LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mh73

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door mh73 »

In ons gezin hebben we zelfs 5 ING rekeningen, een aantal al meer dan 30 jaar denk ik, waarvan 4 rekeningen zeer actief gebruikt worden, nog nooit een probleem gehad. Zelfs met regelmatige betalingen naar het buitenland.

Wat niet wegneemt dat er natuurlijk altijd wat mis kan gaan. Dat kan de TS onbewust zelf gedaan hebben of een foutje bij de ING. Maar ik denk dat het meer aannemelijk is dat er een logische verklaring voor is. Wat ik me inderdaad wel afvraag is of TS al geprobeerd heeft of hij nog kan pinnen?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt ze vandaag ook bellen hoor en wel tot vijf uur.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door CB »

Lowieze schreef:
Brahms schreef:Veel mensen hebben al 50 jaar en rekening bij ING en haar voorgangers en zijn nog nooit geblokkeerd, daar mag wel eens een topic over komen !
Blokkeren ging 50 jaar geleden wel moeilijk hoor :lol:
Nee hoor, net zo makkelijk als nu. Je kreeg gewoon je geld niet bij het kasbalie.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Lowieze »

CB schreef:
Lowieze schreef:
Brahms schreef:Veel mensen hebben al 50 jaar en rekening bij ING en haar voorgangers en zijn nog nooit geblokkeerd, daar mag wel eens een topic over komen !
Blokkeren ging 50 jaar geleden wel moeilijk hoor :lol:
Nee hoor, net zo makkelijk als nu. Je kreeg gewoon je geld niet bij het kasbalie.
En om welke reden werd dat gedaan?
Werkelijk nog nooit van gehoord, terwijl mijn vader 35 jaar bij de NMB heeft gewerkt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door scontra »

Lowieze schreef: Nee hoor, net zo makkelijk als nu. Je kreeg gewoon je geld niet bij het kasbalie.


En om welke reden werd dat gedaan?
Werkelijk nog nooit van gehoord, terwijl mijn vader 35 jaar bij de NMB heeft gewerkt.[/quote]


Ooit, maar nog niet zo lang geleden, bestond er nog geen "internet" en alle daarmee samenhangende zaken.
Ook geld uit de muur halen was niet mogelijk, je moest daarvoor eerst via de voordeur een bankfiliaal binnen gaan en aan de daar aanwezige bankemployé, die achter het loket zat, vragen om je centen die op je spaarbankboekje had staan, want euro's bestonden ook nog niet.
Je salaris kreeg je wekelijks, in een loonzakje van de baas waar je werkte en vandaar werd vaak rechtstreeks naar de kroeg vertrokken om daar alvast een deel van je weekgeld te spenderen (te verzuipen). Het restant was dan voor moeder de (huis)vrouw om het gezin draaiende te houden en de huur etc. van te betalen. Ja. ja, dat waren nog eens tijden !!! :lol:

Huizenzoeker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 14:29

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Huizenzoeker »

waar is mijn reactie?

Huizenzoeker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 14:29

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Huizenzoeker »

Ongelofelijk!

Volgens de klantenservice heb ik 3 keer de verkeerde TAN code ingevuld! IK GEBRUIK HELEMAAL GEEN TAN! Volgens heb heb ik 3x de verkeerde tan code gebruikt op 13-4-2018. Ik heb gisteren helemaal niks gedaan met de ING. Ik probeerde alleen een IDeal betaling te doen en ik werd direct na ingeven username/wachtwoord gemeld dat ik geblokkeerd was.

Normaal gesproken moet ik dan via mijn mobiel de transactie een OK gegeven. Dit heeft ING zonder enige aankondiging voor mij 'geregeld' waar ik al niet blij mee was want mijn mobiel ligt beneden en de TAN naarst mijn PC en ik vind dat een stuk veiliger dan iedere keer hetzelfde simpele 5-nummerige wachtwoord op mijn telefoon.

Voor degene die vroeg wat er de vorige keer misging: Ook TAN gezeik. Ik had de TAN code 1 keer foutief ingegeven en meteen een blokkade voor mijn kiezen. Wat bleek ik had eerder dat jaar (Maanden geleden) ook al eens 2 keer de verkeerde code gebruikt en die teller resette blijkbaar niet. Dan denk ik tenminste omdat ik echt al na de eerste keer geblokkeerd was (3x na elkaar zou terecht geweest zijn dan zou het simpelweg mijn eigen fout geweest zijn dat had je me niet gehoord)

Anyway ING is gewoon een klantonvriendelijke puinzooi. Ik heb bij een andere bank een rekening aangevraagd en zodra alles erdoor is kunnen ze daar in de stront zakken! Als ze maar niet weer bij de overheid komen janken als ze weer geld nodig hebben

stofzuigertje

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ooit had ik eind vorige eeuw moeite om met de blauwe gratis Postbank een kartonnen kaartje bij de NS te kopen!
Dit was in een periode dat het Tros Radar forum nog niet bestond!

