schreef:Wij verkeren momenteel in de volgende situatie met Direktbank. Wij hebben adhv een restschuld van de vorige hypotheek een betalingsregeling getroffen. Nu is er bij het afschrijven van deze betalingsregeling en de normale maandelijkse betalingen voor de hypotheek iets fout gegaan in de registratie bij DirektBank. Als gevolg daarvan claimt DirektBank dat er nu een achterstand is van 2 maanden, maar deze achterstand is er helemaal niet. De betalingen zijn gewoon gedaan naar DirektBank maar kennelijk geregistreerd als toekomstige betalingen van de betalingsregeling.

Nu hebben we hier al weken met de bank over gecorrespondeerd, maar er zijn 2 aparte afdelingen voor deze 2 gescheiden processen. Als gevolg hiervan dreigt de debiteurenafdeling nu met beslaglegging, terwijl de incassoafdeling van Ditektbank weigert de betalingen:
1. of terug te boeken als niet verschuldige betalingen voor de betalingsregeling; of
2. de bedragen opnieuw intern over te maken/registreren onder de hypotheek

Met de incassoafdeling lijkt uberhaupt geen contact mogelijk, en de debiteurenafdeling zegt dat dit wij dit met de incassoafdeling moeten afhandelen en dit niet 'hun probleem' is. Zij willen alleen de twee maanden ontvangen. Dit is naast buitengewoon bureaucratisch en klantontvriendelijk in mijn idee ook in strijd met de in April 2015 ingevoerde Bankierseed. Ik heb de klachtenprocedure gestart maar na een maand nog geen reactie. Tevens kan het kifid mij niet helpen omdat ik minimaal 6 weken moet wachten op afhandeling van de klacht, maar ze dreigen volgende maand over te gaan op beslaglegging...
Wat kan ik nu nog doen (en ik kan inderdaad niet twee maanden nogmaals betalen)?
Anders vraag je zsm een persoonlijk gesprek aan? Bij online/digitaal communiceren wordt er vaak veel op afstand ingekleurd met emotie, en dat schiet niet op. Elkaar in de ogen kijken is wat ouderwetsch, maar soms vele malen doeltreffender. Wat betreft die bankierseed, daar zou ik even niet te veel over beginnen, gezien het feit dat ze je al een betalingsregeling hebben gegund, kan ik me wel voorstellen dat ze niet echt vrolijk worden van iemand die (volgens hen dan) wéér niet op tijd betaald, en ze nog even de les gaat lezen ook. Laat de emoties die ik lees in je post erbuiten, ga in het vervolg even 10 tellen op je handen zitten voordat je een mail aan ze tikt, en check alle punten en komma's even goed, voordat je dat gesprek aanvraagt.

Gesloten