LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Your hosting machtiging overstap services

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Your Hosting vraagt opnieuw machtiging formulier in te vullen.


Van uw bank hebben wij het verzoek gekregen om uw rekeningnummer te wijzigen. In deze e-mail vindt u het nieuwe machtigingsformulier als bijlage. Graag ontvangen wij die ondertekend
van u terug.


Ik vertrouw erop dat ik u voldoende geïnformeerd heb. Heeft u nog vragen, neem dan gerust contact op via een reactie op deze e-mail.


Ik maak gebruik van overstap services. Het voordeel daarmee is dat je de incassanten geen nieuwe iban nummer hoeft op te sturen. Echter Your Hosting vraagt tot mijn verbazing om opnieuw machtiging formulier in te gaan vullen.

Ook zie ik dat Zilveren kruis maar blijft incasseren vanaf het oude IBAN nummer.

Ik ben overgestapt van ING naar Knab. De rest van incassanten loopt perfect.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Voor automatische incasso is een akkoord nodig. Vele bedrijven zullen dit akkoord overnemen, waarschijnlijk wil Your Hosting een getekend exemplaar hebben met het juiste rekeningnummer. Stel dat er ooit een conflikt is, dan kunnen ze daarmee aantonen dat er een geldige overeenkomst is tot incasso.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Ze hebben al een handtekening van mij echter alleen een andere IBAN. Met overstap services is juist bedoeld dat je niet de hele mikmak opnieuw moet opsturen. Ze vragen nogmaals het IBAN op terwijl ze die al hebben ontvangen.

En al is er een conflict, ik heb een overeenkomst met hun dat ik hoe dan ook moet betalen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar is het dan zo’n probleem een nieuwe machtiging af te geven?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heeft alfatrion niet eens opgemerkt dat veel incassanten eigenlijk niet beschikken over een geldige, ondertekende machtiging? Misschien let Your Hosting gewoon beter op.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

liefdeisdeweg schreef:
10 jan 2019 18:25
Ze hebben al een handtekening van mij echter alleen een andere IBAN.
Dus hebben ze geen geldige machtiging meer om te incasseren.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door lordi »

De Overstapservice is een afspraak tussen banken onderling waar Your Hosting niet aan gebonden is. Your Hosting krijgt, gedurende 13 maanden, bij elke incasso van uw oude nummer een bericht met het verzoek om uw rekeningnummer in hun administratie aan te passen maar dat wil niet zeggen dat Your Hosting dat verplicht is te doen. Zij willen gewoon een nieuw machtigingsformulier met het juiste rekeningnummer en dat is hun goed recht.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Reactie your hosting

Onze procedure is volledig conform de Europese wetgeving sinds de SEPA-regelgeving is ingegaan. Wij hebben als incasseerder van u als bankrekeninghouder een handtekening nodig om te mogen incasseren. Juist als er een incassowijziging plaatsvindt hebben wij vanuit de nieuwe bankrekeninghouder een handtekening nodig, ook al is dit dezelfde persoon.

Deze en andere informatie over machtigingsformulier vindt u ook terug op https://www.betaalvereniging.nl/betaalp ... e-incasso/

Graag ontvangen wij voor het volledig verwerken van de nieuwe incasso het getekende machtigingsformulier retour.


Dat ga ik niet doen. Er zijn zelfs partijen die ook nog eens kopie van je identiteitskaart willen hebben. BNP Paribas vraagt daar om.

Gevraagd of ik het handmatig over mag maken. Ik maak gebruik van overstap services zodat ik geen rompslomp heb.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door angel1978 »

Gevraagd of ik het handmatig over mag maken. Ik maak gebruik van overstap services zodat ik geen rompslomp heb.
Ja, dat is echt veel minder rompslomp...

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door Erthanax »

"Geen romslomp" wil niet zeggen dat u niets hoeft te doen. Elke maand met de hand een bedrag overmaken is meer werk dan eenmalig een formulier terugsturen, lijkt me.

Het grote voordeel van de overstapservice is dat u niet zelf actief op zoek moet. Veel gaat geheel automatisch, in de overige gevallen trekt men bij u aan de bel. Reuze handig!

