LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
atlas1302

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Dat is helemaal nog niks joh, voor het vertrek naar het buitenland blokkeerde Rambo bank mijn pinpas zonder opgaaf van reden, heb 6 weken moeten wachten zonder geld op de nieuwe pinpas die niet werkte. Dat is pas straf, gelukig was Revolut mijn redder in nood en een visje met rijst kost ook niet heel de wereld.

Schaf zoiets aan als back-up of gewoon for ever.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door CB »

Lowieze schreef:
CB schreef:
Lowieze schreef: Blokkeren ging 50 jaar geleden wel moeilijk hoor :lol:
Nee hoor, net zo makkelijk als nu. Je kreeg gewoon je geld niet bij het kasbalie.
En om welke reden werd dat gedaan?
Werkelijk nog nooit van gehoord, terwijl mijn vader 35 jaar bij de NMB heeft gewerkt.
Witwasse of misbruik van de rekening. Ik heb geen 35 jaar bij de NMB gewerkt, maar met de jaren van de NMB-Postbankgroep en ING erbij, toch nog 34 jaar.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:Alarmlijn: 020 22 888 00
Heb je die al gebeld?

Mogelijk is je account op de een of andere manier als verdacht aangemerkt. Dan wordt uiteraard alles geblokkeerd.
Wanneer het internetbankieren account geblokkeerd wordt is de rekening niet geblokkeerd. De afdeling fraude (van de bank) belt je dan op het bij hun bekende nummer (ook na 9 uur 's avonds). Teminste, in die situatie ging het over een potentieel verdachte transactiepoging. Was gewoon legit, maar toch goed dat de bank hier rekening mee houdt en zo ons geld beschermt.

Verder klinkt het alsof TS zijn eigen internetbankieren heeft geblokkeerd door het verkeerd te gebruiken. Dan belt de bank je niet (maar dan heb je het ook zelf veroorzaakt). Beetje jammer dat TS dan wel de bank de schuld moet geven....

Ik vind ook dat de TS enorm overreageert. Hij had geen idee wat er aan de hand is en lijkt niet in te zien dat hij hier zelf een grote rol in speelt. Verder zou hij gewoon nog moeten kunnen pinnen.

Lady1234 schreef:U wilt niet naar een kantoor maar alles via internet doen. Maar uit al uw reacties blijkt dat u daar niet mee kan omgaan.

U wilt een Ideal betaling doen, maar schrijft dat u niets met ING doet, U gebruikt tancodes en ook weer niet.

En maar in de rondte schoppen, terwijl u zelf alles fout doet.
Ik denk dat dat een prima conclusie is.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door grun »

Huizenzoeker schreef:Ik snap er geen zak van dat banken dit uberhaupt mogen! Een blokkade zou per direct teruggedraaid moeten kunnen worden 24/7! Als ik nu nog een wachmachine koop bij CoolBlue staat ie morgen te draaien maar een bank gered door ons belasting geld die absurde winsten draait heeft 5 *^&%*&^% dagen nodig om hun eigen fouten te herstellen!

Ik ga per direct naar een andere bank. Kan iemand mij een bank aanraden die wel normaal met zijn klanten om kan gaan? ING is echt de allerslechtste bank in Nederland. Tijd dat deze omvalt (En niet gered word met ons belastinggeld)
Ik kan u wel een andere bank aanraden, maar ik betwijfel of die u zullen accepteren als klant. Als u praat zoals u schrijft dan zou ik u niet als klant willen.

Dat u niet bij uw geld kunt is vervelend, dat begrijpt iedereen. De kunst is dan om dat op een zakelijke en professionele manier op te lossen. Daarvoor hebt u de medewerking van de bank hard nodig, het helpt dan niet om ze tegen de haren in te strijken. Wie begint te schelden, is af.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door renewouters »

Lowieze schreef:
Brahms schreef:Veel mensen hebben al 50 jaar en rekening bij ING en haar voorgangers en zijn nog nooit geblokkeerd, daar mag wel eens een topic over komen !
Blokkeren ging 50 jaar geleden wel moeilijk hoor :lol:
Nee hoor. Ook toen kon men aan de balie gewoon zeggen dat je geen toegang had tot je geld.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door renewouters »

Huizenzoeker schreef:
stofzuigertje schreef:Stap vooral nu nog niet over want bij ASN
Is dat zo? Ik heb inderdaad een aanvraag gedaan bij de ASN! Nou zal in ING nog wel een maandje aanhouden tot ik overal mijn rekeningnummer gewijzigd heb maar mijn geld wou ik asap overhevelen.
Ik heb ASN ook geprobeerd. Ik was toch blij dat ik niet direct alles heb overgezet van ING naar ASN. Uiteindelijk ASN weer opgezegd en bij ING gebleven. Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat SNS bank (waar ik ook een rekening heb) zo veel beter werkt dan ASN, terwijl het uiteindelijk hetzelfde bedrijf is.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door scontra »

Huizenzoeker schreef:
scontra schreef:
Huizenzoeker schreef:Ongelofelijk!

Volgens de klantenservice heb ik 3 keer de verkeerde TAN code ingevuld! IK GEBRUIK HELEMAAL GEEN TAN![/b] Volgens heb heb ik 3x de verkeerde tan code gebruikt op 13-4-2018.
Voor degene die vroeg wat er de vorige keer misging: Ook TAN gezeik. Ik had de TAN code 1 keer foutief ingegeven en meteen een blokkade voor mijn kiezen.


Tsja !!


Lees je selectief? De vorige keer was een half jaar geleden. Ben je ook van webcare ofzo?


