LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door scontra »

krezie herrie schreef:
scontra schreef:
krezie herrie schreef:Voor de volledigheid, wat kosten 2 passen bij de ING?
En een statement mag geld kosten, blijf jij maar lekker zitten....
Welk statement en wie zou daar dan van wakker moeten liggen.
Of je nou door de hond of de kat gebeten wordt, het doet allebei pijn en geen enkele bank speelt open kaart al willen sommigen ons doen geloven dat ze heiliger opereren dan het Vaticaan. :cry:
Maar een bank, ongeacht welke bank dat ook is, zal zich niets van de kritiek of een zgn. statement van zijn onderdanen aantrekken, iedereen die dat (nog) denkt is de jl. financiële crisis vergeten en ziet niet dat het e.e.a. zich momenteel weer opnieuw aan het ontwikkelen is.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 apr 2018 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaald offtopic bericht verwijderd

atlas1302

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Klopt, en dit wordt alsmaar leuker als we compleet de wereld van Internet Banking in wandelen in de komende jaren.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Meint schreef:Ik lees een verwarrend verhaal, dus is de conclusie dat TS zelf iets fout heeft gedaan niet onlogisch. Het is alleen niet de enige mogelijkheid.
Er wordt ook gemeld dat er 3 keer een foute TAN code is gebruikt terwijl TS op die datum niks heeft betaald.
TS wilde met iDEAL betalen en daarvoor moet je een tancode invullen. Als je dan de verkeerde invult tot 3 keer toe blokkeert deze functie (en terecht!).
Meint schreef:Zou het niet kunnen dat iemand anders, met minder leuke bedoelingen geprobeerd heeft bij de rekening te komen?

De codes lagen blijkbaar naast de computer, dus heel veilig is TS ook niet met z'n spullen.
Aangezien TS nogal tegenstreidige informatie geeft zou dat ook kunnen, maar dan moet die persoon het wachtwoord van TS hebben, in welk geval dit ook zijn "eigen schuld" is.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 apr 2018 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reacties op eerder weggehaalde offtopic berichten verwijderd

honza23
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2017 13:04

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door honza23 »

Wees blij dat je geblokkeerd bent, kan er niets gestolen worden.
Heb ooit een virus gehad; ja, met een betaalde virusscanner, zat er heel diep in het systeem toch een virus!
Kon niet verwijderd worden en moest Windhoos opnieuw installeren....
Dus als je zegt dat er geen virus is zeg je eigenlijk: ik denk dat er geen virus is....
En ik vond de uitleg en support van de ING bank dan gewoon super. Misschien omdat ik allang blij was dat er niets gebeurd was.
En bedenk: de ING verdient geen cent met jou te blokkeren dus er zal vast een andere en goede reden voor zijn.
En je kan wel bij je geld: gewoon met legitimatie en bankpas naar een kantoor van ING gaan.
En als je brood wilt kopen: daar hebben ze contant geld voor uitgevonden, reuze makkelijk.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door kokka »

mh73 schreef:In ons gezin hebben we zelfs 5 ING rekeningen, een aantal al meer dan 30 jaar denk ik, waarvan 4 rekeningen zeer actief gebruikt worden, nog nooit een probleem gehad. Zelfs met regelmatige betalingen naar het buitenland.

Wat niet wegneemt dat er natuurlijk altijd wat mis kan gaan. Dat kan de TS onbewust zelf gedaan hebben of een foutje bij de ING. Maar ik denk dat het meer aannemelijk is dat er een logische verklaring voor is. Wat ik me inderdaad wel afvraag is of TS al geprobeerd heeft of hij nog kan pinnen?
Ik heb zelf met de ING gehad dat ik vanuit Nigeria, waar ik was voor mijn werk, op mijn eigen laptop inlogde met mijn eigen pas... meteen alles geblokkeerd. meteen gebeld, en ik moest perse met een ID bewijs naar de bank komen anders kon de blokkade niet opgeheven worden.
Uiteraard heel goed dat ze opletten bij de bank, maar in dit geval ook wel erg vervelend.