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door Costnix »

U heeft voor handmatig overschrijven elke keer een digitaal overschrijving nodig met een betaalkenmerk. Dat is meer werk voor het bedrijf en kost het bedijf extra geld. Dat zullen op de klant willen verhalen.
Meer rompslomp voor u en het kost u meer.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door lordi »

liefdeisdeweg schreef:
11 jan 2019 13:10
>Reactie your hosting:
> Graag ontvangen wij voor het volledig verwerken van de nieuwe incasso het getekende machtigingsformulier retour.

Dat ga ik niet doen.
Your hosting heeft het volste recht dit aan u te vragen en u bent gewoon moeilijk aan het doen.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Overstap Services is er voor bedoeld dat de incassanten automatisch het nieuwe iban nummer krijgen. Wanneer elke incassanten een nieuwe machtigingsformulier wil hebben dan heeft de overstap services weinig nut meer. Dan moet je alsnog alle instanties inlichten over je nieuwe iban nummer.

Bij overstap services wordt elke incassant geïnformeerd over nieuwe iban. Ik heb voor de overstap services een handtekening reeds gezet.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Bron Overstapservice.nl

Wat wordt voor u geregeld?
Als u gebruikmaakt van de Overstapservice profiteert u van de volgende diensten:

Automatisch doorleiden bijschrijvingen
Bijschrijvingen op uw oude betaalrekening, zoals salaris of uitkering, worden gedurende 13 maanden automatisch doorgeleid naar uw nieuwe betaalrekening.

Europese incasso
Betalingen op grond van een afgegeven machtiging (incasso) worden rechtstreeks van uw nieuwe betaalrekening afgeschreven. U hoeft de incassanten niet zelf te informeren, dat doet de Overstapservice voor u, nadat de incasso-opdracht is verwerkt.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Bij het kopje incassanten overstapservice.nl

https://www.overstapservice.nl/incassanten/

Incassanten
Op het moment dat uw klanten hun zakelijke of particuliere betaalrekening omzetten naar een rekening bij een andere bank, kunt u te maken krijgen met de Overstapservice. De Overstapservice is een initiatief van de gezamenlijke banken in Nederland en maakt het veranderen van betaalrekening van de ene naar de andere bank eenvoudiger.

De Overstapservice zorgt ervoor dat bijschrijvingen en incasso’s gedurende 13 maanden worden doorgeleid van een oude naar een nieuwe rekening. Voor u als incassant biedt dat een aantal voordelen:

Uw incasso-opdrachten ten laste van de oude betaalrekening van uw klant worden automatisch doorgeleid en direct afgeschreven van de nieuwe rekening.
Uw eigen bank informeert u namens uw klant automatisch over het gewijzigde rekeningnummer zodat u uw administratie snel kunt aanpassen.
U heeft geen nieuwe machtiging nodig om de incassobedragen te mogen afschrijven van de nieuwe rekening van uw klant.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als u die machtiging had ondertekend en teruggestuurd, had u minder rompslomp gehad dan u zich nu op de hals haalt met dit topic.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door alfatrion »

Costnix schreef:
11 jan 2019 15:10
U heeft voor handmatig overschrijven elke keer een digitaal overschrijving nodig met een betaalkenmerk. Dat is meer werk voor het bedrijf en kost het bedijf extra geld. Dat zullen op de klant willen verhalen.
Meer rompslomp voor u en het kost u meer.
Dat mag dan weer niet (art. 6:230k BW) alleen de betalingskosten voor de overschrijving kunnen in rekening gebracht worden.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door lordi »

Hoewel ik van mening ben dat je moeilijk aan het doen bent en al veel meer tijd hebt gestoken in dit topic dan het tekenen van een machtiging zou kosten, is het mogelijk dat je gelijk hebt.

Kijk ik bij ABN AMRO bij de SEPA Incasso Voorwaarden dan zie ik het volgende:
Het is mogelijk dat een debiteur van bank verandert waardoor zijn rekeningnummer waarvan wordt geïncasseerd ook verandert. De debiteur kan dan gebruik maken van de overstapservice. Als u een verzoek ontvangt van of namens de bank van de debiteur om niet langer te incasseren van de ‘oude’ rekening, maar alleen nog van de ‘nieuwe’ rekening, dan moet u daar aan voldoen. U moet dat verzoek bewaren bij de machtiging en op dezelfde manier als u de machtiging moet bewaren
De vraag nu is dan ook: bij welke bank zit Your Hosting?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door bprosman »

De vraag nu is dan ook: bij welke bank zit Your Hosting?
Rabo

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat verliest u met blijven weigeren?
Een domein/website :mrgreen:

Gesloten