@huizenzoeker,

Doe het eens lekker in je broek joh, dat geeft zo'n heerlijk warm 'heb ik lekker zelf gedaan" gevoel, misschien lukt dat beter dan dat je je hier gedraagt, met je tegendraadse en vreemde reacties.
Vindt je het gek dat ze bij ING het gesprek afbreken als je daar ook zo reageert :idea:

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als uw mobiel beneden ligt en u wilt boven een ideal betaling doen hoe toets u dan de code in en geeft ok?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door grun »

renewouters schreef:Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat SNS bank (waar ik ook een rekening heb) zo veel beter werkt dan ASN, terwijl het uiteindelijk hetzelfde bedrijf is.
Ik zit bij de ASN en die bevalt me prima. Het is wel een internet only bank, wat betekent dat je geen contant geld op de rekening kunt storten omdat ze geen filialen hebben. Die heeft de SNS wel, maar verder zou ik eigenlijk geen nadelen weten.

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Kan ook zijn dat je al maximaal in de min staat... maar natuurlijk ligt dat niet aan u..........

Het is altijd de schuld van de bank

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door kuklos »

Huizenzoeker schreef:Ik probeer via IDeal een betaling te doen (Ik zit nog op TAN codes)
Huizenzoeker schreef:Ik heb een TAN code
En dan later:
Huizenzoeker schreef:Volgens de klantenservice heb ik 3 keer de verkeerde TAN code ingevuld! IK GEBRUIK HELEMAAL GEEN TAN!
Daarna weer:
Huizenzoeker schreef:.........want mijn mobiel ligt beneden en de TAN naarst mijn PC en ik vind dat een stuk veiliger dan iedere keer hetzelfde simpele 5-nummerige wachtwoord op mijn telefoon.

Voor degene die vroeg wat er de vorige keer misging: Ook TAN gezeik. Ik had de TAN code 1 keer foutief ingegeven
Wat is het nou, gebruik je wel of geen TAN?
Huizenzoeker schreef:Jij werkt zeker bij de ING he aangezien je hier overal de ING aan het goedpraten bent. Ben jij de webcare?
Doch, gezien dit en de rest van je berichten mogen we er gevoeglijk van uitgaan dat de fout bij jou ligt.

krezie herrie
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 jul 2005 08:13

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door krezie herrie »

Ben er blij van dat we naar de SNS zijn gegaan, na idd na 40 jaar vastgeroest te zitten, naar aanleiding van 50% loonsverhoging die de emmer deed overlopen van diverse eerdere ergenissen met de ING, hebben hier op de wijk ook een kantoortje, kan soms ook wel makkelijk zijn.
En ik krijg rente op de betaal rekening, waar altijd voldoende opstaat, en als klap op de vuurpijl en leuke bijkomstigheid kreeg ik nog €50 voor de over stap.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door CB »

krezie herrie schreef:Ben er blij van dat we naar de SNS zijn gegaan, na idd na 40 jaar vastgeroest te zitten, naar aanleiding van 50% loonsverhoging die de emmer deed overlopen van diverse eerdere ergenissen met de ING, hebben hier op de wijk ook een kantoortje, kan soms ook wel makkelijk zijn.
En ik krijg rente op de betaal rekening, waar altijd voldoende opstaat, en als klap op de vuurpijl en leuke bijkomstigheid kreeg ik nog €50 voor de over stap.
Moet je wel alles op tafel leggen:

SNS
Rente op betaalrekening
Kosten betaalrekening € 2,50 per maand

ING
Geen rente op betaalrekening
Kosten Oranjepakket rekening € 1,55 per maand

krezie herrie
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 jul 2005 08:13

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door krezie herrie »

Nou en? Ik ben iig weg bij de ING!

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door CB »

krezie herrie schreef:Nou en? Ik ben iig weg bij de ING!
Gewoon voor de volledigheid, zodat je weet dat je de rente zelf betaald. Gefeliciteerd. :D

krezie herrie
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 jul 2005 08:13

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door krezie herrie »

Voor de volledigheid, wat kosten 2 passen bij de ING?
En een statement mag geld kosten, blijf jij maar lekker zitten....

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door CB »

krezie herrie schreef:Voor de volledigheid, wat kosten 2 passen bij de ING?
En een statement mag geld kosten, blijf jij maar lekker zitten....
Voor mij niets, ik ben gepensioneerd personeel en dan is dat gratis, daarom blijf ik ook zitten.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door scontra »

krezie herrie schreef:Voor de volledigheid, wat kosten 2 passen bij de ING?
En een statement mag geld kosten, blijf jij maar lekker zitten....
Welk statement en wie zou daar dan van wakker moeten liggen.
Of je nou door de hond of de kat gebeten wordt, het doet allebei pijn en geen enkele bank speelt open kaart al willen sommigen ons doen geloven dat ze heiliger opereren dan het Vaticaan. :cry:

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Waar slaat dat nu weer op? Wie ontevreden is over ING kan een andere bank nemen. Wie niet ontevreden is houdt zijn/haar rekening aan. Als alle ING-rekeninghouders VVD zouden stemmen, zou de Tweede Kamer er echt heel anders uitzien.

Meint
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:50

Re: ING blokkeerd alweer mijn geld zonder reden!

Ongelezen bericht door Meint »

Ik lees een verwarrend verhaal, dus is de conclusie dat TS zelf iets fout heeft gedaan niet onlogisch. Het is alleen niet de enige mogelijkheid.
Er wordt ook gemeld dat er 3 keer een foute TAN code is gebruikt terwijl TS op die datum niks heeft betaald.

Zou het niet kunnen dat iemand anders, met minder leuke bedoelingen geprobeerd heeft bij de rekening te komen?

De codes lagen blijkbaar naast de computer, dus heel veilig is TS ook niet met z'n spullen.

Gesloten