LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING wisselt euro om in pond

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

Hallo beste Radar,

Ik heb ponden (gbp) ontvangen van ING op een euro rekening in het VK. Het Iban nummer is gbxxrevo xxxx xxxx xx ten name van Joep Meloen. Ik zit nu met ponden die een wisselkoers hebben ondergaan en als ik euro wil hebben moet ik ze weer wisselen, twee keer wisselkoers dus en dat lijkt me een beetje overdreven.

Ik probeer aan ING te vragen waarom ze dat doen en daar reageren ze niet op want ik ben niet de verzender van deze transactie, en ook geen ING klant. De verzender moet klacht indienen.

De verzender legt uit dat zij de opdracht hebben uitgevoerd in euro`s en dat het dus niet aan hun ligt. Ik moet daarvoor bij de ING zijn. En zo gaat het heen en weer en ik blijf er mee zitten.

Kan iemand mij uitleggen wat hier nu eigenlijk speelt, ik krijg van beide partijen geen uitlegbaar antwoord dan alleen maar "we begrijpen het heel vervelend"

Dat is dus zeker heel vervelend en wie kan mij uitleggen wat er nu eigenlijk aan de hand is zodat ik het kan begrijpen, en mij erbij neer kan leggen.

grt.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36
Beste antwoord
Gekozen door wimmonteiro

Re: ING wisselt euro om in pond

door Moneyman » 10 feb 2019 12:00

wimmonteiro schreef:
09 feb 2019 09:59
Dan rest mij niets anders om mij terug te trekken uit de discussie om mijn energie weer voor iets anders te gebruiken.
:D
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door berndv »

wimmonteiro schreef:
31 jan 2019 17:53
[knip]
Ok, dus u heeft in het VK, Dit is een euro-rekening. De verzender van het geld is dan dus iemand die een rekening bij de ING heeft, als ik het zo goed begrijp. Wat zegt je eigen bank?
Laatst gewijzigd door Radar op 02 feb 2019 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodig lange quote verwijderd

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

Mijn bank zegt dat het bedrag in ponden is overgeschreven, zij hebben niets geconverteerd. Zeer waarschijnlijk heeft de ING het omgewisseld.

vr.grt.

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door ErnieG »

Onduidelijk verhaal. Hoe kunt u ponden hebben op een eurorekening? IBAN gbxxrevo xxxx xxxx xx is een Revolut-nummer; u bent geen ING-klant, wat heeft ING er dan mee te maken? Bent u zelf joep meloen of is dat de verzender?

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

Revolut hanteert 3 valuta accounts, dollar, euro, pound. Je kan kiezen welke valuta je wilt gebruiken. Voor mij is dat dus het euro valuta mijn basis.

Iedereen kan dus ponden, dollar of euro naar dit IBAN nummer sturen, en dat heeft ING in Ponden gedaan i.p.v. euro. De verzender is ING klant en zend euro`s die gaat het zeker niet omwisselen.

Maar ik denk dat u zich beter even kan inlezen hoe Revolut in elkaar steekt en ik denk dat ING hier ook mee de fout is ingegaan maar dat weet ik nu juist niet. Ik zal een eerste reactie van ING hier plaatsen.

Goede vraag! Ik heb even zitten zoeken en ben dit tegengekomen: Revolut is een bedrijf gevestigd in het Verenigd Koninkrijk dat een app en een creditcard uitgeeft. Het kan zo zijn dat daardoor het bedrag wordt omgerekend.

Op deze manier wordt uitgelegd door een webcare van ING waarom het de ING niet lukt.

vr.grt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Na de brexit is het VK verder weg dan ooit. Dus de kosten kunnen tegen die tijd behoorlijk veranderen. Ze zijn zich er misschien al op aan het voorbereiden.
Laatst gewijzigd door Theotrucker op 01 feb 2019 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

Daar zal het zeker mee te maken hebben "kosten" dat is ook het enige wat in mij opkwam maar ik weet het gewoon niet zeker. In ieder geval zou het op dit moment nog gewoon moeten lukken en daar een fatsoenlijk antwoord op willen krijgen van ING.

Stel je voor..een ING klant die mij wil verrassen en blij maken met Euro`s, zadelt mij op met wisselkoersen en dat is in dit geval 40 euro.

grt.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door yan »

Niet jouw probleem.
Je hebt om een betaling in euro's gevraagd, en die dus niet (volledig) ontvangen.
risco is voor de betaler, die moet bijlappen tot het juiste euro bedrag is voldaan

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

Dit is de eindconclusie van ING, het ligt aan de verzender!

Lees: Beste A. Als een klant opdracht geeft om een bedrag over te maken in Euro's dan gaat het bedrag als Euro's bij ons de deur uit. Om na te kijken hoe het bedrag de deur uit is gegaan, en wat er vervolgens mee is gebeurt zullen wij de opdracht moeten raadplegen. Het spijt mij dat de verzender hier niet aan mee werkt. Wij kunnen hierin helaas niets voor jou betekenen. Ik wil je adviseren om je te wenden tot de verzender. Deze kan hiervoor een onderzoek op laten starten. Vriendelijke groet,

Ik kan de overdracht aan tonen, het valuta en referentie nummer. Het is dan een makkie om de transactie te achter halen. De ING legt de bal neer bij de verzender en die moet een onderzoek gaan opstarten, ziet u dat gebeuren?

De verzender zegt, we hebben een Nederlands rekening met euro`s bij de ING waarom zou ik je met ponden betalen. De betaalspecificatie zegt dat er in euro is betaald.

Sorry, maar hier kom ik echt niet uit.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door berndv »

Maar waarom neemt de verzender geen contact op met de ING, ik begrijp dat je gewoon normaal contact hebt met de verzender, en als ING zegt dat de verzender een onderzoek kan opstarten, waarom dat verzoek niet bij de verzender beleggen?

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door yan »

Met de ING heb je niks van doen, dat is de bank van de verzender.
Zij geven aan dat er in ponden is betaald dus dan zal dat wel zo zijn.

Simpelweg heb je dus niet de betaling ontvangen die je gevraagd hebt, en dat is aan de verzender om op te lossen,.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gebruik je dan een revolut rekening in het VK als tussen rekening? Die rekent natuurlijk in ponden.

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wat een toestanden. Is inderdaad onbegrijpelijk en niet leuk.

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door Mk »

De ING heeft heel bot gezegd niets met jou te maken. De ING klant zal contact moeten opnemen om uit te zoeken waarom het bedrag in ponden is overgeboekt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door berndv »

Misschien reageert de ING hier nog, hun webcare is van tijd tot tijd nog wel eens actief hier op het forum, misschien dat die, niet op detail, een mogelijke verklaring kunnen geven.

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door Mk »

Als de ING opdracht krijgt om geld over te boeken in euro dan doet ze dat.

https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door Mk »

Grappig, op een ander deel van de site spreekt de ING zichzelf tegen:

https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... tanie.html

en is er opeens sprake van kosten etc.

Maar zo te lezen is de verzender een zakelijke klant en dan werkt eea wss weer anders

Gesloten