atlas1302

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Zeker als je maar 1 pas hebt, vandaar dat ik alles dubbel wil hebben...pasje bedoel ik dan :lol: Maar ik denk dat jij daar slim genoeg voor bent om een achterdeurtje in te bouwen. maar heel erg vervelend dat ben ik met je eens.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

kokka schreef:
mh73 schreef:In ons gezin hebben we zelfs 5 ING rekeningen, een aantal al meer dan 30 jaar denk ik, waarvan 4 rekeningen zeer actief gebruikt worden, nog nooit een probleem gehad. Zelfs met regelmatige betalingen naar het buitenland.

Wat niet wegneemt dat er natuurlijk altijd wat mis kan gaan. Dat kan de TS onbewust zelf gedaan hebben of een foutje bij de ING. Maar ik denk dat het meer aannemelijk is dat er een logische verklaring voor is. Wat ik me inderdaad wel afvraag is of TS al geprobeerd heeft of hij nog kan pinnen?
Ik heb zelf met de ING gehad dat ik vanuit Nigeria, waar ik was voor mijn werk, op mijn eigen laptop inlogde met mijn eigen pas... meteen alles geblokkeerd. meteen gebeld, en ik moest perse met een ID bewijs naar de bank komen anders kon de blokkade niet opgeheven worden.
Uiteraard heel goed dat ze opletten bij de bank, maar in dit geval ook wel erg vervelend.
Bij ING inloggen met uw eigen pas? En hoe deed u dat dan, want om in te loggen op je ING bankrekening heb je geen pas nodig.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door kokka »

Nou daar heb je gelijk in, is ondertussen ook alweer paar jaar terug. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer precies weet of dat toen met een code ging of met je tan code. Het was in elk geval internet bankieren op mijn laptop vanuit Lagos, Nigeria.
@atlas 1302. Ik had gelukkig nog een andere rekening bij een andere bank.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zou de internettoegang van TS inmiddels ook geblokkeerd zijn?

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

kokka schreef:Nou daar heb je gelijk in, is ondertussen ook alweer paar jaar terug. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer precies weet of dat toen met een code ging of met je tan code. Het was in elk geval internet bankieren op mijn laptop vanuit Lagos, Nigeria.
@atlas 1302. Ik had gelukkig nog een andere rekening bij een andere bank.
Men kan pas sinds kort met een code inloggen op de ING app. Op de gewone manier kan het alleen met een gebruikersnaam en wachtwoord. Maar in beide gevallen heb je niets met de pas van doen.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Lady1234 schreef:Men kan pas sinds kort met een code inloggen op de ING app.
? Ik kan dat al > 3 jaar ??

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Fiesiekus schreef:
Lady1234 schreef:Men kan pas sinds kort met een code inloggen op de ING app.
? Ik kan dat al > 3 jaar ??

“Kort” in vergelijking met inloggen op de site.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

harkja schreef:
Dus daar werkt moneyman :D

Ook al... ;)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Guardian72 schreef:
harkja schreef: Dus daar werkt moneyman :D
Ook al... ;)
En ik zit nog steeds te wachten op mijn salaris :mrgreen:

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Revoked »

Moneyman schreef:
Guardian72 schreef:
harkja schreef: Dus daar werkt moneyman :D
Ook al... ;)
En ik zit nog steeds te wachten op mijn salaris :mrgreen:
Dan zou ik de deurwaarder er maar eens op af sturen ... :wink:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, dan ga ik toch gelijk het juridische diepe in :D
Gerechtsdeurwaarderswet, art. 3 lid 2 onder a:
De gerechtsdeurwaarder is niet bevoegd tot het verrichten van ambtshandelingen ten behoeve van of gericht tegen:

a. zichzelf, zijn echtgenoot, geregistreerde partner of een persoon met wie hij een duurzame relatie onderhoudt en samenwoont;
Ik zal het dus moeten uitbesteden :wink: :mrgreen: :wink:

Gesloten