LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat een gedoe met Moneyou

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Wat een gedoe met Moneyou

Ongelezen bericht door hanz »

Op 27 okt jl. en/of spaarrekening geopend bij Moneyou.Tegenrekening door misverstand niet dezelfde namen. Op verzoek van Moneyou aanvullende info over de tegenrekening verstrekt, waaronder kopie afschrift van de tegenrekening.
Kreeg vervolgens bericht dat een en ander toch niet voldeed, en dat de spaarrekening zou worden opgeheven. Het inmiddels van de tegenrekening op de spaarrekening van Moneyou gestorte bedrag van 1000 euro zou worden teruggestort op mijn tegenrekening. Nou, nee dus.
Na diverse telefoontjes, toezeggingen, excuses ( waaronder een aanbieding voor een bol.com “tegoedbon”)etc,etc. volgde GEEN terugstorting van 1000 euro op mijn tegenrekening. De bol.com “tegoedbon”ook al niet ontvangen. Ook op e-mails werd door Moneyou NIET gereageerd.
Op 21 nov. dus maar weer gebeld met de klantenservice. De persoon die ik sprak vond het een uitermate vervelende zaak. Hij raadde mij aan een klacht in te dienen. Hij zou er ook zelf enthousiast achteraan gaan, en mij op vrijdag 24 nov. terugbellen. En jawel hoor, niet teruggebeld, en niks, nada teruggestort.
Op zaterdag 25 nov. dus maar weer gebeld. Weer uitgebreide excuses. Ik vroeg: “Wat is er nou toch aan de hand bij jullie? “. De uitleg kwam er in het kort op neer dat er technische problemen zijn met de behandeling, afhandeling, en verwerking van nieuwe aanvragen. En ze hebben geen idee hoe lang dat nog gaat duren. Zal wel. Maar dan nog mag toch anno 2017 worden verwacht dat een zichzelf respecterende bank zoals moneyou/geen gedoe er zonder al te veel gedoe in slaagt geld terug te storten?. Zonder gedoe? Zo moeilijk is dat toch niet. Een ding is echter zeker. Je geld is er zo veilig als wat. Er kan geen hond meer bij. Zelfs de bank niet.


Hanz


Update 27nov. 2017.

Surprise. Het geld werd vanmorgen zonder enig begeleidend emailtje op mijn rekening bijgeschreven.
Laatst gewijzigd door hanz op 27 nov 2017 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Wat een gedoe met Moneyou

Ongelezen bericht door sylvesterb »

De klachten procedure is duidelijk omschreven:

https://www.moneyou.nl/klantenservice/klachtenprocedure

Je laatste stap is het KiFiD.

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Wat een gedoe met Moneyou

Ongelezen bericht door hanz »

Dag sylvesterb,

Bedankt voor de tip. De klacht over de gang van zaken had ik op 22 nov. al per email ingediend. Nota bene op aanraden van een medewerker van de klantenservice zelf. Echter ook daar geen enkele reactie op ontvangen. Inmiddels werd het geld vanmorgen op mijn rekening bijgeschreven.
Dat er en storing kan plaatsvinden is niet meer dan logisch. Kan ik me ook niet echt druk om maken. Maar een storing van bijna een maand?
Wat daar aan de hand is geweest? Geen flauw idee. Zelfs zaterdag jl. kon de klantenservice me niet vertellen wanneer het dan wel in orde zou zijn.
En vanmorgen bleek het overboekingsprobleem dus kennelijk opgelost.

Mvgr,

Hanz

Gesloten