Pagina 2 van 2

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Geplaatst: 30 mar 2018 10:09
door sylvesterb
johannlz schreef:Ik heb de manager van de fraudedetectie zonet nog maar even zelf gebeld, ze had namelijk mijn voicemail ingesproken.

Het komt er een beetje op neer dat men het zekere voor het onzekere neemt als zij een melding of meldingen van fraude tegen een rekeningnummer van hun krijgen d.m.v. het direct blokkeren van de rekening.
Ze gaf zelf aan dat hier voor gekozen is omdat er genoeg mensen zijn die zeker niet ter goeder trouw zijn en daarbij een volledige blokkade dus de meest logische optie is om verdere schade te beperken.
Omdat men van te voren niet weet wat er nou precies aan de hand is worden rekeningen dus geblokkeerd, maar probeert men wel z.s.m. contact op te nemen en als kan worden geconstateerd dat de rekeninghouder niet negatief betrokken is weer worden vrijgegeven.
Ook kijken ze ernaar of de rekeninghouder de rekening gebruikt voor dagelijkse boodschappen, loon wordt gestort e.d., in zulke gevallen willen ze hieraan extra prioriteit geven zodat de rekening sneller vrijgegeven kan worden.

Waarom ze mij gedeblokkeerd hebben is omdat ze aan mijn mails tussen de koper en verder onderzoek daarvan hebben geconstateerd dat ik ter goede trouw ben.
Zij gaan er ook vanuit dat er een derde persoon is die mij en degene die het geld heeft overgemaakt tegen elkaar opzet en met de buit ervandoor is gegaan.
We zullen het wellicht nooit weten maar we zijn overeengekomen dat we dit aan de politie over laten en wellicht kunnen zij iets hiermee.
Complimenten voor de ASN bank dat ze zo proactief reageren op aangiftes bij misbruik!