Later op de veel betrouwbaarder DSB bank overgestapt en dat werkte altijd en overal, tot Pieter Lakeman lastig ging doen! :mrgreen:

Stap vooral nu nog niet over want bij ASN en Triodos hebben ze het nog steeds druk om de file in nieuwe klanten goed te verwerken!
Vele ING klanten die boos waren over het Salaris topman, de duurder geworden rekening en nog een groot aantal pin betalingen dubbel af te boeken....

Triodos & ASN werken wel goed, maar ook die hebben kantoor tijden.
Verder is bij een pin storing soms geheel Nederland plat en €50,- reserve voor benzine kopen bij de bemande pomp of broodje halen is dan wel zo handig...

Ooit op een zaterdag rustig gewinkeld omdat alle winkels op de deur hadden gezet;
Alleen Contant, Pin storing.... en ik was al snel €100,- armer en op Zaterdag nog nooit zo snel gewinkeld!

Maar probeer eens de muur, als je daar kunt pinnen is er niets aan de hand...
Ook de onbemande pomp maar als je een foutje maakte met Ideaal... blokkeren ze dat en niet doorgaan als het niet werkt... dan blokkeerde alles...
Verder werken ze zeker op Zaterdag ook nog... dus is het vermoedelijk opgelost en vooral niet boos worden! :twisted:

Huizenzoeker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 14:29

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Huizenzoeker »

tttlocke schreef:
Huizenzoeker schreef:Nee want ik wil morgen graag brood gaan kopen in de winkel en vandaag nog mijn boek bestellen op bol.com zodat ik deze morgen ontvang.

...
Als dat allemaal zo belangrijk is voor u, waarom maakt u zich dan zo afhankelijk van één bankpasje (en één enkele bankrekening)?
Dat is nogal een domme opmerking. De banken zouden wel willen dat heel Nederland een dubbele rekening zou openen (Hoeveel geld zouden ze extra vangen!) Ik heb het in het verleden wel geprobeerd hoor toen de ING zoveel storingen had dat ik geen treinkaartje kon kopen) 1 ervan weigerde een rekening te openen tenzij ik mij salaris daar zou storten. Ik ben toen voor een andere bank gegaan maar die hebben mijn rekening geannuleerd omdat ik een half jaar lang geen saldo had (Kon wel roodstaan) oid. Kwam ik achter toen ING weer een storting had. Kon ik nog geen treinkaartje kopen....

Zal ik alles maar dubbel gaan aanschaffen dan? Generator voor als ik onterecht word afgesloten voor stroom, paar containers water voor als ik onterecht word afgesloten van het water ect ect.

Verbazend hoe de schuld bij mij neergelegd word... Lezen jullie wel eens de krant over alle ****-ups van de ING?

Dit was zeker ook mijn fout he? Ik heb zeker in mijn slaap mijn PC aangezet en toen 3 keer een TAN code ingevuld en toen weer in slaap gevallen. Dat moet wel want banken maken nooit fouten en zijn het meest integer van alle bedrijven....

Huizenzoeker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 14:29

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Huizenzoeker »

stofzuigertje schreef:Ooit had ik eind vorige eeuw moeite om met de blauwe gratis Postbank een kartonnen kaartje bij de NS te kopen!
Dit was in een periode dat het Tros Radar forum nog niet bestond!

Later op de veel betrouwbaarder DSB bank overgestapt en dat werkte altijd en overal, tot Pieter Lakeman lastig ging doen! :mrgreen:

Stap vooral nu nog niet over want bij ASN en Triodos hebben ze het nog steeds druk om de file in nieuwe klanten goed te verwerken!
Vele ING klanten die boos waren over het Salaris topman, de duurder geworden rekening en nog een groot aantal pin betalingen dubbel af te boeken....

Triodos & ASN werken wel goed, maar ook die hebben kantoor tijden.
Verder is bij een pin storing soms geheel Nederland plat en €50,- reserve voor benzine kopen bij de bemande pomp of broodje halen is dan wel zo handig...

Ooit op een zaterdag rustig gewinkeld omdat alle winkels op de deur hadden gezet;
Alleen Contant, Pin storing.... en ik was al snel €100,- armer en op Zaterdag nog nooit zo snel gewinkeld!

Maar probeer eens de muur, als je daar kunt pinnen is er niets aan de hand...
Ook de onbemande pomp maar als je een foutje maakte met Ideaal... blokkeren ze dat en niet doorgaan als het niet werkt... dan blokkeerde alles...
Verder werken ze zeker op Zaterdag ook nog... dus is het vermoedelijk opgelost en vooral niet boos worden! :twisted:
En precies daarom moet contant geld nooit, maar dan ook nooit worden afgeschaft. Ik heb normaal gesproken ook altijd 50 euro cash bij mij maar dat had ik nu net uitgegeven bij de Pathe arena (machines accepteerde mijn pasje niet. Alszijnde pas kan niet gelezen worden niet als in pincode probleem) Had met de machine te maken niet met de ING.

