LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Florius schrijft in 2017 13x mijn hypotheek af. Normaal?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Florius schrijft in 2017 13x mijn hypotheek af. Normaal?

Ongelezen bericht door kokka »

JozJan schreef: Je betaalt in dit geval alleen een paar dagen eerder. Dat betekent niet dat je dan dus meer rente gaat betalen. De rente die je 1 jauari zou betalen, betaal je nu op 25 december. Dus deze redenatie gaat echt niet op.
over de gehele looptijd van de hypotheek betaal je het zelfde aantal maand termijnen.
je betaald in alle maanden 1 keer, behalve in februari want dan betaal je twee keer. Dan heb je dit jaar dus 13 keer betaald. als je dus alleen naar dit fiscale jaar kijkt, heb je dus teveel rente betaald. voordeel is dat je dit jaar dus ook meer aftrek hebt.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Florius schrijft in 2017 13x mijn hypotheek af. Normaal?

Ongelezen bericht door JozJan »

kokka schreef: je betaalT in alle maanden 1 keer, behalve in februari want dan betaal je twee keer. Dan heb je dit jaar dus 13 keer betaald. als je dus alleen naar dit fiscale jaar kijkt, heb je dus teveel rente betaald. voordeel is dat je dit jaar dus ook meer aftrek hebt.
Precies, dat zei ik. En het volgende jaar betaal je dan gewoon weer 12 termijnen. Alleen in het laatste jaar betaal je dan 1 termijn 'minder'. Per saldo betaal je dus evenveel, maar heb je meer renteaftrek omdat je nu tegen een hoger tarief kunt aftrekken dan over een aantal jaar.

Gesloten