LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rekening opgeheven met roodstand.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Grooverd
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 sep 2012 12:22

rekening opgeheven met roodstand.

Ongelezen bericht door Grooverd »

Had een bankrekening en daar stond ik in de rood.
Nu heeft de bank door omstandigheden de rekening opgeheven en is de rekening niet meer.
Ben ik verplicht om de roodstand nog aan te vullen of niet,want de rekening is niet meer op mijn naam/bestaat niet meer.
Het is toch de bedoeling dat eerst de roodstand aangevuld word eer een rekning opgeheven kan worden?

m.v.g

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: rekening opgeheven met roodstand.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Grooverd schreef:Had een bankrekening en daar stond ik in de rood.
Nu heeft de bank door omstandigheden de rekening opgeheven en is de rekening niet meer.
Ben ik verplicht om de roodstand nog aan te vullen of niet,want de rekening is niet meer op mijn naam/bestaat niet meer.
Het is toch de bedoeling dat eerst de roodstand aangevuld word eer een rekning opgeheven kan worden?

m.v.g
Natuurlijk moet je je schuld gewoon betalen. Heb je de bank al gebeld? Kan je een hoop problemen besparen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: rekening opgeheven met roodstand.

Ongelezen bericht door mahadma »

U zal zeker vroeg of laat benaderd worden met een nota. Daarom, stuur ze een email met alle nodige info en zorg voor opheffing roodstand, immers, de rente daarop loopt nog steeds.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: rekening opgeheven met roodstand.

Ongelezen bericht door HADES2001 »

zou geen risico nemen, even de bank bellen en vragen hoe of wat. laatste wat je wil is dat je denkt veilig te zijn en er opeens jaren rente word gerekent totdat je aan je max zit en er een deurwaarder langskomt voor een paar duizend euro.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: rekening opgeheven met roodstand.

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat de sleutel in die "omstandigheden'. Wat zijn de omstandigheden waardoor de rekening is opgeheven?

Wat ik mij kan voorstellen is dat je bijvoorbeeld rood mocht staan, maar dan eens in de drie maanden weer positief moet staan of tot een maximum bedrag. En dat je je niet aan die voorwaarden hebt gehouden. Maar misschien speelt er wel iets heel anders.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: rekening opgeheven met roodstand.

Ongelezen bericht door bprosman »

De bank heeft de rekening niet wegens omstandigheden opgeheven maar vanwege uw roodstand ontoegankelijk gemaakt. Het incassotraject wordt of is al in gang gezet dus ga maar alvast sparen want het bedrag dat u rood stond wordt in één keer opeisbaar gesteld. Zoals die malloot van die loterij schreeuwt "let op uw brievenbus" is zeker voor u van toepassing want die gaat gevuld worden maar niet met de prijs die u verwacht.
Beetje kort door de bocht. Hoe rood is rood ? Ik had een ongebruikte (Triodos) rekening die door de (doorlopende) kosten op deze rekening een paar tientjes in het rood gelopen was.
Triodos heeft mij de keuze gegeven, of aanvullen en gebruiken en reageren, of niet reageren en is de rekening opgeheven en zij hebben die roodstand voor hun rekening genomen.

MrMancunian
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 nov 2017 08:28

Re: rekening opgeheven met roodstand.

Ongelezen bericht door MrMancunian »

Grooverd schreef:Had een bankrekening en daar stond ik in de rood.
Nu heeft de bank door omstandigheden de rekening opgeheven en is de rekening niet meer.
Ben ik verplicht om de roodstand nog aan te vullen of niet,want de rekening is niet meer op mijn naam/bestaat niet meer.
Het is toch de bedoeling dat eerst de roodstand aangevuld word eer een rekning opgeheven kan worden?

m.v.g
De roodstand is niets meer dan een 'schuld' of 'betalingsachterstand'. Dat de bank uw rekening heeft opgeheven betekent niet dat die schuld daarmee is opgeheven. Het betekent alleen maar dat u geen gebruik meer mag/kan maken van de rekening. De bank heeft gewoon het recht om het openstaande bedrag bij u te innen.

Ik zou zeggen: "Hang op, klik weg, bel uw bank!"

Grooverd
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 sep 2012 12:22

Re: rekening opgeheven met roodstand.

Ongelezen bericht door Grooverd »

Oke, thnx allemaal....ik wist niet zeker wat hiermee te doen. Kreeg alleen mail dat rekening was opgeheven / beëindigd, verder niets van incasso of termijn hoe lang ik tijd heb om te betalen. groeten.

Mucha

Re: rekening opgeheven met roodstand.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: rekening opgeheven met roodstand.

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoeveel stond je rood ?
Ze geven geen geld cadeau. Dat willen ze natuurlijk terug hebben.
Toch wel , stond er ook verbaasd van, was een paar tientjes maar is gewoon weggestreept.

Gesloten