Huizenzoeker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 14:29

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Huizenzoeker »

stofzuigertje schreef:Stap vooral nu nog niet over want bij ASN
Is dat zo? Ik heb inderdaad een aanvraag gedaan bij de ASN! Nou zal in ING nog wel een maandje aanhouden tot ik overal mijn rekeningnummer gewijzigd heb maar mijn geld wou ik asap overhevelen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door scontra »

Huizenzoeker schreef:Ik probeer via IDeal een betaling te doen (Ik zit nog op TAN codes) ik login met mijn username/password. En BAM! Rekening geblokeerd. Geen uitleg geen reden helemaal niks! Het was een betaling van een gewone normale webwinkel (Bol.com)
Ik werk met TAN.

Ook goedemorgen, hoezo ??? Ik gebruik geen Tan-codes !!!

Huizenzoeker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 14:29

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Huizenzoeker »

scontra schreef:
Huizenzoeker schreef:Ik probeer via IDeal een betaling te doen (Ik zit nog op TAN codes) ik login met mijn username/password. En BAM! Rekening geblokeerd. Geen uitleg geen reden helemaal niks! Het was een betaling van een gewone normale webwinkel (Bol.com)
Ik werk met TAN.

Ook goedemorgen, hoezo ??? Ik gebruik geen Tan-codes !!!
Haha ja dat is inderdaad waar. Ik ben pas sinds een week of 2 over op betalen via goedkeuring via mobiel ik heb de TAN codes nog helemaal in mijn hoofd :oops:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door scontra »

Als u in plaats van een Pin-code één van de in uw hoofd gegrift staande staande Tan-code op uw deboieltje invoert dan is het niet zo vreemd dat het e.e.a. niet wil lukken.
Nog maar weer even een studie maken hoe de App ook al weer werkt en dan zullen de problemen vast en zeker tot het verleden behoren. :idea:
Laatst gewijzigd door scontra op 14 apr 2018 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom, het had dus niks met de 'nieuwe omgeving' te maken. Maar dat de klantenservice niet echt werkt is bekend. Dat is overigens bij veel bedrijven zo, die werken vanaf standaard scripts. Beetje nadenken en meedenken zit er gewoon niet in.

Succes met het zoeken naar een andere bank. ABN is een stuk duurder, Rabo is goed, maar ook niet foutloos. Hangt er ook vanaf in welke regio je zit. SNS... heb er geen beste ervaring mee, zeker niet als het om voorlichting/informatie gaat.

Huizenzoeker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 14:29

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Huizenzoeker »

witte angora schreef:Kortom, het had dus niks met de 'nieuwe omgeving' te maken. Maar dat de klantenservice niet echt werkt is bekend. Dat is overigens bij veel bedrijven zo, die werken vanaf standaard scripts. Beetje nadenken en meedenken zit er gewoon niet in.

Succes met het zoeken naar een andere bank. ABN is een stuk duurder, Rabo is goed, maar ook niet foutloos. Hangt er ook vanaf in welke regio je zit. SNS... heb er geen beste ervaring mee, zeker niet als het om voorlichting/informatie gaat.
Ik had al gekeken naar de Rabo maar daar moest ik in person langskomen geloof ik. Dat valt dan meteen al af ik kan alles via internet doen langskomen is zo 1800 Die kantoren zitten toch altijd op een lastige lokatie met slechte openingstijden.

Maakt regio uit? Ik hoop nooit naar zo'n log kantoor te hoeven. Of via post... gewoon via internet.

Huizenzoeker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2017 14:29

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Huizenzoeker »

scontra schreef:
Huizenzoeker schreef:Ongelofelijk!

Volgens de klantenservice heb ik 3 keer de verkeerde TAN code ingevuld! IK GEBRUIK HELEMAAL GEEN TAN![/b] Volgens heb heb ik 3x de verkeerde tan code gebruikt op 13-4-2018.
Voor degene die vroeg wat er de vorige keer misging: Ook TAN gezeik. Ik had de TAN code 1 keer foutief ingegeven en meteen een blokkade voor mijn kiezen.


Tsja !!


Lees je selectief? De vorige keer was een half jaar geleden. Ben je ook van webcare ofzo?

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door witte angora »

Huizenzoeker schreef:
Maakt regio uit?
De Rabobank is een coöperatieve bank. Ieder filiaal, of groep filialen, opereert zelfstandig onder de vlag van de Rabobank. Als je naar een andere regio verhuist zul je feitelijk dus ook van bank moeten wisselen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U wilt niet naar een kantoor maar alles via internet doen. Maar uit al uw reacties blijkt dat u daar niet mee kan omgaan.

U wilt een Ideal betaling doen, maar schrijft dat u niets met ING doet, U gebruikt tancodes en ook weer niet.

En maar in de rondte schoppen, terwijl u zelf alles fout doet.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Huizenzoeker schreef: Misschien had de ING MIJ even moeten bellen IPV alles gewoon blokkeren.
Ja en intussen je bankrekening laten leegtrekken door criminelen omdat je je eigen beveiliging niet op orde hebt.

ING blokkeert je niet zomaar, dit is geen handmatig proces en gezien het internet niet volstaat met dit soort verhalen zal de blokkering wel terecht zijn. Bel straks de ING eens en vraag wat ze hebben vastgesteld.

Erg vervelend maar een lege bankrekening lijkt me erger. Helemaal als straks blijkt dat dit komt door je eigen schuld en je geen cent terug krijgt.

Gesloten